![]() |
||
Citaat:
maar de tweede keer vond ik hem wel enger ![]() maar niet supereng ofzo
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarop baseer jij eigenlijk dan dat het niet zo is? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als je maar een uur hebt gezien mis je wel de mooiste beelden. ![]()
|
Leef! - Gisteravond in ons kleine, knusse bioscoopje. Helaas kwam er een of andere vreselijke VROUWENCLUB! die achter ons ging zitten. Om de een of andere manier preseteerde ze het elke seconde die niet met dialoog gevuld was te gaan praten met elkaar. Vreselijk irritant, ook het constant harde gelach er ging zelfs nog een TELEFOON AF! Getver, dan ben je ouder dan 40! Dat tuig moeten ze buiten de bioscoop houden en tupperware feestjes laten geven. Voor ons zaten ook nog twee van die bejaarde dozen met van die lange jassen, veel te veel parfum en van dat luchtige haar, die waren tijdens de film ook bezig "Ooh, kostelijK! ha ha ha", ik had er bijna een een draai rond de oren gegeven, maarja, ik heb dan gelukkig nog wel een beetje fatsoen.
Anyway, de film was heel erg goed. En zeker een aanrader. 8.5/10 Twelve Monkeys - Deze gewoon lekker in bed, zonder vervelende vrouwen in m'n kamer. Ook deze film was weer erg leuk, had 'm al eens eerder gezien, maar omdat hij nogal verwarrend was toch nog maar een keertje bekijken. Goed, maar niet Leef! goed, daarom dus iets minder. Ik ga dit keer met IMDB mee 8/10
||
Citaat:
![]() Oh, 2001: A Space Odyssey - Een vriend had 'm nog niet gezien, dus heb ik 'm aan een stoel gebonden. Ik vind het de beste Kubrick en één van de beste films die ik gezien heb. 10/10. Nog een "Oh", Vanavond naar Brokeback Mountain. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 07-02-2006 om 16:25. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Behalve als het over the green mile gaat.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 07-02-2006 om 17:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook dat bandje met het telefoongesprek. Dat is juist de reden dat Willis terug in de tijd gaat. Maar blijkbaar doordát hij terug in de tijd gaat, spreekt die vrouw dat bandje in. Dat klopt dan ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
Vaak zie je in films met tijdreizen dat ze volgens de ene tijdlijn in de toekomst terecht zijn gekomen. Dan gaan ze terug in de tijd en veranderen ze dingen die grote invloed hebben waardoor je voor een bepaald stuk tijdlijn eigenlijk 2 versies hebt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat ze dat bij Twelve Monkeys hebben vermeden vind ik juist een reden om die film een hoog cijfer te geven. |
![]() |
||
Citaat:
Vanaf punt A in Willis' leven heeft hij nare dromen, herinneringen aan iets wat hij op het vliegveld heeft gezien. Jaren na punt A reist hij terug in de tijd, komt daar die vrouw tegen, arriveert met haar op het vliegveld, loopt z'n jongere ik voorbij en de boel loopt uit de klauwen. Maar hoe kan de jonge Willis al vanaf punt A die herinnering hebben als hij die gebeurtenis dan nog niet heeft veroorzaakt? Het klopt gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk: Bruce was als kleine jongen op het vliegveld, toen hij ouder was ging hij terug in de tijd en op exact datzelfde moment naar dat vliegveld. Dus ziet de kleine Bruce de grote Bruce, logisch. De film klopt. Jij denkt: Kleine Bruce staat op het vliegveld maar zijn toekomst is nog helemaal niet bepaald en hij kan dus ook niet geconfronteerd worden met grote Bruce en wat die allemaal doet. De film klopt niet. Als je naar jouw gedachtewijze kijkt, als ik dat goed heb begrepen, kan je dan wel ooit terug in de tijd reizen naar een moment waar jij al bestond? Of is er geen probleem zolang je jezelf maar niet tegenkomt? Want gedurende die hele film loopt ergens een kleine Bruce rond. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() OT. Brokeback Mountain - Ik vond het niet zo. Jake Gylenhaal was echt helemaal niets. Heath Ledger deed het wel aardig. Het verhaal op zich is vrij simpel en deed me eigenlijk helemaal niets. Het hele homo-gebeure zwerft er een beetje tussendoor en lijkt er meer ingestopt om een beetje te 'schokeren' dan iets anders. Erg plat. Het was dan wel weer mooi geschoten en de soundtrack die me erg aan The Motorcycle Diaries deed denken (ik zag later ook dat het van dezelfde maker was) was ook best aardig. Al met al niet zo heel geweldig, maar zal wel in de boeken gaan als één van de films die Hollywood omver zou gooien. 6.5/10 Forrest Gump - Ik moest er toch maar aan geloven, het was best leuk, de geschiedenis door met Forrest. 7.5/10
Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 09:09. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk zelfs dat ze niet van de Aarde komen. Ze zijn hier gedropt, om naďvelingen zoals How2PK te laten geloven dat 2001: A Space Odyssey een goede film is, want dat kon hij zelf niet bedenken.
Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 09:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is beter om de reviews te sorteren op datum ofzo. (Is ook wel een mogelijkheid trouwens.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Huh? Waar is Dinalfos zijn reactie nu gebleven? Ben ik gek aan het worden?
||
Citaat:
Edit: tja, wist ik veel dat jij als een bezetene op de F5 toets zit te drukken ![]()
Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 14:38. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ben ik stom. Die beoordeling gaat dus alleen via dat "was the above comment useful to you? Yes or No?" edit: Edit: tja, wist ik veel dat jij als een bezetene op de F5 toets zit te drukken Pff, ik las het toevalig en quote het gewoon, daarna toen ik op plaats bericht drukte zag ik je reactie niet meer. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-02-2006 om 14:41. |
![]() |
||
Citaat:
Dit is moeilijk uit te leggen. De film begint op een bepaald punt, laten we dat punt B noemen. Op punt B is Willis volwassen en heeft dán al die herinnering, nog voordat hij in de tijd heeft gereisd (naar punt A op het vliegveld). Als hij die herinnering op punt B nog niet had gehad en terug in de tijd was gereisd, was er niks aan de hand geweest. Maar voordat hij terugreist heeft hij die herinnering al. Binnen de interne logica van de film klopt dat dan al niet. Hetzelfde geldt voor opgenomen telefoongesprek. Dat is er al op punt B wanneer de film begint. Dat is de aanleiding voor de tijdreis, maar later zien we dat juist de tijdreis de opname van het gesprek veroorzaakt. Daar gaat de interne logica krom. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|