Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 15:41
Verwijderd
De eerste keerdat ik die foto's zag schrok ik wel. Maar hun hoofden zijn veels te dik om zo'n mager lichaam te hebben.

Ik ben nu voor de tweede dag aan het minderen met lijnen. En het gaat eigenlijk best goed. Nog helemaal geen behoefte om naar snoep oid te grijpen.

Heb net bananen gekocht, is dat verantwoordelijk fruit?

Nu me 's avonds nog aanwennen om yoghurt oid te eten.
Oud 10-01-2006, 15:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-01-2006 @ 15:40 :
Ik eet 's avonds ook altijd nog wel:
Rond 6 uur/ half 7 avond eten
Rond 8 uur koffie met een koekje oid

Maar om 10 uur half 11 heb ik dan gewoon honger. Maar ik denk dat ik maar eens aan de yoghurt ga ja, als dat goed vult.
Probeer eens wat meer avondeten te eten, als dat lukt. Vooral groenten kan je je vol in eten, aardappelen enzo zijn óók goed. Gewoon avondeten (pasta's, rijst e.d. dus ook) zijn iig beter dan chips.
Oud 10-01-2006, 15:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-01-2006 @ 16:41 :
De eerste keerdat ik die foto's zag schrok ik wel. Maar hun hoofden zijn veels te dik om zo'n mager lichaam te hebben.

Ik ben nu voor de tweede dag aan het minderen met lijnen. En het gaat eigenlijk best goed. Nog helemaal geen behoefte om naar snoep oid te grijpen.

Heb net bananen gekocht, is dat verantwoordelijk fruit?

Nu me 's avonds nog aanwennen om yoghurt oid te eten.
Fruit is gewoon goed, er is dus geen 'verantwoord' en 'ontverantwoord' fruit.

Sommige mensen vallen over de hoeveelheid suiker en de GI-index van bepaalde soorten fruit (banaan zit relatief veel suiker in bijv.) maar als je daar op gaat letten
Zo lang jij niet alleen bananen eet of 3 op een dag maakt dat geen donder uit.
Oud 10-01-2006, 15:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-01-2006 @ 16:42 :
Fruit is gewoon goed, er is dus geen 'verantwoord' en 'ontverantwoord' fruit.

Sommige mensen vallen over de hoeveelheid suiker en de GI-index van bepaalde soorten fruit (banaan zit relatief veel suiker in bijv.) maar als je daar op gaat letten
Zo lang jij niet alleen bananen eet of 3 op een dag maakt dat geen donder uit.
Toch raadde mijn dieetste ooit aan om een halve banaan te eten ipv een hele vanwege de hoeveelheid zetmeel.. Wellicht dat ze daar na 5 jaar op terug zijn gekomen
Oud 10-01-2006, 15:54
Mara
Mara is offline
Ach, het zal vast wel íets beter zijn, maar ik vind 't persoonlijk mierenneuken
Oud 10-01-2006, 17:07
Verwijderd
Dan eet ik vanavond dus vrolijk een banaantje.
Oud 10-01-2006, 17:54
Halflight
Halflight is offline
Ik let altijd heel erg op mijn calorieen en probeer tussen 1500-2000 te blijven. Maar omdat ik alleen veel naar de calorieen kijk, eet ik ook best wel veel ongezond eten. Nou vraag ik me af, het is vast een stomme vraag, of het iets uitmaakt voor je gewicht of afvallen, dat je 300 calorieen vult met chocola of brood?
Oud 10-01-2006, 18:15
Hagel
Hagel is offline
natuurlijk maakt dat uit, als je zo druk bent met kcal tellen kijk dan ook maar eens naar de vetten op de verpakking.
Oud 10-01-2006, 18:36
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-01-2006 @ 16:36 :
Ja dat vind ik ook, maar volgens mij waren er toen wel een paar mensen die dachten dat dat echte foto's waren
dacht eigluk ook dat t echt was...

