Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 21:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:01 :
Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen maar die zus wil wel meer, en die zus is totaal niet duidelijk geweest.
Ik zou het echt niet eerlijk tegenover Andijvie vinden dat ze die kleren niet aan "mag" van die zus.
Zoals ik al eerder zei; t'is lullig en klote en vervelend dat ze 't achteraf pas zegt .. maar t'is de bruiloft van haar zus. Als haar zus dat echt wil, tja .. je kan dan koppig zijn en alsnog je godgod dure kleren aan trekken, maar of je dan 'beter' ben dan je geldzuchtige zus .. .. ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 21:06
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 21:22 :
Miscommunicatie; shit happens all the time.

En sorry; maar als andijvie weet-niet-hoe-dure-kleding koopt puur om te dragen op een bruiloft terwijl ze 't geld niet kan missen, is ze gek in mijn ogen. Als ik haar was zou ik nooit ik-weet-niet-hoe-dure kleding kopen die ik maar een keer kan dragen.
Ok nou had ik niet ver genoeg doorgelezen
Die kleding klinkt ook nog wel alsof ze die nog vaker aankan vind ik.
Oud 08-06-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:03 :
Zoals ik al eerder zei; t'is lullig en klote en vervelend dat ze 't achteraf pas zegt .. maar t'is de bruiloft van haar zus. Als haar zus dat echt wil, tja .. je kan dan koppig zijn en alsnog je godgod dure kleren aan trekken, maar of je dan 'beter' ben dan je geldzuchtige zus .. .. ..
Waarom zou je exact moeten doen wat een ander wil alleen maar omdat het haar bruiloft is...? Natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen (bv. een ander shirtje aantrekken oid), maar ik zou echt niet al die kleren terug in de kast leggen en er nieuwe voor kopen oid. Die zus is toch ook volwassen en geen klein kind meer?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Een volmondig 'ja'.

Jezus, wat weinig inlevingsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:12
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Precies wat leonoor zegt, die zus is (lichamelijk) geen klein kind meer, als ik hele mooie kleren had gekocht en mn zus wil niet dat ik ze aantrek zou ik me ZWAAR gefrustreerd voelen. Als ik er nu al aan denk voel ikme al kwaad worden.
Oud 08-06-2005, 21:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 22:11 :
Jezus, wat weinig inlevingsvermogen.
Oud 08-06-2005, 21:19
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2005 @ 22:09 :
Waarom zou je exact moeten doen wat een ander wil alleen maar omdat het haar bruiloft is...? Natuurlijk kun je wat water bij de wijn doen (bv. een ander shirtje aantrekken oid), maar ik zou echt niet al die kleren terug in de kast leggen en er nieuwe voor kopen oid. Die zus is toch ook volwassen en geen klein kind meer?
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:12 :
Precies wat leonoor zegt, die zus is (lichamelijk) geen klein kind meer, als ik hele mooie kleren had gekocht en mn zus wil niet dat ik ze aantrek zou ik me ZWAAR gefrustreerd voelen. Als ik er nu al aan denk voel ikme al kwaad worden.
Het is een speciale dag voor haar zus, nogmaals .. als jullie dan een doorn in 't oog willen zijn voor jullie zus .. alleen maar vanwege 't feit dat ze niet bijtijds heeft gezegd dat ze geen wit wil, moeten jullie dat zelf weten. Maar persoonlijk zou ik, alleen al uit respect, de kledingwens van mijn broer inwilligen als die erom vraagt .. ook al had ik iets gekocht of niet. Ik wil niet een zwarte stip zijn op een van zijn mooiste dagen van zijn leven.

I guess dat ik een van de weinige sociale ben die wel degelijk een inlevingsvermogen heeft.

Ik bedoel je kan het hier ook omdraaien; Andijvie had ook heel makkelijk even vantevoren kunnen checken of er nog kledingvoorschriften waren; of niet soms?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:25
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:19 :
Het is een speciale dag voor haar zus, nogmaals .. als jullie dan een doorn in 't oog willen zijn voor jullie zus .. alleen maar vanwege 't feit dat ze niet bijtijds heeft gezegd dat ze geen wit wil, moeten jullie dat zelf weten. Maar persoonlijk zou ik, alleen al uit respect, de kledingwens van mijn broer inwilligen als die erom vraagt .. ook al had ik iets gekocht of niet. Ik wil niet een zwarte stip zijn op een van zijn mooiste dagen van zijn leven.

I guess dat ik een van de weinige sociale ben die wel degelijk een inlevingsvermogen heeft.

