Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 17:50
Anoniem
ik hou vooral van Noorse namen:

Ragnhild <33
Gunnhild
Gudrun
Sigfrid
Solveig
Freya
Olaf

verder: Noah (voor jongen en meisje), Merijn, Livia, Sylphié

en ik heb wat met de naam Jonathan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2005, 18:58
Anoniem
jongens check ajb ff:

http://homepage.tinet.ie/~sebulbac/burton/home.html

dit vind ik geniaal, vooral in combinatie met de personages
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:45
Casseopeia
Casseopeia is offline
Mooie woorden:
*sprankelend
*zwoel
*zoet
*stralen
*stromen
*zinderend
*verfromfraaid (klinkt geniaal... )
*vurig
*passie

Mooie namen, tja...voor een meisje vind ik een jongensnaam leuk. Lekker apart en stoer.
Ik noem namen als:
*Sjorsje
*Renee
*Guusje

Voor een jongen vind ik het moeilijk...de namen:
*Rik
*Guido
*Cas
*Hubert
*Luc
vind ik gewoon gaaf...Argumenten? Geen!

Laatst gewijzigd op 26-09-2005 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:47
Sketch
Sketch is offline
eierdopje
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:15
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Sketch schreef op 26-09-2005 @ 20:47 :
eierdopje

vliegensvlug.
Oud 26-09-2005, 20:20
Casseopeia
Casseopeia is offline
botergeil
Oud 27-09-2005, 12:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Casseopeia schreef op 26-09-2005 @ 20:45 :

*verfromfraaid (klinkt geniaal... )
Beetje jammer alleen dat het "verfomfaaid" moet zijn, dat klinkt lang zo leuk niet
Oud 27-09-2005, 15:45
Casseopeia
Casseopeia is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-09-2005 @ 13:37 :
Beetje jammer alleen dat het "verfomfaaid" moet zijn, dat klinkt lang zo leuk niet
Nee hoor, "verfromfraaid" is een bestaand Nederlands woord. En ik vinnum mooi
Oud 28-09-2005, 09:29
Dafje
Dafje is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 20-09-2005 @ 14:04 :
Van Linde en Lente weet ik dat het meisjesnamen zijn (al vind ik Lente ook nogal op het maffe af). Maar oh welke zieke geest noemt z'n lieve blozebollepasgeboren meisje nu Spring of iets dergelijks? Ken je mensen die zo heten?
Jup, zeker weten dat ik iemand ken die Spring heet!
Ze woont wel in Amerika, maar dat doet er niet toe.
Verder was eigenlijk in n nogal maffe bui..dus...nou ja...beetje maf, maar dat zei ik al
Oud 28-09-2005, 12:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Casseopeia schreef op 27-09-2005 @ 16:45 :
Nee hoor, "verfromfraaid" is een bestaand Nederlands woord. En ik vinnum mooi
Word vindt anders van niet, probeer maar uit. Wat moet het dan volgens jou betekenen, iets anders dan verfomfaaid?

Het klinkt inderdaad wel mooi en ik zeg ook altijd verfromfraaid, maar volgens mij is het toch echt verfomfaaid...
Oud 28-09-2005, 13:05
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 28-09-2005 @ 13:16 :
Word vindt anders van niet, probeer maar uit. Wat moet het dan volgens jou betekenen, iets anders dan verfomfaaid?

Het klinkt inderdaad wel mooi en ik zeg ook altijd verfromfraaid, maar volgens mij is het toch echt verfomfaaid...
Volgens mij ook ja
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 15:15
Casseopeia
Casseopeia is offline
Citaat:
Sketch schreef op 28-09-2005 @ 14:05 :
Volgens mij ook ja
Ik -onder zware druk van de van Dale- geef toe... Maar he! Verfromfraaid klinkt beter!
Oud 28-09-2005, 16:36
Disintegration
Disintegration is offline
Ijslandse woorden klinken ook altijd heel erg mooi en warm, net als dat zelfverzonnen taaltje dat Sigur Rós hanteerde op hun vorige cd
Oud 28-09-2005, 19:53
Anoniem
Citaat:
Disintegration schreef op 28-09-2005 @ 17:36 :
Ijslandse woorden klinken ook altijd heel erg mooi en warm, net als dat zelfverzonnen taaltje dat Sigur Rós hanteerde op hun vorige cd
ja, Scandinavische woorden over het algemeen

ik kan wel es een Vikingenwijsheid uit mijn Hávamal/Edda vissen, als iemand geinteresseert is?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 20:39
Disintegration
Disintegration is offline
Hoort Ijsland eigenlijk nog bij Scandinavië? De nieuwe Sigur Rós is trouwens magistraal
Oud 28-09-2005, 21:43
geen dichter
geen dichter is offline
struiskuiken
Oud 29-09-2005, 12:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Casseopeia schreef op 28-09-2005 @ 16:15 :
Ik -onder zware druk van de van Dale- geef toe... Maar he! Verfromfraaid klinkt beter!
Eens

Net zoals ik er gisteren achter kwam dat het niet "bedoezeld", maar "bezoedeld" is.

Belachelijk
Oud 29-09-2005, 18:29
Liquido
Liquido is offline
Verwijzingen naar de natuur zijn super! En dan een beetje diepzinnig houden maken gedichten écht af.. Je moet er goed over na kunnen denken, dat het je echt bijblijft!

'Het stormt met kalm weer'

'Alleen, omringd door mensen'

Oud 29-09-2005, 18:31
CSN
CSN is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 29-09-2005 @ 13:51 :

Net zoals ik er gisteren achter kwam dat het niet "bedoezeld", maar "bezoedeld" is.

Is dat echt waar?

Zeg dat het niet waar is
Oud 29-09-2005, 18:37
Reem
Reem is offline
Het is waar! Sorry.
Oud 29-09-2005, 19:17
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Eens

Belachelijk
Nou, om eerlijk te zijn, vind ik het wel wat jammer dat het in plaats van bedoezeld is gekomen, maar het woord opzich vind ik meer dan geweldig!
Het klinkt zo dronken, belgisch, bezonken, bezoedeld. Yummie .
Oud 30-09-2005, 12:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
CSN schreef op 29-09-2005 @ 19:31 :
Is dat echt waar?

Zeg dat het niet waar is
Ik moet wederom naar Word verwijzen

Het is eigenlijk wel raar dat sommige woorden collectief verkeerd worden geschreven door mensen, zoals verfromfraaid en bedoezeld dus
Oud 30-09-2005, 14:08
Reem
Reem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 30-09-2005 @ 13:42 :
Ik moet wederom naar Word verwijzen

Het is eigenlijk wel raar dat sommige woorden collectief verkeerd worden geschreven door mensen, zoals verfromfraaid en bedoezeld dus
Ja! Inderdaad. En dat zoveel woorden verkeerd worden uitgesproken... zoals normaliter bijvoorbeeld.
Oud 30-09-2005, 14:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Re3m schreef op 30-09-2005 @ 15:08 :
Ja! Inderdaad. En dat zoveel woorden verkeerd worden uitgesproken... zoals normaliter bijvoorbeeld.
Klemtoon op li, toch?

Ik moet Zeus dinsdag op een presentatie uitspreken en ik doe het steeds verkeerd
Oud 30-09-2005, 14:16
Reem
Reem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 30-09-2005 @ 15:12 :
Klemtoon op li, toch?

Ik moet Zeus dinsdag op een presentatie uitspreken en ik doe het steeds verkeerd
Jij doet het ook verkeerd. De klemtoon op ma. Oorspronkelijk was het zo, maar je ziet steeds meer mensen die er norma-líter van maken.
Zeus als Zeus in plaats van Zuis?
Oud 30-09-2005, 14:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Re3m schreef op 30-09-2005 @ 15:16 :
Jij doet het ook verkeerd. De klemtoon op ma. Oorspronkelijk was het zo, maar je ziet steeds meer mensen die er norma-líter van maken.
Zeus als Zeus in plaats van Zuis?
Ik heb toch geen gymnasium gedaan
Oud 30-09-2005, 14:39
Reem
Reem is offline
Hihi. Sorry.
Ik heb soms ook nog wel eens problemen met Odysseus, omdat de klemtoon daar op de tweede lettergreep ligt.
Oud 30-09-2005, 21:29
Casseopeia
Casseopeia is offline
Citaat:
Eens

Belachelijk
Schande!
Wat verneukeratief die Nederlandse taal!
Oud 30-09-2005, 22:14
Porcelain
Porcelain is offline
Hm. Ik heb nou nooit de neiging gehad Bedoezeld te schrijven i.p.v. bezoedeld. Bedoezelen klinkt meer als belazeren, vind ik.
En verfomfaaid is gewoon verfomfaaid en klinkt in mijn hoofd absoluut niet als verfRomfRaaid of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:24
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-09-2005 @ 17:45 :
Ik stel me dagen in een rondje voor, maanden ook trouwens... Ook best maf. En kleuren en cijfers bij elkaar vinden horen, dat heeft een of andere moeilijke naam

Ik houd trouwens ook van woorden die van rechts naar links hetzelfde betekenen als van links naar rechts, zeg maar (lepel bijvoorbeeld).

Laplazerus vind ik ook een grappig woord
Tijdens biologie komt Limaon er ineens achter dat ze synesthesie heeft. Ze herinnerde zich plotseling het topic over woorden, waarin sommige mensen beschreven wat voor kleuren ze voelden bij het cijfer 9, of 8, of 7.

Nou goed, ik dacht, laat ik even melden dat ik dat ook heb En het heet dus synesthesie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Limaon schreef op 01-10-2005 @ 14:24 :
Tijdens biologie komt Limaon er ineens achter dat ze synesthesie heeft. Ze herinnerde zich plotseling het topic over woorden, waarin sommige mensen beschreven wat voor kleuren ze voelden bij het cijfer 9, of 8, of 7.

Nou goed, ik dacht, laat ik even melden dat ik dat ook heb En het heet dus synesthesie.
Ik zei toch dat dat een of andere moeilijke naam had

Dat was het inderdaad

Ik heb het niet, zal wel komen omdat ik niets met cijfers heb, dat zijn voor mij echt loze dingen
Oud 01-10-2005, 14:32
Porcelain
Porcelain is offline
Dat ken ik, vv, cijfers moeten voor mij veranderen in woorden en daarom duurt het ook zo lang voor ik een wiskunde/natuurkunde-toets begrijp.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 17:06
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
doofpot, baseballpet, vloedgolf, neveldamp, homogeen, hagelslag, messesteek, keukenkast, donderstralen, omniversum, atmosfeer, lichtekooi, appelvlaai, bedstede, ketellapper, vaarwater, hanekam, monter, kraaloog, ragebol, hommel, edelman, boterham, ruitenwisser, gummiknuppel, krentenbol, geitenbrijer .

mangelen en emmeren .

fout, vla, fluit .
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 22:20
Verwijderd
Heb de rest niet echt gelezen, misschien dat ik dus een hele mooie discussie ed doorbreek, maar dat is dan jammer.

Er zijn wel klanken en woorden die ik heel mooi vind (kan ff zo snel geen voorbeeld bedenken), er zijn er ook waar ik de kriebels van krijg (ordinaire woorden, maar ook gewone woorden, weet ik ook zo snel ff geen voorbeeld van). Dit zelfde geldt voor bepaalde uitdrukkingen en vergelijkingen (dat ik er de kriebels van krijg en ze daarom niet gebruik en er ook niet van houd als anderen ze gebruiken).

Ik houd niet van namen die met een O beginnen, terwijl ik de O verder geen vreselijke letter vind oid. De L vind ik een saaie letter (mijn naam begint met een L ).

De namen die ze aan die verf geven (droom, maan, ...) vind ik vaak .
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 13:20
Jolyne
Jolyne is offline
[QUOTE]Vogelvrij schreef op 06-09-2005 @ 16:00 :
[B]Ja, bij namen heb ik het ook. Iemand die ik ken heette Jolien, en eerst was ik haar naam kwijt. En toen ik dacht dat ze misschien Jolien heette, had ik echt zoiets van: "Is dat een naam?" Het klonk me ineens zó raar in de oren

Ik heet dus Jolien. Maar ik vind het inderdaad waar dat als je een woord vaak zegt of er lang over nadenkt dat het dan raar gaat klinken.
Oud 02-10-2005, 16:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
[QUOTE]Susjo schreef op 02-10-2005 @ 14:20 :
[B]
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-09-2005 @ 16:00 :
Ja, bij namen heb ik het ook. Iemand die ik ken heette Jolien, en eerst was ik haar naam kwijt. En toen ik dacht dat ze misschien Jolien heette, had ik echt zoiets van: "Is dat een naam?" Het klonk me ineens zó raar in de oren

Ik heet dus Jolien. Maar ik vind het inderdaad waar dat als je een woord vaak zegt of er lang over nadenkt dat het dan raar gaat klinken.
Ik heb verder niets tegen die naam of zo, hoor Het kan inderdaad met heel veel woorden en namen en zo
Oud 03-10-2005, 16:13
Jolyne
Jolyne is offline
Okee..Maakt nix uit, ik dacht niet dat je iets tegen de naam had. Maar k reageerde gewoon.
Oud 04-10-2005, 13:28
Ann
Ann is offline
woorden die beginnen met een k vind ik vervelend. Ik stotter en als ik bij woorden met een k vind ik het het vervelendst.

Woorden die beginnen met een q (die dus uitgesproken wordt als k) vind ik wel weer mooi, maar dat ligt er waarschijnlijk aan dat het geen gewone 'k' is
Oud 05-10-2005, 17:55
Porcelain
Porcelain is offline
Een verschrikkelijk woord:
BUFFER.

Ik heb nog nooit zo'n lelijk woord gehoord.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 09:46
Sketch
Sketch is offline
Oh, dit vind ik ook een ongelooflijk vreemd woord, "belatafeld"
Het past dus eigenlijk wel bij z'n betekenis, belatafeld is een belatafeld woord.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb een nieuw lievelingswoord: mythe

Mythe mythe mythe

Oud 06-10-2005, 19:18
Jolyne
Jolyne is offline
Wat ik echt lelijk vindt is msn taal. Het typt wel lekker snel zoals ff en w8. Maar het is zo onpersoonlijk. Echt zo'n standaard opmerking als je niks te zeggen hebt op msn: Hoestie? Wat ik mooie woorden vindt zijn woorden zonder harde letters zoals de k en de t maar veel met l& en m&
Oud 06-10-2005, 22:07
skull-head
skull-head is offline
rinkeldekinkel, ooit is gezegt, klinkt zóó...ja weettikveel tis gewoon mooi net als boerenlul of zoiets
Oud 07-10-2005, 00:10
Verwijderd
Jemig, zie ik dit onderwerp nu pas? Heel leuk

Ik krijg het altijd een beetje warm van klinkers met dubbele punt:
ä, ë, ï, ö, ü En al helemaal als ze in het Nederlands voorkomen: ruïne, coördinatie, ideële, reünie, aërosol, coïtus, naïef, vacuüm...

En ook de letter ij, niet te verwarren met de griekse y. Wellicht omdat het zo bij het Nederlands hoort. De 'ei' kom je in genoeg andere talen tegen maar onze ij-klank is voor menig buitenlander een raadsel : ijk, lijn, ijsvrij, ijle, fijn, vrijen, bezwijken...

Hetzelfde geldt voor ui: uilskuiken, huis, tuin, luilak, buiten, uiting, zuil, buik...

En verder: koude, mooi, althans, einde, vloot, kastanje, bliksem...

En in het IJslands (waar ze wél allemaal een rrrollende R hebben): viðrar vel til loftárása (mooi weer voor een luchtaanval) en þrjár (drie).

Ik kan nog lang doorgaan maar het is al laat
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 14:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, de ij en oe (die hebben ze natuurlijk wel in andere talen als klank, maar ik geloof niet dat ze hem ergens ook zo schrijven) in het Nederlands zijn helemaal hip

Vooral de ij, mensen uit Engeland bijvoorbeeld kunnen het verschil tussen ons lijk en leek niet horen. Wel grappig

Uilskuiken is inderdaad ook geniaal
Oud 09-10-2005, 16:12
Roosje
Roosje is offline
Ik vind woorden met dubbel-D in het midden trouwens heel lelijk. Modder bijvoorbeeld, en fladderen. Hoewel, fladderen heeft juist wel weer iets leuks, iets lief stunteligs.

Dwarrelen vind ik dan weer een heel mooi woord. Het ademt rust en sneeuw uit, dat is het leuke eraan. Vooral als je het niet gebruikt in combinatie met sneeuw, maar met iets totaal anders. Vlinders.
Oud 16-10-2005, 21:00
de Koe!
de Koe! is offline
Nog niemand die verdonkeremanen vernoemd heeft? Ik vind de klank mooi, maar ook de combinatie van 'donker' en 'maan'.

Verder: pompelmoes en pimpelmees: dezelfde medeklinkers, maar door de verschillende klinkers klinken beide woorden toch helemaal anders. Een pompelmoes klinkt echt als een log, rond ding. Een pimpelmees klinkt dan weer fijn en schattig. Bovendien hou ik van de P, de M en de L.

augurk vind ik een raar, grappig woord. Appelflap en schermutseling vind ik ook grappige woorden. En koe

Desalniettemin en onomatopee, vanwege het ritme (beide woorden hebben hetzelfde ritme, dezelfde klemtoon). Onomatopee vind ik een fantastisch woord om uit te spreken. Je voelt het woord als het ware over je tong rollen... onomatopee onomatopee onomatopee...

Melancholie en nachtegaal vind ik mooi, maar dan wel met een zachte "ch" en "g" uitgesproken.
Oud 16-10-2005, 21:16
Porcelain
Porcelain is offline
Verdonkeremanen, mooi woord ja.
zo raar dat het een negatieve betekenis heeft, eigenlijk, terwijl het zo mooi klinkt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 21:56
de Koe!
de Koe! is offline
Nog een aantal mooie kleurennamen:

vermiljoen
scharlakenrood
karmijnrood
karmozijn
smaragdgroen
Ultramarijn
omber
Pruisischblauw
Lampenzwart

Dit vind ik ook twee prachtige woorden:

vermaledijd
ampersand
Oud 16-10-2005, 22:04
Not for Sale
Not for Sale is offline
Catamaran is ook leuk. Wel goed uitspreken met de klemtoon op de laatste lettergreep. Komt uit het Tamil
Reageren

Regels voor berichten