Advertentie | |
|
![]() |
|
If he was he waz a nigga he'd be da bomb
![]() wow wat een retegeil jochie, jaja die fubu trui doet 't 'm, gelukkig dat hij zijn foute kleren compenseert met een rieeel beeld van de wereld en het leven en simpelweg straalt van de intelligentie *schaamt zich ook havo te doen* ![]() (*vind reply op die site*) g'damn..nu wil ik ook neger worden ![]() whahaha
Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 15:19. |
![]() |
||
Citaat:
en je ziet mensen in de metro ook wel ergeren als er zo een blank jochie met een surinaams accent stoer wilt doen, en terrecht het is gewoon niet nodig Rat
|
Ik ben het met LeRatLuciano eens.
Een mens wordt gevormd door zijn samenleving en natuurlijk onbewust nog het meeste door zijn of haar ouders. Er zit alleen een wezenlijk verschil tussen gevormd worden door de samenleving, in deze context dus kleding, en iets willen zijn wat je feitelijk niet kunt zijn. Een accent is al tot daar aan toe, maar ook nog echt publiekelijk durven te beweren dat je liever een andere huiskleur wenst is natuurlijk bijna tot het obsessieve toe. Binnen het voetbalgebeuren weten de meeste, vaak toch minder intelligente jongens, het juist te waarderen wanneer iemand met goede baan/goed verstand dezelfde ‘hobby’ c.q. levensstijl als zijzelf hebben. Dus kleding, taalgebruik en asociale gewoontjes hoef je dus ook niet per definitie over te nemen om ‘erbij’ te horen. Ik vind de term ‘erbij horen’ sowieso een vervaagde term. Geeft wellicht een beetje aan hoe kortzichtig en selectief de hele hip-hop scene in werkelijkheid is. Toch zijn het vaak periodes van dit soort jongens denk ik. Na het beruchte (lees: humoristische) boek van Paul van Gageldonk ‘hand in hand’ wilde ook heel Nederland een hooligan zijn en het liefst zo gek mogelijk vanaf internet. Zijn we niet allemaal ‘wannabe’ als we nog jong zijn? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe
Ik loop zelf ook in dat soort kleding, ook ik ben blank. Maar ik loop niet in die kleding om neger te worden. IK LOOP ERIN OMDAT HET GEWOON WEG LEKKER LOOPT, ik luister dan ook wel naar hiphop en rap, maar het minst luister ik naar tupac omdat ik M.O.P., Gangstarr, nelly enz gewoon beter muziek vindt. Hij kan wel zeggen "Dat je als neger sneller een platenmaatschappij hebt" maar dat is ONZIN. Check Eminem, is in de Ghetto tussen de negers opgegeroeit en Detroit, nouw ik denk toch echt dat hij 1 van de MASTERs is van de rap buisness! Ook Bubba Spraxx is een blanke ( en dan nog vet ook) Ook Fat joe is geen pure neger, dus als blanke (brainpower) kan je zekers wel in de rap industrie! Maar ja bij hem zal het wel zijn omdat hij niet kan rappen! Over die gun kan ik me wel iets voorstellen, 5 van de 10 negers hebben zekers wel een gun, en als blanken is dat zekers 1 op 100, maar dan nog is het niet goed om een gun te gaan kopen. Gun verhelpt je problemen niet, het gooit je er alleen maar dieper in de problemen! En wij nederlanders en hij ook weten echt niet hoe het nouw echt in de ghetto toegaat, ik ben er wel van overtuigt dat er elke dag wel iemand met lood wordt volgepompt, maar dat zijn alleen de criminele. Zoals in film te zien zijn (MENACE 2 SOCIETY) is wel op de waarheid gerealiseerd, maar is best wel extreem! En al die comercieele rappers hebben of gebruiken hun gun echt niet, ze hebben een lekker huizzie ergens in Florida en zitten daar best en komen echt niet zo snel meer in de ghetto, omdat ze het daar echt niet zo fijn vinden. Master P heeft een big house ergens staan met een waarde meer als 5 miljoen, denk je nouw echt dat hij nog op straat gaat en iemand neerknalt voor een hamburger (uit een film....), nou dacht het niet. Je draagt die kleding om je lekker in te voelen, lekker wijdt enz, ik ben vanmening dat het ook erg lekker zit en loop er altijd in! Het is ook wel appart! Maar ik ga er niet voor patseren! Muziek is gewoon persoonlijk, ik vind hiphop gewoon goed! Ik hoef ook geen gun, want ik bereik er nix meer, want zonder gun hoor ik ook bij me vrienden ![]() En ik ken zat negers die mij respecteren zoals ik ben! en ik ken ook HEEL VEEL negers die in trance kleding lopen, dus ook negers willen vast blank zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat is dus onzin, klinklare onzin. A.u.b. niet oordelen over iets waar je geen verstand van (schijnt) te hebben. Het grote publiek vindt zo'n figuur een hiphopper, maar in mijn ogen (en believe me, ik weet nogal wat de hiphop-cultuur inhoudt) behoren dit zoort lui (en de bijbehorende TMF-rap) absoluut niet tot de hiphop-cultuur. De cultuur is absoluut niet kortzichtig en selectief. Het is de groep jongeren die zich zo gedraagd dat kortzichtig en selectief is.
||
Citaat:
het is maar wat jij hiphop noemt he ik vind niet dat je aan iemands kleding kan aflezen naar wat voor muziek hij luisterd of op wat voor manier hij leeft... ga maar eens naar een optreden van een echte mc , dan zie je allerlei mensen van jong tot oud en iedereen is gewoon hiphop eerlijk gezegd vind ik al die fubu/karl kani gasten die zich helemaal volladen met die merkplakaten een beetje nep, het is niet eens mooi en je bewijst jezelf er echt niet mee dat je hiphop bent..plus dan proberen ze vaak nog stoer te kijken of te lopen waardoor ik alleen maar in een deuk lig maar goed dat is mijn mening, kleding is voor mij geen onderdeel van hiphop... en ik als fanatiek hiphop luisteraar probeer ook helemaal niets te zijn of te laten zien, ik ben gewoon mezelf en doe waar ik me prettig bij voel... kleed me ook verschillend maar daarom kan ik nog wel hiphop zijn ook al zie ik er niet uit als een 'ghetto homeboy' Rat
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb vroeger ook ontzettend veel hiphop geluisterd, kleedde me ook wel een beetje in die stijl, met baggy broeken e.d., om maar even binnen het hokje te blijven, maar toen ik ouder werd en me 'normaal' ging kleden ging de liefde voor hiphop niet weg. Ik luisterde het gewoon omdat ik de muziek gaaf vond, en omdat ik geïnteresseerd was in de achtergronden. Ik heb veel gelezen, documentaires gezien, concerten en lezingen bijgewoond, omdat die wereld me (toen) aansprak. Wat boeit het dan dat ik daarheen ga op m'n bootschoenen met een polo'tje. Kan die kerel met z'n broek op z'n enkels nog een puntje aan zuigen...het enige wat hij ziet is het topje van de ijsberg, het meest extreme, waarmee je je het makkelijkst kunt identificeren...toen ik 13 was dacht ik ook dat het stoer was om te kunnen zeggen dat je al vijf nigga's had omgelegd ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
nou en als die gasten dat nou gewoon leuk vinden om dat zo te dragen ik ga ook niet zeuren over zogenaamde alternatievelingen die altijd maar op de grond zitten en er zo bleek uitzien, plus nog de meest rare kleuren in hun haar en veters hebben ( ik zeg het wel nu maar bij jou komt het over als iets negatiefs) en een pet hoeft toch niet per definitie recht te zitten, lijkt me trouwens ook erg ongemakkelijk als je vlechtjes of afro hebt Rat
|
oke even over die witte negers in het algemeeen!!!! ik vindt het super belachelijk, die jongetjes willen alles hetzelfde als de donkere persoontjes. ze lopen zo belachelijk en zien er gewoon niet uit. het is geen stijl voor een blanke, het staat onze bleekscheten niet!
sorrie dit is mijn mening......
|
Ok, excuses!
Kleine correctie. Ik doelde inderdaad op het TMF-gehalte aan hip-hop. Het ging me op zich ook niet op de cultuur op zich (inderdaad foutieve communicatieve zin van mijn kant), maar op de mensen die de levensstijl zoals in de commerciële clips wordt vertoond helemaal te gek vinden. Ik heb het nu ook niet over de luisteraars, maar over de obsessieve wereld waar sommige mensen (vaak een heleboel) kunnen leven. Jongens die zichzelf op de Box ‘ThaPlayer’ noemen en zichzelf geweldig vinden, meisjes die naïef geloven in de liefde van ‘ThaPlayer, jongens die in Nederland komen vertellen hoe zwaar het leven op de straat is en ook daadwerkelijk geloven dat ze de gekste zijn en dat ik ook echt bang voor ze zou zijn. De cijfers van dat geweer klopt volgens mij niet helemaal. Ik denk niet dat 5 op de 10 negers een geweer zou hebben, want de helft van alle negroïde mannen is niet een crimineel of een potentiële vechtersbaas. Maar goed, de meeste jongens hebben inderdaad wel een wapen ja. Iets waarmee je natuurlijk enorm veel respect afdwingt, want met een wapen kun je laten zien hoe sterk je wel niet bent….. Ik word een beetje moe (hip-hop liefhebbers vergeef mijn frustraties) van iedereen die zo populair komt doen over de ‘shit’ die ze allemaal wel niet hebben gezien en hoe ‘hard’ het wel niet op de straat is. Ik ben er ook van overtuigd dat de situatie in Amerika vrij extreem is, maar in Nederland zijn er genoeg mensen die er op geilen om hun gewelddadige jeugd te mogen vertellen, terwijl ze waarschijnlijk nog nooit echt gevochten hebben. Ik vind het vrij laag om te praten over situaties die je niet kent en graag mee wilt maken, terwijl het waarschijnlijk niet echt geweldig is om mee te maken. Uitgezonderd de mensen die natuurlijk wél echt in de problemen zitten. |
![]() |
||
Citaat:
veel jochies vervelen zich en gaan dan maar problemen opzoeken... ook willen ze stoer lijken door criminele dingen te doen om zo geld te verdienen of aandacht te krijgen terwijl dat hier helemaal niet nodig is..iedereen heeft recht op een uitkering als je niet werkt en er zijn hier geen ghettos dus je kan veilig naar school en na je opleiding gaan werken... het leven is hier helemaal niet hard..vergeleken met bv de franse steden zijn wij niets, we hebben alles hier en criminaliteit om te overvleven is al helemaal uit den boze Rat
|
Het is inderdaad geen criminaliteit om te overleven, maar om je een identiteit te verschaffen. De nuchtere Nederlanders willen toch helaas vaak de sensatie zien.