Ik bedoel je kan het hier ook omdraaien; Andijvie had ook heel makkelijk even vantevoren kunnen checken of er nog kledingvoorschriften waren; of niet soms?
.
Andijvie zegt net dat ook andere famillieleden wit dragen, dat komt niet uit de lucht vallen voor die zus dus ze moet niet zeuren

Je begrijpt de situatie van Andijvie niet helemaal ben ik bang.

Als er niks staat hoef je ook van niets uit te gaan (daar bedoel ik niet mee dat je naakt moet gaan voordat we die reacties krijgen)
Oud 08-06-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:

"Jullie zus"...het is mijn zus niet... Als mijn zusje het op tijd zou vragen, dan zou ik het respecteren, maar als ik er al veel tijd en geld ed in had gestoken, dan zou het me meer moeite kosten. Misschien dat ik bv een ander shirtje aan zou trekken, maar meer ook niet. (Gelukkig zijn mijn zusjes ook niet zo moeilijk.)

Als haar zus zo zeikerig en daarbij onduidelijk is, dan betwijfel ik of het werkelijk één van de mooiste dagen van haar leven zal gaan worden. Weet iedereen wel dat ze niet in het wit mogen? Straks komt er een neefje of vriendin in het wit, is haar hele dag verpest...stel je voor... Er kan zoveel mis gaan op een trouwdag, zeker als je niet duidelijk bent ed.

Het heeft omgekeerd net zo goed met respect te maken dat haar zus (niet) accepteert dat Andijvie al veel moeite en geld heeft besteed in het vinden van mooie kleding. (En dat Andijvie dat gedaan heeft vind ik ook van respect voor haar zus getuigen.)

Had gekund, maar ik vind dat dat de verantwoordelijkheid is van haar zus: het is haar trouwerij, als zij eisen wil stellen, dan moet ze dat doen, maar dan moet ze wel (op tijd) duidelijk zijn daarin.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Als zoiets kleins een 'doorn in het oog' is, of 'een zwarte stip op de mooiste dag van je leven'... Welk een melodrama! Ach ende wee, de weerelt vergaet! Als je door zoiets je trouwdag laat vergallen, dan vráág je er gewoon om.

En als je het nu nóg niet snaot, geef ik het op.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:45
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:25 :
Andijvie zegt net dat ook andere famillieleden wit dragen, dat komt niet uit de lucht vallen voor die zus dus ze moet niet zeuren

Je begrijpt de situatie van Andijvie niet helemaal ben ik bang.

Als er niks staat hoef je ook van niets uit te gaan (daar bedoel ik niet mee dat je naakt moet gaan voordat we die reacties krijgen)
Wat andere mensen dragen gaat het niet om. Als andere mensen de sloot in springen, spring je er zelf hopelijk ook niet in. Zoals je zelf zegt, er word ook vanuit gegaan dat je niet naakt verschijnt en wel in nette kleding. Voor sommige mensen is 't ook vanzelfsprekend dat je niet in 't wit komt.

Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2005 @ 22:30 :
"Jullie zus"...het is mijn zus niet... Als mijn zusje het op tijd zou vragen, dan zou ik het respecteren, maar als ik er al veel tijd en geld ed in had gestoken, dan zou het me meer moeite kosten. Misschien dat ik bv een ander shirtje aan zou trekken, maar meer ook niet. (Gelukkig zijn mijn zusjes ook niet zo moeilijk.)
Ik zei jullie zus om het hypothetisch te maken als 't jullie zus zou zijn geweest. En een ander shirtje is toch ook voldoende?

Citaat:
Als haar zus zo zeikerig en daarbij onduidelijk is, dan betwijfel ik of het werkelijk één van de mooiste dagen van haar leven zal gaan worden. Weet iedereen wel dat ze niet in het wit mogen? Straks komt er een neefje of vriendin in het wit, is haar hele dag verpest...stel je voor... Er kan zoveel mis gaan op een trouwdag, zeker als je niet duidelijk bent ed.
Dat is aan haar om het de mooiste dag van haar leven te maken; het enige wat 'wij' kunnen doen is haar zoveel mogelijk proberen te helpen erin. (of niet)

Citaat:
Het heeft omgekeerd net zo goed met respect te maken dat haar zus (niet) accepteert dat Andijvie al veel moeite en geld heeft besteed in het vinden van mooie kleding. (En dat Andijvie dat gedaan heeft vind ik ook van respect voor haar zus getuigen.)
Ja maar andijvie heeft per ongeluk dus iets gekocht wat haar zus niet zo leuk vind. Dat kon ze niet weten, maar ja nogmaals shit happens. Dan vind ik niet dat het in de eerste plaats haar zus moet zijn om zich aan te passen. Want nogmaals, het is haar bruiloft. Dat haar zus een geldwolf is, is wat minder.