Denken jullie btw dat sommige foto's in bijv Ellegirl, cosmogirl enz ook bewerkt zijn? Of dat die modellen gewoon uit zichzelf zo dun zijn?
Oud 10-01-2006, 18:41
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 10-01-2006 @ 19:36 :
dacht eigluk ook dat t echt was...

Denken jullie btw dat sommige foto's in bijv Ellegirl, cosmogirl enz ook bewerkt zijn? Of dat die modellen gewoon uit zichzelf zo dun zijn?
Ze zijn bijna allemaal geretoucheerd; dus bewerkt als in sinaasappelhuidje/puisten/vreemde dingetjes weghalen, waarschijnlijk ook wel dunner gemaakt. Laatst stond in dit topic (maar wel paar topics terug) een site waarop je die verschillen kon zien.

---

Ik ben weer goed bezig, vind ik. Het ging dus slechter met mijn eetpatroon, veel ongezond eten, weinig gezond. Dat was ook te zien; en is nog steeds te zien. Nu heb ik weer ritme (waar ik zo naar verlangde!) dus weer een mooi eetschema opgesteld, te zien in het vandaag-gegeten-topic op e&d. Ik moet hier wel bij zeggen dat ik meer eet als ik ga sporten (2 à 3x per week zwemmen). Ik heb er vertrouwen in!
Oud 10-01-2006, 20:34
gurl19
gurl19 is offline
Mijn moeder is het laatste jaar beetje doorgedraaid. Elke dag bijna twee keer sporten, en heel raar gezond eten. Ik vind het te weinig.
Nu hebben we een meningsverschil. Ze heeft haar middageten vervangen door een schaal chruesli (of hoe je het schrijft) met yoghurt. Ik denk niet dat ze er suiker door doet. Het is een gewoon yoghurtschaaltje vol. Ik vind dat dit minder is dan een middageten. Maar zij vindt dit voldoende..

Weet iemand het toevallig?
Oud 10-01-2006, 20:40
Bloem
Bloem is offline
Het ligt eraan wat je de rest van de dag eet, of dat genoeg is als middageten. Een volwassen vrouw heeft 2000 kcal nodig, als je veel sport wordt dat meer. Als je je echt zorgen maakt, google dan eens op orthorexia nervosa.
Oud 10-01-2006, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 10-01-2006 @ 21:40 :
Het ligt eraan wat je de rest van de dag eet, of dat genoeg is als middageten. Een volwassen vrouw heeft 2000 kcal nodig, als je veel sport wordt dat meer. Als je je echt zorgen maakt, google dan eens op orthorexia nervosa.
Iemand met Orthorexia Nervosa zou in mijn ogen geen cruesli eten, omdat dit eigenlijk geen 'puur' voedsel is omdat het geraffineerder en minder natuurlijk is dan bijv. muesli. Mensen met ON zijn vaak niet alleen obsessed met gezond voedsel, het voedsel moet dus ook puur en natuurlijk zijn.

Het klinkt overigens wel alsof het eetgedrag van je moeder niet helemaal normaal is, en twee maal per dag sporten vind ik ook erg overdreven. Is het uberhaubt wel nodig dat je moeder afvalt of is ze al (te) slank?
Oud 10-01-2006, 20:57
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-01-2006 @ 21:46 :
Iemand met Orthorexia Nervosa zou in mijn ogen geen cruesli eten, omdat dit eigenlijk geen 'puur' voedsel is omdat het geraffineerder en minder natuurlijk is dan bijv. muesli. Mensen met ON zijn vaak niet alleen obsessed met gezond voedsel, het voedsel moet dus ook puur en natuurlijk zijn.

