![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb om die eerst genoemde reden ook geen problemen emt Jehova getuigen. Zij geloven oprecht dat de wereld straks een keer vergaat en dat alleen zij die in Jehova geloven naar de hemel gaan. Wat zij proberen is ons ook die ultieme kans te bieden. Heel nobel hoor, op zich. Probleem is alleen dat de meeste mensen dat hele "wereld vergaat - bekering is je enige hoop!" verhaal al niet geloven (ik ook niet overigens) en het daarom als vervelend ervaren als mensen je komen overtuigen dat wel te doen. Ik kan me in heel veel van wat Vanima Estel zegt vinden (incl. reiki, karma en heling-part ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik snap dat echt niet..hoe je vlees kunt eten zonder je kut te voelen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zowel gehaktballen als bitterballen kun je frituren. De frituur frituurt de gehaktballen. Of dat was vroegah zo. Ik las ook ergens dat Seitan niet te onderscheiden is van Peking-eend. Nou kijk ik er niet naar uit om dat te bevestigen, maar toch. Wat mij betreft hoeft vegan voer er niet uit te zien als vlees. Sterker nog, dat bederft over het algemeen m'n eetlust. Ik heb gistermiddag Seitan klaargemaakt. Tamari kon ik niet vinden hier in de omgeving. Veel werk, smaakt wel aardig, vult enorm goed en vrij goedkoop ook. Ik denk dat ik morgen niets ga eten ivm die Seitan ![]()
||
Citaat:
![]() oke oke.. flauwww Ik mag gewoon graag een stukje vlees eten ![]() Ik heb wel een aantal soorten vlees die ik om principiele redenen gewoon niet eet, zoals: Lam, kalf, paard, konijn, duif, alles eigenlijk wat geen koe, kip/struisvogel/kalkoen of varken is eet ik niet ![]() Lam-en-kalfsvlees niet omdat ik het niet nodig vind dat een jong dier dood moet alleen maar zodat wij meer uitzoek hebben. Paard niet omdat dat imo geen dier is dat je behoort te eten, het is immers een edeldier. Konijn niet omdat ik dat op de een of andere manier gewoon zielig vind ![]() ![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Ja, maar dat maakt het niet naief. Het gaat erom wat ons lichaam goed aan kan en wat we in principe zouden eten als even alles wegdenken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.vegsource.com/veg_faq/comparative.htm Van het gebit is gewoon bullshit. En ons spijsvertering kan alleen maar vlees goed aan in kleine hoeveelheden als het gebakken is. Als je rauw gaat eten heb je grote kans dat je niet lang leeft. De mens (NL) eet nu zelfs 3 keer zoveel als dietisten aanbevelen. Ik weet zeker dat de hoeveelheid kanker enzo hier aan toe te schrijven is. En dat bevestigen vele onderzoeken ook. De gezondheidsvoordelen zonder vlees zijn dan ook groot. En eens een vraag voor vleeseters. Als een vleesvervanger naar vlees smaakt, ruikt en gewoon de nodige voedingsstoffen bevat... zou je dan het dierlijk vlees laten staan?
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar antwoord op je vraag: ja ik denk het wel. Echter zijn de huidge vleesvervangers over het algemeen niet zo'n succes. Sommige zijn wel te eten op zich, maar het heeft dan niks meer met vlees te maken. Maar goed, ik eet persoonlijk al nauwelijks vlees. Ik ben ook geen vegetariër, maar ik ben ook niet iemand die echt elke dag dikke hompen vlees naar binnen werkt. Ik vind maar een beperkt aantal soorten vlees lekker.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Waar al genoeg over wordt gesproken in dit topic.. En er zijn pillen om toch de vitamines binnen te krijgen die je anders uit vlees zou binnen krijgen (o.a. B12). En ik denk dat als er minder vlees wordt verkocht, er ook minder wordt geproduceerd omdat er anders een overschot ontstaat. Ik denk niet dan andere mensen meer vlees gaan eten omdat andere mensen het niet eten. ![]() En het gaat ook om jezelf inderdaad, waar jij je goed bij voelt. Als je je beter voelt om geen vlees te eten, dan doe je het niet. En nee, daardoor verdwijnt de vleesindustrie niet mee, maar voor jezelf kan het al een groot verschil zijn...
||
![]() |
Citaat:
En dan verder nog: als je het op een bepaalde manier bekijkt en je ziet van die filmpjes waarin dieren worden geslacht, dan is dat niet leuk om te zien. Maar het hoort er nu eenmaal bij. Dieren slachten elkaar in het wild ook af, evengoed 'zielig', maar het hoort nogmaals bij het leven.
||
Citaat:
en die vleesvervangers zijn gewoon niet je-van-het. sterker nog ik vind die soja troep ronduit smerig en vlees toevallig lekker. misschien ooit in de verre toekomst als ze lekkere vervangers maken, met dezelde stoffen als in vlees, dat ik dan overweeg over te stappen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Valess schijnt zoutig te zijn vinden sommige en de ander vind het geweldig. En ik vind dat je tofu ook niet zo moet afschilderen als 'vleesvervanger'. Vind het een apart product en hoort niet in het rijtje met namaakvlees. Probeer eens seitan. Probeer eens Healthy Planet Fricassee. Kijk dat zijn pas lekkere dingen. Of van viana wat dingen.
||
Citaat:
Ontopic: Zie post ervoor. Ik eet ook vlees omdat ik een alleseter ben ik heb niet voor niets knobbelkiezen.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk zijn er ook heel wat mensen die vegetarier zijn en anorexia, maar dat is hetzelfde percentage als bij mensen die niet vegetarier zijn. Of je nou vlees eet of niet... als het in je zit, dan krijg je het gewoon.
||
![]() |
Citaat:
Ik ken alleen de falafel van florentin. Ik heb nog verder nooit andere falafel gehad. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Overigens is 5% van de nederlanders vegetarier. En denk van 5 a 10 flexitarisch.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lijkt me..
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat je nou meteen in alle wetenschappelijke onderzoeken hoeft te geloven, maar een film vertelt ook niet perse de waarheid, dat zal gewoon van mens tot mens verschillen. En dat onderzoek is vast wel érgens op gebasseerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het wetenschappelijk onderzoek over die verbanden geeft aan dat 'vegetarisme' een reden is om de stoornis in stand te houden. Denk wel dat vegetariers een hogere kans hebben voor een obsessie voor gezond eten. Maar dat is alleen maar goed...
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou men legt het snel uit als een obsessie als iemand een strenge vegetarier of veganist is vanuit ook gezondheidsoverwegingen. De kans op orthorexia nervosa kan daar wel hoger liggen. Maar ik vind het vreemd dat bij die klinieken voor behandeling van anorexia personen enzo geen rekening word gehouden voor mensen die overtuigd veganist zijn of vegetarier vanuit dierenleed enzo. Dit word meteen daar direct gezien als 'fout'. Beetje raar.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Vragenlijst :bloos: Calyx | 40 | 12-04-2008 11:07 | |
Flora & Fauna |
voor? tegen? pels... Jasmijn. | 82 | 09-01-2005 21:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #21 MieX | 481 | 18-05-2004 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Flora & Fauna |
vlees eten .... sicilion | 323 | 12-04-2003 21:33 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |