Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 04-07-2005 @ 01:10 :
Dan heb jij niet alle series gezien. Toen Alfred klein was kende hij Dolf al. Dolf was een bastaardvogel en als gevolg daarvan had hij een afwijking, zijn snavel was namelijk niet zwart maar oranje (dacht ik) En hij gebruikte schoensmeer om zijn snavel te verven, maar toen Dolf en Alfred een keer zaten opgesloten in de put werd het duidelijk dat Dolf eigenlijk iets had te verbergen.
|
Ja, hij was de zoon van een kraai en een merel. Dolf's ouders verschijnen in de eerste aflevering al, ingesprek met Alfred's vader Johan Kwak. Dolf's vader maakt al gelijk de discriminerende opmerking over Johan's eieren: "Watervogels zijn geen echte vogels." Dolf heeft blijkbaar een aardje naar zijn vaartje.
Citaat:
En dan krijg je een heleboel tussenafleveringen, maar het wordt wel duidelijk dat de Koning van groot waterland een belastingfreak was. Hij laat iedereen te veel betalen, het volk komt dan onder leiding van Dolf in opstand en eist een opheffing van de monarchie. Men verkiest Dolf als Premier. En Dolf leidt de kraaienpartij.
|
Typisch dat je de koning de schuld geeft van de staatsgreep van Dolf. Inderdaad staat de koning ergens symbool voor, maar volgens mij staat hij voor Groot-Brittannië en Frankrijk, die te laat hebben ingegrepen om Hitler te stoppen. Overigens verkiest het volk Dolf niet als premier. Typisch dat jij dat er weer van maakt. Dolf pleegt een staatsgreep. Eerst neemt hij de vertrouwelingen van de koning één voor één met geweld gevangen en vervolgens dwingt hij de koning het land te verlaten.
Citaat:
Maar wel grappig dat jij ratten en muizen blijkbaar ergens mee vergelijkt, had ik nou niet van jou gedacht.
|
Insinueer maar niks. Dolf krijgt door een muis een stuk kaas naar zijn snavel gesmeten tijdens een diner met zijn officieren. Als hij de kaas probeert weg te vegen, veegt hij het schoensmeer op z'n snavel mee en daardoor wordt zijn gele snavel zichtbaar. Dolf roept daarna letterlijk dat hij alle muizen en ratten uitgeroeid wil hebben. En ja, in die context trek je al gauw de vergelijking met de systematische uitroeing van een bepaald volk.
Citaat:
Troll nog wat verder don guan wannabee.
|
Ik borduur gewoon verder op de naam die je jezelf hebt aangemeten op N&A en die je hier zelfs wil laten gelden. Als je zelfs een anti-facistische tekenfilm wil bagatelliseren, vraag je er wat mij betreft gewoon om.