Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 15:41
moeha
moeha is offline
woohoow thank joe verry mutch
dacht al dat ik de enigste ier was
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2002, 16:45
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

5) Als de nu zegt: de relationele liefde, dan wil ik daar wel in meegaan.
5) ik denk dat je het zou kunnen veranderen in:
Mensen onder de 21 weten niet goed hoe ze met echte liefde om moeten gaan bij relationele liefde.
Oud 18-06-2002, 19:50
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Citaat:
moenbase schreef:

Mensen onder de 21 weten niet goed hoe ze met echte liefde om moeten gaan bij relationele liefde.
Hier zouden op zich meer mensen het mee eens zijn, ik voel er ook wel iets voor maar toch blijf ik erbij dat dit voor iedereen persoonlijk is.
Oud 18-06-2002, 19:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
moenbase schreef:

Ja, daar kan ik het globaal wel mee eens zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:55
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

JAAAAAAAAA JAAAAAAAAA BEL DE KRANT
Abt is het ook eens een keer ergens mee eens
Oud 18-06-2002, 19:56
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Sorry moest even
Oud 18-06-2002, 20:00
de abt van sion
Citaat:
Lovergirl2001 schreef:

JAAAAAAAAA JAAAAAAAAA BEL DE KRANT
Abt is het ook eens een keer ergens mee eens
Ik zei: "globaal"...

Overigens: is het zó erg dan?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:01
Lovergirl2001
Lovergirl2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Ik zei: "globaal"...

Overigens: is het zó erg dan?
Nee, op zich wel leuk dat er iemand op het forum zit die overal TOTAAL andere meningen over heeft
Oud 18-06-2002, 20:02
.:::TaMsIe:::.
.:::TaMsIe:::. is offline
bullshit!!
Oud 18-06-2002, 20:37
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Kun jij er nog iets aan toevoegen zodat de stelling 'méér' zou kloppen?
Oud 19-06-2002, 11:37
Optima
Optima is offline
ripp-off
Oud 19-06-2002, 12:19
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Optima schreef:
ripp-off
hoe doe je dit?
Oud 19-06-2002, 13:59
Damasta-C
Damasta-C is offline
ey kerel, wat lul jij allemaal?! je ben cker net zelf 21 geworde, damnz!
Oud 19-06-2002, 14:08
Didowoman
Didowoman is offline
Hier ben ik het niet mee eens. Heb nu al een jaar verkering en weet zeker dat dit echte liefde is. En ben nog maar 20!!! Leeftijd heeft er niks mee te maken, gaat erom hoe je zelf over een relatie denkt en of je er geestelijk al aan toebent. Dat kan al op je 17e maar ook op je 33e bijvoorbeeld. En ik denk dat de abt ware liefde nooit zal ontdekken omdat ie zo krampachtig over liefde denkt. maar goed.
Oud 19-06-2002, 14:22
Verwijderd
Jij hebt mij nog steeds geen goed argument gegeven. Is het bewezen? Waarom spreekt de werkelijkheid je tegen? En dan nog een vraag: Waarom 21? Waarom niet 25?
Waarom stel je uberhaupt een grens?

Natuurlijk kunnen jongeren wel houden van iemand. Misschien op een andere manier, maar is het dan niet echt? Er zijn meerdere ware liefdes in iemands leven. En dan kan ik ook een stelling gaan verzinnen: Voor iedere leeftijd bestaat er een ware.

Natuurlijk denk je op je 21e anders over liefde dan op je 14e, maar wie zegt dat liefde op je 14e niet echt is?

Ik geef pas toe als je met normale argumenten komt en niet met die "ik vind-argumenten". Het is gewoon belachelijk om liefde aan leeftijd te binden.

Als je argumenten hebt die volstaan, zal ik je geloven. Misschien moet je eens met een definitie komen van liefde en dan uitleggen waarom dit op jongere leeftijd niet zou kunnen.

Want zoals al eerder in dit topic wordt gezegd heb jij nog geen enkele keer beschreven wat volgens jou liefde is. Jij hebt nog geen enkele goede reden gegeven waarom je op je 21 opeens wel liefde zou kunnen kennen en jij geeft ons al helemaal niet het idee dat je gelijk hebt. Volgens mij loop je gewoon uit je nek te lullen om aandacht te krijgen ofzo.

Kom nou eens met argumenten waar wij iets aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Jij zegt het.
2) Dat vraag ik me af. Wat bedoel je met "het"? "Als je dat gevoel hebt, dan ben je het waarschijnlijk ook", zeg je. Bedoel je dat je dat gevoel bent?