Iedereen houdt van extremen, maar zeggen dat ‘de negers’ de ‘gekste’ zijn is enkel een vorm van hoogheidwaanzin. Overigens denk ik niet dat het zozeer met vervelen heeft te maken, maar meer met het respect afdwingen. Iedereen zoekt wel iets om zich mee te identificeren en om respect mee af te dwingen. De één doet dat met z’n inzet voor de kerk, de ander met z’n kennis over de befaamde rooiebessenmuis en weer een ander door zich te identificeren met de ontoegankelijke wereld van gewelddadige groeperingen. Zoals bijvoorbeeld het leven van de ‘gangsters’ en de hooligans. Beide groeperingen hebben misschien wel meer wannabe’s dan échten. De leefsituatie in Franse achterbuurtjes is inderdaad een heel stuk lager dan hier. Ooit een keer gigantisch moeten lopen voor een groep Marokkanen of Algerijnen tijdens Nederland – Argentinië in Marseille. En inderdaad, die waren niet van plan ongewapend te vechten. Maar ook Duitsland, België en Engeland hebben wijken die een stuk minder leefbaar zijn dan de meest verschrikkelijke wijken in Nederland. Het enige wat we in Nederland hebben zijn arbeiderswijken die verloederen, maar waar vaak toch ook een groot gedeelte bestaat uit de Amerikaanse uitdrukking ‘arme blanken’ of ‘traditionele blanken’. |
![]() |
|
![]() |
ik snap nie wat sommige jongeren bezielen dat ze net zo leven als in Amerika. Oke dat ze die kleren dragen heb ik niks op tegen hoor, dat mag je zelf weten, maar hoe kom je er nou bij om een gun te kopen om er bij te horen enzo
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
juist ja dat is een hele mooie film de haat van de politie tegen buitenlanders(en dan krijg je het n anti-politie)en hoe de jongeren hun haat opkroppen tot het een keer misgaat Rat
||
![]() |
Citaat:
![]() ken je die jongen dan ??? nou anyway ik vindt het zelf wel zielig net als bijvoorbeeld een meisje in een jongenslichaam....toch??? zelf vind ik dit niet leuk staan bij blanke mensen, en als ze dan ook al zo raar erbij lopen vind ik het helemaal leip...lijp.... zo cette mon l'opinion....
|
Wat maakt het uit of iemand blank of zwart is.
We zijn allemaal mensen, en niemand is minder of meer. Maar het is een feit dat deze jongen een complex heeft, zit zwaar in de puberteit en weet niet wat die wil, het is zo duidelijk als wat als je goed naar hem kijkt. Dus ik heb geen commentaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
beetje tegenstrijdig.... ![]()
||
Citaat:
ik dwaal af ![]() got my point?
Laatst gewijzigd op 02-07-2002 om 09:37. |
![]() |
||
Citaat:
dan ken jij niet veel negers.. waarom wordt die kleding altijd geassocieerd met donkere mensen...er is maar een klein percentage dat erin loopt en volgens mij loopt er in nederland meer blanke jochies in lijkt het wel deze dagen ![]() Rat
|
![]() |
Ali G is vet, om alles wat hij doet, de witte negers die in de grote steden rondlopen hebben daar niks van behalve de kleren, ze zijn niks...
Dat lied van "was ik maar een echte neger" is heel oud en slaat NIET op "witte negers" zoals die er vandaag rondlopen, het lied is ouder, het slaat op een andere rapper (Extince) geloof ik... |
![]() |
||
Citaat:
Rat
|
![]() |
|
|