Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 02:18
Carn
Carn is offline
ik ga voor de Ps3. ik heb wel wat poet over voor een console die relatief state of the art is vergeleken met de competitie. En ja..FPS en strategy speel ik liever op de PC..tenzij een grafisch (veel) betere versie op een console uitkomt (en die usb muis/keyboard ondersteund). Overigens slechte zaak dat MS de markt gaat splitsen met X360 incl en excl HD..
Oud 23-08-2005, 22:43
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-08-2005 @ 12:33 :
Natuurlijk spelen first person shooters over het algemeen beter met een muis en keyboard. Het zou naief en dom zijn om anders te beweren.

Maar bij Goldeneye vond ik de besturing behoorlijk goed voor een console fps, zeker omdat het voor die tijd perfect ontworpen was en de designs er naar werden geschikt. Dat hebben ze slim gedaan. Het ontbeerde de snelheid van sommige andere spellen, maar dat was alleen maar beter. High Speeds a la Unreal zou alleen maar in het nadeel werken van de tactical gameplay, denk ik.
Ja, Goldeneye speelde nog behoorlijk goed. Die noemde ik ook al, Perfect Dark en Goldeneye. Maar dat kon idd ook aardig, omdat het een spinage-stealt-achtige game was, of iig, geen snelle gameplay.

Maar veel FPS games op de consoles zijn ports van de PC (Doom 3 op de PS2) en dat is vaak erg belabberd. Zowel qua graphics als qua besturing (en dus ook gameplay).
Oud 01-09-2005, 20:48
Carn
Carn is offline
"Although the PhysX libraries accelerate a host of technologies, from physical object interactions to fluid-based particle effects like water and smoke, only the PlayStation 3 and a PhysX PC will have the horsepower to process all of the technology's features, Ageia executives said. The Xbox 360 will not be able to process the fluid-based technology, because of the limitations of its architecture."

w00t

http://www.extremetech.com/article2/...1855078,00.asp

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3143371

natuurlijk leuk voor de fanboys enzo maar toch weer een puntje voor het feit dat die CELL processor een leuk chippie is. Ik ben benieuwd naar de volledige specificatie van de RSX, want daar is nog niet veel bekend van.
Oud 01-09-2005, 20:53
Jolt
Jolt is offline
Ga eens bij iemand kijken die een 7800GTX heeft, daarnog wat bij en zonder de bottlenecks van de PC is een RSX

Maar Xbox 360 heeft ook een groot voordeel met zijn Unitified Shaders.
Oud 01-09-2005, 21:02
Carn
Carn is offline
nou ja, dat is natuurlijk het gerucht; ik las laatst ergens een artikel van Nvidia en dat ging erover dat de RSX toch wel een stapje meer is, ipv een opgevoerde 7800GTX, maar goed, het blijft giswerk.
Oud 01-09-2005, 21:43
Jolt
Jolt is offline
Het is dezelfde core, maar een console heeft alle bottlenecks van een pc niet, wat tenguste komt van de snelheid.
Oud 02-09-2005, 08:37
Verwijderd
Ik kan niet wachten tot de Tokyo Game Show.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:15
Big Boi
Big Boi is offline
Oud 24-09-2005, 12:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik voel de drang om mee te doen met de nieuwe generatie speldozen steeds groter worden.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 21:12
Verwijderd
ik ook. Die screens van TES: Oblivion waren gewoon te mooi om te negeren

**spaart**
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 07:27
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
superduck schreef op 24-09-2005 @ 22:12 :

**spaart**
Oud 30-09-2005, 08:17
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
superduck schreef op 24-09-2005 @ 22:12 :

**spaart**
dat is niks vergeleken met Unreal 2007, Killzone 3, etc
Oud 30-09-2005, 10:29
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-09-2005 @ 09:17 :
dat is niks vergeleken met Unreal 2007, Killzone 3, etc
En die 2 zijn ook echt te vergelijken met Oblivion

Ik schaf geen 360 aan voor wat FPS.
Oud 30-09-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 30-09-2005 @ 11:29 :
En die 2 zijn ook echt te vergelijken met Oblivion

Ik schaf geen 360 aan voor wat FPS.
Jij had het over de screens, waarom kun je de graphics van TES niet vergelijken met een FPS?!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:40
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bossen schreef op 30-09-2005 @ 16:26 :
Jij had het over de screens, waarom kun je de graphics van TES niet vergelijken met een FPS?!
omg, ik heb het niet over screens gewoon de spellen die op de XBOX zijn uitgekomen en op de PS2 en waarsch dus ook zo zullen zijn op de opvolgers doen me kiezen voor de 360 er zijn vast meer mensen die 3d shoot m ups wel een keer zat zijn of gewoon niks aan vinden. (uiteraard wil ik niet zeggen dat de ps niks anders heeft dan FPS want ik voel em al aankomen)

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 15:42.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:41
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 30-09-2005 @ 16:40 :
omg
Mij niet 'OMG'en, jou opmerking was dom, FACE IT!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:42
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bossen schreef op 30-09-2005 @ 16:41 :
Mij niet 'OMG'en, jou opmerking was dom, FACE IT!
Zie edit aarsch

Ik had al door dat er weer uitleg nodig was.
Oud 30-09-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 30-09-2005 @ 16:42 :
Zie edit aarsch

Ik had al door dat er weer uitleg nodig was.
Ja sorry nou ga ik jou even 'OMG'en, want ik reageerde op dat eerste deel waarin jij zei dat je die spellen (grafisch) niet kan vergelijken met TES, niet op dat xbox 360 deel. Dus: OMG.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 15:51
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bossen schreef op 30-09-2005 @ 16:47 :
Ja sorry nou ga ik jou even 'OMG'en, want ik reageerde op dat eerste deel waarin jij zei dat je die spellen (grafisch) niet kan vergelijken met TES, niet op dat xbox 360 deel. Dus: OMG.
Waar de neuk heb ik het over grafisch fucko?

Waar waar waar?

Le fucking zen

Ik dig geen FPS Ps is gewoon FPS gericht die troep hoef ik niet XBOX heeft imho betere spellen

Voorbeeld(komtie): O fucking blivion.

Info stampen ademen onthouden.

Neem weekend gun je brein rust.
Oud 30-09-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 30-09-2005 @ 16:51 :
Waar de neuk heb ik het over grafisch fucko?

Waar waar waar?

Le fucking zen

Ik dig geen FPS Ps is gewoon FPS gericht die troep hoef ik niet XBOX heeft imho betere spellen

Voorbeeld(komtie): O fucking blivion.

Info stampen ademen onthouden.

Neem weekend gun je brein rust.

*Zucht* Toen jij zei dat je spaarde omdat de screens van TES zo mooi zijn, zei Jolt dat dat nog niks was vergeleken met Unreal en Killzone. Dan zeg jij dat je die niet kunt vergelijken, maar Jolt had het over de graphics en dus kan je die zo wel vergelijken. Kan jij zo gaaf schelden als je wil, leer eerst maar lezen.

En xbox is echt niet minder shooter gericht, PS heeft bijvoorbeeld Gran Turismo en WRC, of als je race spellen niet digged, Final Fantasy. Verder heeft de xbox als beste xbox exclusive (vinden de meeste xbox bezitters, ik niet) Halo, wat dus een shooter is. De PS heeft ook nog eens een breder assortiment, en daar kun je dus minstens net zo goed terecht voor iets anders dan een FPS als bij de xbox. En voordat ik fanboy genoemd word, ik speel voornamelijk op de xbox en houd niet van FPS. Maar het is ook geen troep .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:04
Verwijderd
Hier nog een geil PS3 filmpje: WMV, waarin zelfs geen FPS te zien is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 11:13
Verwijderd
Als ik een FPS speel heb ik nauwelijks tijd om op de graphics te letten....

ik denk dat ik een bank beroof en PS3 EN Xbox 360 koop
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:51
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Bossen schreef op 30-09-2005 @ 17:00 :
*Zucht* Toen jij zei dat je spaarde omdat de screens van TES zo mooi zijn, zei Jolt dat dat nog niks was vergeleken met Unreal en Killzone. Dan zeg jij dat je die niet kunt vergelijken, maar Jolt had het over de graphics en dus kan je die zo wel vergelijken. Kan jij zo gaaf schelden als je wil, leer eerst maar lezen.

En xbox is echt niet minder shooter gericht, PS heeft bijvoorbeeld Gran Turismo en WRC, of als je race spellen niet digged, Final Fantasy. Verder heeft de xbox als beste xbox exclusive (vinden de meeste xbox bezitters, ik niet) Halo, wat dus een shooter is. De PS heeft ook nog eens een breder assortiment, en daar kun je dus minstens net zo goed terecht voor iets anders dan een FPS als bij de xbox. En voordat ik fanboy genoemd word, ik speel voornamelijk op de xbox en houd niet van FPS. Maar het is ook geen troep .
Beter hield ik het bij omg.
Oud 01-10-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 01-10-2005 @ 13:51 :
Beter hield ik het bij omg.
....

Niet zo triest doen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 01:14
Jolt
Jolt is offline
Oblivion heeft niet eens ragdoll, een shader model dat wisselts, c.q realtime shadows, realtime reflecties

HDR, Soft Shadows, e.d

Graphics kan je altijd met graphics vergelijken hoor.
Oud 17-11-2005, 20:43
Stevill
Stevill is offline
Iemand de 360 al gereserveerd?
Ik ga er iig voor.
Oud 17-11-2005, 20:54
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik blief geen X-Box 360. Doe mij maar een PS3 aub
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 20:57
Captain N
Captain N is offline
Nintendo FTW
Oud 17-11-2005, 21:01
Verwijderd
Vriend van me heeft de 360 besteld, ik wacht tot de luxe versie 300 kost.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-11-2005 @ 21:54 :
Ik blief geen X-Box 360. Doe mij maar een PS3 aub
Juist, als ik iets niet moet zijn het wel shooters en racers, dus geen reden om een xbox360 te nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 01:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jullie moeten opdonderen met jullie gore stinktendo's en jullie achterlijke Gaystations en jullie vieze Sex-cock 666-tiet! Nokia N-gage is whre teh shit is at!1!!!11!
Oud 18-11-2005, 01:20
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-11-2005 @ 02:15 :
Jullie moeten opdonderen met jullie gore stinktendo's en jullie achterlijke Gaystations en jullie vieze Sex-cock 666-tiet! Nokia N-gage is whre teh shit is at!1!!!11!
Neem nog een biertje.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:20
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-11-2005 @ 01:53 :
Juist, als ik iets niet moet zijn het wel shooters en racers, dus geen reden om een xbox360 te nemen.
Laat die PS3 dan ook maar links liggen.
Oud 18-11-2005, 12:48
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Captain N schreef op 18-11-2005 @ 12:20 :
Oud 18-11-2005, 13:04
CrazY G
CrazY G is offline
bij mediamarkt kan je paar demos spelen van de 360, maar ik was niet echt onder de indruk, de mooiste game was call of duty. Maar als je zei dat ik op een pc speelde had ik het ook geloofd.
De rest van de demos leek het gewoon op de normale xbox....
Oud 18-11-2005, 13:47
Allochthony
Allochthony is offline
Dus over paar weken is de 360 in NL? Die koop ik zeker.

PS3 en Revolution ook though, gotta love full time werk @ night
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 18-11-2005 @ 12:20 :
De ps3 krijgt rpg's.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 18:42
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 18-11-2005 @ 16:14 :
De ps3 krijgt rpg's.
En de stemmetjes in je hoofd zeggen dat de 360 die niet krijgt?
Oud 18-11-2005, 22:24
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Hoi, ik wou even zeggen dat ik vandaag op de xbox 360 heb gespeelt, en ik vind het helemaal niks. De graphics zijn niet beter dan wat ik nu op mijn pc speel, de controller is klein en kut, het stelt echt niet veel voor. Daarna ging ik Far cry op de oude xbox spelen en omg er is echt nau-we-lijks verschil.
Oud 19-11-2005, 06:28
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 18-11-2005 @ 19:42 :
En de stemmetjes in je hoofd zeggen dat de 360 die niet krijgt?
Juist. Als ik die launchlijst zie weet ik alweer genoeg.

Shooters, racers, sportgames en wel 1 rpg die ook op de pc uitkomt. Woetiefuckingdoe.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-11-2005 @ 07:28 :
Juist. Als ik die launchlijst zie weet ik alweer genoeg.

Shooters, racers, sportgames en wel 1 rpg die ook op de pc uitkomt. Woetiefuckingdoe.
Launch lijst wil niet zoveel zeggen hoor. Bij de eerste xbox waren er ook geen RPG's als launchtitels maar ik heb er hier toch een paar liggen die me goed vermaakt hebben hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 11:46
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 18-11-2005 @ 23:24 :
Hoi, ik wou even zeggen dat ik vandaag op de xbox 360 heb gespeelt, en ik vind het helemaal niks. De graphics zijn niet beter dan wat ik nu op mijn pc speel, de controller is klein en kut, het stelt echt niet veel voor. Daarna ging ik Far cry op de oude xbox spelen en omg er is echt nau-we-lijks verschil.
Far Cry voor de X-box is nog best nieuw, en de X-box bestaat al een tijd, developers weten al aardig de power van de xbox...

Het word steeds mooier naarmate een console langer op de markt is...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 12:11
Verwijderd
Mja, de echte kracht zal je pas 1,5 tot 2 jaar later zien.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:04
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 19-11-2005 @ 12:46 :
Far Cry voor de X-box is nog best nieuw, en de X-box bestaat al een tijd, developers weten al aardig de power van de xbox...

Het word steeds mooier naarmate een console langer op de markt is...
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in, maar die nieuwe generatie consoles zijn gewoon niet speciaal meer, grafisch doen ze nu al bijna onder voor de Pc, vroeger was je zwaaaar onder de indruk van een nieuwe console, maar tegenwoordig heb je het allemaal eigenlijk al gezien, de enige next gen console die misschien echt vernieuwend gaat worden is de Revolution.

En wat betreft de Playstation 3.. die zou toch een stuk krachtiger worden dan de Xbox 360? Hopelijk dat die me dan nog van gedachten kan veranderen.
Oud 19-11-2005, 14:10
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De controller ziet er wel chil uit, wiresless is natuurlijk vooruitgang, behalve dat je nu ook ipv je afstandsbediening ook je controller kwijt kunt zijn

Maar ik was ook niet onder de indruk van de prerelease demo.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-11-2005 @ 15:04 :
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in, maar die nieuwe generatie consoles zijn gewoon niet speciaal meer, grafisch doen ze nu al bijna onder voor de Pc, vroeger was je zwaaaar onder de indruk van een nieuwe console, maar tegenwoordig heb je het allemaal eigenlijk al gezien, de enige next gen console die misschien echt vernieuwend gaat worden is de Revolution.

En wat betreft de Playstation 3.. die zou toch een stuk krachtiger worden dan de Xbox 360? Hopelijk dat die me dan nog van gedachten kan veranderen.
Ja maar goed dat is ook logisch he, hoe mooier de vorige console was, hoe moeilijker het is om toch nog een 'wow' effect te krijgen met de volgende console. Maar er is wel degelijk een groot verschil, alle pop-up is nu weg, er kunnen veeeeeel meer units/auto's tegelijk in het scherm, en het anti-aliasing is veel beter geworden. En de consoles doen heus niet onder voor de high-end pc's van nu, de 360 spellen kunnen eruit zien als een van de mooiere filmpjes van xbox games.

En het verschil PS3-X360 is niet zo groot als gezegd word, het gat tussen die twee consoles is waarschijnlijk kleiner dan het verschil tussen de PS2-Xbox.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 19-11-2005 @ 15:04 :

Het ligt ook sterk aan het type TV.
Oud 19-11-2005, 14:26
Benteknol
Benteknol is offline
ik gok op de opvolger van de dreamcast
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:51
CrazY G
CrazY G is offline
sega was de bombshit alleen die n00bs die aleen commericiele shit kopen hebben de mooiste consolemakers doodgemaakt
Oud 19-11-2005, 15:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 19-11-2005 @ 15:51 :
sega was de bombshit alleen die n00bs die aleen commericiele shit kopen hebben de mooiste consolemakers doodgemaakt
Hahahaha, bestaan er niet-commerciele videogames dan?
Reageren

Regels voor berichten