Ga toch verdomme eens in op wat mensen hier bedoelen. Jij weet best wat hier bedoeld wordt. Maargoed meneer is achterlijk ofzo dus laat ik het hem eens uitleggen: Er wordt bedoeld dat liefde een gevoel is. Dus het maakt niet uit hoe oud je bent, want als je het gevoel hebt ken je wel liefde.

Moeilijk was dat he?

3) Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Goh wat raar dat er bij jouw meer uitzonderingen zijn dan gevallen die de regel bevestigen..

4) Dat geloof ik niet. Je dènkt dat je van je vriend houdt. En dat houd je jezelf voor. Maar denk nu eens na...

Denk jij nou eens na! Wie ben jij om te zeggen dat zij niet echt van dr vriend houdt?

5) De ware liefde is voor iedereen hetzelfde.

Ja, dus als iemand anders zijn ware liefde kan vinden in een bouwvakker met een IQ van 20, kan ik daar ook ware liefde in vinden? Dát is juist één van de dingen die per persoon VERSCHILLEND is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:29
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:

Jij weet niet wat liefde is.
En dat zeg jij op grond van wat?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:00
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

En dat zeg jij op grond van wat?
Hij probeert je gewoon op de kast te jagen meid! Hij wist gewoon nix meer te zeggen .
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:02
de abt van sion
Citaat:
Optima schreef:
ripp-off
Ik ben helaas niet in staat om je mededeling te decoderen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 16:58
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Damasta-C schreef:
1) ey kerel,
2) wat lul jij allemaal?!
3) je ben cker net zelf 21 geworde, damnz!
1) hey.
2) Ik lul niet.
3) Neen
Oud 19-06-2002, 17:02
moenbase
moenbase is offline
~Dark Voice~ is écht boos?
Oud 19-06-2002, 18:51
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

1) Dat is je volste recht.
2) Dat is je volste recht.
3) Jij weet niet wat liefde is. Het argument om je woorden te onderbouwen (dat je meer dan een jaar samen bent met iemand) is geen geldig argument. De liefdesverklaringen die je erop laat volgen, lijk je meer te gebruiken om jezelf te overtuigen dan om mij te overtuigen. Ze klinken namelijk zó cliché, dat ik ze weinig waard acht. Sorry.
4) O, jawel. Maar jíj niet. Dat je pas weet wat liefde is, als je haar hebt gevonden, is een open deur.
5) Wie hier niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is, ben jij.

6)Probeer over een paar jaar nog maar eens. Sterkte!
1. klopt
2. klopt ook
3. hoe kan jij nou weer zeggen dat ik niet weet wat liefde is? je kent me niet eens!! laat staan dat je in mijn hoofd kan kijken om te zien wat ik voel... kan je dat? nee!!! hou dan je mond dicht over dat ik niet weet wat liefde is. ik hoef mezelf niet te overtuigen wat liefde is, want ik heb het al gevonden. en jou hoef ik al helemaal niet te overtuigen, want ik weet voor mezelf wat liefde is...
4. misschien weet jij zelf niet wat liefde is. ik denk dat iedereen liefde anders ervaart...en ja, zelfs anders dan jij! en die deur waar jij het over hebt ben ik al lang gepasseerd, die deur staat al wagenwijd open. wat jij beweert klopt gewoon niet. wat jij dus zegt, is als ik 21 ben, en nog steeds met mijn vriend, dat ik dan pas weet wat liefde is??!!! je kan geen definitie geven aan liefde. voor elk persoon in je leven voel je wat anders, en dat kan je echt wel liefde noemen.
5. ik kijk echt wel verder dan mijn neus lang is, ik kijk naar mezelf en anderen. jij kijkt alleen naar je zelf. ik weet wat liefde is, want ik voel het in mijn hart en in mijn ziel. ik vind je gedrag nogal kleuter-achtig.
6.nee, ik zeg nu wat ik wil zeggen. daar heb jij niks tegen in te brengen.

