Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 15:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-09-2005 @ 12:06 :
Ja, daar moet je eens mee stoppen, met alle respect met zo'n instelling lukt het vantevoren al niet. Dan kun je nog beter de eerste driekwart doen met plezier en uiteindelijk ontdekken dat je het laatste kwart moet laten vallen omdat dat niet meer lukt, dan al meteen vanaf het begin met tegenzin aan die stof gaan zitten.

Bovendien, je vond het toch leuk, dus dan is het toch niet zwaar? Als je iets leuk vindt, vind je het als het goed is niet erg om er 24/7 mee bezig te zijn. En hoe meer je leert, hoe leuker het wordt, dat lijkt me ook een goed vooruitzich.t
Het is zeker leuk. Ik doe ook zeker niets met tegenzin gelukkig . Ik vind het ook niet erg om al m'n tijd met leuke dingen bezig te zijn. Ik kom alleen wat tijd tekort merkte ik. Dus ik moet idd gewoon sommige dingen laten schieten en wat minder tijd aan sommige dingen besteden. Maar dat zal vanaf mn 1e tentamen waarschijnlijk ook gemakkelijker gaan. Dan weet je precies wat belangrijk is en wat de precieze bedoeling is van de opdrachten.
Het komt hoe dan ook goed. En hou ik dit lichamelijk niet vol, en wil ik dit niet m'n hele leven lang, dan ga ik weer rechten studeren. Daar had ik ook plezier in . Ik zit gewoon in een luxepositie .
Oud 11-09-2005, 15:35
Roosje
Roosje is offline
Gisteren was geweldig, maar ik wil niet meer naar school, ik heb een kutklas.
Oud 11-09-2005, 15:36
Hem
Hem is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 11-09-2005 @ 16:35 :
ik heb een kutklas.
hier hetzelfde
Oud 11-09-2005, 15:36
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ik ben nu de hoop dat alles toch weer goed komt een beetje kwijt.
De drang tot automutilatie is supergroot en altijd aanwezig. Ik weet wat ik moet doen om het te voorkomen en te stoppen maar ik wil het nogsteeds..
Niets zal die drang minder laten worden, en daarom weet k het nu niet meer. Als ik nooit zonder automutilatie kan leven dan wil ik helemaal niet leven. Ik maak zo alles kapot.

Ik voel me nu super rot, en vraag me af of ik vanavond uberhaupt nog terug ga naar die kliniek..

srry, voor me gezeur
Oud 11-09-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 11-09-2005 @ 16:36 :

De drang tot automutilatie is supergroot en altijd aanwezig. Ik weet wat ik moet doen om het te voorkomen en te stoppen maar ik wil het nogsteeds..
Niets zal die drang minder laten worden, en daarom weet k het nu niet meer.
Ik denk dat de tijd de drang minder zal laten worden. Hoe langer je het niet doet (en dat kan veel moeite kosten), hoe minder je de drang zal hebben om het te doen (helemaal als je alternatieven vindt om je gevoelens ed in kwijt te kunnen). Niet toegeven aan de drang om het te doen dus, maar doorzetten.

(})
Oud 11-09-2005, 15:41
T!ne
T!ne is offline
wrm heb ik er zo'n raar gevoel over..?

edit: raar gevoel was dus voor nergens nodig

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 16:34.
Oud 11-09-2005, 16:23
moon
moon is offline
Het was heel gezellig bij haar! (ondanks de zwarte tacco's )

Gister had ik een hele rare avond die ik niet snel zal vergeten. Mijn vriend en ik hadden allebei al wat op. Voorzover ik weet waren we nog niet echt aangeschoten maar achteraf gezien was ik het misschien toch wel.
Mijn vriend was me helemaal aan het ophemelen over hoe goed en geweldig hij me vond e.d en toen kreeg ik ineens een enorme huilbui. Er gebeurde namelijk iets dat ik nog nooit eerder mee had gemaakt. Pesters konden mij met hun vreselijk gemene woorden altijd heel diep laten zinken en heel diep raken. Complimenten kwamen bij mij vaak minder makkelijk binnen want daar stond de hele muur van pesters voor. Gisteravond voelde ik ineens dat mijn vriend door die muur heen kwam. Hij kon me op dezelfde manier raken als de pesters maar dan op de positieve manier. Ik heb bijna wel een uur gehuild. Alle herinneringen van het pesten kwamen weer boven en ik kon er nu echt om huilen. Het was in mijn hoofd een gevecht tussen de pesters en mijn vriend...mijn vriend was zo sterk!
Er is zo'n last van me afgevallen gisteravond, niet te geloven.

