Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Kwam cito-score overeen met je succes op school?
Cito-score zowel advies van basisschool kwam/komt overeen met mijn huidige school niveau en kunnen. 109 63.01%
Cito score komt overeen maar advies basisschool niet. 15 8.67%
Advies basisschool komt overeen maar cito-score niet 22 12.72%
Komen beide niet overeen. 27 15.61%
Aantal stemmers: 173. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 19:06
anne89
anne89 is offline
1.Wat voor advies krijg je van de basisschool en kwam dit overeen met het advies van de citoscore?
2. Zaten er verschillen qua score tussen de verschillende onderdelen van je citotoets.
3. Was er tijdens de citotoets sprake van iets wat de score mogelijk zou kunnen verlagen?
4. Komt de citotoets overeen met het niveau wat je nu doet of gedaan hebt?
5. Extra info...?

-Ik kreeg als advies om vwo te gaan doen en mijn cito score was 549 dus dat kwam goed overeen
-mijn taal was erg slecht daar heb ik 12 fouten van de 18 in gemaakt dus dat was balen maar gelukkig was de rest erg goed
-net zoals in vraag 2 komt door mijn 'taalgebrek' dat ik 549 had anders 550 gelukkig is het verschil niet zo boeiend.
-ik zit nu in 4vwo en ga volgend jaar naar 5. Dus eigenlijk klopt ie wel, want gaat nog erg makkelijk allemaal.
- ehm extra.... tja kweeniej mijn profiel dan maar even: N&G met economie 1 en 2 en dan nog scheikunde 2 ( foutje)

kuss
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2005, 19:07
anne89
anne89 is offline
en ik was nog jarig
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 13:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-05-2005 @ 20:40 :
Naar het idee van Keith.

Een enquete over de cito toets en het succes in je latere schoolcariëre.

1.Wat voor advies krijg je van de basisschool en kwam dit overeen met het advies van de citoscore?
2. Zaten er verschillen qua score tussen de verschillende onderdelen van je citotoets.
3. Was er tijdens de citotoets sprake van iets wat de score mogelijk zou kunnen verlagen?
5. Extra info...?
1. De basisschool gaf een vwo advies. Als ik het advies van de citotoets had opgevolgd had ik misschien al aan het werk geweest, want dit was slechts mavo/havo! Het is een waardeloze toets want ik red het nu prima op de universiteit. Het enige is dat ik er wat meer aan moet doen dan een doorsnee student, maar het is echt niet dramatisch meer ofzo.

2. Dat weet ik niet meer, maar ik denk dat de rekenopgaven het beste zijn gegaan. Oh jah ik herinner me ook dat de wereldorientatievakken bij mij heel erg goed gingen vergeleken bij de rest.

3. Nee. In ieder geval niet dat ik me kan herinneren. Terwijl je het wel zou zeggen met zo'n verschil.

4. Nee, ik heb het advies van de basisschool veel zwaarder laten tellen. Lijkt me ook logisch

5. Het vervelende is dat sommige vwo scholen die citoscore willen hebben. Dit was voor mij best wel een vervelende factor. Ik hoop dat men zich tegenwoordig niet meer blind staart op de uitslag van die toets want je ziet hier wat je kunt bereiken met een cito-uitslag van mavo/havo.

EDIT: Ik heb m'n vwo diploma trouwens zonder ook maar 1 keer te blijven zitten gehaald.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 13:15
Global
Global is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-05-2005 @ 20:40 :
Naar het idee van Keith.

Een enquete over de cito toets en het succes in je latere schoolcariëre.

ik heb geen cito-toets gemaakt

5. Extra info...? ik ben nu ongeveer 6 jaar in Nederland. Ik ben begonnen op havo 3 en doe nu laatste jaar vwo.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 14:54
Muyres
Muyres is offline
Ik had 550 op cito en ik zit nu op 4 athenëum. Ikzelf vind het aardig lastig(hoop owk dak t haal). Basisschool zei dat ik het kon als ik eens wat inzet begon te tonen. Dit zijn de leraren nu nog aant zeggen. dus vind ik dat het toch aardig overeen komt met wat ze op de basisschool zeiden en at ze nu zeggen.
Oud 29-05-2005, 16:40
Dinalfos
Dinalfos is offline

Ja, dat kwam wel overeen. Ik had als schooladvies VWO en 549 op de toets. Dus ook gedaan en met succes (atheneum).

