![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Die kleding klinkt ook nog wel alsof ze die nog vaker aankan vind ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jezus, wat weinig inlevingsvermogen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
I guess dat ik een van de weinige sociale ben die wel degelijk een inlevingsvermogen heeft. Ik bedoel je kan het hier ook omdraaien; Andijvie had ook heel makkelijk even vantevoren kunnen checken of er nog kledingvoorschriften waren; of niet soms? |
![]() |
||
Citaat:
Je begrijpt de situatie van Andijvie niet helemaal ben ik bang. Als er niks staat hoef je ook van niets uit te gaan (daar bedoel ik niet mee dat je naakt moet gaan voordat we die reacties krijgen)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als haar zus zo zeikerig en daarbij onduidelijk is, dan betwijfel ik of het werkelijk één van de mooiste dagen van haar leven zal gaan worden. Weet iedereen wel dat ze niet in het wit mogen? Straks komt er een neefje of vriendin in het wit, is haar hele dag verpest...stel je voor... Er kan zoveel mis gaan op een trouwdag, zeker als je niet duidelijk bent ed. Het heeft omgekeerd net zo goed met respect te maken dat haar zus (niet) accepteert dat Andijvie al veel moeite en geld heeft besteed in het vinden van mooie kleding. (En dat Andijvie dat gedaan heeft vind ik ook van respect voor haar zus getuigen.) Had gekund, maar ik vind dat dat de verantwoordelijkheid is van haar zus: het is haar trouwerij, als zij eisen wil stellen, dan moet ze dat doen, maar dan moet ze wel (op tijd) duidelijk zijn daarin. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En als je het nu nóg niet snaot, geef ik het op. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is er een mogelijkheid om niet in 't wit te komen? Zo ja, waarom zou je dat dan niet doen, om je zus een plezier te doen? Omdat je perse je dure kleding wilt dragen? |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk van wel. In dit geval komt niet iedereen in 't wit, maar waarom zou jij dan zo nodig een uitzondering moeten zijn? Vanwege de dure witte jurk die je gekocht hebt? Vanwege 't kinderachtige gedrag van je zus? Het zal de trouwerij niet vergallen, maar je doet, persoonlijk, je zus er wel een plezier mee niet in 't wit op haar bruiloft te komen. En op de bruiloft van mijn zus, zou ik persoonlijk haar alle plezier gunnen. |
![]() |
||
Citaat:
OMG Het gaat haar (andijvie) er toch niet om dat ze dure kleren aaheeft maar dat ze voor haar zus mooie kleren heeft gekocht maar ze nu dus niet meer aan mag. DAt is weggegooid geld want als die bruiloft er niet was geweest had ze ze niet gekocht. Ik weet niet of jij geld teveel hebt maar zij heeft dat zeker niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Alsnog aantrekken? |
![]() |
||
Citaat:
In 't laatste geval, alleen als 1 persoon in 't wit komt. Dus nee, ik spreek mezelf niet tegen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het gaat erom dat die kleren duur zijn geweest en ze daarom geen nieuw setje kan kopen. Ze wil die kleren niet aan omdat ze met Prada en Gucci logo's wil staan op die bruiloft. Ben je zelf die verloofde van die zus ofzow...ik kan echt niet bij jouw reacties.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso vind ik het onzin om net te doen alsof haar hele dag meteen verziekt is door een paar kledingsstukken. Als dat wel zo is, dan moet ze eens ernstig na gaan denken over of het wel gezond is zoals ze met dat soort dingen om gaat. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En nogmaals het gaat er niet om dat haar hele dag verpest word .. het gaat om jou persoonlijke bijdrage aan die dag aan je zus. En jou persoonlijke bijdrage word iets leuker als je ingeeft in wat je zus graag wilt .. lijkt me .. en als dat niet teveel moeite is .. door een ander shirtje aan te trekken .. waarom niet? En ja als die zus dan weer iets anders verzint .. op een gegeven moment kan ze inderdaad de boom in .. maar voor zover ik 't nu kan lezen gaat het alleen maar over de witte jurk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() je vergeet een punt: GELD.
||
Citaat:
Als Andijvie stinkendrijk is, zou jij dan van mening veranderen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat mij erom dat ze mooie kleren koopt en haar zus achteraf zegt dat de dress-code NIET wit is. Die zus is gewoon zoo asociaal en verwend, daar zou ik me sowieso dan al niet aan aanpassen. Als jij ging trouwen zou en je familie hield zich niet aan jou kledingwens (die je te laat hebt doorgegeven) zou dan jou dag verpest zijn? Het is toch geweldig als iedereen er is.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ook is het niet de bedoelding dat je in een onzettende galajurk komt die iets wegheeft van een trouwjurk. Ook al is hij dan misschien in het knalroze (ik noem ook maar wat) je trekt wel alle aandacht, terwijl deze zou moeten gaan naar het bruidspaar. Een ander truitje, leuke shawl en dergelijke zijn goede alternatieven. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Maar 't gaat om 't principe .. zelfs al is je zus asociaal bezig .. als het kan, ga je dan in op wat ze wilt, om te proberen haar dag net ietsjes specialer te maken, ja of nee. (En nee, het verpest haar dag niet als ze iets anders draagt; maar that's besides the point. Het gaat om jou; wat jij doet voor jouw zus op haar trouwdag) Citaat:
Maar degene die opdagen en zich alsnog aan mijn kledingwens voldoen, dat doet me dan wel goed. Als ik weet dat het voor mijn vader weinig moeite was geweest om zich aan de kledingwens te houden en hij doet 't alsnog niet, omdat die zo nodig zijn dure nieuwe pak moest dragen, of puur uit protest .. komt dat een beetje op mij over als een stil protest dat die mij eigenlijk niet een geweldige dag gunt. Niet dat 't mijn hele dag vergalt; ik zet me er na 5 seconden wel weer overheen, maar toch zal ik wel een beetje anders naar 'm kijken in 't vervolg. Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 23:19. |
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk zijn er allemaal dingen waardoor het niet kan of anders loopt, maar ik vind dat je desondanks dat niet moet vergeten wat principieel goed of fout is. Het is zo makkelijk om te roepen .. "Ohhh ik heb geen geld dus je hebt pech" .. .. "ohh je bent asociaal dus nou dan ga ik ook maar geen moeite of geld in jou stoppen" .. .. gemakzucht .. .. Hoeveel mensen geven er nog geld aan daklozen? Weinig; iedereen denkt dat er wel instanties zijn die ze helpen, of dat ze het geld wat ze krijgen verspillen aan drugs of drank. Maar dat is ook gemakzucht .. 't gaat er om, heb je wat over voor een dakloze .. .. Als die je bedriegt, dan is dat jammer .. maar jij had tenminste wat over voor een, op 't eerste gezicht .. dakloze .. die hulp nodig had. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, ik zou best heel graag willen trouwen. Het lijkt me geweldig. Maar als je gaat trouwen, dan lijkt het me dat je er over na hebt gedacht, ervoor hebt gespaard, en dergelijke. Dan ga je je niet als een verwende prinses gedragen die verwacht dat iedereen maar alles voor haar doet en voor haar betaalt. Andijvie, ik denk dat je zo wel een mooi compromis hebt bereikt. In ruil voor dat jij de hele dag niets zegt over wat een enorme trut ze wel niet is (momenteel dan ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is niet iets wat je pas in de laatste week bedenkt hoor.. ![]() Dus doe echt gewoon die witte kleren aan! Dat jasje kun je ook best aandoen, je zal het sowieso toch wel af en toe uitdoen, binnen ofzo.. dan wissel je aan en uit gewoon af. ![]() Maar het helemaal niet aandoen vind ik een beetje zonde. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Doordat iedereen hier nu gevoelsmatig tegen protesteert wil maar weer zeggen dat het hele instituut trouwerij een belachelijke poppenkast is, met tradities die iedereen allang achterhaald en belachelijk vindt. Veel trouwerijen zijn nu ook anders dan traditioneel, iedereen drukt er zijn eigen stempel op. (De bruidswijn en de bruidsbeker, wat een kolder. Tenzij ze joods zijn, daar is dat wel gebruikelijk, en zo niet: handen af van andermans tradities) Trouwerijen en begrafenissen zijn al eeuwenlang het moment bij uitstek om famiilevetes en onderhuids sluimerende conflicten uit te vechten. Ik zeg alleen dat Andijvie verstandig moet zijn en daar niet aan mee moet doen. Wat heb je eraan? Het sop is de kool niet waard. Nieuwe kleren zou ik echt niet kopen, of anders gebruikt andijvie de 100 euro van het kado daarvoor. En waarschijnlijk mag ze ze, met de trouwerij-uitleg waarschijnlijk best ruilen bij die winkel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #114 Atelier Madame | 500 | 06-01-2011 10:43 | |
De Kantine |
Wat saai zeg! #12 Verwijderd | 498 | 23-08-2007 00:39 | |
Liefde & Relatie |
Moeialerige zus Apomes | 14 | 25-05-2004 18:33 | |
Psychologie |
Mijn moeder EvilSmiley | 3 | 21-12-2002 10:37 |