Citaat:
Had gekund, maar ik vind dat dat de verantwoordelijkheid is van haar zus: het is haar trouwerij, als zij eisen wil stellen, dan moet ze dat doen, maar dan moet ze wel (op tijd) duidelijk zijn daarin.
Niet alles verloopt vlekkeloos en er worden wel vaker dingen vergeten bij een bruiloft .. maar de bruiloft is er nog niet en Andijvie weet nu dus dat haar zus liever niet wil dat ze in 't wit komt.

Is er een mogelijkheid om niet in 't wit te komen? Zo ja, waarom zou je dat dan niet doen, om je zus een plezier te doen?

Omdat je perse je dure kleding wilt dragen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:50
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 22:45 :
Als zoiets kleins een 'doorn in het oog' is, of 'een zwarte stip op de mooiste dag van je leven'... Welk een melodrama! Ach ende wee, de weerelt vergaet! Als je door zoiets je trouwdag laat vergallen, dan vráág je er gewoon om.

En als je het nu nóg niet snaot, geef ik het op.
Als de bruid wil dat iedereen niet in 't wit komt, en iedereen komt in 't wit .. denk je niet dat dat behoorlijk de sfeer zou vergallen?

Ik denk van wel.

In dit geval komt niet iedereen in 't wit, maar waarom zou jij dan zo nodig een uitzondering moeten zijn? Vanwege de dure witte jurk die je gekocht hebt? Vanwege 't kinderachtige gedrag van je zus?

Het zal de trouwerij niet vergallen, maar je doet, persoonlijk, je zus er wel een plezier mee niet in 't wit op haar bruiloft te komen.

En op de bruiloft van mijn zus, zou ik persoonlijk haar alle plezier gunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:52
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:45 :
Wat andere mensen dragen gaat het niet om. Als andere mensen de sloot in springen, spring je er zelf hopelijk ook niet in. Zoals je zelf zegt, er word ook vanuit gegaan dat je niet naakt verschijnt en wel in nette kleding. Voor sommige mensen is 't ook vanzelfsprekend dat je niet in 't wit komt.

Niet alles verloopt vlekkeloos en er worden wel vaker dingen vergeten bij een bruiloft .. maar de bruiloft is er nog niet en Andijvie weet nu dus dat haar zus liever niet wil dat ze in 't wit komt.

Omdat je perse je dure kleding wilt dragen?
Nee ik spring niet in sloten daar hou ik niet zo van. En voor de zoveelste keer, het is dus niet vanzelfsprekend anders was haar familie ook niet in het wit gegaan. DAt doen ze dus vaker (in het wit naar bruiloften gaan) en dat had die zus kunnen weten.

OMG Het gaat haar (andijvie) er toch niet om dat ze dure kleren aaheeft maar dat ze voor haar zus mooie kleren heeft gekocht maar ze nu dus niet meer aan mag. DAt is weggegooid geld want als die bruiloft er niet was geweest had ze ze niet gekocht.
Ik weet niet of jij geld teveel hebt maar zij heeft dat zeker niet.
Oud 08-06-2005, 21:53
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:50 :
Als de bruid wil dat iedereen niet in 't wit komt, en iedereen komt in 't wit .. denk je niet dat dat behoorlijk de sfeer zou vergallen?

Ik denk van wel.

Het zal de trouwerij niet vergallen, maar je doet, persoonlijk, je zus er wel een plezier mee niet in 't wit op haar bruiloft te komen.
Je spreekt jezelf tegen
Oud 08-06-2005, 21:54
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:52 :
OMG Het gaat haar (andijvie) er toch niet om dat ze dure kleren aaheeft maar dat ze voor haar zus mooie kleren heeft gekocht maar ze nu dus niet meer aan mag. DAt is weggegooid geld want als die bruiloft er niet was geweest had ze ze niet gekocht.
Ik weet niet of jij geld teveel hebt maar zij heeft dat zeker niet.
Haar zus vind die kleren dus niet mooi. En nu?

Alsnog aantrekken?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:54
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:53 :
Je spreekt jezelf tegen
In 't eerste geval zeg ik dat *iedereen* in 't wit komt.

In 't laatste geval, alleen als 1 persoon in 't wit komt.

Dus nee, ik spreek mezelf niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:55
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:54 :
Haar zus vind die kleren dus niet mooi. En nu?

Alsnog aantrekken?
Die zus is het er niet mee eens dat die kleren wit zijn. Ja alsnog aantrekken. Die zus heeft zelf geen geld en zou zelf waarschijnlijk dus ook niets nieuws aanschaffen.
Oud 08-06-2005, 21:56
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:54 :
In 't eerste geval zeg ik dat *iedereen* in 't wit komt.

In 't laatste geval, alleen als 1 persoon in 't wit komt.

Dus nee, ik spreek mezelf niet tegen.
Maar er zijn er MEER die in het wit komen.
Oud 08-06-2005, 21:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:50 :
De bruid heeft niet gezegd dat ze niet wil dat er iemand in het wit komt.Althans, niet voordat Andijvie ging shoppen voor kleding.

Citaat:
In dit geval komt niet iedereen in 't wit, maar waarom zou jij dan zo nodig een uitzondering moeten zijn? Vanwege de dure witte jurk die je gekocht hebt? Vanwege 't kinderachtige gedrag van je zus?
Twee keer ja. Als ik jurken zou dragen dan.

Citaat:

En op de bruiloft van mijn zus, zou ik persoonlijk haar alle plezier gunnen.
Ik ook. Zolang zij dan maar mijn tweede set kleren betaalt. Anders kom ik toch in die witte kleding.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:57
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:55 :
Die zus is het er niet mee eens dat die kleren wit zijn. Ja alsnog aantrekken. Die zus heeft zelf geen geld en zou zelf waarschijnlijk dus ook niets nieuws aanschaffen.
Dus het gaat Andijvie om het geld en om haar kleren; dat vind ze belangrijker dan wat haar zus graag wil?
Met citaat reageren
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:56 :
Maar er zijn er MEER die in het wit komen.
En wie zegt dat haar zus dat leuk zal vinden?
Met citaat reageren
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:57 :
Dus het gaat Andijvie om het geld en om haar kleren; dat vind ze belangrijker dan wat haar zus graag wil?
Ik geef het op, met jou valt niet te praten.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 22:57 :
Mooi.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:58
Nona
Nona is offline
Overigens, over dat wit. Mag je helemaal geen wit aan of gewoon niet helemaal wit? Want als het om het totaalplaatje gaat kun je het misschien wel opfleuren met een leuke shawl en wat dergelijke assecoires. Dan is het niet meer helemaal wit maar kun je toch je nieuw gekochte kleren aan.
Oud 08-06-2005, 21:59
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:57 :
Het geld groeit haar toch niet op de rug?
Het gaat erom dat die kleren duur zijn geweest en ze daarom geen nieuw setje kan kopen. Ze wil die kleren niet aan omdat ze met Prada en Gucci logo's wil staan op die bruiloft.

Ben je zelf die verloofde van die zus ofzow...ik kan echt niet bij jouw reacties.
Oud 08-06-2005, 21:59
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 22:57 :
Zo'n gevoel begin ik ook te krijgen.
Oud 08-06-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 22:45 :

Dat is aan haar om het de mooiste dag van haar leven te maken; het enige wat 'wij' kunnen doen is haar zoveel mogelijk proberen te helpen erin. (of niet)
Daarvoor hoef je niet helemaal toe te geven aan iemands grillen.

Sowieso vind ik het onzin om net te doen alsof haar hele dag meteen verziekt is door een paar kledingsstukken. Als dat wel zo is, dan moet ze eens ernstig na gaan denken over of het wel gezond is zoals ze met dat soort dingen om gaat.

Citaat:
Zo ja, waarom zou je dat dan niet doen, om je zus een plezier te doen?
Ik heb het vage vermoeden dat haar zus dan wel weer iets anders verzint wat er niet goed is (zwarte kleding -> het is geen begrafenis, te weinig geld, wat dan ook).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:04
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-06-2005 @ 23:00 :
Daarvoor hoef je niet helemaal toe te geven aan iemands grillen.

Sowieso vind ik het onzin om net te doen alsof haar hele dag meteen verziekt is door een paar kledingsstukken. Als dat wel zo is, dan moet ze eens ernstig na gaan denken over of het wel gezond is zoals ze met dat soort dingen om gaat.

Ik heb het vage vermoeden dat haar zus dan wel weer iets anders verzint wat er niet goed is (zwarte kleding -> het is geen begrafenis, te weinig geld, wat dan ook).
Door een ander shirtje aan te trekken geef je toch niet helemaal toe aan iemand's grillen?

