Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 00:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
iceball schreef op 20-01-2006 @ 23:54 :
je bent of tegen of voor, een middenweg is er niet. Dit is het statement van mijn regering waar ik als militair helemaal achter sta,
Neutraliteit in deze kwestie bestaat niet
De Amerikanen hebben hier een uitdrukking voor: You're not helping yourself.

Denk maar niet dat iemand hier je nu nog serieus gaat nemen.

Dit soort domme spierballentaal slaat misschien aan bij de gemiddelde gehersenspoelde Amerikaan, maar niet hier, vriend. Niet hier.
Advertentie
Oud 21-01-2006, 00:52
iceball
iceball is offline
als meneer Almighty wat beter zou lezen en wat minder bijdehand zou zijn dan had ie even gekeken op het Anti amerika forum waar een hele mooie uitleg staat.
Vriend??? wel optimistisch gesteld he ;-)

eerst lezen dan wat intikken.
Oud 21-01-2006, 01:37
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 01:34 :
Dit soort domme spierballentaal slaat misschien aan bij de gemiddelde gehersenspoelde Amerikaan, maar niet hier, vriend. Niet hier.
In dit geweldig intellectuele en altijd genuanceerde kikkerlandje.
Oud 21-01-2006, 01:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-01-2006 @ 02:37 :
In dit geweldig intellectuele en altijd genuanceerde kikkerlandje.
Ach, cut the crap. Je weet best wie er bekaaider vanaf komt als je de landen en de bevolking met elkaar vergelijkt.

En Iceball:
1.) Het is een TOPC en geen forum. Een forum is alle topics bij elkaar. Dit werkt spraakverwarring in de hand.
2.) Had je maar meteen je werkelijke mening moeten posten. Ik krijg tevens het gevoel dat die post in dat andere topic een 'goedmakertje achteraf' is.
Oud 21-01-2006, 02:10
iceball
iceball is offline
Oke Mister Almighty als je dan toch los wilt gaan dan gaan we ook echt los.....

Allereerst ik geloof niet in goedmakertjes, net zoals jullie minister zalm.
Ten tweede ben jij zo iemand die gewoon een aangeboren aversie heeft van de V.S. Prima maar houd die lekker voor je.

Ten derde, je gaf ons de schuld van het uitroeien van de indianen. Native Amercians worden ze genoemd... spanje roeide de inca's uit, jullie nederlanders hebben zo een beetje iedere neger over de wereld geexporteerd en dan nog niet te praten over het aantal diersoorten wat jullie hebben uitgeroeid.

Ieder land heeft een verleden, het ene wat bloediger als de ander, dit is gewoon zo.

Jouw kortzichtige gedrag ten opzichte van mijn land, omgeven door stukken uit de krant foto's die je wel erg mooit uitkomen, je had ook genoeg stukken kunnen vinden die over wreedheden t.o.v. amerikanen gaan, beternog een video met een live onthoofding. VIND JE DAT NORMAAL.

Met mensen zoals jij zal de wereld niet veranderen, het is eenrichtingsverkeer. Jouw wereldje speelt zich af achter je pc, de realiteit is buiten op straat. suggestie ga een keer buiten spelen. Nog beter Pak een vliegtuig, vlieg naar Coronado en kom ons een preek geven over waarom SEALS zo verschrikkelijke mensen zijn omdat ze vechten voor hun overtuiging en land.
Oud 21-01-2006, 09:26
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
iceball schreef op 21-01-2006 @ 03:10 :
Oke Mister Almighty als je dan toch los wilt gaan dan gaan we ook echt los.....

Allereerst ik geloof niet in goedmakertjes, net zoals jullie minister zalm.
Ten tweede ben jij zo iemand die gewoon een aangeboren aversie heeft van de V.S. Prima maar houd die lekker voor je.

Ten derde, je gaf ons de schuld van het uitroeien van de indianen. Native Amercians worden ze genoemd... spanje roeide de inca's uit, jullie nederlanders hebben zo een beetje iedere neger over de wereld geexporteerd en dan nog niet te praten over het aantal diersoorten wat jullie hebben uitgeroeid.

Ieder land heeft een verleden, het ene wat bloediger als de ander, dit is gewoon zo.

Jouw kortzichtige gedrag ten opzichte van mijn land, omgeven door stukken uit de krant foto's die je wel erg mooit uitkomen, je had ook genoeg stukken kunnen vinden die over wreedheden t.o.v. amerikanen gaan, beternog een video met een live onthoofding. VIND JE DAT NORMAAL.

