Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 19:40
Vejji
Vejji is offline
ben schijtbenauwd voor clowns irl
Oud 07-07-2005, 13:56
roeleeh
roeleeh is offline
Ik ben bang in het donker en alleen zijn
Oud 07-07-2005, 18:58
Angie83
Angie83 is offline
Ik ben bang dat 's nachts mijn keel wordt doorgesneden als ik lig te slapen.
Oud 07-07-2005, 19:03
Verwijderd
- praten voor een groep
- praten met een persoon
- telefoneren
- alleen de straat op / winkelen
- ruzie / agressie/ schreeuwen
- langs een groep lopen (lachten ze om mij?)
- aan verwachting moeten voldoen / presteren
- spinnen
- honden
- flamingo’s
- fonteinen
- pistolen
- dingen die naar beneden kunnen vallen
- zit er iets in mijn eten? (spin ofzo)
- veel mensen
- iets ernstigs hebben (ziekte)
- ongeluk van naasten
- controle kwijtraken
- injecties, tandarts e.d.
- pijn
- braken
- het donker
- viezigheid
- examens / faalangst
- als alle muren wit zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:15
Poeperd
Poeperd is offline
Hm niet echt een angst maar ik heb er een hekel aan als deuren openstaan. Als ik in een kamer ben moet de deur dicht

Voor de rest de normale dingen, elk dier met meer dan 4 poten en hoogtes.

Bugge heeft er veel..

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 19:17.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:16
Poeperd
Poeperd is offline
Oud 07-07-2005, 20:33
Silent Moon
Silent Moon is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 06-07-2005 @ 20:40 :
ben schijtbenauwd voor clowns irl
ja inderdaad. Ik haat clowns en van die poppen die eeuwen op hun plaats zitten. Zoals ook al eerder is gezegd: als je iets ziet als je in de spiegel kijkt. Altijd als ik dan 's nachts naar de douche ga dan glimlach ik altijd in de spiegel . Ik ben ook een tijdje bang gweest dat als ik de wc doortrok dat er dan iets uit kwam ofzo..
Verder heb ik niet echt een angst, meestal maak je jezelf alleen maar bang
Oud 07-07-2005, 20:36
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
bugge schreef op 07-07-2005 @ 20:03 :
- flamingo’s
- fonteinen
WTF? Uhhmm.. origineel..
Ik had ze allemaal wel eens gehoord, maar flamingo's en fonteinen zijn nieuw..
Oud 07-07-2005, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Poeperd schreef op 07-07-2005 @ 20:15 :

Bugge heeft er veel..
het is nog niet eens de helft, maar te veel om op te noemen en sommige zijn te gek om op te noemen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 07-07-2005 @ 21:36 :
WTF? Uhhmm.. origineel..
Ik had ze allemaal wel eens gehoord, maar flamingo's en fonteinen zijn nieuw..
tsja, de angst voor flamingo's komt eigenlijk door een reeks nachtmerries, die beesten zaten me steeds achterna. Daarna zag ik in de dierentuin zo'n beest en werd ik weer elke nacht achtervolgd. Nu durf ik ze absoluut niet meer te zien...(en niet stiekem plaatje posten )

Fonteinen: ben met kanoën een keer omgeslagen doordat ik op een fontijn vaarde... en als kind zag ik mezelf altijd heel klein en de fontein heel hoog...steeds hoger...angstaanval...

Nu mijd ik ze liever, vooral de hoge.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:57
akumabito
akumabito is offline
Hoe vaar je nou op een fontein? Was je in een vijver aan het kanoën?
Oud 07-07-2005, 21:26
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Silent Moon schreef op 07-07-2005 @ 21:33 :
ja inderdaad. Ik haat clowns en van die poppen die eeuwen op hun plaats zitten. Zoals ook al eerder is gezegd: als je iets ziet als je in de spiegel kijkt. Altijd als ik dan 's nachts naar de douche ga dan glimlach ik altijd in de spiegel . Ik ben ook een tijdje bang gweest dat als ik de wc doortrok dat er dan iets uit kwam ofzo..
Verder heb ik niet echt een angst, meestal maak je jezelf alleen maar bang
o god ja, er was ooit eens een reclame waarbij een gozer door de wc nnaar beneden werd gescheurd, damn wat heb ik nerveus op de plee gezeten nadat ik die reclame had gezien
, ik was een jaar of 6, 7 toen
Oud 07-07-2005, 22:14
Poffertje
Poffertje is offline
Om één of andere reden ben ik als de dood voor grote objecten... Kan mezelf er wel overheen zetten... maar moet er ff aan wennen altijd.