En nogmaals het gaat er niet om dat haar hele dag verpest word .. het gaat om jou persoonlijke bijdrage aan die dag aan je zus. En jou persoonlijke bijdrage word iets leuker als je ingeeft in wat je zus graag wilt .. lijkt me .. en als dat niet teveel moeite is .. door een ander shirtje aan te trekken .. waarom niet?

En ja als die zus dan weer iets anders verzint .. op een gegeven moment kan ze inderdaad de boom in .. maar voor zover ik 't nu kan lezen gaat het alleen maar over de witte jurk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:59 :
Het geld groeit haar toch niet op de rug?
Het gaat erom dat die kleren duur zijn geweest en ze daarom geen nieuw setje kan kopen. Ze wil die kleren niet aan omdat ze met Prada en Gucci logo's wil staan op die bruiloft.

Ben je zelf die verloofde van die zus ofzow...ik kan echt niet bij jouw reacties.
Als Andijvie niks anders heeft houd 't snel op. Maar als ze iets anders kan aantrekken .. waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:06
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 23:04 :
Door een ander shirtje aan te trekken geef je toch niet helemaal toe aan iemand's grillen?

En nogmaals het gaat er niet om dat haar hele dag verpest word .. het gaat om jou persoonlijke bijdrage aan die dag aan je zus. En jou persoonlijke bijdrage word iets leuker als je ingeeft in wat je zus graag wilt .. lijkt me .. en als dat niet teveel moeite is .. door een ander shirtje aan te trekken .. waarom niet?

En ja als die zus dan weer iets anders verzint .. op een gegeven moment kan ze inderdaad de boom in .. maar voor zover ik 't nu kan lezen gaat het alleen maar over de witte jurk.
Je geeft wel toe dan, maar je kan idd een ander shirtje aandoen daar heb je gelijk in. (ik zou het bijna uit principe niet doen )
je vergeet een punt: GELD.
Oud 08-06-2005, 22:07
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 23:06 :
Je geeft wel toe dan, maar je kan idd een ander shirtje aandoen daar heb je gelijk in. (ik zou het bijna uit principe niet doen )
je vergeet een punt: GELD.
Ik praat nu de hele tijd niet over geld. Het gaat mij de hele tijd om het principe ..

Als Andijvie stinkendrijk is, zou jij dan van mening veranderen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 22:59 :
Zo'n gevoel begin ik ook te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 23:07 :
Ik praat nu de hele tijd niet over geld. Het gaat mij de hele tijd om het principe ..

Als Andijvie stinkendrijk is, zou jij dan van mening veranderen?
Dan zou ik het niet vreemd vinden als ze even een ander setje kocht voor haar zus maar dan nog.
Het gaat mij erom dat ze mooie kleren koopt en haar zus achteraf zegt dat de dress-code NIET wit is.
Die zus is gewoon zoo asociaal en verwend, daar zou ik me sowieso dan al niet aan aanpassen.

Als jij ging trouwen zou en je familie hield zich niet aan jou kledingwens (die je te laat hebt doorgegeven) zou dan jou dag verpest zijn?
Het is toch geweldig als iedereen er is.
Oud 08-06-2005, 22:14
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 23:05 :
Als Andijvie niks anders heeft houd 't snel op. Maar als ze iets anders kan aantrekken .. waarom niet?
Principe's Maar misschien dat ze dat ook wel doet, dat weet ik natuurlijk niet.
Oud 08-06-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 08-06-2005 @ 22:58 :
Overigens, over dat wit. Mag je helemaal geen wit aan of gewoon niet helemaal wit? Want als het om het totaalplaatje gaat kun je het misschien wel opfleuren met een leuke shawl en wat dergelijke assecoires. Dan is het niet meer helemaal wit maar kun je toch je nieuw gekochte kleren aan.
Het gaat om het in het helemaal in het wit gaan. Wit mag wel, kijk bijvoorbeeld maar naar de overhemden van de mannen in pak. Maar helemaal in het wit is voor de meesten een big nono.
Ook is het niet de bedoelding dat je in een onzettende galajurk komt die iets wegheeft van een trouwjurk. Ook al is hij dan misschien in het knalroze (ik noem ook maar wat) je trekt wel alle aandacht, terwijl deze zou moeten gaan naar het bruidspaar.
Een ander truitje, leuke shawl en dergelijke zijn goede alternatieven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 23:13 :
Dan zou ik het niet vreemd vinden als ze even een ander setje kocht voor haar zus maar dan nog.
Het gaat mij erom dat ze mooie kleren koopt en haar zus achteraf zegt dat de dress-code NIET wit is.
Die zus is gewoon zoo asociaal en verwend, daar zou ik me sowieso dan al niet aan aanpassen.
Dus jij zou dan een ander setje kopen .. En ja ik geef je groot gelijk met je "maar dan nog" en dat haar zus asociaal en verwend is .. en ik geef je ook groot gelijk dat als Andijvie geen andere keuze heeft en geen geld heeft, dat 't ophoud.

