Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ANDREA MARCELLI ,silent will, 1990 (Verve/Forcast) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() The Dillinger Escape Plan maakt moeilijke muziek. De manische mix van metal en hardcore zal voor de ongeoefende luisteraar waarschijnlijk als een grote chaos overkomen. Maar het zijn juist die onnavolgbare rare breaks, tempowisselingen en dissonante akkoorden die TDEP zo boeiend maken. De composities zijn over het algemeen erg ingewikkeld van opzet, zodat pas na enkele luisterbeurten duidelijk wordt waar de band met de nummers heen wil. Miss Machine is overigens het eerste album van TDEP waarop zanger Greg Puciato te horen is, die duidelijk geïnspireerd is door Mike Patton's (ex-Faith No More) projecten Mr.Bungle en Tomahawk, maar hij voert de extremiteit nog een stapje verder en gilt, brult en zingt alsof zijn leven ervan af hangt. TDEP maakt - net als op het doorbraakalbum Calculating Infinity - ook op Miss Machine uiterst avontuurlijke, experimentele maar vooral vooruitstrevende muziek en imponeert wederom. |
![]() |
||
Citaat:
discharge - never again (1982)\10-the price of silence |
![]() |
||
Citaat:
![]() - pink_floyd-breathe_live_at_live8-sat_07-02-2005 fantastisch mooi. ![]()
||
Citaat:
![]() Alhoewel het sfeervolle Pink floyds ''Breathe'' er ook wel mag wezen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En vervolgens Converge, the #12 looks like you, Cephalic Carnage, Into the Moat, Ion Dissonance en The Fall of Troy (minder hard) luisteren en dan praten we nog wel eens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Welke Converse is aan te bevelen? JK126076 Converge You fail me JK122659 Unloved and weeded out JK115905 Jane doe JK80286 Caring and killing En van Cephalic Carnage? JK128937 Cephalic Carnage Anomalies JK114948 Lucid interval JK102063 Exploiting dysfunction Die andere namen zijn ook te leen, maar voorlopig beperk ik me tot deze titels. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vanaf cassette... ![]() Coroner ,grin, 1993 Claw Finger ,deaf dumb blind, 1993 Angel Dust ,into the dark past, 1986 (Deze heb ik inmiddels ook op CD ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wel valt mij op dat veel metal vanaf eind jaren '90 wel erg extreem is gaan klinken, waardoor het soms wat rommelig en onoverwichtig overkomt! Ben een beetje in de jaren '80 en '90 hardrock/metal blijven hangen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Cassidy - I'm a hustla |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |