Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2005, 21:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
akumabito schreef op 07-11-2005 @ 21:40 :
Hoeveel mensen roken wel wiet, maar roken verder niet? Hoeveel mensen gebruiken wel hasj, maar drinken geen druppel? Het is geen of/of probleem.. en dat het roken van wiet of hasj geen schadelijke gevolgen heeft is ook onzin natuurlijk.

Ik vat de logica erachter niet helemaal..

We hebben een klein probleem, en een goot probleem. door het kleine probleem te negeren (legaliseren) kunnen we ons richten op het grote probleem.

Lekkere logica!

Moord is schadelijker als verkrachting. Moet de politie verkrachting maar legaliseren zodat ze meer tijd en manschappen kunnen inzetten voor moordzaken? Absurd voorbeeld, maar dezelfde logica.

Daarbij wordt legale drugs een stuk goedkoper. Is dat een goed plan dan? Ik ken genoeg kids van een jaar of 15/16 die er alleen maar van worden weerhouden zich elke avond lam te roken omdat ze het zich niet kunnen veroorloven. Goedkope en legale drugs werkt het gebruik ervan in de hand..
Je hebt dus niet helemaal begrepen wat het idee van deze legalisering is.
Oud 07-11-2005, 22:06
lukas15
lukas15 is offline
Is het niet tegenstrijdig dat je files wilt bestrijden en tegelijkertijd het 'kwartje van Kok' teniet wil doen?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 22:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Hoeveel mensen roken wel wiet, maar roken verder niet?
Ik bijvoorbeeld.
Oud 08-11-2005, 08:32
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 07-11-2005 @ 23:06 :
Is het niet tegenstrijdig dat je files wilt bestrijden en tegelijkertijd het 'kwartje van Kok' teniet wil doen?
ja goed gezien, maar daar waren we al achter.
nog zoiets. hoe gaat hij dat in hemelsnaam allemaal betalen? weetje hoeveel t openbaar vervoer wel niet kost? dan ook t kwartje van kok nog terug, dan nog wat meer ontwikkelingshulp, dan ook nog zorgen voor meer veiligheid. dat kan je volgens mij niet alleen betalen met de subsidies van het bijzonder onderwijs
Oud 08-11-2005, 11:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoeveel mensen roken wel wiet, maar roken verder niet?
Als ik in mijn sociale omgeving kijk, best veel.
Oud 08-11-2005, 11:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:00
Verwijderd
Valt me nog mee dat hij niet voor juryrechtspraak en andere bemoeienis van het volk met de rechtspraak is, zoals die bilmaat van Pim, Joost Eerdmans.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Mr-S schreef op 08-11-2005 @ 09:32 :
ja goed gezien, maar daar waren we al achter.
nog zoiets. hoe gaat hij dat in hemelsnaam allemaal betalen? weetje hoeveel t openbaar vervoer wel niet kost? dan ook t kwartje van kok nog terug, dan nog wat meer ontwikkelingshulp, dan ook nog zorgen voor meer veiligheid. dat kan je volgens mij niet alleen betalen met de subsidies van het bijzonder onderwijs
He, en wat dacht je van de ingehouden lonen van Eerste Kamer-leden? De Eerste Kamer moet naar Peter's idee immers worden afgeschaft!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 13:00 :
Valt me nog mee dat hij niet voor juryrechtspraak en andere bemoeienis van het volk met de rechtspraak is, zoals die bilmaat van Pim, Joost Eerdmans.
Stond vandaag wat over in de krant ja. Ging het zelfs niet om slachtoffers en familieleden die de straf mee zouden moeten bepalen?

Ze maken het iig steeds belachelijker.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:31
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-11-2005 @ 13:00 :
bilmaat?
Oud 08-11-2005, 12:40
Verwijderd
Of hielenlikker, wat je wilt. Gewoon een vervelend schijtventje dat wel voelt aankomen dat zijn partij bij de eerstkomende verkiezingen onder de kiesdeler zal duiken en uit het parlement zal verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 14:26
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
S. schreef op 08-11-2005 @ 13:00 :
He, en wat dacht je van de ingehouden lonen van Eerste Kamer-leden? De Eerste Kamer moet naar Peter's idee immers worden afgeschaft!
ja, maar dat krijgt hij er sowieso niet door, want dat is een wetsvoorstel om de grondwet te wijzigen en moet langs de eerse kamer, dus dat komt er nooit door, dan ontslaan ze zichzelf

(zeg ik t zo goed..?)
Oud 08-11-2005, 14:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Dat zeg je volgens mij goed, ja.
Oud 08-11-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Mr-S schreef op 08-11-2005 @ 15:26 :
ja, maar dat krijgt hij er sowieso niet door, want dat is een wetsvoorstel om de grondwet te wijzigen en moet langs de eerse kamer, dus dat komt er nooit door, dan ontslaan ze zichzelf

(zeg ik t zo goed..?)
Het is wel mogelijk. Voor een grondwetswijziging is inderdaad zowel in eerste als tweede kamer een gekwalificeerde (tweederde) meerderheid nodig, maar op zich is dat wel mogelijk. Het is gewoon zaak om de eerste kamer te bevolken met senatoren die allemaal de partijlijn van afschaffing zullen steunen.

Dan is natuurlijk wel nodig dat zulke senatoren door provinciale staten gekozen worden en dat wordt moeilijk, want lokale politiek is iets heel anders dan landelijke politiek. Dat gebeurt dus simpelweg niet.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 12:33 :
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:46
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 22:40 :
Dat wil-ie afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 21:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-11-2005 @ 22:46 :
Dat wil-ie afschaffen.
Dat jij nog niet je eigen sitcom hebt...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 22:01
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-11-2005 @ 22:56 :
Dat jij nog niet je eigen sitcom hebt...
Ja, ik dacht al, wat een rare vraag.
Geef ik eens netjes antwoord, is het weer niet goed
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 10:55
Makaveli
Makaveli is offline
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer , hooguit het aantal leden verlagen, tot maximaal 50
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp ook is het belangrijk dat de rest van europa, de VS en de opkomende Aziatische landen ook hun budget ontwikkelingssamenwerking verhogen
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden korting mag ook, gratis OV voor studenten moet blijven
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist het moet juist niet terug naar de automobilist, maar naar de OV-reiziger
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar hoewel dit geen leuke regel is, is het wel rëeel.
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 11:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 08-11-2005 @ 15:26 :

(zeg ik t zo goed..?)
Een aardig aantal Eerste Kamerleden was gek genoeg vóór toen een paar jaar geleden ook zoiets werd voorgesteld.
Oud 09-11-2005, 11:26
Supreme Dutch
Ze zitten daarom het volk te dienen, niet om hun zakken te vullen..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zal wel moeten googlen, I guess...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:59
Verwijderd
Op dit moment leest Peter de Vries het nieuws voor op FunX
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-11-2005 @ 17:59 :
On-topic graag! Dank je.
Oud 10-11-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 10-11-2005 @ 18:10 :
On-topic graag! Dank je.
Titel: Peter R. de Vries
Reactie: Peter de Vries

Ontopic(vetgedrukt): Peter R. de Vries 85,7%
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:27
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-11-2005 @ 18:14 :
Titel: Peter R. de Vries
Reactie: Peter de Vries

Ontopic(vetgedrukt): Peter R. de Vries 85,7%
Oud 10-11-2005, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 10-11-2005 @ 17:59 :
Strakke carrièremove.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:32
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2005 @ 18:29 :
Strakke carrièremove.
Precies. Wat moet je nou bij Funx of op de radio? Hij gaat wel erg ver voor promotie van zijn partij. Hij is namelijk "de man" van het volk. Als de jongeren maar je geweldig vinden, dan heb je het gemaakt!!
Reageren

Regels voor berichten