|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Ik heb gelukkig nergens last van Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
afgerond maakt dat: 1+1=3 (oké, ik heb je nu vast niet overtuigd... )maar goed, zelf ben ik ook niet gelovig en ik ga wel om met gelovige mensen, en ik ben nog nóóit uitgemaakt voor 'zondaar, of iemand die "er gewoon geen verstand van heeft"... |
||
|
|
||
|
Citaat:
Mischien spiegel je het ten onrechte aan arme staten waar minder problemen schijnen te zijn, maar weeg daarbij dan wel mee dat de mensen daar er vaak onder getrapt worden als ze een probleem maken, er minder onderwijs is, en er daar nijpendere problemen zijn. Je zorgen maken over hoeveel je gaat afvallen op dieet is namelijk heel wat 'beter' dan je zorgen maken over of en wat je morgen gaat eten.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ach ja, alleen je naam zegt al met welk doel je hier op het forum bent gekomen. Not worthy to give attention. sorry voor mijn wellicht wat botte reacties, maar ik mag je om een of andere reden niet zo, niet persoonlijk opvatten hoor
|
|
|||||||
|
Citaat:
Je noemt mij verstandsloos maar jij GELOOFT. Wie gebruik zijn VERSTAND dan niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zielig is dus ook niet het goeie woord, ik zou het eerder irritant noemen. Citaat:
Het probleem ligt denk ik ook niet bij het gebrek aan eerlijkheid, maar meer bij het gebrek aan logisch inzicht in het algemeen. Helaas zijn gelovigen hier over het algemeen niet erg mee gezegend. Komt wellicht ook doordat veel van de gelovigen hier nog jong zijn en dus weinig kennis hebben van wat de mensheid allemaal al weet. Er zijn nou eenmaal zo veel dingen die het bestaan van een Schepper tegenspreken, als je weet wat ik weet dan is het geloof in een god echt belachelijk. De realiteit is logisch en te begrijpen. You should try it sometimes. |
|||||||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Je bent alleen bereid iets logisch te noemen als jouw logica hetzelfde antwoord geeft.
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb al een paar keer uitgelegd waarom het geloof in de christelijke god gebasseerd is op emotie en niet op ratio. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-09-2005 om 19:29. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
En om te citeren, dit is iemand die in het Nederlands Dagblad het volgende produceert: "Hij kan heel wat nevenactiviteiten opsommen: familiedagen, Vrouw-zijn-koffieochtenden, jongerendagen, zendingsjongerendagen, 25-plusconferenties, echtparenavonden, net-getrouwdconferenties, nog-niet-getrouwdconferenties en, eenmalig, de millenniumnacht. Al die activiteiten zijn goed voor de ledenbinding. Je creëert ook een aardige visvijver voor gasten in praatprogramma's." Gasten in praatprogramma's! Spijt me hoor, maar dan vind ik mijn bronnen toch een tikje betrouwbaarder dan wat wilde gokken van kindershowpresentatoren die daarnaast zelf nog behoorlijk christelijk zijn ook.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
1 op de 100 zegt misschien 1 plus 1 is 3, maar niet een hele bevolking gaat dat beweren. Wel een rare voorbeeld. Ik bedoel dan moet jij toch nadenken waarom geloven zoveel mensen, er moet toch wel wat zijn? Of heb ik her verkeerd... |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar als iemand beweert dat hij christenen afzeikt, omdat zij hun geloof opdringen en hij zich daar aan ergert en vervolgens zegt dat hij ze nog nooit is tegengekomen, dat kan ik niet begrijpen. Als hij bedoelt te zeggen ik wil die mensen afzeiken met wie ik het niet eens ben, oke, zulke mafketels bestaan nu eenmaal, maar dan moet hij dat niet schijnheilig willen goedpraten met een ergernis die blijkbaar enkel op horen zeggen berust.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
In de afgelopen tien jaar alleen geen van beiden binnen geweest of bijgewoond. Natuurlijk kan ik dat dan nog wel vinden, aangezien ik me daarbij baseer op ervaringen in het verleden die nu nog steeds actueel zijn. Tenzij je volledig inzicht hebt in het verleden van 31337 kun je dus ook geen oordeel vellen over of hij zich terecht zo uitlaat of niet.
|
|
||
|
Citaat:
Deze topic werd zelfs pas gestart nadat er een topic was gestart met de titel "dit moet je lezen, gelovigen". Dus mocht je met je reactie aan de titel refereren, zou ik eerder in mijn recht staan door ongelovigen als opdringerig te betitelen. En tot slot als reageren op een forum gelijk staat met de drang hebben om anders gelovigen te laten lezen, dan dringt iedereen zijn/haar geloof/ongeloof aan elkaar op.
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dus het is logisch een groepering af te zeiken omdat je een hekel aan ze hebt omdat ze zogezegd verrekt irritant zijn. En dan vervolgens stellen dat je nog nooit iemand van die irritante personen bent tegengekomen?
|
|
||
|
Citaat:
B: We leven in een vrij land, dus ik mag hier reageren. C: Je gebruikt het werkwoord "moeten" in je topictitel. Jij dringt ongelovigen op dit te lezen (staat immers in je titel), waar ben je dan mee bezig ?!?! Gelovigen dringen zich op, dit topic bendadrukt (de handicap ) alleen maar meer !!!
|
|
||
|
Citaat:
Ik schreef "zou eerder". Want als ratsja op grond van de titel mij opdringerig noemt, houdt deze er geen rekening mee dat er al eerder een topic met een bijna identieke kop werd gestart. Daardoor zou volgens de methode die gehanteerd werd, ik in mijn recht staan door ongelovigen als opdringerig te betitelen. Het is dan ook bedoelt om het belachelijke van het generaliseren aan te tonen, namelijk door te ilustreren dat als op zodanige wijze gedacht wordt, het zwaard twee kanten op snijdt.
|
|
||
|
Citaat:
Ik zei er al eerder een topic was onder de naam "dit moet je lezen, gelovigen" was. http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1 Gestart op de 24e terwijl dit topic op de 27e is gestart. Hierdoor is dit topic alleen maar een reactie van een gelovige op een actie van een ongelovige. Hierdoor kan men dit dus beschouwen als een reactie op de opdringerigheid van een ongelovige. En zoals ik al eerder aangaf, als men zou gaan generaliseren, de reactie van de goede gelovigen tegen de opdringerigheid van de slechte ongelovigen. Bovendien heb ik deze topic niet opgestart en valt de titel mij niet te verwijten.
Laatst gewijzigd op 05-09-2005 om 15:35. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Ik ben weer eens overtuigd
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ok, wellicht dat het een beetje overdreven was om te zeggen dat alle gelovige mensen niet logisch kunnen denken. Ze kunnen slechts in een mindere mate logisch denken. Is het niet overvallend dat (vrijwel) alle intelligente mensen op dit forum niet geloven? Met deze intelligente forummers bedoel ik dus degenen die altijd alle vragen beantwoorden en uitleggen. Het lijkt me niet nodig om namen te noemen, want de vaste forummers weten wel wie dit zijn. Natuurlijk is iemand die veel kennis heeft en dit kan toepassen en uitleggen niet per definitie intelligent, maar het lijkt me duidelijk dat de meeste van deze vaste forummers een bovengemiddelde intelligentie hebben. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
. Maar is het niet net zo opvallend dat er ook ontzettend veel intelligente mensen wel religieus zijn? Filosofen als Augustinus en Thomas van Aquino (christenen), Avarroes en Avicenna (moslims) om maar een paar te noemen. Juist mensen die intelligent zijn, vragen zich algauw af of datgene wat ze geloven wel reeel is, gaan twijfelen aan hun geloof omdat ze het niet kunnen rijmen met de wereld om hun heen. Veel mensen nemen daarom afstand van religie, maar anderen doen dat niet. De laatsten berustten in het feit dat ze niet alles kunnen begrijpen. Dit klinkt absurd in de oren van elke ongelovige, maar dat weten gelovigen (christenen in elk geval) ook. "21 Want daar de wereld in de wijsheid Gods door haar wijsheid God niet gekend heeft, heeft het Gode behaagd door de dwaasheid der prediking te redden hen, die geloven. 22 Immers, de Joden verlangen tekenen en de Grieken zoeken wijsheid, 23 doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid, 24 maar voor hen, die geroepen zijn, Joden zowel als Grieken, (prediken wij) Christus, de kracht Gods en de wijsheid Gods. 25 Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen." (Paulus in 1 Korintiers 1)
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar Gatara | 120 | 07-10-2005 12:22 | |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 15:58 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Uitspraak op NMO Hippielove | 112 | 27-08-2002 16:09 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 22:59 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 09:16 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 15:22 | |