Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 22:47
Aardnoot
Aardnoot is offline
Citaat:
ProteK schreef op 22-06-2005 @ 23:34 :
Kerel, niet om je persoonlijk aan te vallen maar je brengt het verkeerd.

Je kan niet met een dagje oefening via het internet mekaar gaan zitten bestoken met PSI-ballen...

Het is een oude Japanse kunst, genaamd Chi die aangepast is naar de ideeën van de 21e eeuw. Hence, Psi.

Maar voordat je een dergelijke kunst genoeg bezit om een beetje te duelleren ben je minstens een jaartje verder.

Nice try, terug naar Veritas boy.
No offence maar psi-abilities is toch echt iets anders dan Ki gebruiken bij zwaardvechten. Das niks anders dan hard schreeuwen en gevoel in je aanval leggen om je tegenstander op een verkeerd been te zetten zodat je de gelegenheid krijgt om ook daadwerkelijk aan te vallen...

Natuurlijk gaat het met bamboezwaardjes en niet echte anders wordt het zo'n zooi
Oud 22-06-2005, 23:34
Verwijderd
Haha .

Wat ik bedoel te zeggen is, dat hij hier niet zomaar in 't rond moet vragen wie dat wilt leren want zo simpel is het niet.

Maar ik in al mijn enthousiasme ga gelijk over geschiedenis etc. ^^.
Oud 22-06-2005, 23:43
Aardnoot
Aardnoot is offline
nee das waar. je moet et ten eerste al willen zien en ten tweede moet je er ook nog es een aanleg voor hebben om je te ontwikkelen en dat is niet voor iedereen even makkelijk.

Ik ben zelf niet zo'n persoon maar ik wens iedereen die zich ermee bezig houdt veel sterkte. En voor de mensen die het onzin vinden: Het houdt je iig van de straat
Oud 23-06-2005, 09:08
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
ProteK schreef op 23-06-2005 @ 00:34 :
Haha .

Wat ik bedoel te zeggen is, dat hij hier niet zomaar in 't rond moet vragen wie dat wilt leren want zo simpel is het niet.

Maar ik in al mijn enthousiasme ga gelijk over geschiedenis etc. ^^.
Ik vroeg niet of iemand het mij even wou leren, ik vroeg naar de mogelijkheden om Chi/Psi te gebruiken in gevechten. Als ik het zelf ook echt wou doen zat ik nu niet hier maar was ik aan het trainen. Maar ik heb geen zin en de movitvatie om jarenlang dag in dag uit te trainen en te mediteren, maar het intereseert me wel dus ik wil er graag veel van weten.
Oud 24-06-2005, 23:45
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Elize Beijl schreef op 31-05-2005 @ 22:14 :
Ik snap niet wat het probleem nou is. Als je niet weet waar je het over hebt moet je gewoon niet of dit onderwerp reageren. En zeker al dat negatieve, dat is een verspilling van energie. Iedereen heeft toch wel eens van aura's zien gehoord?
Daar gelooft bijna iedereen die ik ken in.

Als je daarvan weet, is het dan zo moeilijk te geloven dat er meer op dat niveau kan zijn, dat die soort energie, die iedereen toch eigen is, ook gemanipuleerd kan worden.

Bewijs het maar, roepen ze dan.
Film het dan, zeggen ze.

Mensen, dan moet je eerst een soort film uitvinden die met een groter spectrum van licht werkt. Je verwacht toch ook niet van iemand dat hij met zijn webcam even een foto maakt, naar de docter mailt en vraagt of hij je kan helpen? Mischien in de verre toekomst, maar serieus, je moet wel heel erg sterk zijn om dat te kunnen.

En dat gedoe over dragonball?
Mensen die die serie goed kennen, kunnen weten dat het een fantasie is hoe het zou kunnen zijn als ve vele malen meer energy konden vasthouden. Ze laten al vroeg een boer zien, die met zijn werk op het land toch flink sterk moet zijn, en geven die een powerlevel van vijf. Zelf lopen de levels van de hoofdpersonen al snel in de millioenen, en met zo'n belachelijke hoeveelheid energie, en die dan ook nog te weten te manipuleren, dan zou het theoretisch gezien inderdaat mogenlijk zijn om daar iets van zichtbaar voor het 'gewone' oog te maken.

Dus om te zeggen dat mensen die die resultaten beweren te kunnen berijken gek zijn, ja, die hebben inderdaad last van grootheidswaanzin.

Maar is dit nit hetzelfde als het opdrinken van de oceaan vergelijken met het drinken van een glas water?
In kleinere mate kan het wel mogenlijk zijn, maar dan meer op het niveau van je eigen lichaams temperatuur veranderen of iemand een prikkeling in zijn nek laten voelen, waardoor hij omkijkt. Hebben we niet allemaal wel eens iemand naar ons voelen staren? Dat is toch ook gewoon de sensatie van diens energie op je gericht hebben.

Oh, en voor de mensen die zoveel praten over het niet gebruiken voor gevecht?
Het is waar dat zinloos geweld volstrekt afgeschaft zou worden, en het liefst helemaal geen geweld op deze wereld zou moeten plaatsvinden, maar mensen, dat is Utopia, onberijkbaar. Vechten en het leren daarvan kan ook met de intentie je te kunnen verdedigen. Ook is het zo dat, om goed met deze energie te kunnen werken, volgens mij een redelijke discipline nodig moet zijn en veel oefening. Als je kijkt naar veel oosterse vechtsporten, zul je zien dat ze voor een groot deel bestaan uit het leren van controle over je eigen lichaam en geest. Mensen met zo'n controle zijn volgens mij minder snel gevaarlijk dan een dronken ongetrainde man op een zaterdag avond. In De culturen waar dit in voorkomt speelt eer ook een zeer grote rol, en zal iemand nooit zonder goede reden aanvallen. Ik zou dan ook het leren van zo'n controle aanmoedigen, aangezien de sensatiezoekers en de heethoofden hier toch niet genoeg geduld voor zouden hebben om een ander echt schade te berokkenen.
En wie wil er nou niet een evenwichtig persoon in de buurd die je kan helpen als er een stel dronken mannen op je af komt?
Ik vind dat je daar heel wat zinnigs zegt.
Maar het is het sensatiegerichte in dit topic da bij mij afkeer opwekt. Het lijkt me gewoon te onnatuurlijk.
Oud 25-06-2005, 19:11
Verwijderd
Eigenlijk wil ik ook wel leren hoe je een psi bal naar iemands hoofd kan gooien zodat die onthoofd wordt.
Oud 25-06-2005, 19:28
Roos
Roos is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 25-06-2005 @ 20:11 :
Eigenlijk wil ik ook wel leren hoe je een psi bal naar iemands hoofd kan gooien zodat die onthoofd wordt.
Dat kan alleen Vegeta
Oud 25-06-2005, 19:33
Diary of Dreams
Citaat:
DarkSavior schreef op 25-06-2005 @ 20:11 :
Psi ballen bestaan niet uit aanraakbare materie.
Oud 25-06-2005, 19:49
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-06-2005 @ 20:33 :

maar wat gebeurd er dan als je "geraakt" wordt door zo'n bal
Oud 25-06-2005, 20:02
Diary of Dreams
Citaat:
Woudschim schreef op 25-06-2005 @ 20:49 :
maar wat gebeurd er dan als je "geraakt" wordt door zo'n bal
Ligt eraan hoe je de bal ge'programeert' heb, voor wat voor doel je het heb gemaakt. Je kan een soort booschap doorgeven (even hoi zeggen oid) in verwarring brengen, en nog meer maar daar heb ik geen verstand van.
Oud 25-06-2005, 20:13
Woudschim
Woudschim is offline
interessant wel

mijn vriendin vertelde dat ze een programma had gezien waarin iemand iemand anders dus zogezegd "drainde" werd ook gemeten enzo. op een gegeven moment viel de persoon dus gewoon flauw. sliep 3 dagen achter elkaar, en vertelde dat hij zich voelde alsof hij 2 dagen achtereen gelopen had.

maar wat ik ervan moet geloven.

ik denk dat ik het eerst zelf moet ondergaan.
eerst voelen dan geloven dus.

lijkt me een soort van extensie van Ki
Oud 25-06-2005, 20:20
Diary of Dreams
Drainen is inderdaad ook een manier om Psi te gebruiken, en wel om de levenskracht/lichaamsenergie van iemand anders te 'stelen' en die zelf te gebruiken (vaak wordt dat verspilt tijdens/aan de link).
Oud 26-06-2005, 15:36
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-06-2005 @ 21:02 :
Ligt eraan hoe je de bal ge'programeert' heb, voor wat voor doel je het heb gemaakt. Je kan een soort booschap doorgeven (even hoi zeggen oid) in verwarring brengen, en nog meer maar daar heb ik geen verstand van.
Volgens mij brengt het een schok teweeg bij die persoon waar je het naar gooit, om dat je met je energie diens aura inbreekt.

klinkt best gezond he?
Oud 26-06-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-06-2005 @ 20:33 :
de reden dat jij niet met je hand (of je hoofd oid) door een tafel kan slaan is niet omdat er materie zit (er zit zoiezo ook veel meer lege ruimte als materie) maar omdat je wordt tegengehouden door elektromagnetische (als ik het goed heb) energie en: materie = energie, waardoor het volgens mij dus ook goed mogelijk is om een psi bal tastbaar te maken.
Oud 26-06-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 25-06-2005 @ 21:02 :
Ook kan je iemand interne zenuw-systeem in de war schoppen, wat gewoon tot pijn leidt.

Maar standaard is het dat het je eigen Chi energie die constant in beweging is "schokt". Zoals een EMP bij electriciteit doet.

M.a.w. je eigen energie, die je overigens ook gewoon gebruikt bij lopen of zitten, wordt verbruikt zonder doel.. je wordt er gewoon moe en uitgeput van dus.

Maar dat is nog maar het topje van de ijsberg, je kan ook bijvoorbeeld emoties sturen enzovoorts.

Citaat:
de reden dat jij niet met je hand (of je hoofd oid) door een tafel kan slaan is niet omdat er materie zit (er zit zoiezo ook veel meer lege ruimte als materie) maar omdat je wordt tegengehouden door elektromagnetische (als ik het goed heb) energie en: materie = energie, waardoor het volgens mij dus ook goed mogelijk is om een psi bal tastbaar te maken.
Inderdaad, dat kan. Maar voordat je zoveel energie bij elkaar gebracht hebt om iets tastbaars te maken ben je al 3 keer door je energie voorraad heen.. Dat is gewoon bewezen, kijk maar naar hoeveel watt je hersenen kunnen opbrengen, als je daar net een gloeilamp op kan laten branden dan kan dat nooit genoeg energie zijn om er iets tastbaars van kan maken als ze een bol van 8 kilometer doorsnede nodig hebben en dan met 2 keer geluidssnelheid 2 materie-deeltjes tegen elkaar aan te laten knallen om ze kapot te krijgen, en hoeveel energie er DAN al vrijkomt...

Snap je wat ik bedoel? ^_^

Laatst gewijzigd op 26-06-2005 om 17:10.
Oud 27-06-2005, 00:46
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Cartman's incredible gift.......
Oud 27-06-2005, 00:48
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 27-06-2005 @ 01:46 :
Cartman's incredible gift.......
fartbattle?
Oud 27-06-2005, 00:52
Verwijderd
haha , ik heb die nog nooit gezien, hoe heet het precies?
Oud 27-06-2005, 00:54
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
ProteK schreef op 27-06-2005 @ 01:52 :
DragonBall-Z, duh
Oud 27-06-2005, 00:56
Verwijderd
lol.
Oud 27-06-2005, 00:57
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
ProteK schreef op 27-06-2005 @ 01:56 :
lol.
DBZ is echt het enige dat bij dit soort blaat in de buurt komt

pas maar op, mijn aura kan kung-fu
Oud 27-06-2005, 01:19
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
ProteK schreef op 27-06-2005 @ 01:52 :
Southpark Episode 813 - Cartmans incredible gift

Mrs Cartman: Oh goodness, whats going on???

Eric: Stand aside mother, we're having a telekinetic battle of minds!!

Oud 27-06-2005, 10:41
Verwijderd
The Force is strong with this one.
Oud 27-06-2005, 10:48
KMBA
KMBA is offline
Geloven jullie hier werklelijk in?
Oud 27-06-2005, 16:35
Diary of Dreams
Citaat:
KMBA schreef op 27-06-2005 @ 11:48 :
Geloven jullie hier werklelijk in?
Geef jij (en alle anderen die hier zo enorm kinderachtig bezig zijn) dan maar een paar redenen waarom dit NIET (kan) bestaan.
En als je er al een paar kan verzinnen zal ik ze met simpele tegenargumenten verwerpen.
Oud 27-06-2005, 18:33
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 27-06-2005 @ 17:35 :
Geef jij (en alle anderen die hier zo enorm kinderachtig bezig zijn) dan maar een paar redenen waarom dit NIET (kan) bestaan.
En als je er al een paar kan verzinnen zal ik ze met simpele tegenargumenten verwerpen.
Bewijs eerst maar eens dat het er is, voordat je iets aanneemt. Wetenschap heet dat.

Als jij nou eens met degelijke onderzoeksresultaten komt waaruit rare dingen blijken die dit fenomeen zouden bewijzen, dan pas, en geen ene seconde eerder, zal ik het proberen te ontkrachten
Oud 27-06-2005, 19:08
KMBA
KMBA is offline
Ik geloof wel in het mogelijke bestaan van zulke dingen, maar niet zoals mensen dat hier veronderstellen.. eerst moeten mensen hun Chi vinden op te sporen of is dat nou niet hetzelfde als PSI?
Oud 28-06-2005, 08:45
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
KMBA schreef op 27-06-2005 @ 20:08 :
Ik geloof wel in het mogelijke bestaan van zulke dingen, maar niet zoals mensen dat hier veronderstellen.. eerst moeten mensen hun Chi vinden op te sporen of is dat nou niet hetzelfde als PSI?
ik heb nog nooit ervan gehoord dat mensen hun chi gebruiken om anderen af te maken zoals deze DBZ-achtige bla.
Oud 28-06-2005, 08:58
Verwijderd
Ik zie het al helemaal voor me.

Twee 'home-boys' die elkaar lopen te dissen in een echte getto psi-battle. Wordt helemaal 2008.
Oud 28-06-2005, 17:23
Diary of Dreams
Citaat:
Kreator schreef op 28-06-2005 @ 09:45 :
ik heb nog nooit ervan gehoord dat mensen hun chi gebruiken om anderen af te maken zoals deze DBZ-achtige bla.
Ik ook niet, het elkaar afmaken dan, de rest ken ik wel.
Oud 03-07-2005, 23:44
Pr0f
Pr0f is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 27-06-2005 @ 17:35 :
je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat
Oud 03-07-2005, 23:51
Fainne
Fainne is offline
Het gaat niet meer om het feit of het wel of niet bestaat, want ik weet dat het bestaat. Het gaat om het feit of het gezond is of niet, en dat is het gewoon niet, naar mijn mening.

Energiën zijn er toch niet om elkaar mee te bekogelen?
Waar gaat de waarde ervan dan naartoe?
Oud 04-07-2005, 00:02
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
ProteK schreef op 22-06-2005 @ 23:34 :

Het is een oude Japanse kunst, genaamd Chi die aangepast is naar de ideeën van de 21e eeuw. Hence, Psi.

Dit schiet me toch een beetje in het verkeerde keelgat. Een oude Japanse kunst genaamd Chi? Ten eerste: Chi is een Chinees woord, niet Japans, en ten tweede: Japanners doen niet aan dat soort onzin. Japans = straight to the point.

Ga maar ergens anders over lopen 'alwijzen'.
Oud 04-07-2005, 00:02
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Citaat:
Meartje schreef op 31-05-2005 @ 22:24 :
straks krijgen we nog lichtzwaarden
Daar was ik een keer bijna ingetrapt!

(een of ander programma in de stijl van Peter R. de Vries maar dan bij wijze van grap)
Oud 04-07-2005, 00:05
Fainne
Fainne is offline
Zijn jullie soms te bang om te reageren op mijn posts?
Oud 04-07-2005, 00:08
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ok, dan krijg je van mij een reply

Waar de energie heen gaat weet ik niet.
Als het niet goed voor een mens is, is het wel goed voor de mens.
Oud 04-07-2005, 00:12
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-07-2005 @ 01:08 :
Ok, dan krijg je van mij een reply

Waar de energie heen gaat weet ik niet.
Als het niet goed voor een mens is, is het wel goed voor de mens.
Nee

No offence, maar die redenering vind ik maar slap?
Oud 04-07-2005, 16:39
Diary of Dreams
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 00:51 :
Het gaat niet meer om het feit of het wel of niet bestaat, want ik weet dat het bestaat. Het gaat om het feit of het gezond is of niet, en dat is het gewoon niet, naar mijn mening.

Energiën zijn er toch niet om elkaar mee te bekogelen?
Waar gaat de waarde ervan dan naartoe?
Waarom mag je energie alleen maar nuttig gebruiken? Als je met iemand gaat stoeien verspil je ook energie, maar daar heb je toch gewoon probleem mee? Geestelijke energie is natuurlijk wel wat anders dan lichamelijke maar het principe is hetzelfde.
Oud 04-07-2005, 17:17
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-07-2005 @ 17:39 :
Waarom mag je energie alleen maar nuttig gebruiken? Als je met iemand gaat stoeien verspil je ook energie, maar daar heb je toch gewoon probleem mee? Geestelijke energie is natuurlijk wel wat anders dan lichamelijke maar het principe is hetzelfde.
Nee, ik vind dat je veel voorzichtiger moet omspringen met geestelijke energie dan met lichamelijke.
Geestelijke energie is op de één of de andere manier ook veel persoonlijker en intiemer, meer deel van jezelf.
Oud 04-07-2005, 18:16
Diary of Dreams
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 18:17 :
Nee, ik vind dat je veel voorzichtiger moet omspringen met geestelijke energie dan met lichamelijke.
Geestelijke energie is op de één of de andere manier ook veel persoonlijker en intiemer, meer deel van jezelf.
Hmm nee vind ik niet. Ik vind dat je best met Chi mag sparren met iemand, maar natuurlijk wel in mate. Als je er serieus mee omgaat en je grenzen kent kan het geen schade doen. Net zoals met lichamelijk sporten moet je niet gelijk de zwaarste trainingen gaan doen, je moet het langzaam opbouwen tot dat je een goede geestelijke 'conditie' krijgt.
Oud 04-07-2005, 19:26
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-07-2005 @ 19:16 :
Hmm nee vind ik niet. Ik vind dat je best met Chi mag sparren met iemand, maar natuurlijk wel in mate. Als je er serieus mee omgaat en je grenzen kent kan het geen schade doen. Net zoals met lichamelijk sporten moet je niet gelijk de zwaarste trainingen gaan doen, je moet het langzaam opbouwen tot dat je een goede geestelijke 'conditie' krijgt.

jah, dát vind ik dus ook, waarom zou je je eigen krachten niet mogen ontwikkelen? Zolang je er niemand kwaad mee doet, kun je er gewoon mee doorgaan...
Oud 04-07-2005, 19:38
Fainne
Fainne is offline
Toch zeker niet op anderen, dat is inbreken in diens aura met je energie.
Oud 04-07-2005, 19:39
Loisjuh
Loisjuh is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 20:38 :
Toch zeker niet op anderen, dat is inbreken in diens aura met je energie.
niet als de ander dat niet wil...maar je moet sowiesow nooit iets tegen iemands wil doen
Oud 04-07-2005, 20:31
Fainne
Fainne is offline
Ik blijf het onnatuurlijk en ongezond vinden.
Oud 04-07-2005, 20:40
Diary of Dreams
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 21:31 :
Ik blijf het onnatuurlijk en ongezond vinden.
Ongezond om je geestelijke kracht te ontwikkelen?
Oud 04-07-2005, 20:42
Vejji
Vejji is offline
kan iemand mij dan KORT uitleggen hoe je dat zou doen?
in mijn beleving in Chi levensenergie die je kunt gebruiken INTERN bijvoorbeeld bij vechtsporten,
hoe zou je het dan EXTERN kunnen gebruiken? dan leg je het loodje lijkt mij...
of zie ik hier nou iets helemaal verkeerd?
Oud 04-07-2005, 23:12
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 04-07-2005 @ 21:42 :
kan iemand mij dan KORT uitleggen hoe je dat zou doen?
in mijn beleving in Chi levensenergie die je kunt gebruiken INTERN bijvoorbeeld bij vechtsporten,
hoe zou je het dan EXTERN kunnen gebruiken? dan leg je het loodje lijkt mij...
of zie ik hier nou iets helemaal verkeerd?
Nja toch precies zoals je zegt maar je kan dus ook wat van je chi (psi of hoe je het wilt noemen) naar buiten brengen om er iets mee te doen.

maar het is een kwestie van doseren
als je het niet goed kan komt er ook maar weinig energie naar buiten

magoed als je er meester in bent dan ga je het ook niet verkeerd doen

want idd als je in 1x al je energiebuiten je lichaam brengt dan leg je idd het loodje
Oud 04-07-2005, 23:38
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-07-2005 @ 21:40 :
Ongezond om je geestelijke kracht te ontwikkelen?
Ongezond om op die manier met energie om te gaan.
Oud 05-07-2005, 09:42
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 05-07-2005 @ 00:12 :
Nja toch precies zoals je zegt maar je kan dus ook wat van je chi (psi of hoe je het wilt noemen) naar buiten brengen om er iets mee te doen.

maar het is een kwestie van doseren
als je het niet goed kan komt er ook maar weinig energie naar buiten

magoed als je er meester in bent dan ga je het ook niet verkeerd doen

want idd als je in 1x al je energiebuiten je lichaam brengt dan leg je idd het loodje
maar hoe zou je je energie naar buiten kunnen krijgen?
ik kan het wel een beetje regelen in mijn lichaam zelf, maar ik zou niet weten op wat voor manier je het buiten je lichaam zou kunnen krijgen....

door een soort van meditatie?
Oud 05-07-2005, 13:05
Dwarrelend Blad
Dwarrelend Blad is offline
Ik kan door middel van meditatie net mijn 'chi' opwekken. Een keertje is het mij gelukt om mijzelf helemaal op te laden, het was bijna alsof het teveel was voor mijn lichaam en ik leek energie te 'lekken'.

Ik wil best geloven dat ik met die energie mijn lichaam kan versterken en sneller kan maken, maar om er om honderden meters afstand psi ballen te gaan gooien vind ik een beetje ver gaan. Ik sta er wel voor open verder, maar dan wil ik wel duidelijkheid, of je komt het een keer op een meeting demonstreren (laten voelen).
Advertentie

Regels voor berichten