Dat weet ik echt niet meer Ik was wel goed in geschiedenis, talen en aardrijkskunde.

Rekenen, denk ik. Daar ben ik ook vandaag de dag ongelofelijk beroerd in.

Zoals gezegd komt het overeen. VWO doorlopen, tijdje gestudeerd(Engels en taal- en literatuurwetenschappen), vervolgens afgehaakt wegens persoonlijke troubles.

5. Extra info...?

Ik zit nu aardbeien te eten.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 20:51
knir
knir is offline

Ik kreeg een havo/vwo advies en had 550 op mn toets dat vond ik wel vreemd toendertijd.

Volgens mij had ik de reken onderdelen beter gemaakt dan het taal gedeelte terwijl ik dat juist andersom had verwacht.

nee

Ja ik heb het gymnasium in een keer gehaald en studeer nu
Oud 30-05-2005, 08:36
ZoveelsteMeisje
ZoveelsteMeisje is offline
ik kreeg vwo advies, dit kwam overeen met mijn citoscore van 550 (3 fout)

Nee

nee , niet dat ik weet

ja
Oud 30-05-2005, 17:02
Nyawa
1.Wat voor advies krijg je van de basisschool en kwam dit overeen met het advies van de citoscore? VWO-advies, 550 punten, ja dus.
2. Zaten er verschillen qua score tussen de verschillende onderdelen van je citotoets. Miniem. Ik heb zes fouten gemaakt, waarvan vier in taal en twee in rekenen.
3. Was er tijdens de citotoets sprake van iets wat de score mogelijk zou kunnen verlagen? Nee.
4. Komt de citotoets overeen met het niveau wat je nu doet of gedaan hebt? Ja!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:41
Briseïs
Briseïs is offline
Volgens mijn lerares kon ik gymnasium doen, ik had een citoscore van 550 en ik heb vorig jaar met gemak mijn gymnasiumdiploma gehaald.

Ik zou dus zeggen dat het allemaal wel redelijk klopte.
Oud 02-06-2005, 12:16
Verwijderd
Van de basisschool kreeg ik een gymnasium-advies en citoscore was 550, dus klopt wel.
Weet ik niet meer..
Nee.
Ja, ik doe nu 5 gymnasium.
5. Extra info...?
Ik blijf waarschijnlijk zitten..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 12:17
Verwijderd
Veel mensen met 550 hier, zeg.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 13:53
knir
knir is offline
ik zou ook niet reageren als ik bijv maar 524 had en mensen vinden het leuk om op te scheppen met hun hoge score
Oud 02-06-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
knir schreef op 02-06-2005 @ 14:53 :
ik zou ook niet reageren als ik bijv maar 524 had en mensen vinden het leuk om op te scheppen met hun hoge score
Als er naar wordt gevraagd en je geeft eerlijk antwoord, wat is daar dan in godsnaam opschepperig aan?

CITO-score was 550 (weet niet meer precies hoeveel fout), advies was VWO, heb 2 jaar terug vrijwel moeiteloos gymnasiumdiploma gehaald. Bij mij klopte het dus allemaal wel . Alleen dat studeren he , dat gaat momenteel even wat minder... Hoewel dat niet te maken heeft met vermogen maar meer met motivatie en de andere leuke dingen des levens.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 17:00
Mindfields
Mindfields is offline
1.Wat voor advies krijg je van de basisschool en kwam diovereen met het advies van de citoscore?
ja, gymnasium advies en 548

niet echt

nee

ja

5. Extra info...?
geen
Oud 02-06-2005, 17:28
Punt.
Punt. is offline

Ja, gymnasium (m'n score was 550)

Nee, niet echt

Nee

Ja, ik doe nog steeds gymnasium

5. Extra info...?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 19:43
Roobe
Roobe is offline
Ik heb geen CITO-toets gedaan, maar een BOVO-toets. Komt ongeveer op hetzelfde neer, je krijgt een advies.

Dit advies was echter heel anders dan wat de leraren het meest verstandig leek. Die raadden mij namelijk aan HAVO te doen, omdat ik af en toe weleens een steek liet vallen op school. Ik had kennelijk bepaalde perioden (alsin 1 week), waarin ik slechter scoorde dan anders. Dat was voor dus kennelijk de reden waarom mij HAVO werd geadviseerd. Mijn BOVO-toets was erg goed en scoorde overal duidelijk VWO. Heb het advies van de leraren dan ook in de wind geslagen, omdat ik overtuigd was van mijn eigen kunnen.

Ik kwam welliswaar in een HAVO-VWO brugklas terecht, maar al snel werd duidelijk dat het resultaat van de BOVO-toets klopte. Heb het gevoel dat de leraren het VWO een beetje overschatten, maar wanneer je "the brains" voor VWO hebt hoef je daar niet veel meer voor te doen dan op de HAVO denk ik, nouja een jaartje natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:45
Verwijderd
1. Wat voor advies krijg je van de basisschool en kwam dit overeen met het advies van de citoscore?
VWO-advies. Van de basissschool ook, dus dit kwam overheen.

Ik had score 550 en 9 fouten in de gehele toets. Ik weet niet meer precies hoeveel fouten per onderwerp, maar er zullen geen grote verschillen in hebben gezeten.

Nee.

Ja. 5VWO op het moment. Volgend jaar 6VWO.

5. Extra info...?
Niet echt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:23
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Het valt me op dat iedereen VWO doet en iemand LWOO of zo iets dergelijks doet.

terwijl de een gemiddelde leerling VMBO-T/ HAVO doet
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:55
Global
Global is offline
een forum is zeker niet representatief voor het hele bevolking
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:07
one.
one. is offline
1. VWO van beiden.
2. Weet ik niet meer, ik had wel 550.
3. Nee.
4. Ik doe nu 4 Atheneum, volgend jaar 5.
Oud 04-06-2005, 19:08
bla1991
bla1991 is offline
550, VWO-Advies, komt overeen met wat ik nu doe (2 gymnasium)
Ja, alleen in rekenen had ik geen fouten, in de rest wel.
Nee
Ja
5. Extra info...?
In onze klas gingen er maar 4 van de 30 kinderen naar havo/vwo, de rest had vmbo advies
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 19:10
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-06-2005 @ 13:17 :
Veel mensen met 550 hier, zeg.
er zijn hier ook iets meer hoogopgeleide mensen dan gemiddeld
Oud 05-06-2005, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 04-06-2005 @ 20:10 :
er zijn hier ook iets meer hoogopgeleide mensen dan gemiddeld
Klopt, maar dat het aandeel 550'ers hier zo groot zou zijn heb ik niet vooraf ingeschat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 09:37
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
5. Extra info...?

Ik kreeg van de basisschool havo/vwo advies, maar men ging er wel vanuit dat ik naar vwo ging. Mijn citoscore was 548, dus dat is ook duidelijk vwo.
Ik zit dus nu in vier vwo, blijf echt wel zitten, maar dat heeft met een opsomming toestanden te maken, opzich presteer ik vele male beter dan de gemiddelde leerling bij ons op school, maar dat ligt dan voornamelijk aan mijn motivatie. Meer dan de helft voert geen flikker uit en vind dat nogal stoer.

Punt 2 weet ik eigenlijk niet...

Punt 3 volgens mij niet, ik was in ieder geval niet echt zenuwachtig ofzo en heb toen gewoon mijn best gedaan, maar was erg erg verbaasd dat ik zo hoog had gescoord.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:55
Fantôme
Fantôme is offline
advies cito: havo
advies isi: mavo/havo
advies school: havo/vwo

het is geworden: havo
en die heb ik gewoon afgerond ik 5 jaar
dus het klopt wel
Reageren

Regels voor berichten