Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 13:24
Welgemeend
Welgemeend is offline
The Descent (2005)
Vet, heel spannend, alleen vond ik het moment dat de monsters daadwerkelijk in beeld kwamen zoals bij de meeste films teleurstellend. Veel spanning, en prachtige beelden in zo'n grot. Goed geacteerd ook van een stelletje unknowns.

Pi (1998)
Fantastische film. Goede rol van de lead, goed geregisseerd, met aparte camerahoeken en natuurlijk een prachtige stijl, die heel goed werkt bij deze film. Ook de muziek was op zijn plaats, en het verhaal is erg intrigerend.
Advertentie
Oud 13-03-2006, 13:50
ook hallo
ook hallo is offline
Magnolia
Ik hou echt van deze film <3333, de personages, de muziek Ik kan zelfs tom cruise uitstaan in deze film Het hele sfeertej is leuk

Pulp Fiction
Eerste keer dat ik hem zie, echt ontzettend gaaf!! Was wel zonder ondertiteling dus ik zal wel wat uitspraken gemist hebben maar vond het meeste wel geniaal
Oud 13-03-2006, 19:04
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Crash

2004
Regisseur: Paul Haggis
Cast:Don Cheadle - Sandra Bullock - Matt Dillon - Brendan Fraser - Terrence Howard

In een stad waar niemand nog contact met elkaar schijnt te hebben, komen een aantal levens van verschillende mensen plotseling met elkaar in aanraking door het lot. Verschillende vooroordelen schijnen voornamelijk de mensen van contact met elkaar te weerhouden. Politie tegenover buitenlanders, buitelanders tegenover verschillende andere minderheden en ga zo maar door. Dit alles afspelende in Los Angeles.

De film probeert met verschillende verhaallijnen die goed in elkaar verbonden zijn een duidelijk beeld te geven over hoe bekrompen vooroordelen kunnen zijn en hoe deze grote gaten tussen mensen kan slaan. Een voorbeeld van eenv erhaallijn is, een mexicaanse monteur met een ex-confict uiterlijk, komt een slot repareren in een winkel van een persoon uit het middel oosten. Deze probeert te zeggen dat de deur niet sluit, waarop de winkeleigenaar denkt dat hij hem probeert op te lichten. Gevolg, mexicaan loopt weg, winkel wordt leeggerooft diezelfde avond nog, en de volgende ochtend ziet de winkeleigenaar zijn droom kapot vallen voor zijn ogen, hij verdenkt de mexicaan en gaat naar hem op zoek. Maar was hij het wel? Oordeelt hij niet te snel, oordelen wij niet te snel? De film focust duidelijk op het hebben van vooroordelen ten opzichte van mensen die anders zijn dan jij bent. In één van de beginscene's wordt dit gelijk duidelijk.

Mijn eigen mening: Ontzettend aangrijpende film. Door een sterke cast zeer overtuigend gebracht. Het laat zeker Brendan Fraser zien dat hij meer kan, ik kan me voorstellen dat het voor hem ook een oplichting moet zijn geweest om in een sterke film een karakterrol te mogen spelen, na die vluchtige rolletjes in The Mummy en zijn sequel. Ook Sandra Bullock speelt, tot mijn verbazing, een goede rol. Misschien ook wel omdat deze rol niet al te veel van haar eist, maar des ondanks een aangename casting. Zeker omdat je haar nauwelijks in een wat meer indie film ziet.
Maar mijn grootste bewondering gaat toch wel uit naar Matt Dillon. Hij zet een geniaal staaltje acteren in deze film neer. Je mag hem dan wel niet al te veel in deze film zien, maar je hebt gelijk een mening over deze man in deze film. Zo overtuigend als hij speelt. Terrecht een oscarnominatie voor deze bij-rol.

Al met al, vindt je de vertelstijl van Magnolia erg prettig en hou je van de urban-city feel van Collateral, dan is dit zeker een film om te gaan kijken!
Oud 13-03-2006, 19:47
Verwijderd
Ik snap niet zo goed wat men zo geweldig vond aan Crash. Ik vond het erg gedramatiseerd overkomen, met veel slow-motion en muziek die extra 'emotie' aan de scenes moesten toevoegen. Verder liepen de verhaallijnen niet zo geniaal door elkaar heen als dat ik had verwacht. Sandra Bullock's verhaallijn stond praktisch los van de rest, bijvoorbeeld.
Oud 13-03-2006, 19:58
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-03-2006 @ 20:47 :
Ik snap niet zo goed wat men zo geweldig vond aan Crash. Ik vond het erg gedramatiseerd overkomen, met veel slow-motion en muziek die extra 'emotie' aan de scenes moesten toevoegen. Verder liepen de verhaallijnen niet zo geniaal door elkaar heen als dat ik had verwacht. Sandra Bullock's verhaallijn stond praktisch los van de rest, bijvoorbeeld.
Vond ik nou ook.

Ik vond het verder, cliche, zeikerig en ik vond het al helemaal niet aangrijpend. En zeggen dat als je van Magnolia houdt, deze film wat voor je is is ook fout. Want hoewel de vertelwijze hetzelfde is, zijn de verhaallijnen en de manier waarop[ het wordt weergegeven zo anders.

Crash had die Oscar echt niet verdiend
Oud 13-03-2006, 20:05
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Misschien moet je wat beter lezen, want k doel op de vertelwijze van Magnolia, niet op het verhaal.
Oud 13-03-2006, 20:13
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben vanavond een record 'over dingen heen aan het lezen' aan het verbreken. Nja ik had andere mensen het wel horen zeggen en moest even m'n frustraties kwijt, dus ik doel ook niet per direct op jouw mening
Oud 13-03-2006, 20:57
Verwijderd
Brokeback Mountain (2005)

Op zich wel aardige film, maar leek aan het eind niet meer onder de controle van de makers te zijn. Ondanks een aantal tekortkomingen kan ik de film wel waarderen.
Oud 14-03-2006, 00:27
Verwijderd
Mulholland Drive (2001)

Echt, wat een sfeer. Geweldig, en ook lekker geacteerd. Ik vond em niet zo vaag als iedereen zei, het was gewoon een leuke omdraaiing van fantasie-werkelijkheid. De soundtrack was echt fantastisch en ik dig die lesbische sex-scénes ook wel.
Oud 14-03-2006, 00:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
N00dles schreef op 13-03-2006 @ 20:47 :
Sandra is gewoon lekker, daarvoor krijgt ze al een oscar, al is ze wel oud
Oud 14-03-2006, 09:26
DanielC
DanielC is offline
Nochnoi Dozor - Ja, wel oké. Het zag er mooi uit, soms alleen wel iets te druk, dat stoorde me toch wel een beetje. Voorderest was het allemaal niet zo heel bijzonder vond ik. Maar ik heb me toch nog wel weten te vermaken. 6/10

Umberto D. - Veel beter wordt het gewoon niet. Wat een geweldige film zeg. 9/10

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 09:47.
Oud 15-03-2006, 08:54
DanielC
DanielC is offline
Memoirs of a Geisha - Te Amerikaans, dat is eigenlijk het grootste probleem van de film, en dan bedoel ik niet alleen de taal. Het had ook wel drie kwartier korter gemogen (dit heeft verder niets speciaal te maken met het Amerikaans trouwens). Voorderest ziet het er erg mooi uit, maar daar prik je ook vrij snel doorheen, en dan bevindt je je toch in een vervelende leegte. Er zat wel een mooie dansscène in, dat was dan ook het hoogtepunt van de film. 6/10
Oud 15-03-2006, 09:45
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 15-03-2006 @ 09:54 :
Memoirs of a Geisha
Aan de ene kant ben ik wel benieuwd naar deze film, maar een groot nadeel van verfilmde boeken is over het algmeen dat de film afbraak doet aan het boek. Heb het boek iets van 3 jaar geleden al gelezen en vond het helemaal fantastisch.

Ontopic: Running Scared gisteren in de Sneak. Goede film met veel actie, dus je verveelt je geen moment. Klein nadeel is wel dat er op een gegeven moment zóveel gebeurt dat het wat moeilijker volgen wordt, maar heel storend is het niet. Vooral de rol van Cameron Bright die een jongetje van 10 jaar speelt is erg overtuigend neergezet vond ik. Zeker wel de moeite waard als je van actie houdt.

Mooi moment:
Spoiler
Oud 15-03-2006, 09:49
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-03-2006 @ 10:45 :
Aan de ene kant ben ik wel benieuwd naar deze film, maar een groot nadeel van verfilmde boeken is over het algmeen dat de film afbraak doet aan het boek. Heb het boek iets van 3 jaar geleden al gelezen en vond het helemaal fantastisch.
Ik heb het boek niet gelezen. M'n beoordeling is dan ook alleen maar over de film, niet een uitwerking van het boek ofzo. Als ik jouw was zou ik ook gewoon de film en het boek apart waarderen, je schiet er niets mee op om te vergelijken.
Oud 15-03-2006, 10:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 15-03-2006 @ 10:45 :
Aan de ene kant ben ik wel benieuwd naar deze film, maar een groot nadeel van verfilmde boeken is over het algmeen dat de film afbraak doet aan het boek.
Wat, het boek wordt slechter vanwege de film?
Oud 15-03-2006, 13:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Syriana,
Ik vond het een saaie, niet te volgen film (kwam mede denk ik doordat ik om de minuut met m'n ogen dicht zat) .
Oud 15-03-2006, 15:12
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 14-03-2006 @ 01:39 :
Sandra is gewoon lekker, daarvoor krijgt ze al een oscar, al is ze wel oud
Jammer toch dat mensen oud worden. Bij haar had de teller 10 jaar geleden gestopt moeten worden.
Oud 15-03-2006, 15:31
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 15-03-2006 @ 14:33 :
Syriana,
Ik vond het een saaie, niet te volgen film (kwam mede denk ik doordat ik om de minuut met m'n ogen dicht zat) .
herkenbaar
Ik denk dat hij best leuk had kunnen zijn, maar er zat 0,0 vaart in

verder heb ik Edison ook gezien, ach vermakelijk. Maar meneer Timberlake moet niet verder gaan met acteren
Oud 15-03-2006, 16:12
AlopiA
AlopiA is offline
Saw
minder gruwelijk dan gedacht, maar toch behoorlijk eng hier en daar

Mr and Mrs Smith
Leuk
Oud 15-03-2006, 17:49
Verwijderd
Pulp Fiction

. Vooral de droge humor.

The Godfather (1)

Geweldige film met een nog geweldigere Marlon Brando.
Oud 15-03-2006, 17:52
ook hallo
ook hallo is offline
Jeux d'enfants (Love me if you dare)

Echt leuke film, leuk sfeertje. Had hem al weleens eerder gezien, ik begrijp hem nu wel beter, maar snap het eind alleen nog niet helemaal
Oud 15-03-2006, 21:53
paco de taco
paco de taco is offline
Man on the moon

Was zojuist op Veronica,
beetje apart maar hij had wel iets vond ik.
Oud 16-03-2006, 00:26
Verwijderd
Man On The Moon.

Tering wat blijkt Carrey toch een geweldig acteur. Verder hele sterke film, kende de achtergrond verder niet dus vrij onbevangen bekeken. Ik werd zowaar even licht emotioneel aan het einde en dat gebeurt me bij films nooit.

Snel nog maar een keer gaan kijken.
Oud 16-03-2006, 00:38
Verwijderd
Crash (2005)

Best aardige, episodische film waarin haast ieder karakter alleen in stereotypes lijkt te denken, en allerlei clichés naar bovenkomen, en die je desondanks toch met de neus op de situaties drukt.

Geniaal? Nee.
Goed genoeg.
Oud 16-03-2006, 10:10
DanielC
DanielC is offline
The 40 year old virgin - Weer al een leuke comedie. Twee ras-echte Amerikaanse top comedies per jaar, dat is al lang geleden volgens mij. Steve Carrel is hip en ik zou bijna zelf verliefd worden op Catherine. Bij-rollen waren ook tof, en het feit dat het niet zo heel erg naar wekrijgenruziedandoenweietsdomswillenweelkaarnietmeerenkomthetuiteinde lijktochnoggoed
toegewerkt werd vond ik ook wel eens leuk. Twee uur was helaas iets te lang, maarja. 7/10
Oud 16-03-2006, 10:40
Drez
Drez is offline
The Italian Job.
Wel okee.

Citizen Kane

The Hidden Fortress
Had zowaar een te volgen verhaal.

Swimming Pool
Heel gaaf. Maar ik snapte het einde niet help?
Oud 16-03-2006, 12:01
Love_Fulfilled
Just Married
Mhaw, zaten wel grappige dingen in, maar voor de rest niet hilarisch.
Oud 16-03-2006, 12:41
Dexter_M
Dexter_M is offline
The great yokai war.

Tsjah standaard takashi miike filmpjes, met veel bloed en vreemde mensen en wezens. maar heb me erg goed vermaakt.
7/10
Oud 16-03-2006, 12:48
pino123
pino123 is offline
Jeux d'Enfants

blijft een leuke Franse film. Vooral het eerste gedeelte toen het nog kinderen waren, vind ik echt zo'n Franse Amélieachtige film.
Oud 16-03-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 16-03-2006 @ 13:01 :
Just Married
Mhaw, zaten wel grappige dingen in, maar voor de rest niet hilarisch.

klopt, en ik vond ashton kutcher af en toe heel irritant
Oud 16-03-2006, 13:32
Love_Fulfilled
Citaat:
jukeboxxx schreef op 16-03-2006 @ 14:05 :
klopt, en ik vond ashton kutcher af en toe heel irritant
Dat vond ik opzich niet, maar iedereen z'n eigen mening .
Oud 16-03-2006, 14:14
Verwijderd
Out of the Past (1947)

Aardige film noir die uitblinkt door het naturelle acteerwerk van Robert Mitchum. Wat een geweldige uitstraling heeft die gast.
De femme fatale daarentegen acteert minder 'naturel' en sommige plottwists vond ik niet zo boeiend.
Overigens ook met Kirk Douglas (de vader van...).

3.5/5
Oud 16-03-2006, 17:41
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 13-03-2006 @ 20:04 :
Crash

[afbeelding]
2004
Regisseur: Paul Haggis
Cast:Don Cheadle - Sandra Bullock - Matt Dillon - Brendan Fraser - Terrence Howard

In een stad waar niemand nog contact met elkaar schijnt te hebben, komen een aantal levens van verschillende mensen plotseling met elkaar in aanraking door het lot. Verschillende vooroordelen schijnen voornamelijk de mensen van contact met elkaar te weerhouden. Politie tegenover buitenlanders, buitelanders tegenover verschillende andere minderheden en ga zo maar door. Dit alles afspelende in Los Angeles.

De film probeert met verschillende verhaallijnen die goed in elkaar verbonden zijn een duidelijk beeld te geven over hoe bekrompen vooroordelen kunnen zijn en hoe deze grote gaten tussen mensen kan slaan. Een voorbeeld van eenv erhaallijn is, een mexicaanse monteur met een ex-confict uiterlijk, komt een slot repareren in een winkel van een persoon uit het middel oosten. Deze probeert te zeggen dat de deur niet sluit, waarop de winkeleigenaar denkt dat hij hem probeert op te lichten. Gevolg, mexicaan loopt weg, winkel wordt leeggerooft diezelfde avond nog, en de volgende ochtend ziet de winkeleigenaar zijn droom kapot vallen voor zijn ogen, hij verdenkt de mexicaan en gaat naar hem op zoek. Maar was hij het wel? Oordeelt hij niet te snel, oordelen wij niet te snel? De film focust duidelijk op het hebben van vooroordelen ten opzichte van mensen die anders zijn dan jij bent. In één van de beginscene's wordt dit gelijk duidelijk.

Mijn eigen mening: Ontzettend aangrijpende film. Door een sterke cast zeer overtuigend gebracht. Het laat zeker Brendan Fraser zien dat hij meer kan, ik kan me voorstellen dat het voor hem ook een oplichting moet zijn geweest om in een sterke film een karakterrol te mogen spelen, na die vluchtige rolletjes in The Mummy en zijn sequel. Ook Sandra Bullock speelt, tot mijn verbazing, een goede rol. Misschien ook wel omdat deze rol niet al te veel van haar eist, maar des ondanks een aangename casting. Zeker omdat je haar nauwelijks in een wat meer indie film ziet.
Maar mijn grootste bewondering gaat toch wel uit naar Matt Dillon. Hij zet een geniaal staaltje acteren in deze film neer. Je mag hem dan wel niet al te veel in deze film zien, maar je hebt gelijk een mening over deze man in deze film. Zo overtuigend als hij speelt. Terrecht een oscarnominatie voor deze bij-rol.

Al met al, vindt je de vertelstijl van Magnolia erg prettig en hou je van de urban-city feel van Collateral, dan is dit zeker een film om te gaan kijken!
Slechte recensie
Oud 16-03-2006, 18:16
Verwijderd
Amadeus
Mja, dat lachje van Wolfie is grappig maar na een tijdje wordt het ook wel irritant. Verder wel goede film enzo. Ik weet er niet zo veel over te zeggen.
Ohja dat hoge gezang in die opera's is nogal kut om aan te horen.

Green Street Hooligans (aka Hooligans)
Geweldige film. Leuk geacteerd en vooral de knokpartijen zijn erg mooi gedaan. Ook muziek was wel oke en de film wist me voor in de volle lengte te boeien, iets dat bij mij bij veel films niet echt het geval is.
En omdat ik amper iets afwist over de hooliganscene in Engeland heb ik er nog wat van opgestoken ook.
Oud 16-03-2006, 18:59
MTpower
MTpower is offline
Green Street Hooligans
Goeie film, had hem toen ook in de bioscoop gezien en wilde hem perse zelf op dvd hebben
Heb hem nu dus ook En ik ben er erg blij mee
8/10

Sin City
Warrig verhaal, toch erg leuk om naar te kijken. Leuk gedaan met dat zwart-wit en dan highlights in kleur (ineens een rode auto, of rode schoenen).
7,5/10
Oud 16-03-2006, 21:19
ook hallo
ook hallo is offline
From hell

Een stuk minder om als tweede keer te zien. De spanning is echt compleet weg
Oud 16-03-2006, 22:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 16-03-2006 @ 01:26 :
Man On The Moon.

Tering wat blijkt Carrey toch een geweldig acteur. Verder hele sterke film, kende de achtergrond verder niet dus vrij onbevangen bekeken. Ik werd zowaar even licht emotioneel aan het einde en dat gebeurt me bij films nooit.

Snel nog maar een keer gaan kijken.
Je ziet inderdaad ineens een hele andere kant van Jim Carrey.
Ik had hem een tijdje geleden op de BBC gekeken.
En wat je zegt over het einde ook
Oud 16-03-2006, 22:35
Verwijderd
Cool Runnings

Geniaal.
Oud 17-03-2006, 08:06
Tejay
Tejay is offline
Crash

In tegenstelling tot veel recensies vond ik hem wel heel goed. Hij heeft me van begin tot eind kunnen boeien en dat kan ik van Brokeback Mountain, die andere oscar-kandidaat, niet zeggen.
Sterk geacteerd, goeie dialogen!
Het is en lijkt overdreven, maar dat is de bedoeling en het stoort me niet.
Maar achteraf toch mss niet helemaal op zijn plaats tussen A beautiful mind, Lord of the Rings, Million Dollar Baby, enz..

Score: 8/10
Oud 17-03-2006, 08:49
DanielC
DanielC is offline
Sin City - Inmiddels de tweede keer. De eerste keer was op de computer, met kut geluid. Nu was het bij iemand anders op een hele grote T.V. met heel erg goed geluid. Bijna zoals het hoort dus. Man, man man. Wat een geweldige film! :kwijl: 9/10
Oud 17-03-2006, 14:23
ook hallo
ook hallo is offline
No man's land
De keiharde realiteit , veel meer heb ik er niet over te zeggen

Superzise me
Aan de ene kant wel een goede fdocu, aangezien ik ontzettende zin in groente kreeg, en de McDonald's even niet meer hoef te zien, alleen vond ik hem soms wel een beetje eenzijdig
Oud 17-03-2006, 15:28
synclinorium
synclinorium is offline
The new world
Heel langdradig en ik vond hem (daardoor) saai. Wel mooie beelden en ook wel aardig verhaal. Maar het duurt te lang gewoon.

Banditas
Erg leuke film. Goed samenspel tussen Hayek en Cruz. Grappig, snelheid en feelgoodmovie. En op het einde komt alles weer goed
Oud 17-03-2006, 16:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 17-03-2006 @ 15:28 :
Banditas
Erg leuke film. Goed samenspel tussen Hayek en Cruz. Grappig, snelheid en feelgoodmovie. En op het einde komt alles weer goed
lekker spoileren...
Oud 17-03-2006, 17:05
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Qimm schreef op 17-03-2006 @ 17:51 :
lekker spoileren...
Feelgoodmovies eindigen altijd goed, 95 % van de films eindigen goed. Na 1 min. van zo'n soort film gezien te hebben weet je dat het goed afloopt.
Oud 17-03-2006, 17:11
Verwijderd
rudolph the red nosed reindeer
Oud 17-03-2006, 17:11
Verwijderd
21 Grams (2003)

Warrige, maar gave film. Maar wat wil je ook, met een film die stiekem toch eigenlijk compleet om Benicio del Toro draait? Verder Sean Penn, die meer en meer wegkrijgt van Michael Douglas en Robert DeNiro, zien we de blote borsten van Naomi Watts, een hoop bloed en uiteindelijk een heel religieus verantwoord verhaaltje. Prima toch.
Oud 17-03-2006, 18:13
Verwijderd
Lord Of War
Mja. Het enige echt foute is dat het nogal onwaarschijnlijk is dat iemand binnen zeer korte tijd een "fantastische" zakenman wordt. Heeft alles netjes voor elkaar en goede contacten. Dat ging me net toch iets te snel en is een best groot minpunt. En verder dat de hoofdpersonen ietwat oppervlakkig blijven.

Maar afgezien daarvan is Nicolas Cage, as usual, top en Bridget Moynahan is wel een leuke actrice. Verder goed tempo, hier een vleugje humor en daar een snufje geweld. De gedachtes van Orlov die je door heel de film heen hoort zijn ook wel vet gedaan.

Jammer van het onrealistische, maar acteerwerk en nog wat dingen maken toch veel goed.
Oud 17-03-2006, 18:14
Love_Fulfilled
Citaat:
ook hallo schreef op 17-03-2006 @ 18:05 :
Feelgoodmovies eindigen altijd goed, 95 % van de films eindigen goed. Na 1 min. van zo'n soort film gezien te hebben weet je dat het goed afloopt.
Dat dacht ik ook wel.. dus nee een echte spoiler is het niet .
Oud 17-03-2006, 21:56
Verwijderd
Master And Commander
Russel Crowe speelt echt fantastisch, net als dat jongetje dat z'n arm kwijtraakt (ik kan de naam van die acteur even niet vinden) en die jonge gast die Lieutenant wordt (Peter heet 'ie geloof ik).
Verder goede film, mooi opgenomen en het is weer eens wat anders dan een of ander verhaal over een misdaad in de VS.
De gevechten tussen de schepen zijn ook goed gedaan. Het enige minpunt vond ik het vage einde, dat snapte ik niet helemaal.

Ohja, en dat je eigenlijk maar weinig over de personages te weten komt en dat die dus niet goed uitgewerkt worden, dat is een beetje jammer.

Laatst gewijzigd op 17-03-2006 om 21:58.
Oud 18-03-2006, 03:59
Verwijderd
Annie Hall

Woody Allen, you gotta love him.
Wat een geweldige one-liners, leuk verteld verhaal en goede rollen van Diane Keaton en Woody zelf (en ook een jonge Christopher Walken in een mini-rolletje was super).

4/5
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten