Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 19:54
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Ace Ventura schreef op 09-09-2005 @ 18:18 :

25th hour - naar mjin mening een juweeltje..egt veel mooie scenes...elke op zich is al een juweeltje...met egt een magistrale edward Norton en barry Pepper...alleen het einde is btje onbevredigend omdat het multi-interpretabel is..maar voor de rest (9/10)
Waarom vind je het dan onbevredigend?
Advertentie
Oud 09-09-2005, 22:32
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
The Machinist.

goede film. absurd hoe mager Christian Bale wel niet is geworden voor die film. maar om eerlijk te zijn wordt ik wel een beetje moe van deze soort films. ik denk trouwens dat deze film niet bestaan zou hebben zonder mr. DL.
Oud 09-09-2005, 23:36
Verwijderd
25th hour, ik vond het wel grappig, maar wat ik nu uiteindelijk aan film gezien heb...? Snap nu niet echt wat zo kicke is aan die film. Misschien dat iemand mij kan uitleggen wat ik hier mis, maar...? Ik dig Edward Norton hier wel (zoals meestal), maar alles bij elkaar opgeteld is het nu niet echt denderend ofzo. Zo'n 'vaag' einde idd (is ie nu....), wat ook niet echt meerwaarde geeft imho, maar je gewoon beetje achterlaat met een idee van 'ok this is it..?'.
Oud 09-09-2005, 23:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Eye II

Het origineel was geen al te beste film, en deze sequel is precies hetzelfde. Het kijkt lekker weg voor zolang het duurt, maar een blijvende indruk kun je glad vergeten. Middleclass horror.
Oud 10-09-2005, 01:49
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 08-09-2005 @ 18:33 :
lul niet.

Spoiler

Niet dat ik de films niet goed vind(Fightclub dan weer iets beter)
Ja ok, dat ben ik wel met je eens, dat het hetzelfde principe is. Maar om het een rip-off van Fight Club te noemen is wel erg...apart. Meerdere films kunnen danwel een bepaald thema of gimmick delen, maar dat wil niet per definitie zeggen dat het dan een rip-off is.

Bovendien, Fight Club is ook niet de eerste op dat gebied.
Oud 10-09-2005, 10:15
Dexter_M
Dexter_M is offline
House of 1000 corpses 2: The devil's rejects.
Wow wat een superfilm, een van de betere die ik laatste tijd heb gezien.
En ze waren weer lekker sadistisch bezig, en vooral het einde
Spoiler

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 10:20.
Oud 10-09-2005, 11:38
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-09-2005 @ 00:38 :
The Eye II

Het origineel was geen al te beste film, en deze sequel is precies hetzelfde. Het kijkt lekker weg voor zolang het duurt, maar een blijvende indruk kun je glad vergeten. Middleclass horror.
Idem dito.
Oud 11-09-2005, 12:16
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
25th hour was onbevredigend omdat je nu niet weet of hij wel of juist niet naar gevangenis gaat...
Oud 11-09-2005, 12:26
Dexter_M
Dexter_M is offline
The skeleton key.
saaie baggerfilm
Oud 11-09-2005, 12:36
Verwijderd
Zus & zo, uitstekende film.
Oud 11-09-2005, 14:05
Verwijderd
Hannibal - Ja, wel aardig.
Oud 11-09-2005, 15:02
Verwijderd
Merchant of Venice
Good not great, dat gerijm komt je na 1,5 uur al wel de keel uit. Al Pacino is echter nooit een straf om naar te kijken.
Oud 11-09-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 09-09-2005 @ 23:32 :
ik denk trouwens dat deze film niet bestaan zou hebben zonder mr. DL.
Oud 11-09-2005, 15:06
Verwijderd
Snatch.

Heerlijke film, brilliant spelende Brad Pitt hoewel zn rol iets groter had mogen zijn.
Oud 11-09-2005, 16:26
Verwijderd
Indiana Jones and the Temple of Doom

Wederom heerlijk droge humor, maar wel de minste van de drie films. De irritante medespelers (die vrouw en het kleine jochie) waren bij vlagen zeer vervelend.
Oud 11-09-2005, 19:00
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Het schnitzelparadijs

Erg standaard verhaal... Toch vond ik hem wel grappig (leuker dan shouf shouf habibi). Er zitten leuke personages in en Tygo Gernandt is geniaal in de film!
Oud 11-09-2005, 20:11
lovetear
lovetear is offline
Versus: een lange actiescene, loos verhaal, draaide allemaal om de stijl. Cool, maar niet spectaculair, minder goed dan ik verwacht had.

