![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Maar ik wist niet dat een Ouijabord zomaar te koop was... ![]() ![]() hier in apeldoorn heb ik ze nog nooit kunnen vinden
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() *zucht ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik denk niet dat je een directe bron hebt? (www.politie.nl ofzo, niet www.ESPistrue.com) Verder, glaasje draaien... mensen doe het eens met blinddoek, kijken of het dan werkt. Voor degene die observeert lees onderstaande, mensen die geblinddoekt zullen worden gelieve niet te lezen:
Spoiler
De bewegingen van het glas lijken niet zelf opgewekt omdat de reactie het bewustzijn ontloopt doordat je dat juist wil. Je wil dat geest het beweegt, of je verwacht dat anderen het bewegen en dat jij mee gaat. Je staat los en open om dat ding te bewegen en zodra het beweegt help je het mee vooruit en richting wat je denkt dat het juiste antwoord is. Mensen die meedoen die doen dus 1 van de drie: 1) Ze sturen, al dan niet bewust, naar de antwoorden - slechts 1 persoon hoeft dit te doen om alles erg geloofwaardig te maken. 2) Ze versterken beweging, hierdoor lijkt het echter voor de rest en ook voor personen die 1) of 3) doen. 3) Beiden. Maar dat het niet werkt met blinddoek is al wat. Ok, en als geesten het direct zouden bewegen, waarom houdt jij het dan vast? - en als geesten jou het zouden laten bewegen, waarom werkt het dan niet met blinddoek?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() verder goed betoog en ik denk ook dat wat jij zegt de waarheid is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het trouwens in een Het Beste (Reader's Digest) gelezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Logisch dat dit in je opkomt aangezien "Glaasje draaien" wetenschappelijk is te rechtvaardigen. |
![]() |
|
[QUOTE]Boebsie schreef op 15-12-2005 @ 20:19 :
Het antwoord op jou opmerkingen is heel simpel, het is namelijk gewoon een broodje aap verhaal. Logisch dat dit in je opkomt aangezien "Glaasje draaien" wetenschappelijk is te rechtvaardigen. [/QUOTE Oh ja? Hoe dan?
||
![]() |
[QUOTE]lady of the dark schreef op 15-12-2005 @ 21:04 :
Citaat:
Waar ik op doel is dat de validiteit van "glaasje draaien" kan worden getoetst. Het spel zelf en de gevolgen daarvan zijn waarneembaar en daarom wetenschap en niet mystiek. Waarschijnlijk al 1000x keer in dit topic aangegeven, omdat het onzinnig is om te discussieren over de validiteit van iets dat aantoonbaar is. Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 16:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Heb jij ook wellis glaasje gedraaid? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je vroeg me nog naar mijn eigen ervaringen. Nou dat zijn er verscheidene. Ik betwijfel of ik jou met verhalen daarover kan overtuigen. Ik betwijfel ook of je me serieus gaat nemen. Laten we het er maar ophouden dat ik gesprekken met overledenen doe me nastaan kan voeren zonder dat gedoe met glaasjes en borden en dat mijn overleden familieleden en kennissen me soms dingen vertellen die ik niet weet en die later zo blijken te zijn.
|||
![]() |
Citaat:
Ik zie ook dat ik jou niet kan overtuigen, gezien hetgeen wat je hieronder beschrijft. Maar het moet jou toch ook opvallen dat alle mediums of mystiek gerelateerde mensen, als het nou om telekinese gaat of het oproepen van geesten benadrukt "dat men zich moet openstellen". Nu kan je je afvragen wat men met openstellen bedoeld? Ik ben vrij nuchter, dat wil niet zeggen dat ik me afsluit, ik sta er wel degelijk voor open. Maar als ik niks zie dan kan ik er ook niks meer van maken. De nadruk die men op het "openstellen" legt vind ik heel doordacht. Ik zou het fantastisch vinden als er daadwerkelijk geesten bestaan of men dingen kan verplaatsen zonder enig fysiek contact. Het mysterieuze trekt een ieder aan. En dat is psies datgene wat ons een makkelijk "prooi" maakt. Kijk naar illusionisten, duizenden mensen betalen tientallen euro's om te kijken naar iets waarvan ze bij voorbaat weten dat het truukage is. Waarom? het mysterieuze vinden we fascinerend, zelfs als we weten dat het nep is worden we erdoor overdonderd. Als het om mysterieuze zaken gaat zijn we vaak erg subjectieve waarnemers. Kijk naar mediums als Char, valt het jullie nooit op dat zij op mensen inspeelt. Waarom zit er nooit een geest tussen die harstikke pissed is en niks geeft om ze na bestaanden. Als Char dat zou zeggen, worden mensen boos op haar en daarmee misschien wat sceptischer. Char weet dat dondersgoed en als een deelnemer zit te janken, wil Char ze een goed gevoel geven. Daar komen ze immers voor, ze willen een hoofdstuk afsluiten, die mensen zijn op dat moment erg emotioneel en daarmee minder rationeel. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||