En ik heb een raar iets als ik een vriendje heb dan is dat vaak voor niet langer dan 2 maand... omdat ik heel gouw achterdochtig wordt en hem begin te wantrouwen (niet in de manier van dat hij vreemd zal gaan... maar andere dingen)

Ben er achter gekomen dat ik het beste kan omgaan met dat laatste als ik het er gewoon eerlijk met hem over heb gehad...
Tenminste tot nu toe enorm opgelucht.
Oud 10-07-2008, 12:20
Tammy-Butterfly
Tammy-Butterfly is offline
ik ben bang voor
alle insecten, maar dat zijn dr wel meer..
clowns poppen maskers enz.
ik hou absoluut niet van ogen dus als ik in de spiegel kijk in me oge vind ik dat al eng, net als mensen me aankijken..
ik ben bang voor nieuwe situaties, al die nieuwe mensen
daarbij heb ik ook faalangst
nou ik kan nog wel even doorgaan hoor
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 13:33
Verwijderd
Wat een up!

Ik ben trouwens wel verbaasd dat iedereen zo bang is voor al die dingen. Ik kan me voorstellen dat je iets vervelend vindt, een bepaald geluid, of gevoel, of papier, maar echt báng?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 11:49
francisco
francisco is offline
Ik niet maar zijn niet vreemd is jou angst !
Oud 19-07-2008, 18:01
*oma*
*oma* is offline
RVS en aardewerk.
Maar ik ben er niet bang voor, maar ik voel me er heel raar bij. Vooral als iemand het aanraakt. Een beetje zoals nagels over het schoolbord of bestek over borden of in pannen. Verschrikkelijk.

Hm, een up
Oud 20-07-2008, 05:20
Verwijderd
Ik ben bang voor katten. Nou, ook weer niet zo dat ik gillend wegren als ik er eentje tegenkom natuurlijk, maar ik voel me echt niet op mijn gemak als ik in een kamer met een kat zou zitten.
Ik ben wel echt bang voor woede. Als iemand boos op me wordt raak ik in paniek, en als ik zelf boos op iemand ben en ik uit dat naar diegene, ook. Ik kan dan echt hysterisch worden.
Oh ja, en ik ben wel eens bang dat mensen mijn gedachten kunnen lezen, dat ik bespioneerd word en verder heb ik nog duisent sociale angsten, maar dat is niet vreemd te noemen want zo veel mensen hebben dat.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 11:32
Warsocket
Warsocket is offline
Bang niet echt, maar soms wel erg bezorgd over mijn vriendin

Bij huis idd vervelend dat je denk staat het gas nog aan, vliegt dat niet in de fik, zit die deur nou wel op slot, en dan moet je altijd weer gaan kijken.

En de dingen die ej je inbeeld die irritant lijken, ik gruwel bijvoorbeeld van het idee om met schuurpapier over mijn tanden te gaan, terwijl het gewoon maar een gedachte is, maar ik vraag me af of dat zo abnormaal is
Oud 20-07-2008, 12:19
Aurora
Aurora is offline
Ik ben altijd bang dat ik ineens voor de trein spring of onder de trein word gezogen als die lang een perron komt gereden.

Ik hou er ook niet van om langs hele hoge gebouwen te lopen/rijden en dan omhoog te kijken. Omgekeerde hoogtevrees, zeg maar.
Oud 20-07-2008, 14:35
Hulk
Hulk is offline
Ik ben nergens bang voor geloof ik .. Onzinnige angsten zoals velen hier hebben kan ik wel makkelijk wegrationaliseren. Ik heb wel een beetje hoogtevrees, maar niet als er een groot hek voor me zit ofzo.
Oud 20-07-2008, 16:41
Verwijderd
Bang voor veel niet echt benoembare dingen Hoewel ik ze nu wel beter kan rationaliseren dan bv. een jaar geleden. Ik ben bv. bang wanneer ik in een trein zit dat we gekaapt worden, of dat wanneer er iemand achter me loopt op straat die mensen me iets zal aandoen (bv. een mes in m'n rug steekt of me gewoon neerschiet). En dan nog veel meer dingen. Allemaal vreselijk irrationeel, maar 't is wel echt heel erg geweest, zo erg dat ik gewoon niet meer naar buiten ging. In de trein zat ik als een idioot te zweten en was ik permanent gespannen, op straat ook. Dat is gelukkig over na wat therapie
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 18:51
Liesss*
Liesss* is offline
Ik ben echt hysterisch bang voor sprinkhanen, ook als ze op tv zijn
En (inmiddels wel veeel minder) voor roltrappen.
Oud 21-07-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ik ben altijd bang dat ik ineens voor de trein spring of onder de trein word gezogen als die lang een perron komt gereden.