Dolls: tegenvaller, de reis van de bedelaars duurde me te lang, en ik vond de andere twee verhalen er een beetje tussengepropt, terwijl die misschien nog wel interessanter waren dan het hoofdverhaal.

le grand voyage: Leuk, mooi einde, maar soms net iets te artyfarty voor mij, toch wel een redelijke film.
Oud 11-09-2005, 22:11
Anaïs
Anaïs is offline
The Island - Goed verhaal en leuk gefilmd. Jammer dat er zoveel 'onopvallende' sluikreclame in voorkomt. Toch vond ik het één van de betere bioscoopfilms van de laatste maanden.
Oud 12-09-2005, 09:18
Verwijderd
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Opnieuw gezien, en ik vond 'm nog steeds matig. De humor komt niet zo goed uit de verf als in het boek en de serie, en de subplotten zijn niet echt boeiend (lees: Humma Kavula, romantiek, etc.).

Hawaii, Oslo

Aardige film over een aantal levens die elkaar kruisen. Soms leuk, soms dramatisch. Verder niet extreem bijzonder.

The Transporter

Hersenloze popthriller/actiefilm met Jason Statham. Zeer cliché en voorspelbaar. Te gelikt en 'stylish'.

Brodre (Brothers)

Prachtfilm die soms humoristisch, absurd en droog is, maar vaak ook dramatisch.

The Gods Must Be Crazy

Aparte film met kurkdroge (slapstick)humor, over een lid van een stam in de Kalahari woestijn. Technisch gezien was de film gaar, maar vermakelijk was het wel
Oud 12-09-2005, 10:15
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 11-09-2005 @ 16:02 :
die film heeft nogal een lynchy sfeertje over zich heen.
Oud 12-09-2005, 11:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 12-09-2005 @ 11:15 :
die film heeft nogal een lynchy sfeertje over zich heen.
Er waren al films met een "lynchy" sfeertje voordat Lynch ook maar één feature film gemaakt had.
Oud 12-09-2005, 15:21
Verwijderd
A cinderella story

heerlijk highschool verhaal, gewoon leuk om te kijken. Acteer prestaties vielen me 100% mee.
Oud 12-09-2005, 15:55
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 12-09-2005 @ 12:28 :
Er waren al films met een "lynchy" sfeertje voordat Lynch ook maar één feature film gemaakt had.
toen was ik er nog niet.
Oud 12-09-2005, 16:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 12-09-2005 @ 16:55 :
toen was ik er nog niet.
*slaps forehead*
Oud 12-09-2005, 16:35
Verwijderd
Ik vind niets 'Lynch' aan The Machinist...Als je dat 'Lynch' vindt, moet je toch echt wat meer van Lynch zien.
Oud 12-09-2005, 17:46
Dexter_M
Dexter_M is offline
The island.
leuk actiefilmpje niet echt speciaal.
Oud 12-09-2005, 20:21
TommytheCat
TommytheCat is offline
Hapiness

Vooral het begin vond ik erg sterk. Philip Hoffman blijft een genot om naar te kijken
Oud 13-09-2005, 00:35
Verwijderd
Stalker

Russische film over een drietal (een schrijver, een wetenschapper en hun leider ("stalker")) die een bezoek brengen aan de Zone, een met prikkeldraad omheind gebied dat bewaakt wordt door het leger vanwege de inslag van een meteoriet. Mensen zijn daar op mysterieuze wijze om het leven gekomen en daarom hangt er een sluier van mysterie om het gebied heen. In dit gebied bevindt zich een kamer, die schijnbaar de wensen kan vervullen van degene die de kamer betreedt.