je kent mij niet, en mijn gevoelens al helemaal niet, dus trek geen oordeel voordat je dat kent.
Oud 19-06-2002, 19:06
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
De gedachte van Dusjcrib over de universele liefde is een heel interessante gedachte. In mijn stelling dacht ik vooral aan de relationele liefde, de liefdes-liefde. De liefde voor je ouders zou je kunnen zien als een soort stage voor de realtionele liefde.
Consequentie hiervan is echter wel, dat je een misvormd gevoel voor liefde krijgt, wanneer je relatie met je ouders niet goed is.
En dan kom je toch weer uit bij één van mijn andere stellingen, namelijk dat relaties van mensen bij wie er weinig of geen sprake was van liefde van of voor de ouders, of die gescheiden ouders hadden, gedoemd zijn om te mislukken.
sjiezzz... nou zijn al mijn relaties dus sowieso gedoemd omdat mijn ouders gescheiden zijn ?!!! JEZUS ZEG nou moet je echt kappen hoor... nou is dat gelul van je wel weer genoeg geweest...
geef eens wat goede argumenten... kom met bewijs!!! de ouders van een vriendin van mij waren ook gescheiden, en die heeft haar ware liefde gevonden toen ze 15 was... nu is ze 45, nog steeds bij dezelfde man, en ze zijn nog steeds hartstikke verliefd op elkaar...
en nou jij weer
Oud 19-06-2002, 19:19
*mystery*
*mystery* is offline
jezus zeg... heb net ff al je replys gelezen, abbie, ennuh, moest er ff een teiltje bij pakken hoor.... waarom wil je iedereen je mening opdringen? ben je ergens bang voor? is er iets wat jij hebt meegemaakt waar je erg mee zit? ben je 20, wordt je binnenkort 21 en heb je nog nooit liefde meegemaakt, dus hou je jezelf maar voor dat dat op je 21e wel komt?
voor mensen zoals jij bestaan er psychiaters hoor... kan misschien heel goed van pas komen... ga er is heen zou ik zeggen. nee, ik heb er geen ervaring mee, maar jij duidelijk ook niet met de liefde, ab.
Oud 19-06-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
~Dark Voice~ is écht boos?
Nee boos ben ik niet. Ik vind hem gewoon zwak. Hij kan alleen maar ingaan op taalvaardigheid, spelfouten en zinsopbouw van mensen, maar als het hem nét iets te moeilijk wordt geeft ie gewoon geen antwoord. Hij gaat niet in op wat mensen bedoelen.. Hij blijft alleen maar dingen verkondigen. En hij gaat alleen maar tegen mensen in die (no offence) niet zo sterk zijn in discussies, want dan kan meneer wel 'winnen'. Maar als het ietsje te moeilijk wordt, of iemand is iets te slim (en nee, dan heb ik het niet over mezelf alleen), dan wordt dat gewoon genegeerd.
Hij laat zichzelf heel erg kennen, want argumenten naar voren brengen lukt onze grote Abt ook al niet.

Hmmz naja ik ben niet boor, eerder geirriteerd. Want als je een stelling verzint, mag je die ook -op fatsoenlijke manier- onderbouwen. Punt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 11:38
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
*mystery* schreef:
jezus zeg... heb net ff al je replys gelezen, abbie, ennuh, moest er ff een teiltje bij pakken hoor.... waarom wil je iedereen je mening opdringen? ben je ergens bang voor? is er iets wat jij hebt meegemaakt waar je erg mee zit? ben je 20, wordt je binnenkort 21 en heb je nog nooit liefde meegemaakt, dus hou je jezelf maar voor dat dat op je 21e wel komt?
voor mensen zoals jij bestaan er psychiaters hoor... kan misschien heel goed van pas komen... ga er is heen zou ik zeggen. nee, ik heb er geen ervaring mee, maar jij duidelijk ook niet met de liefde, ab.
heb wel zo'n idee dat de abt doelt op 'échte' liefde, niet de 'vrijblijvende' liefde, voorbeeld: "ik ben niet verliefd meer dus ik maak het uit" of "het is even niet leuk meer, dus ik maak het uit" dat soort 'grapjes'. Denk dat hij dat bedoeld. Dat men onder de 21 geen échte 'liefdes-liefde' kan 'voelen' en/of meemaken. Maar dit is geloof ik al uitgelegd.
Oud 20-06-2002, 12:28
Linda15
Linda15 is offline
Pure onzin, hoezo weet je als je 21 bent wel wat ware liefde is? Het ligt er maar net aan hoe snel volwassen je bent en hoeveel waarde je hecht aan oprechte liefde!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 12:45
casey
casey is offline
Nouwe, ik vind het maar onzin.
Maar moest 't waar zijn, dan hoop ik dat Ruben binnen 2 weken (want hi jwordt er 21), inziet dat ie bij me wil blijven! (en nie zegt, neeej, da's geen echte liefde hoor)..
onzin dus!
Oud 20-06-2002, 18:35
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
moenbase schreef:

heb wel zo'n idee dat de abt doelt op 'échte' liefde, niet de 'vrijblijvende' liefde, voorbeeld: "ik ben niet verliefd meer dus ik maak het uit" of "het is even niet leuk meer, dus ik maak het uit" dat soort 'grapjes'. Denk dat hij dat bedoeld. Dat men onder de 21 geen échte 'liefdes-liefde' kan 'voelen' en/of meemaken. Maar dit is geloof ik al uitgelegd.
nou, dan heb ik dus wel echte liefde gevonden. als het even wat minder gaat, -wat al meerdere keren is gebeurt- dan praten we daar gewoon over. ik zou het echt niet zomaar uitmaken. ook al gaat het op dat moment even niet goed tussen ons. ik hou dan nog steeds van hem. en tot nu toe vind ik hem nog hartstikke leuk, en als dat niet zo zou zijn, dan zouden we het samen weer leuk maken. onze liefde gaat echt niet zo snel over... daar zou wel heeeeeeeeeel wat meer voor moeten gebeuren. wij blijven echt nog wel lang samen!!! en weet je waarom? omdat ik in onze liefde geloof. en dat iemand als abt dat niet doet is zijn probleem, niet die van mij. het belangrijkste is dat wij (mijn vriend en ik) in onze liefde geloven. en wat anderen daarvan vinden maakt ons niet uit. en dan nog... zodra we 21 zijn weten we ineens wat echte liefde is...
Oud 20-06-2002, 18:56
de abt van sion
Citaat:
*mystery* schreef:

1) als het even wat minder gaat, -wat al meerdere keren is gebeurt- dan praten we daar gewoon over. ik zou het echt niet zomaar uitmaken. ook al gaat het op dat moment even niet goed tussen ons. ik hou dan nog steeds van hem. en tot nu toe vind ik hem nog hartstikke leuk, en als dat niet zo zou zijn, dan zouden we het samen weer leuk maken. onze liefde gaat echt niet zo snel over... daar zou wel heeeeeeeeeel wat meer voor moeten gebeuren. wij blijven echt nog wel lang samen!!! en weet je waarom? omdat ik in onze liefde geloof. en dat iemand als abt dat niet doet is zijn probleem, niet die van mij. het belangrijkste is dat wij (mijn vriend en ik) in onze liefde geloven. en wat anderen daarvan vinden maakt ons niet uit. en dan nog... zodra we 21 zijn weten we ineens wat echte liefde is...
Bij ware liefde kán het niet niet goed gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:43
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Bij ware liefde kán het niet niet goed gaan.
juist wel... zo wordt je relatie sterker, en leer je elkaar kennen.
als je geen tijden zou hebben waar het minder gaat, spreek je over perfectie, en er bestaat niet zoiets als perfectie. Perfectie zou ook helemaal niet fijn zijn. want als je niet weet wat slecht is, hoe weet je dan wat moreel goed is? als je geen slechte tijden mee maakt, weet je ook niet wanneer de goede tijden zijn.
het is heel belangrijk om in een relatie af en toe wat mindere tijden te hebben. zo leer je met meerdere situaties in je leven om te gaan en met anderen. plus dat je je partner's slechte kanten ook leert kennen. niemand heeft alleen maar goede kanten, ook je partner niet.
i.a.w. er bestaat niet zoiets als een relatie waar het alleen maar goed gaat... zo'n relatie kan nooit lang duren.
Vraag maar is aan je ouders of ze wel eens ruzie hebben en wat ze ervan hebben geleerd. geloof mij nou maar, in elke goede relatie komen wel eens mindere tijden voor, of je het nou wilt of niet...
Oud 22-06-2002, 10:33
Doki
Doki is offline
Liefde is als de BASE van hardcore, die moet je niet horen, daar moet je niet over lullen

DAT MOET JE VOELEN

Iedereen kan zelf wel weten of hij/zij dat voelt of niet.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 11:45
Cinamon
Cinamon is offline
edit:
ik moet het eens zijn met het volgende:
Liefde moet je voelen. Daar kun je geen stempel op zetten en zeggen van: als je zus en zo voelt en dit en dat doet, dan ben je verliefd. Dat is niet zo
Dat kan ook niet. Je moet het voelen
En het voelt voor iedereen anders maar je weet (als het zover is) wel of je verliefd bent of niet...
En liefde of verliefdheid is niet gebonden aan leeftijd
Een kindje van 8 kan (bij wijze van spreken) ook best verliefd zijn
Maar voor zijn/haar gevoel is het dan zo sterk dat hij/zij een meisje/jongen zo leuk vind dat ze zegt: ik ben verliefd!
Daar is dan niets mis mee toch?
Als hij/zij dat zo voelt. Laat ze toch
maar mijn punt is:
Liefde/Verliefdheid is niet leeftijdgebonden en er bestaat ook geen defenitie voor liefde/verliefdheid. Dat moet je zelf ervaren en zelf vinden wat het voor jezelf precies inhoud.

grts
Reageren

Regels voor berichten