Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 22:16
Roos
Roos is offline
Beetje jammer dat ze nu al 2 teratomen hebben gehad. Deze man, en die vrouw met die gigantische buik (die toen boos werd op Alex omdat ze hem hoorde praten door de microfoon).
Oud 18-04-2006, 22:18
Koning
Koning is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-04-2006 @ 23:16 :
Beetje jammer dat ze nu al 2 teratomen hebben gehad. Deze man, en die vrouw met die gigantische buik (die toen boos werd op Alex omdat ze hem hoorde praten door de microfoon).
Ja idd, in een echt ziekenhuis zou dat nooit gebeuren
Oud 18-04-2006, 22:24
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 18-04-2006 @ 22:23 :
Maar hoe komt dat sperma dan bij z'n baarmoeder, en waar komt het kind uit...

Eigenlijk wil ik helemaal geen antwoorden op deze vragen
het is geen kind maar een gezwel
Oud 18-04-2006, 22:30
Tink*
Tink* is offline
Ik vond eerst Alex al heel leuk toen dat meisje vroeg of hij haar wilde zoenen en hij zei dat het juist door de juiste persoon moet gebeuren dat het dan het allermooist is etc. En dat hij dan op het eind Izzie zo zoende vond ik echt geweldig.

En Bailey was ook erg leuk toen ze Dr. Shepherd eens de les las over dat hij bij Meredith uit de buurt moest bijven.

Dat brandende hart was raar.
Oud 18-04-2006, 22:32
Lente
Lente is offline
ik vind het jammer dat er zo veel van die bizarre dingen gebeuren
Oud 18-04-2006, 22:37
Suey
Suey is offline
Ja echt te overdreven.
Oud 19-04-2006, 09:10
Cheenna
Cheenna is offline
Ik heb het gemist
Is er veel gebeurt?
Oud 19-04-2006, 09:16
Solid
Solid is offline
Alex die Izzie zoent <3
Oud 19-04-2006, 09:32
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Solid schreef op 19-04-2006 @ 10:16 :
Alex die Izzie zoent <3
En dan moet ik precies die aflevering missen
Oud 19-04-2006, 09:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Lente schreef op 18-04-2006 @ 22:32 :
ik vind het jammer dat er zo veel van die bizarre dingen gebeuren
Ja, want alledaagse dingen zijn veel spannender om naar te kijken

Vette ep, zoals gewoonlijk. Go Alex! (hij was ook echt lief tegen dat meisje!)
Lekker bizar met die man zeg Wel intressant
Oud 19-04-2006, 09:43
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Qimm schreef op 19-04-2006 @ 10:34 :
Ja, want alledaagse dingen zijn veel spannender om naar te kijken