Ik hou er ook niet van om langs hele hoge gebouwen te lopen/rijden en dan omhoog te kijken. Omgekeerde hoogtevrees, zeg maar.
Dat eerste heb ik vooral! Ik heb ook weleens nachtmerries dat ik bij een spoor sta, en dat er dan een trein aankomt in de verte, en dat ik dan op tijd weg moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 22:14
darkfairy
darkfairy is offline
- ruzie / agressie/ schreeuwen
- langs een groep lopen (lachten ze om mij?)
- aan verwachting moeten voldoen / presteren
- spinnen
grote groepen mensen voorbij lopen vooral mensen van mijn leeftijd.
insecten zowel op tv als in huis op sraat als ik er in de buurt ben.
bang dat ik een ongeluk krijg.
bang om dood te gaan.
bang mensen kwijt te raken die ik graag mag.
bang dat mensen over me roddelen.
bang dat mensen me in de steek laten.
bang van geesten.
bang dat mensen me niet mogen.
bang om alleen over de kermis te lopen.
bang om iets fout te doen
Oud 25-07-2008, 14:11
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik ben bang voor onderzeeers. Vooral als ze uit het water omhoog komen. brrrrrr. Ik zou er overigens geen problemen mee hebben om erin te zitten, 't gaat me om t exterieur. Ik ben ook een beetje bang voor walvissen enzo, maar een stuk minder want dat zijn dieren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 10:29
Verwijderd
ik ben bang voor poppen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 11:14
Nona
Nona is offline
Huhu, laatst kwamen (bij vrij ernstig slaaptekort) wat oude angsten weer even terug. Het was lang geleden dat ik in elkaar dook omdat iemand naast me een onverwachtse beweging maakte. Nu wist ik ook heel goed hoe het kwam en dat het even later weg zou zijn, maar ik vroeg me toch wel even af wat de jongens bij me aan tafel dachten. Moet een vrij lachwekkend tafereel zijn geweest.
Oud 28-07-2008, 15:18
Littleladylike
Littleladylike is offline
Ik ben bang voor Confrontatie's en Ruzie's heel stom...Vooral als jij in je 1tje staat en de rest doemt inene voor je op. Ik ben ook bang dat ik erinene achterkom dat ik geadopteerd ben ofzo..geen idee hoe ik daar aan kom, owja en insecten Ik HAAT INSECTEN.
Oud 29-07-2008, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang voor Confrontatie's en Ruzie's heel stom...Vooral als jij in je 1tje staat en de rest doemt inene voor je op. Ik ben ook bang dat ik erinene achterkom dat ik geadopteerd ben ofzo..geen idee hoe ik daar aan kom, owja en insecten Ik HAAT INSECTEN.
Ik denk dat veel mensen wel bang zullen zijn wanneer ze alleen staan en ineens een boze groep tegenover zich hebben
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 19:59
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik ben bang dat als we aan 't tanken zijn de auto in de brand vliegt. Heel raar.
Dat is niet raar. Nou ja, niet veel mensen zijn er bang voor, maar het kan wel gebeuren. Om je van je angst af te helpen, heb ik 1 tip: Als je uit je auto stapt om je gaan tanken, moet je niet allemaal over je stoel heen gaan met je kleren(een beetje is natuurlijk niet erg), zodat je zo min mogelijk geladen bent. Het is pas gevaarlijk als je bijvoorbeeld net voor je uitstaptiets zoekt in je broekzak. Dan krijg je je hand er niet in en ga je een beetje omhoog, waardoor je langs de stoel wrijft. Dan zit het tog niet in die zak, en ga je naar je andere, waar het ook niet in zit. Dan je kontzakken... Bij zoiets ben je erg geladen en pas dan BESTAAT ER EEN KANS dat je auto MOGELIJK in de fik vliegt tijdens het tanken.