Het klinkt overigens wel alsof het eetgedrag van je moeder niet helemaal normaal is, en twee maal per dag sporten vind ik ook erg overdreven. Is het uberhaubt wel nodig dat je moeder afvalt of is ze al (te) slank?
Ja dat is waar. Maar goed, dat 'ben' je ook niet van de ene op de andere dag natuurlijk, daar gaat ook een hele weg aan vooraf, denk ik tenminste En als zij zegt dat haar moeder 2 keer per dag sport en 'raar gezond eet', is het misschien wel goed om het een beetje in de gaten te houden. Niet dat ze meteen orthorxia (of iets anders) heeft, zo bedoelde ik het niet, maar misschien is het wel een beetje herkenbaar.
Oud 11-01-2006, 09:49
Verwijderd
Op die foto rechts onder op die site (van de bewerkte foto's) is het ook vrij duidelijk dat het nep is; met zulke beentjes kun je namelijk écht niet zomaar lopen.
En inderdaad zijn praktisch álle foto's in tijdschriften bewerkt. Vaak wordt alleen de kleurbalans mooier gemaakt, maar als het gaat om een reclamefoto van een artiest of om een modellenfoto, worden er ook vetrandjes weggewerkt, billen strakker gemaakt, borsten ronder en vaak ook groter, de huid wordt vreselijk glad gemaakt zonder stoppels, cellulite en rimpels, enzovoort.

En ik kan me niet voorstellen dat iemand die luncht met een schaaltje yoghurt met cruesli, de rest van de dag genoeg binnenkrijgt om het nog gezond te kunnen noemen. Op de site van het voedingscentrum staan de aanbevolen hoeveelheden voor een volwassen vrouw, houdt je moeder zich daar aan? www.voedingscentrum.nl -> hoe eet ik gezond? -> hoeveelheden per dag; de kleinste aantallen zijn minimaal voor vrouwen, de grootste zijn minimaal voor mannen.

Ik vind dat mijn moeder zich trouwens ook te druk maakt daarover (bmi 20.5, maat 38, en ze denkt na bij alles wat ze eet en staat bijna elke dag op de crosstrainer) maar ze eet nog wel genoeg gelukkig . Ik vraag me af of al die publiciteit over matig eten niet op heel veel mensen een negatief effect heeft...
Oud 11-01-2006, 14:59
blurred
blurred is offline
Ik kan me voorstellen dat ze modellen in tijdschriften (Elle oid) bijwerken met photoshop, dat ziet er dan nog mooi uit. Maar ik kan me serieus niet voorstellen dat er iemand is die de modellen op de foto's op deze site mooi vindt. Zonder bijwerken was hier echt beter dan met bijwerken, wie vindt het nou mooi om een ribbenkast te zien en beentjes en armpjes die echt alleen maar uit bot met wat vel eromheen bestaan?

Citaat:
Sarah schreef op 10-01-2006 @ 15:53 :
Ik vraag me af of al die publiciteit over matig eten niet op heel veel mensen een negatief effect heeft...
Daar heb ik laast een stukje over gezien op TV. Er werd gesteld dat de reclames van o.a. het voedingscentrum (die met het baby'tje dat een steeds gigantischer lichaam krijgt, maar hetzelfde hoofdje houdt) te ver gaan. Ze laten het lijken alsof je niet meer goed bent als je niet aan een bepaald BMI of uiterlijk voldoet. Ik denk dat het goed is om mensen erop te wijzen dat ze gezond moeten eten, maar dat veel mensen dit te zwaar opnemen, en de verkeerde kant op gaan. Zeker in combinatie met alle perfect bijgewerkte modellen in tijdschriften en op TV, die we constant voorgeschoteld krijgen.
Oud 11-01-2006, 15:06
Verwijderd
Ja. En nu is er reclame over de balansdag: als je een dagje wat meer eet, ga je de volgende dag extra weinig eten. Daar waren wij hier toch tegen? Mensen met echt overgewicht krijgen dat niet doordat ze af en toe een dagje wat meer eten, die krijgen dat doordat ze elke dag te veel snoepen/snacken.
Oud 11-01-2006, 15:27
blurred
blurred is offline
Waar heb je die reclame gezien, en wie maakt die reclame? Ik denk niet dat er iemand is die dat wil promoten. Promoot dan dat mensen gewoon altijd (of in ieder geval het grootste gedeelte van de tijd) gebalanceerd moeten eten...
Oud 11-01-2006, 15:31
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
blurred schreef op 11-01-2006 @ 16:27 :
Waar heb je die reclame gezien, en wie maakt die reclame? Ik denk niet dat er iemand is die dat wil promoten. Promoot dan dat mensen gewoon altijd (of in ieder geval het grootste gedeelte van de tijd) gebalanceerd moeten eten...
Ik kwam dat tegen op de site van het voedingscentrum ja, daar kun je ook recepten zoeken die dan speciaal voor die balansdag zijn. Vind het ook maar een 'slecht' iets eigenlijk.
Oud 11-01-2006, 15:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-01-2006 @ 16:06 :
Ja. En nu is er reclame over de balansdag: als je een dagje wat meer eet, ga je de volgende dag extra weinig eten. Daar waren wij hier toch tegen? Mensen met echt overgewicht krijgen dat niet doordat ze af en toe een dagje wat meer eten, die krijgen dat doordat ze elke dag te veel snoepen/snacken.
Voor mij werkt het niet odmat ik dan teveel ga snoepen. Voor een hoop andere mensen werkt het ook niet, omdat ze gaan overcompenseren. Ow ik heb taart gegeten, dan sla ik morgen m'n ontbijt wel over en ook maar m'n middag eten want ik voel me dik...

Overgens promoten ze wel het veel brood eten ...
Oud 11-01-2006, 15:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 11-01-2006 @ 15:59 :
Ik kan me voorstellen dat ze modellen in tijdschriften (Elle oid) bijwerken met photoshop, dat ziet er dan nog mooi uit. Maar ik kan me serieus niet voorstellen dat er iemand is die de modellen op de foto's op deze site mooi vindt. Zonder bijwerken was hier echt beter dan met bijwerken, wie vindt het nou mooi om een ribbenkast te zien en beentjes en armpjes die echt alleen maar uit bot met wat vel eromheen bestaan?
Het is een extra stimulans om het lijnen vol te houden. Meisjes die dat zo zien, hebben een ziekte en moeten daaraan geholpen worden...
Oud 11-01-2006, 16:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-01-2006 @ 16:06 :
Ja daar ergerde ik me ook aan. Kijk, als je een dag echt heel veel gegeten hebt, of zoals met kerst 2 dagen, lijkt me niet dat er iets mis is met de dag erna een beetje extra opletten. Maar ze vertellen er in die reclame niet bij dat je dan dus ook gewoon moet eten, je kunt het heel makkelijk opvatten als 'je moet de dag erna bijna niks eten'. Dat is tenslotte ook nog steeds het beeld dat veel mensen hebben van lijnen, dat je maar gewoon veel minder moet gaan eten. Of het beeld van gezond eten, mensen die wel een poging doen maar vergeten dat ze de slechte tussendoortjes wel door iets gezonds moeten vervangen.

Ik vind dat ze er echt een beetje de plank mee misslaan
Oud 11-01-2006, 16:01
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
blurred schreef op 11-01-2006 @ 16:27 :
Gewoon op tv, het is een reclame van het voedingscentrum, dus je zou bijna denken dat er iemand met verstand aan gewerkt heeft
Oud 11-01-2006, 16:06
Verwijderd
Op de website van het voedingscentrum staan wel echt goede dingen inderdaad, zoals de dagelijkse hoeveelheden en ook gewoon duidelijke informatie over waarom je vitamines e.d. nodig hebt, maar hun reclames vind ik niets .
Oud 11-01-2006, 16:18
Balance
Balance is offline
Ik vind ze toch wel redelijk duidelijk zeggen dat je de volgende dag op moet letten op wat je eet.
Ik haalde er wel uit dat je dan gewoon niet moet snoepen en dergelijke.

Maar goed, misschien zien mensen die toch al fout bezig zijn juist een bevestiging in hun manier van afvallen in die reclame.
Oud 11-01-2006, 16:31
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-01-2006 @ 21:46 :

Ze is enorm afgevallen. Terwijl ze maat 38 had. Iedereen vind haar mager en krijg vaak reacties van anderen. Maar ze gaat er gwoon mee door. Ook vaak discussies met mijn vader! Smorgens dus twee boterhammen, wel donkere. Smiddags cruesli. En bij koffie smiddags en smorgens stuk fruit of klein koekje. Bij het avondeten vinden wij dat ze teweinig opschept. Maar ze wil niet met een volle buik sporten. En eet soms na de tijd fruit of yoghurt.
Die ziekte lijkt me trouwens niet. Zo gezond ook niet, maar gewoon bewust met alles bezig. Ze eet wel eens iets ongezondere tussendoortjes maja. Als je zoveel sport...dan kom je denk ik nog wel onder het aantal kalorieen per dag.

Iedereen maakt zich wel zorgen om haar. Hele familie. Ze was ook beetje verkouden en ze heeft daarmee gewoon weken mee rond gelopen. Wij denken dat ze gewoon weinig weerstand heeft, en te weinig reserves. Maar ze wil het niet begrijpen.
Oud 11-01-2006, 20:20
Verwijderd
Ik heb een vraag. Op de site van het voedingscentrum staat dat rustig eten goed is voor het afvallen. Nou ben ik altijd als snelste klaar met eten, wat is hier slecht aan? wat gebeurt er dan met je lichaam?
Oud 11-01-2006, 20:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 11-01-2006 @ 21:20 :
Ik heb een vraag. Op de site van het voedingscentrum staat dat rustig eten goed is voor het afvallen. Nou ben ik altijd als snelste klaar met eten, wat is hier slecht aan? wat gebeurt er dan met je lichaam?
Dan mis je het seintje dat je lichaam geeft als je eigenlijk al genoeg hebt gegeten waardoor je daarna toch nog dooreet en dus eigenlijk teveel eet.
Oud 11-01-2006, 21:04
Verwijderd
Ik heb vandaag is een beetje bijgehouden wat ik heb gegeten.

Ontbijt 1 droge boterham

11 uur: 1 droge boterham en een cracker (zo'n cracotte)

13 uur: 2 wasa crackers met 20+ smeerkaas met ham

15 uur: een banaan

18 uur: rotti (gebakken aardappeltjes, sperziebonen, kaas, kipfilet en van die meelpannenkoeken)

20 uur: droge wasa cracker

22 uur: een appel

drank:
liter water
2 bekers thee
glas cola light
1 keer koffie met opgeklopte melk

Voor mij is dit zo prima vol te houden. Alleen het droge brood zal een keer gaan opspelen en de gebakken aardappeltjes zijn natuurlijk wat fout.

Iemand nog op/aanmerkingen?
Oud 11-01-2006, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anneka: je mag wel wat meer brood eten en mager broodbeleg mag ook best hoor. Dan kan je het ook veel beter volhouden. Je spreiding vind ik wel goed
Oud 11-01-2006, 21:34
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 11-01-2006 @ 17:31 :
Ze is enorm afgevallen. Terwijl ze maat 38 had. Iedereen vind haar mager en krijg vaak reacties van anderen. Maar ze gaat er gwoon mee door. Ook vaak discussies met mijn vader! Smorgens dus twee boterhammen, wel donkere. Smiddags cruesli. En bij koffie smiddags en smorgens stuk fruit of klein koekje. Bij het avondeten vinden wij dat ze teweinig opschept. Maar ze wil niet met een volle buik sporten. En eet soms na de tijd fruit of yoghurt.
Die ziekte lijkt me trouwens niet. Zo gezond ook niet, maar gewoon bewust met alles bezig. Ze eet wel eens iets ongezondere tussendoortjes maja. Als je zoveel sport...dan kom je denk ik nog wel onder het aantal kalorieen per dag.

Iedereen maakt zich wel zorgen om haar. Hele familie. Ze was ook beetje verkouden en ze heeft daarmee gewoon weken mee rond gelopen. Wij denken dat ze gewoon weinig weerstand heeft, en te weinig reserves. Maar ze wil het niet begrijpen.
Eigenlijk eet ze al te weinig als ze niet zou sporten, kun je nagaan hoe hard het zal gaan als ze zo blijft doorsporten...