Vette ep, zoals gewoonlijk. Go Alex! (hij was ook echt lief tegen dat meisje!)
Lekker bizar met die man zeg Wel intressant
Welke man? En wat was bizar?
Baal der echt van dat ik het gewoon gemist heb!
Was vergeten een videoband neer te leggen zodat mn pa het kon opnemen.
Oud 19-04-2006, 09:52
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 18-04-2006 @ 23:24 :
het is geen kind maar een gezwel
Toen wist ze dat nog niet. Ze had gepost in de pauze ofzo en toen dachten we nog dat het misschien een kind was..
Oud 19-04-2006, 09:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Cheenna schreef op 19-04-2006 @ 09:43 :
Welke man? En wat was bizar?
Baal der echt van dat ik het gewoon gemist heb!
Was vergeten een videoband neer te leggen zodat mn pa het kon opnemen.
Er was een 'zwangere' man, dikke buik, positieve zwangerschaps test en hij zat op psychiatrie, Izzie en Christina hadden hem 'gestolen' om hem te onderzoeken. Nu bleek dat hij een enorm gezwel in zijn buik had zitten (een zgn teratoom) waar ook tanden en haren groeien. Het is een ongecontroleerde groei van allerlei cellen en in deze mate erg zeldzaam. Dus het hele ziekenhuis was dus een circus.
Nja allemaal heel freaky, zit op mijn werk en kan geen totale samenvattig geven! Iemand anders?
Oud 19-04-2006, 09:59
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Qimm schreef op 19-04-2006 @ 10:57 :
Er was een 'zwangere' man, dikke buik, positieve zwangerschaps test en hij zat op psychiatrie, Izzie en Christina hadden hem 'gestolen' om hem te onderzoeken. Nu bleek dat hij een enorm gezwel in zijn buik had zitten (een zgn teratoom) waar ook tanden en haren groeien. Het is een ongecontroleerde groei van allerlei cellen en in deze mate erg zeldzaam. Dus het hele ziekenhuis was dus een circus.
Nja allemaal heel freaky, zit op mijn werk en kan geen totale samenvattig geven! Iemand anders?
Pff het klinkt echt ranzig. Je zou het maar in je hebben zitten
Oud 19-04-2006, 10:09
Solid
Solid is offline
Hier een samenvatting:
Meredith greep in omdat zij die man en zijn vrouw begreep (dat er niet tégen hen maar óver hen werd gepraat) Zij was ook het mikpunt van roddels, omdat iedereen wist dat shepherd voor zijn vrouw had gekozen en niet haar. Shepherd wilde trouwens met dr praten maar bailey hield hem tegen, dat hij het recht niet had, niet meer althans en dat meredith het nu moeilijk had en er nog iets van probeerde te maken en dat hij uit haar buurt moest blijven.
Later zie je hem en zijn vrouw bij de therapeut zitten. Het contact met Meredith is er niet meer zegt Shepherd, dat is nu 'opgelost' oid. En zijn vrouw gaat verhuizen naar Seatle en blijft dus (ook omdat de chief heeft gezegd geld in haar te steken en de afdeling en ze dus toekomst heeft daar qua werk) Ze wil hem trouwens een hand geven maar hij geeft de zijne niet. Vervolgens trekt zij haar hand weg en legt hij aarzelend weer zijn hand neer..kortom, zit toch nog niet helemaal lekker..

Verder was izzie boos op alex en alex had een patiente die nog nooit gezoend had en zij vroeg hem haar te zoenen. Toen zei hij dat de eerste zoen met iemand speciaal moest zijn en dat je jezelf erin moest verliezen, er helemaal voor moest gaan. Aan het einde vd aflevering gaat ie naar het café, waar iedereen is. Hij loopt naar Izzie die 'what?' zegt. En hij pakt haar vast, buigt haar achterover en zoent haar zeg maar zo'n hollywoodkus, of hoe noem je dat. En dan loopt ie weer weg en Izzie kijkt helemaal blij en zegt iets in de trant van 'wow'
Oud 19-04-2006, 10:27
Verwijderd
Maarreh, kunnen wij daaruit concluderen dat Alex nog nooit iemand gezoend heeft, of?
Oud 19-04-2006, 10:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het was echt wel een geweldige aflevering zeg Ik zat alleen te kijken en heb steeds hardop zitten lachen en commentaar zitten geven

Alex en Izzie <<3 jum...
Bailey
Burke bah hij loopt alleen maar weg en gaat geen confrontaties aan..
Die "zwangere" man was echt zielig, dat niet eerder iemand iedereen wegstuurde, Bailey ofzo

Ik ben nu verliefd op Alex (dat wisselt per serie en per week )
Oud 19-04-2006, 10:32
Solid
Solid is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2006 @ 11:27 :
Maarreh, kunnen wij daaruit concluderen dat Alex nog nooit iemand gezoend heeft, of?
nee joh maar háár (die patient) eerste zoen moest met iemand speciaal zijn en niet zomaar met iemand tussendoor. Daarbij moest een zoen met iemand zijn waarbij je je helemaal verliest (oid) en je niet meer wilt ophouden en dat deed ie dus met Izzie!
Oud 19-04-2006, 10:33
Hyphen
Hyphen is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 19-04-2006 @ 11:31 :
Het was echt wel een geweldige aflevering zeg
Ja ik vond het ook leuk! Ik heb gelukkig bijna de break-up ep van vorige week gedownload dus dan ben ik weer volledig op de hoogte..
Oud 19-04-2006, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Solid schreef op 19-04-2006 @ 11:32 :
nee joh
naďeviteit de gekste
Oud 19-04-2006, 10:44
Solid
Solid is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2006 @ 11:38 :
naďeviteit de gekste
oh haha
Oud 19-04-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Solid schreef op 19-04-2006 @ 11:32 :
nee joh maar háár (die patient) eerste zoen moest met iemand speciaal zijn en niet zomaar met iemand tussendoor. Daarbij moest een zoen met iemand zijn waarbij je je helemaal verliest (oid) en je niet meer wilt ophouden en dat deed ie dus met Izzie!
Zoiets dacht ik dus ook
Maar wel dat hij de 1e zoen met Izzie niet wou verpesten. Dat hij haar wel echt leuk vind!
Vond hem iig deze aflevering echt lief met die patient !!
Meredith moet maar weer gaan ontwaken / normaal doen.
& Bailey vond ik echt aardig !!
Oud 19-04-2006, 12:52
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Solid schreef op 19-04-2006 @ 11:09 :
Hier een samenvatting:
Meredith greep in ......
Bedankt voor de samenvatting
Oud 19-04-2006, 13:09
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2006 @ 11:27 :
.... george had zijn syf toch van alex (via ??) .. (heeft daarbij vast ook wel gezoend)
Oud 19-04-2006, 13:47
just_me16
just_me16 is offline
echt weer een supper aflevering

Die actie van meredith vond ik echt goed, hoe ze iedereen die kamer uit stuurde

Ook baylie was tof hoe ze eigenlijk een beetje voor meredith opkwam tegen mcdreamy.

Die kus op het einde was echt geweldig.

Die "zwangere" man vond ik wel een beetje ver gezocht maar toch wel leuk.
Oud 19-04-2006, 13:55
Verwijderd
Bailey wordt leuker en leuker <3
lief zoals ze opkwam voor meredith!

Leuk voor George dat ie zo geliefd is bij Burke

En er zijn idd wel steeds aparte gevallen in dat ziekenhuis, maar ik vind het nu nog niet echt vervelend.

En die zoen van Alex was
Oud 19-04-2006, 13:59
gurl19
gurl19 is offline
Heeft iemand zoveel medische kennis waardoor diegene het brandende hart kan verklaren?

Ik snap niet hoe zoiets kan gebeuren!
Oud 19-04-2006, 14:07
Verwijderd
Ik snap het ook niet. Er worden wel vaak bloedvaatjes dichtgeschroeid tijdens een operatie, maar dat gebeurt met heet metaal en niet met vlammen, bovendien is het in het lichaam nogal vochtig waardoor het niet zomaar gaat branden, en bovendien bestaat een lichaam vooral uit eiwitten die niet makkelijk branden maar meer schroeien. Roos misschien?
Oud 19-04-2006, 14:46
Cheenna
Cheenna is offline
(ik heb de aflevering niet gezien, maar een vriendin van mij dacht dat het zo ongeveer zo zat
Het hart was met alcohol schoongemaakt, en doordat er bij de aparatuur een vonkje vrij kwam kon het in de fik vliegen..

Geen idee of het klopt heb er namelijk geen verstand van
Oud 19-04-2006, 14:48
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat ze het hart met alcohol gaan schoonmaken... waarom zouden ze dat doen? Dan komt er best veel alcohol rechtstreeks in het bloed, en het hart hoeft niet ontsmet te worden als het goed is.
Oud 19-04-2006, 14:59
Cheenna
Cheenna is offline
Ik weet het ook niet.. kan er ook niks over vinden op het internet maar heb ook niet echt heel goed gezocht moet ik zeggen.
Oud 19-04-2006, 15:23
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2006 @ 15:48 :
Ik denk eigenlijk niet dat ze het hart met alcohol gaan schoonmaken... waarom zouden ze dat doen? Dan komt er best veel alcohol rechtstreeks in het bloed, en het hart hoeft niet ontsmet te worden als het goed is.
Ik zat me net te bedenken dat het schoonmaken met alcohol wel een voordeel heeft want het zorgt ervoor dat de bloedvaten beter zichtbaar worden. Dus misschien hebben ze daarom het hart schoongemaakt met alcohol?
Oud 19-04-2006, 15:34
Qimm
Qimm is offline
Meestal gebruiken ze dan jodium, alcohol is niet echt prettig voor zulke zaken... Maar misschien had ze een jodium allergie
Oud 19-04-2006, 19:14
Verwijderd
het is ook wel vreemd dat ze daar niet verder op ingegaan zijn.. of aan haar man hebben uitgelegd hoe dat zo kon.
Oud 19-04-2006, 19:20
Verwijderd
Ze gebruikten daarvoor ergens toch nitroglycerine ofzo bij haar? Misschien heeft dat er wat mee te maken
Oud 19-04-2006, 19:37
Qimm
Qimm is offline
Nitroglycerine is simpelweg eenmiddel om de bloedvaten te verwijden, dat zit ook in die 'tabletjes onder de tong' voor mensen met een hartaanval. Lijkt me niet erg brandbaar en vast ook niet de reden.
Maar ik kan ook niks verzinnen
Oud 19-04-2006, 19:43
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Qimm schreef op 19-04-2006 @ 16:34 :
Maar misschien had ze een jodium allergie
En als je ergens allergies voor bent dan vliegen er ingewanden in de fik
Oud 19-04-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 19-04-2006 @ 20:43 :
En als je ergens allergies voor bent dan vliegen er ingewanden in de fik
nee, het idee was dat ze daarom misschien alcohol hebben gebruikt, en dat brandt wel.

Wel lezen
Oud 19-04-2006, 19:58
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-04-2006 @ 20:46 :
nee, het idee was dat ze daarom misschien alcohol hebben gebruikt, en dat brandt wel.

Wel lezen
Oud 19-04-2006, 20:05
Jolt
Jolt is offline
Had ik dus even de verkeerde gedownload:

Spoiler

Maar ach dat was ook een leuke ep
Oud 19-04-2006, 22:44
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2006 @ 15:07 :
Ik snap het ook niet. Er worden wel vaak bloedvaatjes dichtgeschroeid tijdens een operatie, maar dat gebeurt met heet metaal en niet met vlammen, bovendien is het in het lichaam nogal vochtig waardoor het niet zomaar gaat branden, en bovendien bestaat een lichaam vooral uit eiwitten die niet makkelijk branden maar meer schroeien. Roos misschien?
Ja ik zat ook echt zo te kijken In het Erasmus MC hebben ze een soort statische metaalpennetjes waarmee ze je weefsel 'verschroeien', dat loopt dus op electriciteit.

Dit was mijn theorie: 1 van die gaasjes is afgefikt door gebruik van een electrisch mes.

Oh ja en nitroglycerine geven bij iemand met een hartinfarct
Oud 19-04-2006, 22:52
Roos
Roos is offline
(soms zijn medische series niet leuk meer als je Geneeskunde doet, er zaten nog meer fouten in deze aflevering, maar ik zal jullie er niet mee lastig vallen Het blijft een leuke serie!)
Oud 20-04-2006, 08:34
Jolt
Jolt is offline
Mijn moeder is ook zuster, en ze zegt ook steeds, ach man dat kan nooit.

Trouwens: nitroglycerine dat is toch zeer explosief?
Oud 20-04-2006, 08:37
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-04-2006 @ 22:44 :
Ja ik zat ook echt zo te kijken In het Erasmus MC hebben ze een soort statische metaalpennetjes waarmee ze je weefsel 'verschroeien', dat loopt dus op electriciteit.

Dit was mijn theorie: 1 van die gaasjes is afgefikt door gebruik van een electrisch mes.

Oh ja en nitroglycerine geven bij iemand met een hartinfarct

Het ‘tabletje onder de tong’ - nitroglycerine of isosorbinenitraat - laat de pijn bij echte angina pectoris meestal binnen enkele minuten verdwijnen. Onder de tong gelegd werkt het snel en effectief, maar niet lang. Isosorbinenitraat bestaat ook als tablet met langere werking. Als de tablet wordt geslikt, geeft deze enkele uren bescherming tegen aanvallen van angina pectoris.

Bron: http://www.e-gezondheid.be/nl/ziekte...08-890-art.htm

Oud 20-04-2006, 08:38
Jolt
Jolt is offline
Oud 20-04-2006, 08:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
Qimm schreef op 20-04-2006 @ 09:37 :

Het ‘tabletje onder de tong’ - nitroglycerine of isosorbinenitraat - laat de pijn bij echte angina pectoris meestal binnen enkele minuten verdwijnen. Onder de tong gelegd werkt het snel en effectief, maar niet lang. Isosorbinenitraat bestaat ook als tablet met langere werking. Als de tablet wordt geslikt, geeft deze enkele uren bescherming tegen aanvallen van angina pectoris.

Bron: http://www.e-gezondheid.be/nl/ziekte...08-890-art.htm

Oke, en waar staat nou in je stukje (tussen alle rolleyes ) dat het ook werkt bij een hartinfarct?
Oud 20-04-2006, 09:01
Qimm
Qimm is offline
Daarvoor wil ik je verwijzen naar de link, daar scharen ze die beide zaken samen. Maar wil je nou zeggen dat er géén tabletje onder de tong wordt gegeven bij een hart infract, on de bloedvaten te verwijden zodat er zo veel mogelijk bloed tóch bij het hart kan komen? En dan dat komt door Nitroglycerine, jij studeert toch medicijnen he? Zoek het maar op in je Kompas, ik heb de mijne helaas niet thuis liggen.

Citaat:
Nitroglycerine wordt niet alleen gebruikt als explosief, maar ook als hartmedicijn. Waarom het mensen met een hartaanval of angina pectoris verlichting geeft was tot nu toe echter onduidelijk. Amerikaanse onderzoekers hebben het enzym geďdentificeerd dat verantwoordelijk is voor de heilzame werking van het explosieve goedje, en dat geeft artsen en onderzoekers een aangrijpingspunt om de negatieve bijwerkingen van het medicijn te bestrijden
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/7258878/

Nja maar je mag best eigenwijs doen
Oud 20-04-2006, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Angel on Earth schreef op 19-04-2006 @ 14:09 :
.... george had zijn syf toch van alex (via ??) .. (heeft daarbij vast ook wel gezoend)
Uhuh goed punt
Oud 20-04-2006, 13:04
Roos
Roos is offline
Oke, sorry, het was niet mijn bedoeling om een hele discussie over NTG te starten, dus dit zal mijn laatste post zijn over het onderwerp

Indicatie NTG sunlinguaal: Acute aanvallen van angina pectoris. Ter voorkoming van een te verwachten aanval van angina pectoris door bv. inspanning.

Contra-indicaties: Verhoogde intracraniële druk, bv. bij hoofdtrauma of hersenbloeding. Kort na een myocardinfarct. Ernstige anemie. Ernstige hypotensie. Overgevoeligheid voor nitraten.

Waarschuwingen en voorzorgen
Indien bij een acute aanval van angina pectoris het gewenste effect na 15 minuten niet is bereikt, dient men bedacht te zijn op een myocardinfarct.
(toevoeging van mij: soms geven ze NTG om onderscheid te maken tussen angina pectoris (dan zakt de pijn) en een infarct (dan zakt de pijn niet)).

(bron: farmacotherapeutisch kompas van CVZ)
Oud 20-04-2006, 13:22
Solid
Solid is offline
euh, nou ik volg het niet meer hoor maar ja mij maakt het allemaal niets uit haha

Regels voor berichten