Prachtig geschoten film, met een surreëel tintje, dat thematisch erg sterk is. Er hangt een soort van constante spanning in de lucht, als de mannen steeds stapvoets dichterbij hun doel komen. Helaas is de film wel wat slepend en traag...2,5 uur is dan ook iets te lang.
Oud 13-09-2005, 03:15
Verwijderd
Final Fantasy: Advent Children

Eindelijk!
Dit is natuurlijk de natte droom van iedere Final Fantasy-fan, en een feest van herkenning.

De animatie, muziek en stemmen zijn prachtig, en passen perfect in de stijl van het spel. Wat dat betreft mag deze film oprecht de titel Final Fantasy dragen *kijkt met schuin naar FF: The Spirits Within*

Minpunten zijn er wel. Het camerawerk is soms te haastig, met onnodig rare camerabewegingen. Dat is typerend voor 3d animatiefilms, maar wel erg storend.
Ook is het verhaal flinterdun, en zitten er teveel (Matrix-achtige)actiescenes in.
En soms had ik het idee dat de makers wel erg goedkoop wilden scoren door de vele verwijzingen en gebruik van de bekende FF-elementen. Het is wel waar de gemiddelde FF-fan op zit te wachten, maar dat wil niet zeggen dat de film er beter door wordt.

En tot slot de vraag of een vervolg wel verantwoord is. Persoonlijk vind ik dit verhaal namelijk weinig toevoegen aan het originele verhaal in Final Fantasy 7 en is dit in feite een kwestie van het uitmelken van het oh zo populaire spel.
Oud 13-09-2005, 09:24
Levitating Nun
WAT WAT WAT Noodles? Is-ie uit dan? Sinds wanneer?
Oud 13-09-2005, 10:18
fractuur
fractuur is offline
Joyride - Ik vond de film beter in elkaar zitten dan dat ik na de trailer dacht, maar verder is het gewoon een kutfilm. Roadmovie op Costa en Volle Maan hoogte zeg maar. Op zich is er wel meer aandacht aan de verhaallijnen besteed, maar m.i. wilden ze iets te veel de diepte in. Daardoor is het een langdradige, slepende film. Ik ben na drie kwartier opgestapt.
Oud 13-09-2005, 11:17
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-09-2005 @ 17:35 :
Ik vind niets 'Lynch' aan The Machinist...Als je dat 'Lynch' vindt, moet je toch echt wat meer van Lynch zien.
ik vond het sfeertje gewoon lynchachtig
Oud 13-09-2005, 11:53
nexjes
nexjes is offline
ik heb oldboy gekeken, die was echt briljant, ik had niet verwacht dat het zo'n mooie film zou zijn en ik ben blij dat ze zo weinig verklappen achter op t hoesje
en in this world, die moet iedereen gezien hebben, daarna praat je wel anders over asielzoekers, gruwelijk mooie film
Oud 13-09-2005, 11:53
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 11-09-2005 @ 16:02 :
Don't Come Knocking

Vreselijk saai en onboeiend, ik snap niet waarom iemand het in zijn hoofd heeft gehaald dit te maken. Ik ben weggelopen, en dat zegt nogal wat (aangezien ik Raise your voice wel uitgezeten heb...). Geld- en tijdverspilling!

Ga 'm binnenkort nog maar eens een keer kijken, en kom dan niet meer aan met het woord "geldverspilling"

On-topic :

Wallace & Gromit and the Curse Of The Were-Rabbit - 6.5
Don't Come Knocking - 7.0
Pride & Prejudice (2005) - 7.0
Oud 13-09-2005, 11:57
Dexter_M
Dexter_M is offline
Its all gone pete tong.

Leuke film. over dj op Ibiza die ze gehoor kwijtraakt.
Maar na een tijd van zware depressie en drugs, toch weer terugkomt als top dj
Oud 13-09-2005, 12:04
Reynaert
Reynaert is offline
Ik ben het eens met n00dles wat betreft Final Fantasy: Advent Children. Aangezien ik Final Fantasy zelf heel erg kan waarderen neem ik die minpunten voor lief, maar ik vraag me af of de kritieken dat ook zullen doen. Ik vond het jammer dat er zo weinig verhaalscènes waren en zo heel erg veel actiescènes. Ook vond ik de film wat kort, precies anderhalf uur. Maar het was een feest van herkenning, en Aerith heeft er nog nooit zo mooi uitgezien.
Oud 13-09-2005, 12:05
Captain N
Captain N is offline
The Pacifier.....
Mja what to say...mooi kut was die.
Was alleen een scene waarin Diesel heel droog over oorlog tussen elfjes en kabouters begon te lullen, dat vond ik dan wel hilarisch, maar helaas hield het daar ook mee op.

Volgende film wordt FF:AC
Oud 13-09-2005, 12:08
TommytheCat
TommytheCat is offline
Adaptation
Kaufman blijft origineel bezig, hoewel ie op moet passen dat ie niet zichzelf gaat imiteren. Cage is fenomenaal
Oud 13-09-2005, 12:17
Verwijderd
Simon

Ik vond 'm helemaal niet zo aangrijpend zoals ik van andere mensen hoorde. Toch een erg mooie film, met geweldig neergezette karakters. Maar ik vraag me soms toch echt wel af of Nederland ook in staat is een film te maken waarin wat minder tieten in voorkomen...
Oud 13-09-2005, 16:52
Dexter_M
Dexter_M is offline
8mm,
erg goede film, vooral sterke rol van nicolas cage.

Hoplijk wordt deel 2 ook goed, maar zien we binnekort wel
Oud 13-09-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-09-2005 @ 10:24 :
WAT WAT WAT Noodles? Is-ie uit dan? Sinds wanneer?
Officieel in de US sinds gisteren

Engelse subs zijn er ook al. Japans gesproken. Ik heb de DivX gedownload, maar er is ook een 4+ gig DVD via Bittorrent te krijgen.

@Reynaert: Ja, Aeris was geweldig
Spoiler
Oud 13-09-2005, 18:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Aragami

Ik vond 2LDK eigenlijk ietsje beter. Maar verder wel een aardig initiatief.
Oud 13-09-2005, 19:27
Levitating Nun
Citaat:
N00dles schreef op 13-09-2005 @ 18:50 :
Officieel in de US sinds gisteren

Engelse subs zijn er ook al. Japans gesproken. Ik heb de DivX gedownload, maar er is ook een 4+ gig DVD via Bittorrent te krijgen.
Oud 13-09-2005, 21:35
Floris_22
Floris_22 is offline
Kiss Them For Me

Redelijke vermakelijke film die wordt gedragen door Cary Grant. Hoe slecht de film ook kan zijn als Cary Grant erin speelt kan die film gewoon eigenlijk niet slecht zijn.
Oud 13-09-2005, 21:48
Verwijderd
Ocean's eleven. en ik vond het eigenlijk wel een sterke film.
Oud 13-09-2005, 21:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
De laaste minuten van Princess Mononoke .
Oud 13-09-2005, 22:32
Dexter_M
Dexter_M is offline
Transporter 2.

vermakelijke actiefilm. niet echt speciaal
Oud 14-09-2005, 00:54
Verwijderd
Simon

Nog best vermakelijke film, met een 'rauw' script. Goede rol van Marcel Hensema. Cees Geel vond ik ook wel aardig uit de hoek komen.
Oud 14-09-2005, 01:23
Dexter_M
Dexter_M is offline
House of was.

saaie baggerfilm
Oud 14-09-2005, 21:56
Levitating Nun
Final Fantasy VII: Advent Children

Ja, wat kan ik zeggen. Sublieme animatie, geweldige geluideffecten en de gevechtscenes zijn afschuwelijk retegoed. Ik ben het met de bovenstaande heren eens dat er geen balans is tussen verhaal en actie, maar omdat het FF is, vergeet je dat al gauw. Dat neemt niet weg dat het mager is. Square-Enix heeft bewezen goede verhalen te kunnen produceren. Het is jammer dat het accent verkeerd is gelegd.
Velen zullen bij het kijken van deze film meteen flashbacks krijgen naar de (iig in mijn geval) once-in-a-life-time ervaringen van het spel. De bijpassende emoties die komen opborrelen (
Spoiler
) geven een goed gevoel van nostalgie. Voor mij blijven Sephiroth en Cloud respectievelijk de ultieme schurk en held.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten