Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() wacht eens, ik weet dat er een cd van iemand, B.I.G. geloof ik, momenteel uit de rekken is gehaald, owv een gewonnen rechtszaak... maar de Da Vinci Code wordt toch nog gewoon verkocht? ik denk niet dat ze de film zullen uitstellen dan... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() [edit] even nagezocht maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben ofzo? Te levendige fantasie misschien? ![]()
Laatst gewijzigd op 16-05-2006 om 18:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Volgens de Britse krant THE TIMES waren de details over dit casting schandaal gelekt door Ron Howard, die bovendien onthulde dat Chirac een hoger honorarium voor de acteur Jean Reno had gevraagd. In ruil voor al zijn wensen zou de ervaren politicus zijn hulp hebben aangeboden bij het verkrijgen van toestemming voor het filmen op locatie in het Louvre. Over dit voorstel van Chirac zei Howard: 'Het was belachelijk. Maar gelukkig was het allemaal al geregeld'. Echt weer ![]() ![]() Overgetikt uit de Mikrogids trouwens. Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 17:27. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
als hij zijn boek had begonnen met 'dit is fictie, en derhalve is alle lulkoek geoorloofd' had ik de beste man - en middelmatig schrijver - meer 'credits' gegeven. waarom iedereen doet alsof hij zijn 'the da vinci code' als serieuze theorie presenteert, komt omdat hij dat ook doet.
|
Oh, de mensen die gisteravond de persvoorstelling hebben bijgewoond zijn ook niet echt positief. Ook ROTTEN TOMATOES is alles behalve postief.
Oh, linkje. http://www.rottentomatoes.com/m/da_vinci_code/ |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar Rotten Tomatoes vind ik eerlijk gezegd ook maar een zeiksite hoor.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() btw, ik dacht dat het de website van discovery channel was, dat heb je met google linkje-knippen-plakken ![]() elke idioot zou moeten weten dat 90% van zijn boek onzinnige lulkoek is, maar je hebt serieus erg veel mensen die gewoon denken dat 'het toch wel waar zou zijn'. (dat zegt m.i. meer over de intelligentie van die mensen dan over het boek, btw). NRC Next was overigens ook niet echt positief. 'de film is nog slechter dan het boek'. Leuke opmerking...
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben echt heel benieuwd naar de film, eigenlijk... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 08:51. |
![]() |
||
Citaat:
Heb je ooit weleens een interview met die gast gelezen of gezien ? Ik beweer niet dat hij zegt dat zijn boek geen fictie is; maar hij beweert WEL dat een aantal dingen waar zijn, die simpelweg historisch onjuist zijn. Wellicht een goede manier om publiciteit te trekken, maar ergerlijk is het wel. (overigens, wist je dat Da Vinci de 'mona lisa' helemaal nooit een naam gegeven heeft ? En leuk hoor, zo'n cryptex, maar papyrus lost niet op in azijn.) vooral het deel over 'geheime rituelen' die 'accuraat beschreven' zouden zijn is lulkoek verpakt als waarheid. maar ach, het boek leest redelijk makkelijk weg, maar om Dan Brown nou een schrijver met de potentie van talent te durven noemen zou mij al te ver zijn. Een belachelijk slecht verhaal, min of meer goed gebracht, en verfilmd door een middelmatige regisseur met een saaie acteur als hoofdrolspeler. Boy, i can't wait.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En die Priory of Sion was ook een hoax, terwijl het op Browns website nog steeds als 'fact' vermeld staat. Ik snap ook niet waarom Brown het zich zo moeilijk heeft gemaakt. Als hij er niet op gehamerd had hoe accuraat zijn boek wel niet was en hoeveel research hij had gedaan dan zouden er ook een stuk minder mensen over zijn gevallen.
||
Citaat:
||
Citaat:
want die kerel kan ik echt niet serieus meer nemen, en met mij denk ik nog vele anderen. overigens vind ik die claim in het voorwoord van zijn boek helemaal niet 'voorzichtig', maar arrogant en dom. Dat Dan Brown geen verstand van papyrus heeft is voor hem natuurlijk geen excuus om een lullige 'uitvinding' die da vinci gedaan zou hebben - dat zou dan de eerste zijn waarvan onomstotelijk te bewijzen valt dat-ie niet werkt... - op te voeren die volledig onzinnig is. Fictie of geen fictie, het moet wel geloofwaardig blijven. Dit soort dingen kun je met een beetje gezond verstand uitzoeken. Dat hoeft de lezer niet te doen, maar de schrijver heeft wel moreel de plicht om een beetje uit te zoeken hoe iets werkt (of niet).
||
Citaat:
||
Citaat:
dat er veel publiciteit is, wil nog niet zeggen dat meneer t goed doet he.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Hedde gij nog fillems gezien of wa? (filmtopic) Verwijderd | 500 | 07-09-2009 09:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah') Hydrogen | 500 | 07-06-2006 14:17 |