Advertentie | |
|
![]() |
|
Crash
![]() 2004 Regisseur: Paul Haggis Cast:Don Cheadle - Sandra Bullock - Matt Dillon - Brendan Fraser - Terrence Howard In een stad waar niemand nog contact met elkaar schijnt te hebben, komen een aantal levens van verschillende mensen plotseling met elkaar in aanraking door het lot. Verschillende vooroordelen schijnen voornamelijk de mensen van contact met elkaar te weerhouden. Politie tegenover buitenlanders, buitelanders tegenover verschillende andere minderheden en ga zo maar door. Dit alles afspelende in Los Angeles. De film probeert met verschillende verhaallijnen die goed in elkaar verbonden zijn een duidelijk beeld te geven over hoe bekrompen vooroordelen kunnen zijn en hoe deze grote gaten tussen mensen kan slaan. Een voorbeeld van eenv erhaallijn is, een mexicaanse monteur met een ex-confict uiterlijk, komt een slot repareren in een winkel van een persoon uit het middel oosten. Deze probeert te zeggen dat de deur niet sluit, waarop de winkeleigenaar denkt dat hij hem probeert op te lichten. Gevolg, mexicaan loopt weg, winkel wordt leeggerooft diezelfde avond nog, en de volgende ochtend ziet de winkeleigenaar zijn droom kapot vallen voor zijn ogen, hij verdenkt de mexicaan en gaat naar hem op zoek. Maar was hij het wel? Oordeelt hij niet te snel, oordelen wij niet te snel? De film focust duidelijk op het hebben van vooroordelen ten opzichte van mensen die anders zijn dan jij bent. In één van de beginscene's wordt dit gelijk duidelijk. Mijn eigen mening: Ontzettend aangrijpende film. Door een sterke cast zeer overtuigend gebracht. Het laat zeker Brendan Fraser zien dat hij meer kan, ik kan me voorstellen dat het voor hem ook een oplichting moet zijn geweest om in een sterke film een karakterrol te mogen spelen, na die vluchtige rolletjes in The Mummy en zijn sequel. Ook Sandra Bullock speelt, tot mijn verbazing, een goede rol. Misschien ook wel omdat deze rol niet al te veel van haar eist, maar des ondanks een aangename casting. Zeker omdat je haar nauwelijks in een wat meer indie film ziet. Maar mijn grootste bewondering gaat toch wel uit naar Matt Dillon. Hij zet een geniaal staaltje acteren in deze film neer. Je mag hem dan wel niet al te veel in deze film zien, maar je hebt gelijk een mening over deze man in deze film. Zo overtuigend als hij speelt. Terrecht een oscarnominatie voor deze bij-rol. Al met al, vindt je de vertelstijl van Magnolia erg prettig en hou je van de urban-city feel van Collateral, dan is dit zeker een film om te gaan kijken!
||
Citaat:
Ik vond het verder, cliche, zeikerig en ik vond het al helemaal niet aangrijpend. En zeggen dat als je van Magnolia houdt, deze film wat voor je is is ook fout. Want hoewel de vertelwijze hetzelfde is, zijn de verhaallijnen en de manier waarop[ het wordt weergegeven zo anders. Crash had die Oscar echt niet verdiend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nochnoi Dozor - Ja, wel oké. Het zag er mooi uit, soms alleen wel iets te druk, dat stoorde me toch wel een beetje. Voorderest was het allemaal niet zo heel bijzonder vond ik. Maar ik heb me toch nog wel weten te vermaken. 6/10
Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10
Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 09:47. |
![]() |
|
Memoirs of a Geisha - Te Amerikaans, dat is eigenlijk het grootste probleem van de film, en dan bedoel ik niet alleen de taal. Het had ook wel drie kwartier korter gemogen (dit heeft verder niets speciaal te maken met het Amerikaans trouwens). Voorderest ziet het er erg mooi uit, maar daar prik je ook vrij snel doorheen, en dan bevindt je je toch in een vervelende leegte. Er zat wel een mooie dansscène in, dat was dan ook het hoogtepunt van de film. 6/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: Running Scared gisteren in de Sneak. Goede film met veel actie, dus je verveelt je geen moment. Klein nadeel is wel dat er op een gegeven moment zóveel gebeurt dat het wat moeilijker volgen wordt, maar heel storend is het niet. Vooral de rol van Cameron Bright die een jongetje van 10 jaar speelt is erg overtuigend neergezet vond ik. Zeker wel de moeite waard als je van actie houdt. Mooi moment:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk dat hij best leuk had kunnen zijn, maar er zat 0,0 vaart in verder heb ik Edison ook gezien, ach vermakelijk. Maar meneer Timberlake moet niet verder gaan met acteren ![]()
|
The 40 year old virgin - Weer al een leuke comedie. Twee ras-echte Amerikaanse top comedies per jaar, dat is al lang geleden volgens mij. Steve Carrel is hip en ik zou bijna zelf verliefd worden op Catherine. Bij-rollen waren ook tof, en het feit dat het niet zo heel erg naar wekrijgenruziedandoenweietsdomswillenweelkaarnietmeerenkomthetuiteinde lijktochnoggoed
toegewerkt werd vond ik ook wel eens leuk. Twee uur was helaas iets te lang, maarja. 7/10
||
Verwijderd
|
Citaat:
klopt, en ik vond ashton kutcher af en toe heel irritant |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik had hem een tijdje geleden op de BBC gekeken. En wat je zegt over het einde ook ![]()
|
Sin City - Inmiddels de tweede keer. De eerste keer was op de computer, met kut geluid. Nu was het bij iemand anders op een hele grote T.V. met heel erg goed geluid. Bijna zoals het hoort dus. Man, man man. Wat een geweldige film! :kwijl: 9/10
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|