![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Toen was je zeker niet zo lief? :')
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat het een chocolade euro was. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik had 300 kranten en daar kreeg ik 12 gulden voor. Dan had ik nog mazzel, want ik had 1 wijk van 250 kranten voor 6 gulden (het normale tarief) maar ook 1 wijk van 50 kranten voor 6 gulden. Die laatste wijk was een buitenwijk, vandaar. Daar was ik dan zo'n 3.5 uur mee zoet aan vouwwerk en vervolgens bezorgen. Dan spreek je dus over 3.43 per uur. Guldens, wel te verstaan. Een omgerekende 1 euro en 56 cent per uur. De kerstdagen waren gewoon waar je het voor deed. Dan haalde je in één dag zo'n 300 gulden op en kon je weer een jaar vooruit. Goed goed, dat zal allemaal wel wat hoger liggen tegenwoordig, maar ik geloof nooit dat het veel is in verhouding met de tijd die het vouwen en bezorgen je kosten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En op die leeftijd doe je het graag, want er is geen ander baantje dat je mag doen en je wil toch geld verdienen. Maar ik geef hiermee alleen aan waarom ik wel vind dat al die jongens en meisjes die dat toch steeds maar weer doen, best een euro van mij verdienen met kerst/oud & nieuw.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zeg toch nergens dat ik verwacht dat ze meer krijgen? Ik zeg toch ook nergens dat je persé moet werken op die leeftijd? Ik zeg alleen dat ik vind dat die lui hard werken voor weinig geld (ik zei trouwens ook niet dat ze geen flikker doen, maar dat ze geen flikker verdienen. En neem het eens niet zo letterlijk zeg) en dat ik het daarom goed vind om die lui met kerst een extra zakcentje te geven door hen een euro te geven.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor zeven uur die kranten bezorgen, dat doe ik ze niet na ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
het fenomeen is me totaal onbekend.
waar ik woon, en in de wijde omgeving, zijn er geen krantenbezorgers. De nationale Post (De Post - http://www.depost.be) zorgt voor de krantenbedeling. Bij gebrek aan de speciefiek daartoe bestemde krantenbezorgers maar gezien de postmannen en -vrouwen van De Post deze taak op zich nemen kan ik wel zeggen dat, als ik de postbode tegenkom, wel vriendelijk groet. Gezien het feit dat deze mensen ambtenaren zijn en (in mijn onmiddelijke omgeving) ook geen traditie is van 'de postbode, de huisvriend' worden er 'en generale' geen fooien gegeven. Vanuit Brasschaat, Antwerpen, België. geilespookje Over en Out. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|