![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat heb ik nooit gezegd of beweert. Is zeg alleen dat Nederland zelf met een groep mensen zit die vrouwvriendelijkheid niet bepaald hoog in het vaandel hebben. En dat ze daar eerst wat aan moeten doen voordat ze het buitenland lastigvallen. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe moet de staat haar burgers dwingen vrouwvriendelijk te zijn? Ik bedoel dan niet met stelregels maar in gedachte. Hoe kun je dat uitbannen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() enige partij die vrouwonvriendelijk is ![]() je zult mij dan ook niet "horen zwijgen" als zo'n partij opstaat of meer macht verkrijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En nu serieus? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meer serieus: vrouwonvriendelijkheid is natuurlijk een moeilijk begrip. Er wordt meestal mee bedoeld zoveel als 'onderdrukking' maar dat is natuurlijk ook rijkelijk vaag. Maar ik denk dat ook alle Nederlanders (misschien met uitzondering van de bible belt) het er wel over eens zijn dat de SGP bijzonder vrouwonvriendelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als de meerderheid van de bevolking wil dat vastgelegd wordt dat voorkomen moet worden dat dieven op straat de strot doorgesneden worden, dat vrouwen hun kiesrecht ontnomen wordt, dan is dat ook prima? bij deze vraag ik om een referendum met de vraag: mogen vrouwen het kiesrecht ontnomen worden? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Gatara: waarom vraag je dan steeds of dit of dat 'prima' is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-06-2005 om 13:57. |
![]() |
||
Citaat:
ik kan me nog een fragment herinneren waarbij een meisje een dag door het leven ging als moslima en zich ook zo kleedde. Ze werd wel nagefloten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Gatara: in ultimo is dat wel juist, omdat volgens de theorie er namelijk niet zoiets is als inhoudelijk of intrisiek juiste of juist verwerpelijke standpunten, mits je de theorie van het Epicureïsche rechtsbegrip aanhangt (wat ik doe). Ben je meer een natuurrechtdenker, dan is zulke wetgeving natuurlijk een gruwel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
bij Jong! dat programma van de EO |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurrechtdenkers: gebaseerd op de ratio, denken zij dat er zoiets bestaat als 'intrinsiek juist' recht, dus recht dat altijd geldig is, ook al is het niet in een wet vastgelegd. Berust op het idee dat wanneer iedereen zijn ratio maar gebruikt, er vanzelf recht uit komt rollen waar iedfereen het wel mee eens móet zijn. Een goed voorbeeld is de Amerikaanse constitution: 'We hold these truths to be self-evident (...) that all men are free and created equal'. Het universele recht van een volk om zijn leiders af te zetten en te vervangen als ze zich schuldig maken aan onrechtvaardig leiderschap, is ook een typisch exponent van deze stroming. Ik ben zelf aanhanger van de eerste stroming. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een felgekleurde hoofdoek met een strakke sprijkerbroek en jasje met taille is dus niet conform die regels. En het hangt ook van je gedrag. Je kan dan wel gesluierd zijn. Maar als je heel luidruchtig bent en je anwezigheid duidelijk kenbaar maakt, dan kan je er vergif op innnemen dat je wordt nagefloten , enzo. |
![]() |
||
Citaat:
Zowel enkels en kuiten, (of een lange broek, want dat mag ook niet,) als iemands haar kan ik nou niet echt als gewaagd betitelen. Als je daar als man al last van je hormonen van krijgt, moet je je na laten kijken. En Rick: ik heb het over volstrekt normale mevrouwen, die blootshoofds rondlopen, niet over breezersletten op zaterdagavond. Dat de laatsten nagefloten worden is namelijk hun bedoeling, en dat is overigens hun goed recht. Maar in jouw, en in SGP optiek zijn ook deze normale keurige mevrouwen onfatsoenlijk omdat ze geen hoofddoekjeof enkellange rok dragen en vragen ze er dus om om nagefloten te worden... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De kledingvoorschriften voor mannen zijn nou niet echt streng te noemen he. Als een vrouw zich aan de kledingvoorschriften voor mannen houdt, is ze in moslimogen nog steeds niet fatsoenlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|