Maar 't gaat om 't principe .. zelfs al is je zus asociaal bezig .. als het kan, ga je dan in op wat ze wilt, om te proberen haar dag net ietsjes specialer te maken, ja of nee.

(En nee, het verpest haar dag niet als ze iets anders draagt; maar that's besides the point. Het gaat om jou; wat jij doet voor jouw zus op haar trouwdag)

Citaat:
Als jij ging trouwen zou en je familie hield zich niet aan jou kledingwens (die je te laat hebt doorgegeven) zou dan jou dag verpest zijn?
Het is toch geweldig als iedereen er is.
Als ik 't te laat doorgeef is 't m'n eigen schuld. Vette pech.

Maar degene die opdagen en zich alsnog aan mijn kledingwens voldoen, dat doet me dan wel goed.

Als ik weet dat het voor mijn vader weinig moeite was geweest om zich aan de kledingwens te houden en hij doet 't alsnog niet, omdat die zo nodig zijn dure nieuwe pak moest dragen, of puur uit protest .. komt dat een beetje op mij over als een stil protest dat die mij eigenlijk niet een geweldige dag gunt. Niet dat 't mijn hele dag vergalt; ik zet me er na 5 seconden wel weer overheen, maar toch zal ik wel een beetje anders naar 'm kijken in 't vervolg.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 23:14 :
Principe's Maar misschien dat ze dat ook wel doet, dat weet ik natuurlijk niet.
Principe's begint het mee.

Natuurlijk zijn er allemaal dingen waardoor het niet kan of anders loopt, maar ik vind dat je desondanks dat niet moet vergeten wat principieel goed of fout is.

Het is zo makkelijk om te roepen .. "Ohhh ik heb geen geld dus je hebt pech" .. .. "ohh je bent asociaal dus nou dan ga ik ook maar geen moeite of geld in jou stoppen" .. .. gemakzucht ..

..

Hoeveel mensen geven er nog geld aan daklozen? Weinig; iedereen denkt dat er wel instanties zijn die ze helpen, of dat ze het geld wat ze krijgen verspillen aan drugs of drank. Maar dat is ook gemakzucht .. 't gaat er om, heb je wat over voor een dakloze .. .. Als die je bedriegt, dan is dat jammer .. maar jij had tenminste wat over voor een, op 't eerste gezicht .. dakloze .. die hulp nodig had.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 23:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vervelend dat je zus ineens aangeeft dat je mooie en speciaal gekochte kleding niet goed is. Ook niet helemaal tactisch van haar. Misschien kun je proberen inderdaad een ander truitje of sjaaltje of iets met je kleren te combineren, zodat je niet helemaal in het wit gaat. Of, als je zus dat nog niet goed vindt, haar toch haar zin geven en andere kleding kopen - maar dat gaat dan wel van het bedrag af wat je aan haar wilde geven als cadeau, zoals iemand anders al bedacht had.
Vervelend zeg, als je zo je best doet voor iemand en het wordt alsnog niet gewaardeerd... Ik hoop dat je toch een leuke dag hebt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 23:38
Verwijderd
Pfoe, wat een discussie Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat zal ik wel nog doen.

Allereest heb ik die kleding gekocht op zo'n manier dat ik het nog eens aankan, maar niet 'zomaar', 't is echt speciaal gekocht voor de bruiloft en voor andere bijzondere gelegenheden. Ik ben een student, heb echt niet veel geld, dus zomaar nieuwe nette kleren kopen kan ik echt niet. (Ik heb wel nog andere nette kleren, maar dat is voornamelijk zwart, en dat wil ik mijn zus echt niet aan doen.)

Daarnaast is het echt complete miscommunicatie. Mijn zus en ik zijn samen - voordat ik de kleren kocht - gaan kijken voor kleding. We zagen leuke witte jurkjes, en mijn zus zei telkens 'oh dat is leuk voor jou!'. En ze zei altijd dat ze het leuk vond wanneer mensen lekkere frisse, lichte kleding zouden dragen. Dus ja, achteraf gezien wist zij kennelijk ook niet van een dresscode. Dat is pas sinds deze week. Ik weet niet of ze het echt meent, of dat ze het uit jaloezie zei, maar ik vind het echt niet leuk dat ze niet inziet dat ik écht veel moeite voor haar doe.

De kleding is overigens wel wit, maar echt niet bruid-achtig. Vrij casual, 't lijkt in niets op een trouwjurk en is ook heel anders wit... 't is een linnen rokje, dus dat lijkt al heel anders dan het wit van een trouwjurk. Maar ja, het is wél wit.

Ik wil absoluut niet de dag van mijn zus verpesten, maar een bruid is ook heus niet heilig.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 15:06 :
Trouwen is nutteloos en hopeloos achterhaald, dus waarom zou je überhaupt op haar bruiloft willen verschijnen? Als mijn broer zou gaan trouwen (niet dat ik hem daarvoor aanzie) zou ik niet op zijn bruiloft komen.
Ik snap best dat je trouwen niks vindt. Maar waarom zou je dan niet op andermans trouwerij komen? Zeker als het je broer is, kun je toch wel gewoon heengaan, ook al vind het het niet echt wat?

Kijk, ik zou best heel graag willen trouwen. Het lijkt me geweldig. Maar als je gaat trouwen, dan lijkt het me dat je er over na hebt gedacht, ervoor hebt gespaard, en dergelijke. Dan ga je je niet als een verwende prinses gedragen die verwacht dat iedereen maar alles voor haar doet en voor haar betaalt.
Andijvie, ik denk dat je zo wel een mooi compromis hebt bereikt. In ruil voor dat jij de hele dag niets zegt over wat een enorme trut ze wel niet is (momenteel dan ) draag jij gewoon je witte kleren. En als ze er wat over zegt, dan zeg je gewoon dat je er veel geld aan hebt uitgegeven en dat je niet nogmaals zo'n groot bedrag wilt uitgeven. Ze had best even wat eerder aan kunnen geven dat je niet in het wit mocht. Ik vind zowiezo dat een week voor de bruiloft wel erg kort dag is.
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 23:32 :
Maar dat is ook gemakzucht .. 't gaat er om, heb je wat over voor een dakloze .. ..
Nee, maar dat is een heel ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:36
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Geef gewoon 5 euro, in een zo vaak mogelijk opgevouwen envelop... krijgt ze toch haar geld
Oud 09-06-2005, 09:54
Verwijderd
Ik heb nu een beetje het idee dat mijn zus de kleding belangrijker vindt dan de persoon die het draagt. Maar zelf lijkt ze telkens wel iets toe te geven als ik zeg dat ik écht niets anders heb en dat de kleren zó leuk zijn. Ik heb het idee dat haar vriend haar een beetje opjut, dat hij een veel traditionelere bruiloft wil dan zij. (Hij kwam ook met het feit dat alleen de bruid in het wit mag.)

Ik denk dat ik mijn witte rokje dus wél aan doe - want wat moet ik anders? - maar het witte jasje vast hou, en dus niet aantrek - ik heb er dus een roze shirtje onder. Dan lijk ik meer roze dan wit.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2005 @ 00:38 :
Daarnaast is het echt complete miscommunicatie. Mijn zus en ik zijn samen - voordat ik de kleren kocht - gaan kijken voor kleding. We zagen leuke witte jurkjes, en mijn zus zei telkens 'oh dat is leuk voor jou!'. En ze zei altijd dat ze het leuk vond wanneer mensen lekkere frisse, lichte kleding zouden dragen. Dus ja, achteraf gezien wist zij kennelijk ook niet van een dresscode. Dat is pas sinds deze week. Ik weet niet of ze het echt meent, of dat ze het uit jaloezie zei, maar ik vind het echt niet leuk dat ze niet inziet dat ik écht veel moeite voor haar doe.
Het toppunt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:49
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2005 @ 10:54 :
Ik heb nu een beetje het idee dat mijn zus de kleding belangrijker vindt dan de persoon die het draagt. Maar zelf lijkt ze telkens wel iets toe te geven als ik zeg dat ik écht niets anders heb en dat de kleren zó leuk zijn. Ik heb het idee dat haar vriend haar een beetje opjut, dat hij een veel traditionelere bruiloft wil dan zij. (Hij kwam ook met het feit dat alleen de bruid in het wit mag.)

Ik denk dat ik mijn witte rokje dus wél aan doe - want wat moet ik anders? - maar het witte jasje vast hou, en dus niet aantrek - ik heb er dus een roze shirtje onder. Dan lijk ik meer roze dan wit.
De hele dag het jasje vasthouden? Dat kan maar je kan ook dat jasje aandoen en er een roze shawltje (of hoe iedereen dat schrijft hier ) over doen. Dan heb je hetzelfde effect als met het jasje uitdoen. Die dingen kan je op de markt voor 6 to 9 euro kopen. Anders zijn ze wat duurder in de winkel geloof ik.
Oud 09-06-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 09-06-2005 @ 11:49 :
De hele dag het jasje vasthouden? Dat kan maar je kan ook dat jasje aandoen en er een roze shawltje (of hoe iedereen dat schrijft hier ) over doen. Dan heb je hetzelfde effect als met het jasje uitdoen. Die dingen kan je op de markt voor 6 to 9 euro kopen. Anders zijn ze wat duurder in de winkel geloof ik.
Ah ok, dan doe ik dat idd Thx. Hopelijk is mijn zus daar tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-06-2005 @ 00:38 :
Als ze het echt zo belangrijk had gevonden dat niemand witte kleding zou dragen, dan had ze dat toen ook al gevonden.
Dat is niet iets wat je pas in de laatste week bedenkt hoor.. Als je echt niet wil dat er mensen in het wit komen dan moet je dat op je uitnodiging zetten. Oh en als dat inderdaad van haar vriend kwam dan had hij het ook weleens eerder mogen zeggen tegen je zus..

Dus doe echt gewoon die witte kleren aan! Dat jasje kun je ook best aandoen, je zal het sowieso toch wel af en toe uitdoen, binnen ofzo.. dan wissel je aan en uit gewoon af.
Maar het helemaal niet aandoen vind ik een beetje zonde.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 11:51
Love & Peace
Love & Peace is offline
Zie hier het product van individualisme.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 11:53
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 09-06-2005 @ 12:51 :
Zie hier het product van individualisme.
En zie daarbij een totstandkoming van het groepsgevoel en compromisme
Oud 09-06-2005, 12:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou gewoon je rokje + jasje met dat shirtje aandoen en dan idd nog een shawtje of iets voor in je haar ofzo erbij zoeken in het roze ofzo, iets accesoire-achtigs Je zou eventueel dat jasje nog uit kunnen doen als er een groepsfoto gemaakt wordt, dan kan je zus die in haar woonkamer hangen zonder zich er nog tien jaar aan te ergeren Verder zou ik het van het weer af laten hangen. Jij toont je goede wil door het uit te willen doen maar als het echt koud is zou ik het gewoon aantrekken, dan heeft ze pech, is het mooi weer dan trek je het gewoon aan en heeft ze mazzel. Daar mag ze het dan mee doen wat mij betreft.
Oud 09-06-2005, 12:44
juno
juno is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 15:20 :
Haar zus staat met haar gedrag al genoeg in het middelpunt van de belangstelling. Ik zie het probleem van witte kleding dus niet.
Het is nu eenmaal traditie dat alleen de bruid in het wit gaat. De gasten mogen zelfs geen parels aan, dat mag alleen de bruid. Het is immers haar dag. Zelfs de bruidegom bungelt er eigenlijk maar een beetje bij. Dat was van oudsher compensatie voor het feit dat een vrouw eigenlijk niets voorstelde, en na het huwelijk onder de curatele van haar man kwam te staan inplaats van onder die van haar vader.

Doordat iedereen hier nu gevoelsmatig tegen protesteert wil maar weer zeggen dat het hele instituut trouwerij een belachelijke poppenkast is, met tradities die iedereen allang achterhaald en belachelijk vindt. Veel trouwerijen zijn nu ook anders dan traditioneel, iedereen drukt er zijn eigen stempel op. (De bruidswijn en de bruidsbeker, wat een kolder. Tenzij ze joods zijn, daar is dat wel gebruikelijk, en zo niet: handen af van andermans tradities)

Trouwerijen en begrafenissen zijn al eeuwenlang het moment bij uitstek om famiilevetes en onderhuids sluimerende conflicten uit te vechten. Ik zeg alleen dat Andijvie verstandig moet zijn en daar niet aan mee moet doen. Wat heb je eraan? Het sop is de kool niet waard.

Nieuwe kleren zou ik echt niet kopen, of anders gebruikt andijvie de 100 euro van het kado daarvoor. En waarschijnlijk mag ze ze, met de trouwerij-uitleg waarschijnlijk best ruilen bij die winkel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten