Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 20:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-02-2006 @ 20:52 :
Het is slechts iets wat me keer op keer opvalt.
Ik zeg niet dat het relevant is.
Nee, oké, maar daarom vraag ik het even.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2006, 20:01
Verwijderd
@ Markalmighty. Ik weet niet of je laatst naar NOVA hebt gekeken. Maar daar zag je al dat o.a zelfs Andre Rouvoet (van ChristenUnie) haar op haar dubieuze, leugenachtige uitspraken wees. Mohammed Cheppin deed het ook. Al die beweringen kloppen van geen kant.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:01 :
@ Markalmighty. Ik weet niet of je laatst naar NOVA hebt gekeken. Maar daar zag je al dat o.a zelfs Andre Rouvoet (van ChristenUnie) haar op haar dubieuze, leugenachtige uitspraken wees. Mohammed Cheppin deed het ook. Al die beweringen kloppen van geen kant.
Mag ik een voorbeeld? Ik vond 'r bijzonder sterk bij NOVA.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 20:59 :
Ik zie de overeenkomst tussen Deense cartoons en Kentucky Fried Chicken ook niet. Zo zie je maar weer: het gaat niet om de cartoons. Ieder excuus om te rellen is goed genoeg. Ze blijven wel lang bezig zo. Hebben die mannen geen werk? Geen geit te melken of akker te ploegen ofzo?
Jij denk dat ze met z'n miljoenen de straat op zijn gegaan om te rellen?

Relativeer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:03
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 20:59 :
Hebben die mannen geen werk?
Dat is precies wat m'n broer en ik tegen elkaar zeiden toen we het op tv zagen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:02 :
Mag ik een voorbeeld? Ik vond 'r bijzonder sterk bij NOVA.
Cheppin zei er nog iets over, waarna de discussieleidster hem erop wees dat ze het daar niet over wilde hebben. Maar Cheppin nodigde haar uit om eens mét de moslims te praten alvorens leugens óver ze te verspreiden.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:01 :
@ Markalmighty. Ik weet niet of je laatst naar NOVA hebt gekeken. Maar daar zag je al dat o.a zelfs Andre Rouvoet (van ChristenUnie) haar op haar dubieuze, leugenachtige uitspraken wees. Mohammed Cheppin deed het ook. Al die beweringen kloppen van geen kant.
Ik heb naar Nova gekeken. Ik heb Rouvoet niet op aanvallen op Hirsi Ali kunnen betrappen. Is ook niet in de stijl van de goede man. Cheppi had wel commentaar op haar, maar sowieso ken ik geen moslim die géén commentaar op haar heeft.

Maar nu gaat het dus tóch weer over haar, terwijl ik wilde weten welke van de uitspraken van haar wel of niet waar zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:02 :
Jij denk dat ze met z'n miljoenen de straat op zijn gegaan om te rellen?

Relativeer.
Ik heb het over honderdduizenden gedurende meer dan een week in Syrië, Iran, Afghanistan, India, Pakistan, Saudi-Arabië etc. Die hebben dus allemaal niks beters te doen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:08 :
Ik heb naar Nova gekeken. Ik heb Rouvoet niet op aanvallen op Hirsi Ali kunnen betrappen. Is ook niet in de stijl van de goede man. Cheppi had wel commentaar op haar, maar sowieso ken ik geen moslim die géén commentaar op haar heeft.

Maar nu gaat het dus tóch weer over haar, terwijl ik wilde weten welke van de uitspraken van haar wel of niet waar zijn.
Oh, wel de stijl van een moslim toch? *kuch*

Huh? Het gaat nog steeds over haar leugens. Andre Rouvoet zei dat hij haar zelf, als niet-moslim, al op een aantal foutieve punten aan kon spreken. (De zogenaamde Islam. punten die ze aanhaalde in Berlijn) Of dat op NOVA was, weet ik eigenlijk niet zeker.

Alle punten zijn niet waar. Wil je dat soms horen?

Ojeej, ik zie dat je je weer aangevallen voelt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:09 :
Ik heb het over honderdduizenden gedurende meer dan een week in Syrië, Iran, Afghanistan, India, Pakistan, Saudi-Arabië etc. Die hebben dus allemaal niks beters te doen?
Honderdduizenden? Je overdrijft. Bovendien zijn het veelal studenten die demonstreren.

En nee, voor hen is dit een kwalijke zaak. Hiervoor zetten zij graag hun (school)werk opzij.

Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:29
Verwijderd
"Ik wil over twintig jaar niet in een Islamtische theocratie wakker worden."
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:15 :
Honderdduizenden? Je overdrijft.
Tuurlijk. Als ik iets beweer, overdrijf ik. Maar als jij iets zegt, dan is het altijd in perspectief?

Citaat:
Bovendien zijn het veelal studenten die demonstreren.
En hoe is dat relevant?

Ik heb dan erg veel oude studenten gezien, als ik jou zo mag geloven (niet dus).

Citaat:
En nee, voor hen is dit een kwalijke zaak. Hiervoor zetten zij graag hun (school)werk opzij.
Zij zetten graag hun studie of bron van inkomsten opzij om ambassades in brand te steken en gebouwen te vernielen vanwege een 12-tal tekeningen in een krant aan de andere kant van de wereld?

Oké, nee, dat ik dat even helder heb. Ik dach al even dat ik gek aan het worden was.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:30
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:29 :
"Ik wil over twintig jaar niet in een Islamtische theocratie wakker worden."
Ik ook niet. Net zo min in een Christelijke of Sjamanistische.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:08 :


Maar nu gaat het dus tóch weer over haar, terwijl ik wilde weten welke van de uitspraken van haar wel of niet waar zijn.
Als de profeet Mohammed, ons verteld had ongelovigen en homos te vermoorden, zou ik dat ook echt doen hoor
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:30 :
Als de profeet Mohammed, ons verteld had ongelovigen en homos te vermoorden, zou ik dat ook echt doen hoor
Zegt de term 'klapmongool' je iets?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:30 :
Ik ook niet. Net zo min in een Christelijke of Sjamanistische.
Ik vind het wel schattig, dat Ayaan zo denkt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:14 :
Alle punten zijn niet waar. Wil je dat soms horen?
Ja, daar vroeg ik toch ook gewoon beleefd om? Waarom zou Hirsi Ali uit haar duim zuigen dat Mohammed opriep tot het doden van overspelige vrouwen, homo's en ongelovigen? Dat zal te toch wel ergens op abseren? Ze weet toch zelf ook wel dat, als ze onwaarheden verkondigt, dit onmiddelijk aan het licht komt?

Citaat:
Ojeej, ik zie dat je je weer aangevallen voelt.
Wie? Wat? Waar? Wanneer?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:34
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:31 :
Ik vind het wel schattig, dat Ayaan zo denkt.
Ik vind het zeer terecht, ook al is het niet realistisch.

Waarom zou ze dat niet niet mogen willen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:34 :
Ik vind het zeer terecht, ook al is het niet realistisch.

Waarom zou ze dat niet mogen willen?
Zit ze zo de boel niet een beetje op te hitsen? Ik bedoel, anti semieten, denken ook altijd maar dat de joden de wereld willen veroveren/veroverd hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:35 :
Zit ze zo de boel niet een beetje op te hitsen? Ik bedoel, anti semieten, denken ook altijd maar dat de joden de wereld willen veroveren/veroverd hebben.
En toch hoor ik jou dat nooit veroordelen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:37
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:35 :
Zit ze zo de boel niet een beetje op te hitsen?
Misschien. Waarschijnlijk.

Maar gelukkig kunnen wij dat zien Zijn we niet gezegend met een mooi onderscheidingsvermogen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:36 :
En toch hoor ik jou dat nooit veroordelen.
Ik houd van joden net zoveel, als dat ik van mijn mede mens houdt
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:37 :
Misschien. Waarschijnlijk.

Maar gelukkig kunnen wij dat zien Zijn we niet gezegend met een mooi onderscheidingsvermogen?
En de mensen van het ayaan hirsi ali web log niet . Maar ik zei toch dat ik haar schattig vond?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik zie een mooie groene zonovergoten weide waar joden, moslims, christenen en Japanners elkaar de hand schudden en picknicken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:39 :
Ik zie een mooie groene zonovergoten weide waar joden, moslims, christenen en Japanners elkaar de hand schudden en picknicken.
Omg, ik wil de Japanners <3. Als er übermenschen zijn, zijn dat de Japanners wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:39 :
Omg, ik wil de Japanners <3. Als er übermenschen zijn, zijn dat de Japanners wel.
jeweet.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:40 :
jeweet.
Ik ga over een paar jaar naar Japan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ook.

Ik heb Japanse familie
Echte Japanners, hè.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:37 :
Ik houd van joden net zoveel, als dat ik van mijn mede mens houdt
Nu reageer je niet heh, Mark Almighty, want nu kun je er niets negatiefs op zeggen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:41 :
Ik ook.

Ik heb Japanse familie
Echte Japanners, hè.
Seri, echt waar? Wat zijn ze van je?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:44
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:42 :
Seri, echt waar? Wat zijn ze van je?
Tante en nicht (die woont in Tokio). Aangetrouwd allemaal, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:42 :
Nu reageer je niet heh, Mark Almighty, want nu kun je er niets negatiefs op zeggen
Sorry dat ik even in een ander topic was en niet metéén op je gereageerd heb oh almachtige Kenjirro. Ik hoop dat je me kunt vergeven dat ik even iets anders aan het doen was dan met jou bezig zijn.

Maar nu on-topic: ik hoor je nooit bléren over anti-semtieten die het over zionistische complottheoriën hebben, maar zogauw Hirsi Ali een scheet laat sta je voorop. Vind ik opvallend.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-02-2006 @ 21:44 :
Tante en nicht (die woont in Tokio). Aangetrouwd allemaal, dat wel.
Gaaf
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:44 :

Maar nu on-topic: ik hoor je nooit bléren over anti-semtieten die het over zionistische complottheoriën hebben, maar zogauw Hirsi Ali een scheet laat sta je voorop. Vind ik opvallend.
Ja, vrouwen horen in het openbaar geen scheten te laten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:47
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:47 :
Ja, vrouwen horen in het openbaar geen scheten te laten.
Mannen ook niet heur. (Geen discriminatie)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-02-2006 @ 21:49 :
Mannen ook niet heur. (Geen discriminatie)
Sorry, maar ik vind het echt walgelijk als vrouwen ruften laten. Ze laten altijd van die stille winden, die zo ontzettend stinken. En dan gaan ze er zelf bij giechelen, vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 20:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Precies, mannen zijn er tenminste open over en laten het liefst iedereen weten dat ze geruft hebben (behalve ik dan).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 22:22
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
emmmm ik vind dit niet een prettige wending van de conversatie
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 15-02-2006 @ 21:39 :
Omg, ik wil de Japanners <3. Als er übermenschen zijn, zijn dat de Japanners wel.
Sure, you so azn.

Voor übermenschen doen Japanners wel verdomd weinig aan uitbreiding van dat über-ras, want de bevolking krimpt en ze hebben robots nodig om voor hun bejaarden te zorgen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 00:21
Prof
Prof is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 20:58 :
Maar wel als een anti-islamiet?
Dus er wordt geen rekening gehouden met de minderheid? Zullen wij ook racistische plaatsjes over Chinezen maken? Immers zoveel Chinezen zullen de Volkskrant toch niet lezen. (Oftewel, het slaat nergens op)



Die hoofdredacteur zei: "Ik plaatste de spotprenten om te benadrukken dat ik achter 'de vrijheid van meningsuiting' sta. Dus zo uit de lucht gegrepen heb ik het niet. Het is zijn redenatie.

En overmatig gebruik van smiley's doe je maar op onzin. Hier heb ik er geen boodschap aan.
je ziet toch zelf oo wel in dat een holocaust onteknner iets anders is dan iemand die de islam prut vind



ik zeg enkel da tin de eerste plaats een krant rekening houd met zijn abbonees en het is dus niet verwonderlijk dat spotprenten over jezus eerder geweigerd zijn dan spotprenten over mohammed
we hebben het hier over spotprenten niet over racisme ikw eet niet waar je dat vandaan haalt
het is duidelijk dat je weer op een alles beschuldigende toer bent

jawel zijn redenatie heeft er weiig mee te maken hij is ook maar redacteur van een krant
het heeft niets te maken met jouw met 2 maten meten verhaal

kusje
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 00:28
Prof
Prof is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-02-2006 @ 21:14 :
Oh, wel de stijl van een moslim toch? *kuch*

Huh? Het gaat nog steeds over haar leugens. Andre Rouvoet zei dat hij haar zelf, als niet-moslim, al op een aantal foutieve punten aan kon spreken. (De zogenaamde Islam. punten die ze aanhaalde in Berlijn) Of dat op NOVA was, weet ik eigenlijk niet zeker.

Alle punten zijn niet waar. Wil je dat soms horen?

Ojeej, ik zie dat je je weer aangevallen voelt.
waarom wil je nou niet concreet worden ?
geef die voorbeelden dan eens ik word zo onderhand ook wel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 02:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
By The Associated Press

An Israeli cartoonist is responding to Iran's efforts to mock the Holocaust with an unconventional contest of his own: He's asking Jewish artists to draw anti-Semitic cartoons themselves.

Amitai Sandarovich, a cartoonist for the Yediot Ahronot daily, said he came up with the idea for the competition after an Iranian newspaper launched a contest for cartoons about the Holocaust.

"I think that a strong nation needs to know how to laugh at itself, and the Jewish nation has a long history of laughing at itself," Sandarovich said.

The Iranian newspaper said its contest was a response to the publication of caricatures of Islam's Prophet Mohammed in European newspapers. The caricatures have sparked violent protests - sometimes deadly - throughout the Muslim world.

"We have received dozens of messages from Jews all over the world with the message that Jews need to fight fire with humor," Sandarovich said. "We won't burn down embassies or flags or kill or threaten people. We make cartoons that laugh at ourselves."

Sandarovich said he already has received about 100 cartoons. "Some are good and some bad," he said, with most making fun of anti-Jewish caricatures and conspiracy theories commonly found in Arab media.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 10:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-02-2006 @ 03:07 :
respect
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 11:13
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
die link daarvan was al eerder gepost dit topc.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 12:06
Verwijderd
Over een uurtje heb ik examen gedocumenteerd schrijven over dit onderwerp
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 14:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
We meten hier ook met twee maten, dat kan niet ontkend worden.

Holocaust slachtoffers hebben hier een bevoorrechte positie, waarschijnlijk uit schuldgevoel omdat er toen geen flikker voor ze werd gedaan en ze zonder protesten naar de kampen afgevoerd werden. De helft van nederland was wel degelijk een beetje anti-semitisch in die dagen, net zoals er nu anti-moslim sentimenten spelen.

De holocaust ligt hier heel gevoelig, antisemitisme ook. Daar zijn we een beetje allergisch voor, terwijl we verder blijmoedig alles en iedereen discrimineren.

Maar dat is de uitzondering op de regel dat de vrijheid van meningsuiting boven alles gaat en dat beledigen daar nu eenmaal het gevolg van kan zijn. Dat je dan maar een beetje een dikkere huid moet kweken.

Ik persoonlijk ben van mening dat dit beginsel tegenover alles en iedereen moet gelden. Ook tegenover joden. Dat gemiep van het CIDI begin ik een beetje zat te worden. Kom op, het is 60 jaar geleden, en antisemitisme is nu onder nederlanders geen bon ton meer. Er zijn eenvoudigweg niet meer genoeg joden om aanstoot aan te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 15:10
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-02-2006 @ 11:29 :
respect
Ja Yediot Ahronot is altijd wel een toffe krant vind ik
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 16-02-2006 @ 15:39 :
Er zijn eenvoudigweg niet meer genoeg joden om aanstoot aan te kunnen nemen.
Pardon?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-02-2006 @ 18:28 :
Pardon?
Waarschijnlijk bedoelt ze dat er erg weinig joden zijn die de holocaust nog hebben meegemaakt, en dat het gezeur eromheen om die reden nogal kinderachtig is (waar ik het zeker mee eens ben).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.