Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Hier ben ik het niet mee eens. Heb nu al een jaar verkering en weet zeker dat dit echte liefde is. En ben nog maar 20!!! Leeftijd heeft er niks mee te maken, gaat erom hoe je zelf over een relatie denkt en of je er geestelijk al aan toebent. Dat kan al op je 17e maar ook op je 33e bijvoorbeeld. En ik denk dat de abt ware liefde nooit zal ontdekken omdat ie zo krampachtig over liefde denkt. maar goed.
|
Verwijderd
|
Jij hebt mij nog steeds geen goed argument gegeven. Is het bewezen? Waarom spreekt de werkelijkheid je tegen? En dan nog een vraag: Waarom 21? Waarom niet 25?
Waarom stel je uberhaupt een grens? Natuurlijk kunnen jongeren wel houden van iemand. Misschien op een andere manier, maar is het dan niet echt? Er zijn meerdere ware liefdes in iemands leven. En dan kan ik ook een stelling gaan verzinnen: Voor iedere leeftijd bestaat er een ware. ![]() Natuurlijk denk je op je 21e anders over liefde dan op je 14e, maar wie zegt dat liefde op je 14e niet echt is? Ik geef pas toe als je met normale argumenten komt en niet met die "ik vind-argumenten". Het is gewoon belachelijk om liefde aan leeftijd te binden. Als je argumenten hebt die volstaan, zal ik je geloven. Misschien moet je eens met een definitie komen van liefde en dan uitleggen waarom dit op jongere leeftijd niet zou kunnen. Want zoals al eerder in dit topic wordt gezegd heb jij nog geen enkele keer beschreven wat volgens jou liefde is. Jij hebt nog geen enkele goede reden gegeven waarom je op je 21 opeens wel liefde zou kunnen kennen en jij geeft ons al helemaal niet het idee dat je gelijk hebt. Volgens mij loop je gewoon uit je nek te lullen om aandacht te krijgen ofzo. Kom nou eens met argumenten waar wij iets aan hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. klopt ook 3. hoe kan jij nou weer zeggen dat ik niet weet wat liefde is? je kent me niet eens!! laat staan dat je in mijn hoofd kan kijken om te zien wat ik voel... kan je dat? nee!!! hou dan je mond dicht over dat ik niet weet wat liefde is. ik hoef mezelf niet te overtuigen wat liefde is, want ik heb het al gevonden. en jou hoef ik al helemaal niet te overtuigen, want ik weet voor mezelf wat liefde is... 4. misschien weet jij zelf niet wat liefde is. ik denk dat iedereen liefde anders ervaart...en ja, zelfs anders dan jij! en die deur waar jij het over hebt ben ik al lang gepasseerd, die deur staat al wagenwijd open. wat jij beweert klopt gewoon niet. wat jij dus zegt, is als ik 21 ben, en nog steeds met mijn vriend, dat ik dan pas weet wat liefde is??!!! je kan geen definitie geven aan liefde. voor elk persoon in je leven voel je wat anders, en dat kan je echt wel liefde noemen. 5. ik kijk echt wel verder dan mijn neus lang is, ik kijk naar mezelf en anderen. jij kijkt alleen naar je zelf. ik weet wat liefde is, want ik voel het in mijn hart en in mijn ziel. ik vind je gedrag nogal kleuter-achtig. 6.nee, ik zeg nu wat ik wil zeggen. daar heb jij niks tegen in te brengen. je kent mij niet, en mijn gevoelens al helemaal niet, dus trek geen oordeel voordat je dat kent.
||
Citaat:
![]() geef eens wat goede argumenten... kom met bewijs!!! de ouders van een vriendin van mij waren ook gescheiden, en die heeft haar ware liefde gevonden toen ze 15 was... nu is ze 45, nog steeds bij dezelfde man, en ze zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar... en nou jij weer
|
jezus zeg... heb net ff al je replys gelezen, abbie, ennuh, moest er ff een teiltje bij pakken hoor.... waarom wil je iedereen je mening opdringen? ben je ergens bang voor? is er iets wat jij hebt meegemaakt waar je erg mee zit? ben je 20, wordt je binnenkort 21 en heb je nog nooit liefde meegemaakt, dus hou je jezelf maar voor dat dat op je 21e wel komt?
voor mensen zoals jij bestaan er psychiaters hoor... kan misschien heel goed van pas komen... ga er is heen zou ik zeggen. nee, ik heb er geen ervaring mee, maar jij duidelijk ook niet met de liefde, ab.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij laat zichzelf heel erg kennen, want argumenten naar voren brengen lukt onze grote Abt ook al niet. Hmmz naja ik ben niet boor, eerder geirriteerd. Want als je een stelling verzint, mag je die ook -op fatsoenlijke manier- onderbouwen. Punt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je geen tijden zou hebben waar het minder gaat, spreek je over perfectie, en er bestaat niet zoiets als perfectie. Perfectie zou ook helemaal niet fijn zijn. want als je niet weet wat slecht is, hoe weet je dan wat moreel goed is? als je geen slechte tijden mee maakt, weet je ook niet wanneer de goede tijden zijn. het is heel belangrijk om in een relatie af en toe wat mindere tijden te hebben. zo leer je met meerdere situaties in je leven om te gaan en met anderen. plus dat je je partner's slechte kanten ook leert kennen. niemand heeft alleen maar goede kanten, ook je partner niet. i.a.w. er bestaat niet zoiets als een relatie waar het alleen maar goed gaat... zo'n relatie kan nooit lang duren. Vraag maar is aan je ouders of ze wel eens ruzie hebben en wat ze ervan hebben geleerd. geloof mij nou maar, in elke goede relatie komen wel eens mindere tijden voor, of je het nou wilt of niet...
|
edit:
ik moet het eens zijn met het volgende: Liefde moet je voelen. Daar kun je geen stempel op zetten en zeggen van: als je zus en zo voelt en dit en dat doet, dan ben je verliefd. Dat is niet zo Dat kan ook niet. Je moet het voelen En het voelt voor iedereen anders maar je weet (als het zover is) wel of je verliefd bent of niet... En liefde of verliefdheid is niet gebonden aan leeftijd Een kindje van 8 kan (bij wijze van spreken) ook best verliefd zijn Maar voor zijn/haar gevoel is het dan zo sterk dat hij/zij een meisje/jongen zo leuk vind dat ze zegt: ik ben verliefd! Daar is dan niets mis mee toch? Als hij/zij dat zo voelt. Laat ze toch maar mijn punt is: Liefde/Verliefdheid is niet leeftijdgebonden en er bestaat ook geen defenitie voor liefde/verliefdheid. Dat moet je zelf ervaren en zelf vinden wat het voor jezelf precies inhoud. grts
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
zit ik in de frienzone of niet. of wat wilt zij mij duidelijk maken? THNX :) tony1357 | 5 | 26-01-2014 19:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dat zijn een hoop beestjes... akumabito | 498 | 23-12-2006 23:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk&Danny Little Phoebe | 500 | 10-06-2005 16:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Liefde & Relatie |
herinvoering kuisheidsgordel de abt van sion | 59 | 24-06-2002 19:33 |