Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder heb ik niet echt een angst, meestal maak je jezelf alleen maar bang ![]()
||
Citaat:
![]() Ik had ze allemaal wel eens gehoord, maar flamingo's en fonteinen zijn nieuw.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Fonteinen: ben met kanoën een keer omgeslagen doordat ik op een fontijn vaarde... en als kind zag ik mezelf altijd heel klein en de fontein heel hoog...steeds hoger...angstaanval... Nu mijd ik ze liever, vooral de hoge. |
![]() |
||
Citaat:
, ik was een jaar of 6, 7 toen ![]()
|
- ruzie / agressie/ schreeuwen
- langs een groep lopen (lachten ze om mij?) - aan verwachting moeten voldoen / presteren - spinnen grote groepen mensen voorbij lopen vooral mensen van mijn leeftijd. insecten zowel op tv als in huis op sraat als ik er in de buurt ben. bang dat ik een ongeluk krijg. bang om dood te gaan. bang mensen kwijt te raken die ik graag mag. bang dat mensen over me roddelen. bang dat mensen me in de steek laten. bang van geesten. bang dat mensen me niet mogen. bang om alleen over de kermis te lopen. bang om iets fout te doen
|
Huhu, laatst kwamen (bij vrij ernstig slaaptekort) wat oude angsten weer even terug. Het was lang geleden dat ik in elkaar dook omdat iemand naast me een onverwachtse beweging maakte. Nu wist ik ook heel goed hoe het kwam en dat het even later weg zou zijn, maar ik vroeg me toch wel even af wat de jongens bij me aan tafel dachten.
![]()
|
Ik ben bang voor Confrontatie's en Ruzie's heel stom...Vooral als jij in je 1tje staat en de rest doemt inene voor je op. Ik ben ook bang dat ik erinene achterkom dat ik geadopteerd ben ofzo..geen idee hoe ik daar aan kom, owja en insecten Ik HAAT INSECTEN.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Angsten onstaan door nare ervaringen uit je jeugd bijvoorbeeld. Als je vroeger bijv een keer uit een boom bent gevallen, dan kan je daar heel je leven last van houden door hoogtevrees. Je denkt dan in je onderbewustzijn(ookal weet je niet dat je uit een boom bent gevallen) aan dat moment en dan denk je ''dat is gevaarlijk'' en dan wordt je bang. Daarom zeggen ouders soms ook ''laat hem maar doen. Dan komt hij erachter dat het gevaarlijk is, zodat hij het geen tweede keer meer doet.'' Het is eigenlijk een leerproces. Het kan ook zijn dat je vroeger bijvoorbeeld bang was in het donker omdat je dacht dat er spoken kwamen of dat er een monster onder je bed lag. Onbewust heb je die angst gehouden, ookal weet je dat zoiets niet kan. Ook zijn er dingen waar we nu bang voor zijn, doordat onze voorouders(van duizenden jaren geleden) ergens bang voor waren. Netals een kat en een hond altijd ruzie hebben, zonder enige reden, kunnen wij bang zijn voor dingen zonder enige reden. Ik heb gelezen dat er iemand bang was voor water. Het kan zijn dat diegene ooit een keer bijna is verdronken. Ook heb ik gelzen dat iemands vriend bang was voor propjes... Erg raar, dat klopt, maar misschien dat er ooit iets mee was gebeurt, zoals dat er een propje in zijn oor terecht is gekomen, waardoor hij onbewust denkt: propje>oor> gevaarlijk!!! Dan wordt ie bang. Hopelijk heb ik jullie geholpen ofzo... Later.... Trouwens, ik was nog vergeten te zeggen dat de beste manier om van je angst af te komen is om je angsten te confronteren: Degene die bang is voor water moet gewoon vaak gaan zwemmen en diegene die bang is voor propjes moet je gewoon helemaal ondergooien met propjes(gewoon een hele bak propjes over hem heen gooien) ![]() Eigen voorbeeld: Ik heb hoogtevrees. Ongeveer 2 weken geleden was ik met een vriend van mij naar de Efteling gegaan. Ik ben al weleens in achtbanen geweest, maar de ene was niet hoog en de andere wel, maar dat kon je niet zien want het was donker. Dus dat was niet zo eng. Maar nu in de Efteling zat ik wel te schijten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 13-08-2008 om 20:17. |
![]() |
|
![]() |
Vroeger was ik echt héél erg bang voor die ene clip van Michael Jackson, Thriller :'D Nu niet meer gelukkig.
Wel ben ik nog bang voor het donker en voor geesten enzo. Die laatste zie ik nooit, maar ik heb wel vaak het gevoel dat ze er zijn en dat is echt niet prettig, want ik weet nooit of het 'goede' of 'slechte' zijn. o.o Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je ze gewoon moet vragen om weg te gaan, dus dat doe ik dan maar en meestal is het gevoel daarna weg. ![]() |
![]() |
|
Soms als ik wil slapen en ik geraak niet in slaap , maar dan vallen m'n ogen zachtjes dicht en ben ik in een half-slaap toestand (of hoe je dat ook noemt) dan voel ik me soms vallen , naar beneden vliegen , precies ofdat je van je bed afvalt en er geen einde komt.. dan ben ik zó bang... Ohja , ik heb ook een naar gevoel als je met je nagels over een blad gaat.. En ik ben bang voor spinnen maar dat is normaal volgens mij
![]() ![]()
|
ik ben ziekelijk bang voor naalden, behalve bij de tandarts (....?)
als ik bijv. weer eens een vleesboompje of moedervlekje weg moet laten halen, zit ik daar al twee weken van te voren te stressen.. en bang om in het donker de straat op te gaan, omdat ik onlangs beroofd ben en daar nog steeds veel last van heb.
|
Verwijderd
|
Ik heb de laatste tijd wel eens aparte ervaringen.. in die zin dat ik wakker schrik en het bed uit spring omdat er spinnen op mij afdalen. Om dan vervolgens - in het licht en naast het bed staande met laken en al - tot de conclusie te komen dat mijn fantasie een loopje met mij neemt
![]() Laatste hoorde ik ook iets heel hard klikken in huis en zat ik kaarsrecht in bed.. vage shit ![]() Gelukkig heb ik het alleen in de ochtend als mijn vriendin ochtenddienst heeft en ik dus half wakker word rond een uur of 5. Ik wil niet weten wat ik nog meer allemaal zie in mijn slaap ![]() |
![]() |
|
bang om mezelf blootegeven
bang voor vertrouwen bang om mn persoonlijkheid te verliezen bang om nooit meer te kunnen tekenen en bang om te aarden hier bang om groot te worden ![]()
|
Soms denk ik dat er allemaal kleine dieren over mijn lichaam lopen en dan krijg ik overal jeuk.
Vooral als ik in bed lig. Ik was een tijdje bang dat mijn vriend me iets aan zou doen, terwijl ik daar helemaal geen reden toe had. Dat is nu minder, en vooral als ik ergens ben waar ik me niet op mijn gemak voel. Heel vervelend, geen idee waar dat vandaan komt. En ik ben ontzettend bang om alleen te zijn, ook iets van de laatste tijd. Dat ik op een dag niet meer kan genieten van muziek. En soms ben ik heel erg bang voor het leven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Angst voor vreemde mensen, hoe denk JIJ daarover? Laura* | 6 | 25-09-2009 13:47 | |
Psychologie |
angst moon | 13 | 28-12-2005 22:13 | |
Psychologie |
Angst in het donker Sad Rebel | 14 | 22-12-2005 22:39 | |
Psychologie |
Irreele angst JessieL | 6 | 25-06-2005 17:06 | |
Psychologie |
sociale angst Verwijderd | 22 | 30-12-2003 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
vreemde handen.... lil'lover | 1 | 29-09-2001 14:20 |