Ik weet niet of je op een of andere manier kan doordringen bij haar, of misschien via de huisarts of iets anders? Vader?
Oud 11-01-2006, 21:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 11-01-2006 @ 22:04 :
Ik heb vandaag is een beetje bijgehouden wat ik heb gegeten.

Ontbijt 1 droge boterham

11 uur: 1 droge boterham en een cracker (zo'n cracotte)

13 uur: 2 wasa crackers met 20+ smeerkaas met ham

15 uur: een banaan

18 uur: rotti (gebakken aardappeltjes, sperziebonen, kaas, kipfilet en van die meelpannenkoeken)

20 uur: droge wasa cracker

22 uur: een appel

drank:
liter water
2 bekers thee
glas cola light
1 keer koffie met opgeklopte melk

Voor mij is dit zo prima vol te houden. Alleen het droge brood zal een keer gaan opspelen en de gebakken aardappeltjes zijn natuurlijk wat fout.

Iemand nog op/aanmerkingen?
Ik weet niet of je ernstig overgewicht hebt, maar anders moet je misschien eens kijken naar de eetlijsten, want 4 boterhammen (crackers omgerekend) is echt veel te weinig...

Juist door wat meer te eten gaat je stofwisseling harder werken en dat is juist wat je wilt, je wilt meer verbranden en afvallen.
Door zo weinig te eten gaat je lichaam op spaarstand, hierdoor slaat ze alles op wat binnenkomt, hierdoor val je neit af en kun je zelfs aankomen op een gegeven moment...

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 09:27.
Oud 11-01-2006, 21:54
Roos
Roos is offline
Anneka: waarom zou je droge boterhammen eten? Dat is totaal niet nodig (en het lijkt me ook niet lekker, en moeilijk vol te houden!). Je kunt prima wat (mager) broodbeleg op je brood doen.
Je kunt jezelf beter een dieet aanleren wat je lang kan volhouden, dan een soort vies honger dieet waar je tegenop ziet.

Je kunt makkelijk 6 boterhammen met mager beleg eten, en alsnog afvallen. Bovendien heb jij (gezien foto's) geen overgewicht, dus is zo'n crash dieet ook helemaal niet nodig.
Oud 12-01-2006, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2006 @ 22:35 :
Ik weet niet of je ernstig ondergewicht hebt, maar anders moet je misschien eens kijken naar de eetlijsten, want 4 boterhammen (crackers omgerekend) is echt veel te weinig...

Juist door wat meer te eten gaat je stofwisseling harder werken en dat is juist wat je wilt, je wilt meer verbranden en afvallen.
Door zo weinig te eten gaat je lichaam op spaarstand, hierdoor slaat ze alles op wat binnenkomt, hierdoor val je neit af en kun je zelfs aankomen op een gegeven moment...
Nee geen overgewicht, zit nu op een normaal gewicht waar ik een kilo of 5 van af wil.

Maar broodbeleg kan dus wel als alleen vind ik het dan moeilijk om iets te kiezen wat erop. Light smeerkaas eet ik wel, maar ik vind gewone kaas ook erg lekker.

Hoe zit het eigenlijk met filet american?

@Roos, je hebt gelijk al is het voor mij redelijk vol te houden.. vind droog brood namelijk geen ramp..

bedankt iig.
Oud 12-01-2006, 08:40
Siren
Siren is offline
Er is zoveel mager beleg wat je op je brood kunt doen. Bijvoorbeeld 20+ kaas, halvajam, kipfilet, rookvlees, appelstroop etc..
Het is helemaal niet nodig om droog brood te eten Vooral als je maar 5 kilo wil afvallen en nu al een gezond gewicht hebt.

En misschien kun jij dit volhouden maar het is gewoon niet gezond voor je. Als je wilt afvallen kun je beter genoeg gezonde dingen eten en gaan sporten! Erg cliche maar het is gewoon zo.

Je hebt trouwens ook geen melkproducten in je lijstje staan.
Oud 12-01-2006, 13:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anneka schreef op 12-01-2006 @ 08:23 :
Nee geen overgewicht, zit nu op een normaal gewicht waar ik een kilo of 5 van af wil.