's nachts droomde ik dat ik door een lange straat heen liep en die hele straat stond vol met alle pesters die ik in mijn leven tegen ben gekomen. Ik liep door die straat heen en schold alle pesters dit keer zelf uit. Dat was heel fijn, maar toen ik bij het einde van de straat aangekomen was hadden alle pesters zich tot een groep gevormd en toen sloegen ze me in elkaar. Met een schreeuw werd ik wakker en mijn vriend dus ook.

Het is een rare avond en nacht geweest maar ijk denk dat het uiteindelijk een positieve uitwerking op me heeft gehad.
Oud 11-09-2005, 17:26
George
George is offline
Citaat:
Skilly schreef op 11-09-2005 @ 15:21 :
Gewoon deur openen en je ben buiten. Schijt hebben aan de rest.
Thanks, maar daar gaat het niet om.
Oud 11-09-2005, 18:20
Lautitia
Lautitia is offline
Ik voel me verschrikkelijk. Ik wil zo ontzettend graag dat ik in behandeling ben, zo kan het niet doorgaan! Mja, dinsdag hopelijk meer duidelijkheid.
Oud 11-09-2005, 18:24
Gothic
Gothic is offline
huh, nu zegt ie zelf dat ie geen vriendin heeft ... terwijl iemand anders vorige week nog vertelde dat ie een vriendin had. Snap er nu niets meer van .
Oud 11-09-2005, 18:44
Halflight
Halflight is offline
Ik voel me goed maar ergens voel ik me ook niet helemaal top
Oud 11-09-2005, 19:23
WolterB
WolterB is offline
Confrontatie bewust opzoeken zonder er te veel van te voren over nadenken

gelukkig pakte t goed uit
Oud 11-09-2005, 19:34
Verwijderd
Ik woon op kamers. Eindelijk. En ik heb snel internet en een uitzicht en een rustige gang. <3
Oud 11-09-2005, 20:23
indigo
indigo is offline
Ik voel me wel goed, blij. Vraag me niet waarom, want er zijn alleen maar redenen om níét blij te zijn, maar ik geniet er wel van . Ik zou nu toch wel echt graag helemaal een eigen kamer willen hebben en een studie die wat meer tijd neemt (uhmja, het klinkt raar, maar ach). En ik heb ook wel zin in komende weekenden, heel veel zelfs. Yeah.

Edit: hee, zuster, jij studeert hetzelfde! hip
Oud 11-09-2005, 21:16
Verwijderd
Woeh, ik voel me echt geweldig.

Alleen nog een beetje moe van de intro.
Oud 11-09-2005, 21:32
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben het zo spuug en spuugzat! Als die nog langer zo blijft maak ik er een eind aan. Dit trek ik niet, ik word er gek van
Oud 11-09-2005, 21:57
Verwijderd
het eten bij tante en oom was gezellig. een nicht die bijna nooit meer kwam was er opeens wel weer en dat was hartstikke gezellig. ik hoop dat ze zich weer in de familie mengt, nu opa er niet meer is. nu kan er geen ruzie meer ontstaan, of rottige dingen gezegd worden. laat het nu eens over zijn.

ik vraag me af wat zijn naam betekent. Ik heb gehoord dat het helemaal niet goed gaat. maar ik mag er niet over spreken. maar ik weet niet wat ik ermee moet. ik ben uit beeld, kom er niet meer. was de sturing, en nu....ja, wat nu? ik ben heus nog steeds intens verdrietig. ik ben 24/7 erover aan het denken. ik verdring het, ja. ik moet wel. ik kan niet anders.

I am a dreamer but when I wake,
You can't break my spirit - it's my dreams you take.
And as you move on, remember me,
Remember us and all we used to be
I've seen you cry, I've seen you smile.
I've watched you sleeping for a while.

I'm so hollow..

Oud 11-09-2005, 23:21
Verwijderd
Zo. Ik ben er weer. Heel druk gehad afgelopen twee dagen. Vandaag ook nog in rij gestaan voor Park, kaartje voor Youp, hoewel ik ze al had. Het was verder vanavond ook wel leuk enzo. *grinnik*
En ik heb natuurlijk te veel gedronken vanavond, maargoed. Morgen een lange dag en ik heb geen zin. Ik wil bij hem zijn. Alleen maar. En ik wil weten wat hij wil. en bedoelt.
Gisteren maar kort gewerkt, er was simpelweg gewoon niets meer te doen. Bladmuziekmuseum, wat een woord, geweest. Was wel oke. Gisterenavond nog bij graf geweest. Was mooi daar. Is gewoon heel mooi en ontroerend.
Uit eten was op zich wel oke, wel gezellig, maar ik kon mijn hoofd er niet bijhouden. Dat is minder. Vandaag weer vreselijke koppijn, waarom luisteren ze nou gewoon niet naar me? Ik snap dat niet zo goed. Vandaag eigenlijk geen ruk gedaan.