Met mensen zoals jij zal de wereld niet veranderen, het is eenrichtingsverkeer. Jouw wereldje speelt zich af achter je pc, de realiteit is buiten op straat. suggestie ga een keer buiten spelen. Nog beter Pak een vliegtuig, vlieg naar Coronado en kom ons een preek geven over waarom SEALS zo verschrikkelijke mensen zijn omdat ze vechten voor hun overtuiging en land.
Jij snapt dingen echt niet he? Mischien moet je is niet zwart wit denken.

En Amerika heeft meer doden op zijn geweten dan Spanje of Nederland hoor. En een Amerikaan die over kortzichtig spreekt.

Amerikaanse uitleg van kortzichtig: Alles wat een mening heeft dat niet ten goede van mijn land is , ook al is het goed onderbouwt is kortzichtig.

En over wreedheden tegen Amerika? Het is niet goed nee, maar wordt wel steeds meer te begrijpen. Zou dat met jullie bezetting te maken hebben? En dat jullie dorpen bombarderen?
Oud 21-01-2006, 11:41
Fides
Fides is offline
Citaat:
Haha, vergelijk je nou diersoorten met Indianen en kleurlingen?
Oud 21-01-2006, 11:42
Verwijderd
Ik vond Dick Cheney's reactie hierop wel amusant. Het lag er gewoon zó dik bovenop dat hij eigenlijk zei: "mensen, wees vooral bang en laat ons lekker oorlog voeren en onszelf verrijken want het is o zo waarschijnlijk dat er morgen een bom op uw huis valt".
Oud 21-01-2006, 11:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Och, wij hebben geen aangeboren aversie hoor. Ik heb gewoon een bloedhekel aan het type nationalistisch napratend mens dat jij vertegenwoordigt. Jij beschuldigt ons van het hebben van oogkleppen, terwijl je zelf niet eens een eigen mening hebt.
Oud 21-01-2006, 13:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Oké, hier had ik eigenlijk moeten ophouden met lezen. Dit is namelijk weer een lekker staaltje van ongefundeerd 'anti-Amerikaans!' roepen als iemand het niet met je eens is.

Citaat:
Ten derde, je gaf ons de schuld van het uitroeien van de indianen. Native Amercians worden ze genoemd...
Uhm.. nee hoor, dat was ik niet. Ik heb het nooit over Indianen gehad. Dat was toch echt iemand anders.

Citaat:
spanje roeide de inca's uit, jullie nederlanders hebben zo een beetje iedere neger over de wereld geexporteerd en dan nog niet te praten over het aantal diersoorten wat jullie hebben uitgeroeid.
Daar zijn wij ons ook terdege van bewust. Maar wat heeft dat nu te maken met hetgeen de VS fout hebben gedaan? Wij waren vroeger ook fout dus dan mogen jullie dat ook zijn??

Citaat:
Jouw kortzichtige gedrag ten opzichte van mijn land, omgeven door stukken uit de krant foto's die je wel erg mooit uitkomen,
Het is helemaal niet kortzichtig. Ik baseer mijn mening gewoon op feiten. Alleen al onder Bush zijn er zoveel schandalen geweest die de VS niet bepaald populair maken. En ja, dat haal ik o.a. uit de kranten ja.

Citaat:
je had ook genoeg stukken kunnen vinden die over wreedheden t.o.v. amerikanen gaan, beternog een video met een live onthoofding. VIND JE DAT NORMAAL.
Kijk, en dat is nou het eeuwige mankement in jouw redenatie. Omdat anderen wreedheden tegen Amerikanen begaan, mag Amerika ook wreedheden tegen andere begaan. Vaak mensen die helemaal niks met die wreedheden te maken hadden, trouwens, vaak buitenproportioneel, om nog maar te zwijgen over het feit dat je je dan verlaagt tot hun niveau.

Ook moet je eens kappen met aan te nemen dat iedereen die kritiek heeft op de VS en/of haar handelswijze, het normaal of goed vindt dat er terroristische acties worden uitgevoerd (zoals een live onthoofding).

Citaat:
Zoals ik al heb gezegd: deze militaire verheerlijking, persoonlijke beledigingen en 'oh kijk mij eens beter zijn want ik ben een stoere soldaat'-praat werkt niet bij mij.
Oud 26-01-2006, 16:41
MikeyMo
MikeyMo is offline
Wat een perfect bewijs dat het amerikaans leger dom en nationalistisch wordt gehouden om de foute orders van hogere bazen uit te voeren. Iceball jongen, je vecht voor iets waar je later hopelijk fel op tegen bent. En dat bericht (van dat legervriendje van je, of was je dat zelf om wat meer "positieve" aandacht te krijgen?) over je dood (ik las dat, ik weet er het fijne niet van, maar neem aan dat dat gewoon aandachttrekkerij was) sloeg echt alles. Waarom ga je uberhaupt in het leger, om later te zeggen dat je respect voor diegene's ouders en vrienden moet hebben? Tuurlijk moet (kan) dat, maar ga dan niet blind het leger in. Het is niet goed, domme marionet, om te moorden voor de rede dat je "eigen volk" ook vermoord wordt. Wat maakt de "Amerikaan" (puur etisch bekeken) beter dan elk ander mens? Denk een keertje na ipv je domme orders te volgens en tegen iedereen te vertellen hoe goed het leger wel niet is. Het leger is niet goed, (op dit onderdeel natuurlijk) en een dood voor je vaderland is even pijnlijk en doelloos als enig andere dood.

Eindelijk zeg.
Oud 26-01-2006, 17:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De eeuwige soldaat

Buffy St.Marie / vertaling: Lennaert Nijgh/ zang: Boudewijn de Groot

Hij is klein van stuk en hij is groot en fors.
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout.
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien,
als soldaat is hij al eeuwen oud.

Hij is een muzelman, een hindoe, een atheďst, een jood.
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd.
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
en toch weet hij heel goed: doden is verkeerd.

Hij vecht voor Groot-Brittannië en voor Amerika.
Hij vecht voor Portugal en Pakistan.
En hij vecht ook voor de Russen en hij denkt terwijl hij vecht
dat hij zo een eind aan oorlog maken kan.

En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie.
Hij zegt: 't is voor de vrede van het land.
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
en toch ziet hij nooit het teken aan de wand.

Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans.
Zonder hem had Ceasar slechts alleen gestaan.
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
en door hem zal al dat moorden verder gaan.

Hij is de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld.
Zijn orders komen heus niet van zo ver.
Hij krijgt ze hier vandaan, van jou en mij.
Zijn leiders, dat zijn wij.
Zo maken we geen eind aan 't oorlogsleed.

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 17:21.
Oud 26-01-2006, 17:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 18:19 :
De eeuwige soldaat

Buffy St.Marie / vertaling: Lennaert Nijgh/ zang: Boudewijn de Groot

Hij is klein van stuk en hij is groot en fors.
Zijn wapens zijn van staal en steen en hout.
Hij is dertig jaar of meer en hij is nog maar zeventien,
als soldaat is hij al eeuwen oud.

Hij is een muzelman, een hindoe, een atheďst, een jood.
Katholiek en doopsgezind, gereformeerd.
En al duizend jaar doodt hij mij voor jou en jou voor mij
en toch weet hij heel goed: doden is verkeerd.

Hij vecht voor Groot-Brittannië en voor Amerika.
Hij vecht voor Portugal en Pakistan.
En hij vecht ook voor de Russen en hij denkt terwijl hij vecht
dat hij zo een eind aan oorlog maken kan.

En hij vecht voor 't communisme en voor de monarchie.
Hij zegt: 't is voor de vrede van het land.
Hij die uit te maken heeft wie er sterft en verder leeft
en toch ziet hij nooit het teken aan de wand.

Maar als hij er niet geweest was, dan had Hitler nooit een kans.
Zonder hem had Ceasar slechts alleen gestaan.
Hij maakt van zichzelf een wapen dat gebruikt wordt in de strijd
en door hem zal al dat moorden verder gaan.

Hij is de eeuwige soldaat en hij is werkelijk de schuld.
Zijn orders komen heus niet van zo ver.
Hij krijgt ze hier vandaan, van jou en mij.
Zijn leiders, dat zijn wij.
Zo maken we geen eind aan 't oorlogsleed.
flikker eens op met je Boudewijn de Groot
Oud 26-01-2006, 17:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-01-2006 @ 18:43 :
flikker eens op met je Boudewijn de Groot
flikker eens op met je... eh...

flikker eens op!
Oud 26-01-2006, 17:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 18:46 :
flikker eens op met je... eh...

flikker eens op!
als je een songtekst wil posten, wat al nergens op slaat, doe dan tenminste een goeie
Oud 26-01-2006, 18:20
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-01-2006 @ 18:55 :
als je een songtekst wil posten, wat al nergens op slaat, doe dan tenminste een goeie
OK

Citaat:
GRÖNNENS LAID

Van Lauwerzee tot Dollard tou,
Van Drente tot aan 't Wad,
Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand
Rondom ain wondre stad.
Ain Pronkjewail in golden raand
Is Grönnen, Stad en Ommelaand
Is Stad en Ommelaand!

Doar broest de zee, doar hoelt de wind,
Doar soest 't aan diek en wad,
Moar rustig waarkt en wuilt het volk,
Het volk van Loug en Stad.
Is Stad en Ommelaand!
Doar woont de dege degelkhaaid
De wille, vast as stoal,
Doar vuilt het haart, wat tonge sprekt,
In richt- en slichte toal.
Is Stad en Ommelaand!
Oud 26-01-2006, 18:52
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-01-2006 @ 19:20 :
OK
omg, er probeert iemand grappig te zijn
Oud 26-01-2006, 18:54
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-01-2006 @ 19:52 :
omg, er probeert iemand grappig te zijn

Ik heb een hekel aan het lijden
dat geleerden uit plutonium bereiden
en verkopen aan cyclopen in het pentagon.

Ik heb een hekel aan geweld
dat onverschrokken kleine burgers bijt
en laffe generaals verheft tot held.

Ik heb een hekel aan de kraten
Pluto, Techno, Buro en Aristo,
en hun hoogezeten neven de magnaten.

Ik heb een hekel aan wat bomt
als holle vaten in de legen magazijnen
van dit land vol ingebouwde puriteinen.

Ik heb ee hekel aan wat ruikt
naar zedigheid en afgemeten middelmaat
in deze zondagnatie zonder ruggegraat

Ik heb een hekel aan geluk
dat tegen korting koopbaar is
en afbetaalbaar in termijnen
Ik heb een hekel aan de burger
met gestrikte veters en bezwete reet
die jezus mint en medeburgers vreet.

Ik heb een hekel aan gezag
dat mensen nummert en codificeert
dat slaven maakt en vrijheid proclameert

Ik heb een hekel aan geweest
want gisteren is een vergeelde krant
en morgen altijd weer het beloofde land

(1973- Ward Ruyslinck.)
Oud 26-01-2006, 19:07
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-01-2006 @ 18:19 :
De eeuwige soldaat

Ik ken een oude Engelstalige versie hiervan; The Universal soldier van Donovan. Heel mooi.
Oud 26-01-2006, 19:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 26-01-2006 @ 18:55 :
We hadden het over het leger en de zin of onzin daarvan. Degene voor mij had nogal een extreme mening. Deze songtekst was daarbij relevant.

Citaat:
Poolsjewist schreef op 26-01-2006 @ 20:07 :
Ik ken een oude Engelstalige versie hiervan; The Universal soldier van Donovan. Heel mooi.
Dat wist ik. In het begin van zijn carriére heeft Boudewijn veel liedjes gezongen die Lennaert Nijgh voor hem vertaald had uit het Engels of Frans. Heb jij toevallig de Engelse versie en zou je die naar me willen sturen?

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 19:53.
Oud 26-01-2006, 20:14
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 26-01-2006 @ 17:41 :
Wat een perfect bewijs dat het amerikaans leger dom en nationalistisch wordt gehouden om de foute orders van hogere bazen uit te voeren. Iceball jongen, je vecht voor iets waar je later hopelijk fel op tegen bent. En dat bericht (van dat legervriendje van je, of was je dat zelf om wat meer "positieve" aandacht te krijgen?) over je dood (ik las dat, ik weet er het fijne niet van, maar neem aan dat dat gewoon aandachttrekkerij was) sloeg echt alles. Waarom ga je uberhaupt in het leger, om later te zeggen dat je respect voor diegene's ouders en vrienden moet hebben? Tuurlijk moet (kan) dat, maar ga dan niet blind het leger in. Het is niet goed, domme marionet, om te moorden voor de rede dat je "eigen volk" ook vermoord wordt. Wat maakt de "Amerikaan" (puur etisch bekeken) beter dan elk ander mens? Denk een keertje na ipv je domme orders te volgens en tegen iedereen te vertellen hoe goed het leger wel niet is. Het leger is niet goed, (op dit onderdeel natuurlijk) en een dood voor je vaderland is even pijnlijk en doelloos als enig andere dood.

Eindelijk zeg.
Dood of niet, het is niet de bedoeling dat men gaat natrappen.

Verder heeft dit allemaal niks meer met Bin Laden te maken.

Regels voor berichten