Maar broodbeleg kan dus wel als alleen vind ik het dan moeilijk om iets te kiezen wat erop. Light smeerkaas eet ik wel, maar ik vind gewone kaas ook erg lekker.

Hoe zit het eigenlijk met filet american?

@Roos, je hebt gelijk al is het voor mij redelijk vol te houden.. vind droog brood namelijk geen ramp..

bedankt iig.
Als je maar een kilo of 5 eraf wil kan je best op je brood doen wat je maar wilt. Zolang je de porties normaal houdt, natuurlijk
Oud 12-01-2006, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Siren schreef op 12-01-2006 @ 09:40 :
Er is zoveel mager beleg wat je op je brood kunt doen. Bijvoorbeeld 20+ kaas, halvajam, kipfilet, rookvlees, appelstroop etc..
Het is helemaal niet nodig om droog brood te eten Vooral als je maar 5 kilo wil afvallen en nu al een gezond gewicht hebt.

En misschien kun jij dit volhouden maar het is gewoon niet gezond voor je. Als je wilt afvallen kun je beter genoeg gezonde dingen eten en gaan sporten! Erg cliche maar het is gewoon zo.

Je hebt trouwens ook geen melkproducten in je lijstje staan.
Melk doe ik meestal 1 glas per dag en toetje.. gisteren toevallig niet gegeten.

Sporten doe ik gemiddeld 2 uur per week.
Oud 12-01-2006, 14:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 12-01-2006 @ 15:34 :
Melk doe ik meestal 1 glas per dag en toetje.. gisteren toevallig niet gegeten.

Sporten doe ik gemiddeld 2 uur per week.
Op dagen dat je sport moet je echt een stuk meer eten, juist op die dagen vraag nog meer van je lichaam...
Oud 12-01-2006, 18:29
Bloem
Bloem is offline
Filet Americain is goed, weinig kcal En ipv gewone kaas kun je ook 30+ kaas kiezen.

En ik vind dat je te weinig eet voor als je er maar een kilo of 5 afwilt
Oud 12-01-2006, 18:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-01-2006 @ 19:29 :
Filet Americain is goed, weinig kcal En ipv gewone kaas kun je ook 30+ kaas kiezen.

En ik vind dat je te weinig eet voor als je er maar een kilo of 5 afwilt
ik vind dat ze niet eens 5 kilo moet afvallen

Dit heb ik overgens gebaseerd op foto's op je msnweblog... bikinifotos in Salou en Spanje bv... Er blijft niets meer over als daar nog 5 kilo vanaf moet

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 19:12.
Oud 12-01-2006, 18:58
Mara
Mara is offline
Anneka, wat is eigenlijk je lengte + gewicht, als ik vragen mag?
Oud 12-01-2006, 19:09
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2006 @ 19:33 :
ik vind dat ze niet eens 5 kilo moet afvallen
Nou ja goed, ik kan me best voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld het laatste jaar is aangekomen dat er weer af wil hebben, dat wilde ik zelf ook en dat is ook gelukt zonder dat het ongezond geworden is Maar dan wel met wat meer eten
Oud 12-01-2006, 19:13
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-01-2006 @ 20:09 :
Nou ja goed, ik kan me best voorstellen dat iemand die bijvoorbeeld het laatste jaar is aangekomen dat er weer af wil hebben, dat wilde ik zelf ook en dat is ook gelukt zonder dat het ongezond geworden is Maar dan wel met wat meer eten
zie edit

als daar 5 kilo bij is, snap het, anders niet...
Oud 12-01-2006, 21:28
Verwijderd
moet dat hier op het forum?
ik pm je wel meelfriek

En idd bloem het zijn gewoon kilo's van afgelopen jaar. En mn gewicht is nu netjes maar hier en der te veel vet, en ik wil eens kijken hoe een lager gewicht me staat/
Oud 12-01-2006, 21:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 12-01-2006 @ 22:28 :
moet dat hier op het forum?
ik pm je wel meelfriek

En idd bloem het zijn gewoon kilo's van afgelopen jaar. En mn gewicht is nu netjes maar hier en der te veel vet, en ik wil eens kijken hoe een lager gewicht me staat/
Zijn die foto's met een lager gewicht? Want daar moet echt niets af, daar zie ik namelijk geen extra vet... maar het kan natuurlijk dat jij het wel ziet, maar dan ligt dat meer aan jou ...
Oud 12-01-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 12-01-2006 @ 22:41 :
Zijn die foto's met een lager gewicht? Want daar moet echt niets af, daar zie ik namelijk geen extra vet... maar het kan natuurlijk dat jij het wel ziet, maar dan ligt dat meer aan jou ...
Nee hetzelfde gewicht, mss zelfs een kilotje zwaarder. Maar het zijn wel net foto's van de goede kant genomen. Ben dan wel weer zo dat ik geen foto's op mn fotoboek zet met teveel vetrollen.
Oud 13-01-2006, 13:47
Black Bird
Black Bird is offline
Ik ben sinds een paar dagen begonnen met gezond eten en gebruik daarbij de volgende site:

http://www.eetenbeweegwijzer.nl/

Ik vind hem echt heel erg handig. Je kunt ieder moment van de dag invullen wat je hebt binnengekregen. Het houdt alles voor je bij. Calorien enz. Voordat je begint vul je in hoeveel je wilt af vallen in hoeveel tijd, hij houdt dan bij hoeveel je kunt eten om je doel te bereiken. Kijk maar eens.
Oud 13-01-2006, 13:51
Bloem
Bloem is offline
Ik vind valtaf.nl fijner om bij te houden wat je eet, omdat daar véél meer producten instaan en je er zelf producten aan toe kunt voegen, veel preciezer dus.
Oud 13-01-2006, 15:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
heej,
Hep ff een vraagje over wat "normaal" is om te eten...
Mijn ouders houden echt gewoon van veel en lekker eten. Zo hebben ze elke keer wel weer een "smoes" om iets van taart te eten. Dan is er iemand jarig, dan is er visite, enz. En elke zaterdag willen ze zowiezo iets lekkers, bijv een grote koek (gevulde koek) of gebak.
Ook s'avonds eten we bijna nooit normaal. We eten vaak lasagne, moussaka, ovenschotels, pizza enz. En als we dan eindelijk een keer aardappels met groente eten zijn het gebakken aardappels met groente met een sausje en echt ongelooflijk veel boter bij het vlees....

Heb nu al een tijd anorexia en vind het dus heel moeilijk om dit allemaal te eten. En heb ook het idee dat wij thuis heel overdreven en vet eten...

Is het een eetgestoorde gedachte van mij dat ik het te veel en te vet vind? Of eet er ook echt niemand zo?
Oud 13-01-2006, 15:39
Bloem
Bloem is offline
Lasagne, moussaka en ovenschotels hoeven niet persé ongezond te zijn, en ik denk dat het redelijk normaal is om in het weekend meer te snoepen, zoals een gevulde koek of ander 'groot' iets. Ik snap dat het wel heel lastig is om als je een eetstoornis hebt 'overbodige' dingen te eten als sausjes op je groente, dat is in mijn ogen ook niet persé nodig om op een gezond eetpatroon te komen, mits je daarnaast genoeg eet natuurlijk.

Als ik het zo hoor eten je ouders inderdaad niet supergezond, maar ook niet vreselijk abnormaal. Misschien kun je er een middenweg in zoeken, geen saus over je groente, maar wel wat gebakken aardappels? En niet 2 keer in de week gebak, maar wel iets lekkers in het weekend? Heb je eigenlijk hulp voor je eetstoornis?

Ik zie trouwens af en toe wat lijstjes voorbij komen op het 'wat heb je vandaag allemaal gegeten' topic, en zoals het er daar uitziet ben je goed bezig, knap! Mag ook wel eens gezegd worden
Topic gesloten

Regels voor berichten