Ik zal je jaren ver van hier misschien vertellen hoe verliefd ik op je was

edit: verder maak ik me eigenlijk een beetje zorgen om d'r. Weet ook niet precies.
En mijn moeder doet zo moeilijk, ze loopt te huilen bij liedjes enzo. *zucht*

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 23:45.
Oud 11-09-2005, 23:48
George
George is offline
Ik durf niet eens meer even alleen in een auto te zitten, woohooh, het gaat goed.
Oud 12-09-2005, 05:59
zus
zus is offline
Oké, mijn ouders hebben nog steeds ruzie. Nog nooit zo erg geweest. Ik vraag me nog steeds af of mijn vader het meende van het scheiden. Waarom zegt ie dat ook? Nu ben ik onzeker, terwijl ik eigenlijk wel weet dat ie het niet meende. Maar toch..

Verder had m'n moeder gelijk. Ben vannacht verkouden geworden.
Oud 12-09-2005, 06:25
WolterB
WolterB is offline
T is vroeg, maar ik heb wel zin om weer een drukke dag college te hebben
Oud 12-09-2005, 07:57
deringmeester
deringmeester is offline
* 3 bakken koffie
* 5 peuken
* half uur douchen
* boterham met kaas

en nog steeds voel ik me klote
Oud 12-09-2005, 08:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zaterdag 10 uur met iemand in de auto gezeten die dezelfde dansopleiding doet als ik vorig jaar (alleen zij in Groningen en ik deed t in Amsterdam, maar wel dezelfde leraren ed). Door al die verhalen en herinneringen heb ik nu alweer een kut gevoel... Ik mis het zo... Al mn dansvriendinnen zitten in clips (dat wil ik ook!!). Zucht...

Laatst een voorstelling van ze bekeken en toen was ik ook 2 dagen totaal van slag. Continu huilen. Zucht, gaat dit dan nooit over?! Het is alweer 8 maanden geleden dat ik stopte...

Snif...
Oud 12-09-2005, 08:52
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
wil niet meer zo *** zenuwachtig zijn voor dat autorijden...
Oud 12-09-2005, 10:54
Verwijderd
Jeeeezus..

Ik heb zó weinig geslapen dit weekend en het was zó moeilijk om vanmorgen om half 8 mijn bed uit te komen.
Ben ik om 9 uur op school, blijk ik pas om kwart over 3 les te hebben omdat er twee docenten niet zijn!
Oud 12-09-2005, 11:48
Nona
Nona is offline
Een weekend is te kort als je elkaar dan de rest van de week niet ziet. Zo.
Oud 12-09-2005, 14:56
Roosje
Roosje is offline
Ik word zo verdomd moe van de jongens uit mijn klas. Ze katten me overal op af en gaan altijd tegen me in. Om de één of andere reden ben ik altijd degene die dwarsgezeten wordt, sinds groep drie al, overal, het lijkt wel of ze altijd mij moeten hebben. En al die leraren doen er niets tegen, behalve eentje en die heb ik dit jaar niet meer.

Kutschool.
Oud 12-09-2005, 16:20
WolterB
WolterB is offline
Ik druf mn mond op school opeens wel erg goed open te doen tijdens de lessen als er om een mening oid gevraagd wordt
Ben ik niet bepaald gewend van mezelf
Oud 12-09-2005, 16:58
Mariposa
Mariposa is offline
Ik ben zo enorm jaloers, maar waarom? Ik snap mezelf soms niet. Ik verzin altijd wel een reden om het te zíjn.

School was enorm leuk vandaag. We gingen papiermaché-en Dat is echt zo lang geleden
Oud 12-09-2005, 17:10
zus
zus is offline
Rot op, ik haat slijmen. je hebt het verpest.
Oud 12-09-2005, 17:29
George
George is offline
Ik heb er vandaag voor het eerst weer iemand over verteld, nog wel aan iemand van wie ik nooit had verwacht dat we zo close zouden worden.