Angsten onstaan door nare ervaringen uit je jeugd bijvoorbeeld. Als je vroeger bijv een keer uit een boom bent gevallen, dan kan je daar heel je leven last van houden door hoogtevrees. Je denkt dan in je onderbewustzijn(ookal weet je niet dat je uit een boom bent gevallen) aan dat moment en dan denk je ''dat is gevaarlijk'' en dan wordt je bang. Daarom zeggen ouders soms ook ''laat hem maar doen. Dan komt hij erachter dat het gevaarlijk is, zodat hij het geen tweede keer meer doet.'' Het is eigenlijk een leerproces.
Het kan ook zijn dat je vroeger bijvoorbeeld bang was in het donker omdat je dacht dat er spoken kwamen of dat er een monster onder je bed lag. Onbewust heb je die angst gehouden, ookal weet je dat zoiets niet kan.
Ook zijn er dingen waar we nu bang voor zijn, doordat onze voorouders(van duizenden jaren geleden) ergens bang voor waren. Netals een kat en een hond altijd ruzie hebben, zonder enige reden, kunnen wij bang zijn voor dingen zonder enige reden.

Ik heb gelezen dat er iemand bang was voor water. Het kan zijn dat diegene ooit een keer bijna is verdronken.

Ook heb ik gelzen dat iemands vriend bang was voor propjes... Erg raar, dat klopt, maar misschien dat er ooit iets mee was gebeurt, zoals dat er een propje in zijn oor terecht is gekomen, waardoor hij onbewust denkt: propje>oor> gevaarlijk!!! Dan wordt ie bang.

Hopelijk heb ik jullie geholpen ofzo... Later....

Trouwens, ik was nog vergeten te zeggen dat de beste manier om van je angst af te komen is om je angsten te confronteren: Degene die bang is voor water moet gewoon vaak gaan zwemmen en diegene die bang is voor propjes moet je gewoon helemaal ondergooien met propjes(gewoon een hele bak propjes over hem heen gooien) (Wat ik nu ga zeggen is mijn theorie, de rest heb ik allemaal gehoord/gezien/gelezen een hele tijd geleden+ wat eigen dingen erbij, dus dat klopte wel, maar dit misschien niet, mja.) Als je geconfronteerd wordt met je angst, bijvoorbeeld met die propjes, dan krijg je heel veel propjes over je heen en dan gebeurd er niks ergs. Je 'verleert' het systeem propjes>oor>gevaarlijk!!! en leert het systeem: propjes>vet, kan je mee gooien tijdens de les. Misschien is het ook beter om naar de positieve kanten te kijken van je angsten. Bijvoorbeeld propjes: kan je dus mee klooien tijdens de les. Water: je kunt er in zwemmen en zwemmen is leuk.

Eigen voorbeeld: Ik heb hoogtevrees. Ongeveer 2 weken geleden was ik met een vriend van mij naar de Efteling gegaan. Ik ben al weleens in achtbanen geweest, maar de ene was niet hoog en de andere wel, maar dat kon je niet zien want het was donker. Dus dat was niet zo eng. Maar nu in de Efteling zat ik wel te schijten. Daar zag je goed de hoogte en het ging nog hard ook. Eerst gingen we in de Bob. Dat was al eng. Ik vond het redelijk hoog en het ging veel sneller dan ik dacht. Daarna in de houten achtbaan. Die was ook hoog en ging ook erg snel. Daarna de Vleigende Hollander. Die was niet hoog, maar wel snel. Door deze ritten was ik al niet meer bang voor deze achtbanen, maar nog wel voor de Phyton natuurlijk. Ik schatte de Phyton misschien wel 2 keer zo hoog in als de Houten Achtbaan en de Bob, dus had ik er weinig aan dat ik niet meer bang was voor die achtbanen. Ik zat wel te schijten maar ik dacht ''ik moet het gewoon doen''. En toen zat ik in de Phyton. We gingen omhoog en het was echt eng. Tog best wel hoog Toen kwam ik er uit en ik wou meteen nog een keer. Het liefst was k blijven zitten en was k nog een paar keer gegaan, maar de rij was te lang. Je moet gewoon je angsten confronteren, want dan kom je er van af. (Ik weet niet of ik nou nog bang ben voor andere hoogtes, maar het is in ieder geval een heel stuk minder geworden door ongeveer 6,7 keer in de Phyton gaan.)

Laatst gewijzigd op 13-08-2008 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 20:21
moon
moon is offline
Goh, ik dacht al wat komt die titel me bekend voor, zo'n soort topic had ik toch ook ooit geplaatst?
Opzich grappig die reacties nu weer, maar ik ben bang dat er toch een slotje op gaat komen vanwege de enorme up!
Oud 17-08-2008, 12:25
strontkind
strontkind is offline
bang voor vuur, panisch voor wespen/horzels (dan ren ik ook echt er voor weg)
en bang voor afwijzing
Oud 17-08-2008, 13:04
Batave
Batave is offline
ik ben bang voor... wormen
Oud 17-08-2008, 19:06
Alyssia
Alyssia is offline
Vroeger was ik echt héél erg bang voor die ene clip van Michael Jackson, Thriller :'D Nu niet meer gelukkig.

Wel ben ik nog bang voor het donker en voor geesten enzo. Die laatste zie ik nooit, maar ik heb wel vaak het gevoel dat ze er zijn en dat is echt niet prettig, want ik weet nooit of het 'goede' of 'slechte' zijn. o.o
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je ze gewoon moet vragen om weg te gaan, dus dat doe ik dan maar en meestal is het gevoel daarna weg.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 20:56
Toast
Toast is offline
Soms als ik wil slapen en ik geraak niet in slaap , maar dan vallen m'n ogen zachtjes dicht en ben ik in een half-slaap toestand (of hoe je dat ook noemt) dan voel ik me soms vallen , naar beneden vliegen , precies ofdat je van je bed afvalt en er geen einde komt.. dan ben ik zó bang... Ohja , ik heb ook een naar gevoel als je met je nagels over een blad gaat.. En ik ben bang voor spinnen maar dat is normaal volgens mij Muggen , en bijen , wespen en van die vliegende , stekende dingen.. En kakkerlakken enzo Ik ben ook bang als ik hélemaal alleen ben en dan wil ik gaan slapen en dan hoor ik overal geluidjes.. dat haat ik fdus.. Ohja en ik ben bang voor mezelf en anderen (ze maken me bang.. niet echt laten schrikken maar om hoe dom ze soms doen dan word ik eig helemaal bang) , daar ben ik eig het meeste bang voor
Oud 11-09-2008, 08:53
strontkind
strontkind is offline
ik ben ziekelijk bang voor naalden, behalve bij de tandarts (....?)
als ik bijv. weer eens een vleesboompje of moedervlekje weg moet laten halen, zit ik daar al twee weken van te voren te stressen..

en bang om in het donker de straat op te gaan, omdat ik onlangs beroofd ben en daar nog steeds veel last van heb.
Oud 13-09-2008, 09:07
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd wel eens aparte ervaringen.. in die zin dat ik wakker schrik en het bed uit spring omdat er spinnen op mij afdalen. Om dan vervolgens - in het licht en naast het bed staande met laken en al - tot de conclusie te komen dat mijn fantasie een loopje met mij neemt

Laatste hoorde ik ook iets heel hard klikken in huis en zat ik kaarsrecht in bed.. vage shit

Gelukkig heb ik het alleen in de ochtend als mijn vriendin ochtenddienst heeft en ik dus half wakker word rond een uur of 5. Ik wil niet weten wat ik nog meer allemaal zie in mijn slaap
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:13
elfje-Iona
elfje-Iona is offline
bang om mezelf blootegeven
bang voor vertrouwen
bang om mn persoonlijkheid te verliezen
bang om nooit meer te kunnen tekenen
en bang om te aarden hier
bang om groot te worden
Oud 14-09-2008, 12:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben bang voor overvliegende vliegtuigen en vuurwerk, eigenlijk voor allerlei soorten explosies.
Mijn grootste angst is al heel lang een kernramp. Kerncentrales zijn echt eng.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:47
Fish!
Fish! is offline
Soms denk ik dat er allemaal kleine dieren over mijn lichaam lopen en dan krijg ik overal jeuk.
Vooral als ik in bed lig.

Ik was een tijdje bang dat mijn vriend me iets aan zou doen, terwijl ik daar helemaal geen reden toe had. Dat is nu minder, en vooral als ik ergens ben waar ik me niet op mijn gemak voel.
Heel vervelend, geen idee waar dat vandaan komt.

En ik ben ontzettend bang om alleen te zijn, ook iets van de laatste tijd.
Dat ik op een dag niet meer kan genieten van muziek.

En soms ben ik heel erg bang voor het leven.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 18:19
Batave
Batave is offline
Om te zingen... als ik moet zingen voor mensen komt er niks uit
Reageren

Regels voor berichten