Vrijdag optreden, donderdagavond ontdek ik natuurlijk een enorm dikke stresspukkel op m'n neus maar dat maakt niet uit want ik zit toch verstopt achter de piano.
Oud 12-09-2005, 17:40
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 12-09-2005 @ 17:20 :
Ik druf mn mond op school opeens wel erg goed open te doen tijdens de lessen als er om een mening oid gevraagd wordt
Ben ik niet bepaald gewend van mezelf
Same here...
Ik merk zo'n groot verschil bij mezelf tov vorig jaar. Een positief verschil denk ik, dat wel, maar tis toch wel heel erg eng ook.
Eetcursus gaat zeer waarschijnlijk binnenkort beginnen net als de gezinsgesprekken. Dat eerste is dat tweede wat minder. Alleen stond er op het antwoordapparaat een bericht voor mij van die 'cursus voor eetstoornissen' en ik luisterde het waar mn zusje bij was. Naja, die weet het nu dus ook. Maar betekend dit dan dat ik echt een eetSTOORNIS heb? Ik wil niet. Eetproblemen, oke dat wist ik wel, maar echt een stoornis, dat klinkt zo eng. Miss toch maar vragen of het echt een stoornis is...
Verder gaat het best aardig, op die stomme rot klas na. Ze lachte me uit, namen mij en mn meegenomen werk niet serieus en alleen wat zij zeggen is de waarheid. (Dit waren 3 meiden, we werkten in een groepje.) Gut, erg gezellig weer...
Oud 12-09-2005, 18:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sonho schreef op 12-09-2005 @ 18:40 :
Same here...
Ik merk zo'n groot verschil bij mezelf tov vorig jaar. Een positief verschil denk ik, dat wel, maar tis toch wel heel erg eng ook.
Eetcursus gaat zeer waarschijnlijk binnenkort beginnen net als de gezinsgesprekken. Dat eerste is dat tweede wat minder. Alleen stond er op het antwoordapparaat een bericht voor mij van die 'cursus voor eetstoornissen' en ik luisterde het waar mn zusje bij was. Naja, die weet het nu dus ook. Maar betekend dit dan dat ik echt een eetSTOORNIS heb? Ik wil niet. Eetproblemen, oke dat wist ik wel, maar echt een stoornis, dat klinkt zo eng. Miss toch maar vragen of het echt een stoornis is...
Wat is eigenlijk het verschil tussen een probleem en een stoornis? Wel knullig trouwens van dat antwoordapperaat

Het hoorcollege was wel leuk. Heel interessant.
Maar verder is het rot met waar ik boeken vandaan moet halen en ik was stom bezig en ben drie keer naar de bieb geweest.

Ik ben zo moe en mijn haren beginnen ook weer uit te vallen
Oud 12-09-2005, 18:40
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
kword helemaal gek...mn ouders hadden afgeruimd...kom ik in de keuken, allemaal dingen die niet goed waren in mijn ogen, doekje vies, gootsteen niet schoon, dit niet goed, dat niet goed...waarom moet alles in mijn ogen zo precies...er zat water op de thermoskan, het moest droog, in de gootsteen zag je allemaal druppels, het moest droog...Na elke keer dat mn handen maar ietsje vies werden ging ik ze wassen...Ik snap het niet...Ik wil dit niet, het is ook niet altijd zo, alleen wanneer ik kwaad ben, verdrietig, down...enz...
Zit ik beneden met een kop thee, zie ik alles wat mijn beeld niet perfect maakt, aan ietwat scheef lijstje, een prop papier, een kaart die scheef ligt, luxaflex waar de zon niet gelijkmatig op schijnt...en ik kon er niets tegen doen, niets rechtleggen, de lijst niet goedhangen, noem maar op...alleen het papier weggegooid, maar als ik de rest ook 'goed' had gemaakt, had mn moeder raar opgekeken, aangezien ze ook in de kamer zat...jemig...wat bezielt me...zelfs nu ik hier achter de computer zit, word k echt helemaal gek...ik probeer me niets aan te trekken van de hoeveelheid rommel en losse papieren die hier liggen...tis dat mn eigen computer zo traag is, anders had ik daar wel gezeten...in een wat 'rustigere' omgeving...
Oud 12-09-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-09-2005 @ 19:39 :
Wat is eigenlijk het verschil tussen een probleem en een stoornis? Wel knullig trouwens van dat antwoordapperaat
Weet ik niet, maar voor mezelf klinkt "probleem" minder erg dan een "stoornis".
Oud 12-09-2005, 18:54
Verwijderd
Ik kan er gewoon niet meer tegen!
Maar ik kan niet weg...
Ik weet echt niet meer hoe dit verder moet, ik voel me zo hopeloos en ik word er echt ziek van...
*huil*
Oud 12-09-2005, 18:59
Verwijderd
Mijn klas roddelt over alles en iedereen, dus ook over mij. Dat ze maar doodvallen
Oud 12-09-2005, 19:11
BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik ben op zoek naar mezelf maar kan me niet vinden
Oud 12-09-2005, 19:16
Verwijderd
LOL. Gister zei ik nog tegen mijn moeder dat ik misschien bijles Duits nodig heb; vandaag maak ik mijn luistertoets zo goed dat ik in principe vrijstelling heb gekregen voor de lessen! Niet dat ik nou ook niet meer naar de lessen ga, ik wil die taal gewoon een beetje beheersen, maar het idee.

Verder ben ik hard aan het werk (ok, nu even niet) en heb ik een druk, maar leuk weekend gehad. Het gaat me allemaal lukken!
Oud 12-09-2005, 19:29
BCR
BCR is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-09-2005 @ 09:50 :
Zaterdag 10 uur met iemand in de auto gezeten die dezelfde dansopleiding doet als ik vorig jaar (alleen zij in Groningen en ik deed t in Amsterdam, maar wel dezelfde leraren ed). Door al die verhalen en herinneringen heb ik nu alweer een kut gevoel... Ik mis het zo... Al mn dansvriendinnen zitten in clips (dat wil ik ook!!). Zucht...

Laatst een voorstelling van ze bekeken en toen was ik ook 2 dagen totaal van slag. Continu huilen. Zucht, gaat dit dan nooit over?! Het is alweer 8 maanden geleden dat ik stopte...

Snif...
Aaaaaaawh, beestje T gaat wel een keer over, moet je alleen wat tijd gunnen.

Maar ik kwam hier om ook "mn hart te luchten". Ik moet nog allemaal kleine rotdingetjes doen, waar ik op een of andere manier gewoon niet aan toe kom. En telkens denk ik weer: oh, ik moet dit en dat nog doen. En dan vergeet ik het weer Zo krijg ik geen rust in mn kop. En moet de dokter nog bellen, want ik ben zo irritant moe de laatste tijd en wil mn moedervlekken weg laten halen. Maar ik ben heel bang daarvoor. En mn ouders zie ik nauwelijks, want we leven de hele tijd langs elkaar heen. Dan zijn zij weg en dan ben ik weg. Is irritant, want meestal kan ik wel even tegen hen aan zeuren Tis allemaal niet zo ernstig, maar omdat al die kleine dingen zich beginnen op te stapelen, raak ik beetje uitgeput van mn eigen gedachten. Oh, en ik word ziek!
Oud 12-09-2005, 20:02
Roadrunner
Roadrunner is offline
wat is ie toch lief
Oud 12-09-2005, 20:03
moon
moon is offline
Vandaag de eerste lesdag op een nieuwe school. Ikheb 'm overleefd en zelfs nog wel goed ook. Deze avondis alleen dat depressieve weer op komen zetten. Het geveoel dat ik school niet kan halen en dat alles weer mis gaat. Ik vind ook weer dat ik het uit moet maken met mijn vriend. ow...blijf ik bezig.
Oud 12-09-2005, 20:17
Verwijderd
Het is allemaal zo dubbel. Vandaag stage gehad voor het eerst dit jaar en ik mocht gelukkig eerder weg, was ik heel blij om want anders had ik mee moeten eten en ik haat het als ik in het bijzijn van andere mensen moet eten.

Aan de ene kant wil ik wel hiervan af, maar aan de andere kant is het ook mijn houvast, mijn structuur. Het is zo'n dilemma, ik heb de site van SABN in mn favorieten maar aan de andere kant ook weer allemaal pro ana grrrrrrrrrrrr
Oud 12-09-2005, 20:28
Miracle
Miracle is offline
Pff, ik ben echt helemaal gefrustreerd. Hoe bestaat het dat er maar één bus rijdt per uur? Dat is echt vreselijk en het komt mij verschrikkelijk slecht uit waarschijnlijk.

Ik moet voor morgen een algemene inleiding lezen, dat doe ik even dacht ik. Blijkt het 40 bladzijden te zijn. Gosh, dat verwacht je toch niet van een algemene inleiding die je even moet lezen? Het is ook nog rare stof waar ik geen reet van begrijp. Allemaal aanwijzingen voor het doen van proeven, maar sommige benamingen ken ik helemaal niet. Ik leer dat soort dingen liever van m'n leraar dan uit een boekje. Dat is echt onmogelijk namelijk. Als ik het niet begrijp kan ik het ook niet onthouden natuurlijk.

Bla bla bla, frustratie allom. Hopelijk gaat het op school wat soepeler.
Oud 12-09-2005, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 12-09-2005 @ 21:28 :
Als ik het niet begrijp kan ik het ook niet onthouden natuurlijk.
Iets moeten lezen staat niet altijd gelijk aan het moeten onthouden.

Bij ons komt het iig vaak voor dat we dingen moeten lezen als inleiding op een college, tijdens dat college legt de docent dingen uit, enz. Het gaat er dan alleen om dat hij/zij geen les staat te geven aan mensen die nog helemaal niets over het onderwerp weten.
Oud 12-09-2005, 20:40
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-09-2005 @ 21:32 :
Iets moeten lezen staat niet altijd gelijk aan het moeten onthouden.

Bij ons komt het iig vaak voor dat we dingen moeten lezen als inleiding op een college, tijdens dat college legt de docent dingen uit, enz. Het gaat er dan alleen om dat hij/zij geen les staat te geven aan mensen die nog helemaal niets over het onderwerp weten.
Maar wat heeft het voor zin om het te lezen, als ik toch de helft niet opneem, dan kan ik het beter niet lezen.
Oud 12-09-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 12-09-2005 @ 21:40 :
Maar wat heeft het voor zin om het te lezen, als ik toch de helft niet opneem, dan kan ik het beter niet lezen.
Dan lees je het niet.

Leren en onthouden is iets heel anders dan opnemen.

Waarschijnlijk neem je door het te lezen (onbewust) toch behoorlijk van informatie op, iig zoveel dat dingen in de les vaak op hun plaats vallen. En zul je het door de volgorde lezen (als oriëntatie) - les - lezen (dit keer wel om te onthouden en het echt te leren) uiteindelijk beter begrijpen (die tweede keer snap het nl vaak wel).
Oud 12-09-2005, 20:44
Skilly
Skilly is offline
Mijn zelfvertrouwen is helemaal back in town^_^Einige wat ik nog moet leren is bepaalde kinderen recht in hun gezicht aankijken als ze het woord hebben als we in de vergaderles hebben.

Ik ben nog steeds blij om al de dank die ik kreeg via dit forum.

Mijn vriendin wordt op school helemaal gepest wat ik wel zielig vindt. Ikweet niet of ik wat tegen die persoon moet zeggen. Of kan ik me beter er niet mee bemoeien?

Dat weet ik niet
Oud 12-09-2005, 21:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag alles gedaan wat op mijn lijstje staat en nu al mijn huiswerk voor de hele week af. Alleen nog practica voorbereiden en zelfstudie maar verder ben ik al helemaal klaar

Ik vind het echt van mezelf
Oud 12-09-2005, 21:43
George
George is offline
Citaat:
Skilly schreef op 12-09-2005 @ 21:44 :
Mijn vriendin wordt op school helemaal gepest wat ik wel zielig vindt. Ikweet niet of ik wat tegen die persoon moet zeggen. Of kan ik me beter er niet mee bemoeien?
Ik denk dat het het beste werkt als je haar helpt leren hoe ze juist voor zichzélf op moet komen, zodat ze die persoon zélf kan zeggen dat ze er niet van gediend is. Kost misschien iets meer tijd, maar ik kan me voor haar voorstellen dat het een prettig idee is dat ze dan zelf een eind aan die pesterijen maakt, in plaats van toch min of meer afhankelijk van iemand anders te zijn.
Maar als dat niet werkt, als jij er iets van zegt heeft het sowieso al meer nut dan wanneer niemand het doet.
Sowieso íéts doen.

Ontopic.
Ik word verscheurd door twijfels en ben bang voor alles, nog het meest voor mezelf. Voor het feit dat ik m'n emoties en m'n doen en laten niet in bedwang kan houden, voor het - zich steeds meer vastklampende idee - dat ik geen toekomst heb, dat ik altijd alleen zal zijn, hoeveel mensen er ook om me heen zijn.
Ik wil vastgehouden worden, maar ook daar ben ik bang voor. Ik wil horen dat het allemaal wel goed komt, maar als ik het hoor geloof ik het niet. Alles klopt gewoon niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten