Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2006, 21:38
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 30-04-2006 @ 20:21 :
tis geen verdachtenlijst maar een lijst van wie allemaal op minimax stemt
O excuses, en ik had een keer gelijk!!!
Oud 30-04-2006, 21:39
drilboor sjakie
Maar ik neem aan dat Hanneke nu het volgende slachtoffer wordt, van ons, woedende dorpelingen?
Oud 30-04-2006, 21:42
Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 30-04-2006 @ 22:39 :
Maar ik neem aan dat Hanneke nu het volgende slachtoffer wordt, van ons, woedende dorpelingen?
Ik weet niet of ik nou moet geloven dat Hanneke te goed gelovig is geweest. Aan de ene kant denk ik dat zij het spel wel wat slimmer zou spelen als wolf aangezien ze dit spel vaak genoeg speelt (als ik me niet vergis).
Maar aan de andere kant kan ze dus ook gewoon wolf zijn. Ik weet het niet .
Oud 30-04-2006, 22:56
drilboor sjakie
Citaat:
Cheenna schreef op 30-04-2006 @ 22:42 :
Ik weet niet of ik nou moet geloven dat Hanneke te goed gelovig is geweest. Aan de ene kant denk ik dat zij het spel wel wat slimmer zou spelen als wolf aangezien ze dit spel vaak genoeg speelt (als ik me niet vergis).
Maar aan de andere kant kan ze dus ook gewoon wolf zijn. Ik weet het niet .
Nee en aangezien het feit verder nog geen echte verdachten zijn stel ik voor om op haar te stemmen. Ze is momenteel toch het verdachts vanwege haar vrijpleiting van Maxwell....
Oud 30-04-2006, 23:10
Spelleider
Spelleider is offline
ben echt ladder op het moment . morgen meer
Oud 30-04-2006, 23:15
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 30-04-2006 @ 23:56 :
Nee en aangezien het feit verder nog geen echte verdachten zijn stel ik voor om op haar te stemmen. Ze is momenteel toch het verdachts vanwege haar vrijpleiting van Maxwell....
Idd, ik heb ook nog niet echt verdachten en ga daarom denk ik maar op Hanneke stemmen.
Tenzij iemand met een betere theorie komt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 23:20
Hanneke
Hanneke is offline
I guess I'll be next.

En ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
Oud 01-05-2006, 10:46
Verwijderd
Ik verdenk hanneke ook, maar nu ik nadenk, zou ze wel gelijk kunnen hebben over misti, misti's reactie is niet bepaald 'ziener'-bekennend, en vorige keer was dat wel zo. Dus mss is han zelf de ziener. Ik weet niet of misti een wolf kan zijn, tenzij han misti vrijpleit, omdat ze al wist dat ze na maxwell aan de beurt zou zijn.
Voorlopig hou ik het iig op hanneke, we moeten iig wachten tot na vanavond.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:02
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 01-05-2006 @ 11:46 :
Voorlopig hou ik het iig op hanneke, we moeten iig wachten tot na vanavond.
Hopelijk doet de tovenaar dit keer wél zijn/haar werk.
Oud 01-05-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 01-05-2006 @ 12:02 :
idd
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:04
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Severus schreef op 01-05-2006 @ 12:02 :
Ere wie ere toekomt: de tovenaar doet zijn of haar werk keurig.
De ziener had niet gestemd....
Oud 01-05-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Spelleider schreef op 01-05-2006 @ 13:04 :
maar het vorige spel
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 13:02
Misti
Misti is offline
Eerst maar even wachten op de uitslag vanavond... Maar ik zal waarschijnlijk wel op Hanneke stemmen dan
Oud 01-05-2006, 14:12
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Spelleider schreef op 01-05-2006 @ 13:04 :
Beetje kut dat die ziener niets doet dan.
Oud 01-05-2006, 16:44
planckton
planckton is offline
Citaat:
De wolfsbane kan echter de eerste keer dat hij door de weerwolven gekozen wordt niet opgegeten worden
Citaat:
de wolfsbane kan niet opgegeten worden maar wel opgehangen..
Kan de wolfsbane nou nooit opgegeten worden of alleen de eerste keer niet?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:14
Misti
Misti is offline
Citaat:
planckton schreef op 01-05-2006 @ 17:44 :
Kan de wolfsbane nou nooit opgegeten worden of alleen de eerste keer niet?
De eerste keer dat de wolfsbane wordt gekozen door de wolven, is die gered, de tweede keer niet meer. De wolfsbane kan wel gewoon opgehangen worden door de dorpelingen.
Oud 01-05-2006, 18:37
Flowtje
Flowtje is offline
Lijkt me sterk dat Hanneke ziener is, ze heeft het spel vaak genoeg gespeeld.. en als Hanneke wolf zou zijn, zou het wel een domme actie zijn om een mede-weerwolf zo te verdedigen.

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze weet dat er minstens 1 persoon bij zit die zo denkt, dus dat ze het expres heeft gedaan..

Ik weet het nog niet.
Oud 01-05-2006, 19:59
Spelleider
Spelleider is offline
'Wat zeg je?? Hier in het dorp? Binnen de muren?'
'Helaas wel, burgemeester.' antwoordde kapitein Cheenna zorgelijk. 'We hebben de weerwolf gedood die de communiceerbeer had vermoord, maar we hebben daarna nog meer weerwolfsporen gevonden. De pootafdrukken kwamen niet overeen met die van Maxwell. Er moeten nog meer wolven zijn'
Severus de burgemeester hoorde het nieuws verslagen aan.
'Dat dit moet gebeuren tijdens mijn ambtstermijn' zei de oude man somber tegen zichzelf.
Toen kwam wederom de raadsheer Mr Soija binnen. 'We moeten meer dorpelingen ophangen, hoe zeer het mij ook spijt.'
'dat zal wel.' zei kapitein Cheenna smalend, maar net zacht genoeg dat Soija het niet kon horen.
De burgemeester dacht even na en zei toen: 'Er zijn al genoeg doden gevallen. Iemand moet naar Edoras rijden en Koning Theoden op de hoogte brengen. Ik zal zelf gaan zodat ik niemand in gevaar breng. En ik zal terugkeren met Heer Eomér en de ruiters van Rohan!' De burgemeester stond op. Mr. Soija maakte een schijnheilig handgebaar. 'Heer, u moet niet zelf gaan! U bent oud! Stuur een jonger iemand zoals Femic of Cheenna.' Maar de oude burgemeester schudde zijn hoofd. 'Ik mag dan oud zijn, ik ben nog niet dement! En ik ben nog steeds een man van Rohan! Paardrijden zit in mijn bloed. Cheenna, zadel het snelste paard uit de stal!' De kapitein boog en verliet haastig de zaal.
Een uur later zat de burgemeester in reiskledij op zijn paard. 'Mr. Soija, ik geef jou de leiding over het dorp totdat ik terug ben! Maar geen ophangingen meer!' Toen gaf hij zijn paard de sporen en terliet het dorp.
Een dag lang hoorde de dorpelingen niks, maar toen schreeuwde de uitkijk dat er iemand aan kwam. Iedereen stormde zijn of haar huis uit en liep naar de poort. Er kwam een onbereden paard binnenlopen. Het dier was gewond aan haar rechtervoorpoot en liep eningzins mank. Toen riep iemand ineens: 'Dat is Severus' paard! Ze hebben de burgemeester vermoord!' 'WRAAK!!' riep iemand anders. Mr. Soija maakte een sussend gebaar en sprak de menigte toe. 'Burgemeester Severus heeft mij aangesteld als zijn opvolger, en hij zou willen dat we deze honden van Sauron opsporen en vernietigen! Daarom hangen we elke dag iemand op!' Hij grijnste toen iedereen begon te juichen.

Deelnemers:
1. Hanneke
2. Maxwell (weerwolf)
3. Cheenna
4. Saarah
5. Tink*
6. Femic
7. Mr Soija
8. Yerli (dorpeling)
9. drilboor sjakie
10. Misti
11. Prof
12. de communiceerbeer (dorpeling)
13. Severus (dorpeling)
14. Flowtje
15. Biertank 52

blauw = gedood
rood = opgegeten

De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Kunnen ze de moord op hun burgemeester wreken?
Oud 01-05-2006, 20:45
drilboor sjakie
Citaat:
Spelleider schreef op 01-05-2006 @ 20:59 :
De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Kunnen ze de moord op hun burgemeester wreken?
Ja zeker kan dat, mijn stem gaat naar Hanneke, zijn er mensen met mij? Want gelijk spel is natuurlijk ook niet alles...
Oud 01-05-2006, 20:48
Misti
Misti is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 01-05-2006 @ 21:45 :
Ja zeker kan dat, mijn stem gaat naar Hanneke, zijn er mensen met mij? Want gelijk spel is natuurlijk ook niet alles...
Ik ga nog even wachten met stemmen, maar ik denk dat ik ook wel op Hanneke zal stemmen...
Oud 01-05-2006, 20:50
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Misti schreef op 01-05-2006 @ 21:48 :
Ik ga nog even wachten met stemmen, maar ik denk dat ik ook wel op Hanneke zal stemmen...
Same here.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 21:04
Severus
Severus is offline
Dit gevoel had ik al.... kennelijk zagen de wolven mij als een bedreiging. Ik zou als ik jullie was inderdaad op Hanneke stemmen, en probeer daarna maar eens Biertank of Misti.
Oud 01-05-2006, 21:07
drilboor sjakie
Ik heb gestemt. (Hanneke)
Oud 01-05-2006, 21:18
Misti
Misti is offline
Citaat:
Severus schreef op 01-05-2006 @ 22:04 :
Dit gevoel had ik al.... kennelijk zagen de wolven mij als een bedreiging. Ik zou als ik jullie was inderdaad op Hanneke stemmen, en probeer daarna maar eens Biertank of Misti.
Is het echt zo raar dat ik een weekend bijna niet online ben geweest en dus het topic niet gevolgd heb en dan gewoon de meerderheid gevolgd ben?
Oud 01-05-2006, 21:27
drilboor sjakie
Citaat:
Misti schreef op 01-05-2006 @ 22:18 :
Is het echt zo raar dat ik een weekend bijna niet online ben geweest en dus het topic niet gevolgd heb en dan gewoon de meerderheid gevolgd ben?
Ja!
Oud 01-05-2006, 21:33
Misti
Misti is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 01-05-2006 @ 22:27 :
Ja!
Ok dan
Oud 01-05-2006, 22:03
Hanneke
Hanneke is offline
Eerlijk gezegd zou ik als ik jullie was ook op mij hebben gestemd. Ik geef jullie groot gelijk, neemt niet weg dat het zonde is (en niet alleen voor mij).
Oud 02-05-2006, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 01-05-2006 @ 22:04 :
Biertank? Heb jenog steeds een voorgevoel bij hem dan?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 08:44
Verwijderd
  • Hanneke
  • drilboor sjakie
  • Misti
  • Saarah
  • Severus
  • Mr Soija
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 09:27
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 02-05-2006 @ 09:44 :
  • Hanneke
  • drilboor sjakie
  • Misti
  • Saarah
  • Severus
  • Mr Soija
  • Flowtje
Oud 02-05-2006, 10:51
drilboor sjakie
Dat word geen gelijk spel meer denk ik.
Oud 02-05-2006, 10:53
Tink*
Tink* is offline
Ik stem ook op Hanneke. En het wordt idd geen gelijkspel meer hoop ik.
Oud 02-05-2006, 15:00
Cheenna
Cheenna is offline
Mijn stem gaat ook naar Hanneke!
Oud 02-05-2006, 15:22
Hanneke
Hanneke is offline
Nouja, ik denk dat het niet meer uitmaakt of ik vertel op wie ik stem, of dat ik uberhaupt ga stemmen. Zonde, beetje jammer dat ik Maxwell geloofde
Oud 02-05-2006, 16:43
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 02-05-2006 @ 09:38 :
Biertank? Heb jenog steeds een voorgevoel bij hem dan?
Hij is in ieder geval de volgende op wie ik na Hanneke had willen stemmen. Misschien is mijn gevoel gegrond of niet, maar: ik werd meteen na Maxwell opgevreten. Of de weerwolven dachten dat ik de ziener kon zijn, óf ze voelden zich bedreigd. Als Biertank inderdaad een weerwolf is, heeft hij me samen met zijn mede-weerwolf uit voorzorg opgegeten....
Oud 02-05-2006, 17:35
Femic
Femic is offline
Ik vind het niet zo leuk eigenlijk, dat de hele tijd van tevoren wordt aangekondigd in keurig bijgehouden lijstjes op wie er gestemd gaat worden, dan is er niets spannends meer aan.. En zo word je min of meer 'gedwongen' op diegene te stemmen, want 'anders wordt het gelijkspel' en in je 1tje kun je toch de rest niet tegenhouden zeg maar. Maar goed.. just my 2 cents..
Ik heb de vorige ronde niet gestemd, sorry daarvoor, ik zat paar dagen op Texel, ben nu weer van de partij!
Oud 02-05-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 02-05-2006 @ 18:35 :
Ik vind het niet zo leuk eigenlijk, dat de hele tijd van tevoren wordt aangekondigd in keurig bijgehouden lijstjes op wie er gestemd gaat worden, dan is er niets spannends meer aan.. En zo word je min of meer 'gedwongen' op diegene te stemmen, want 'anders wordt het gelijkspel' en in je 1tje kun je toch de rest niet tegenhouden zeg maar. Maar goed.. just my 2 cents..
Ik heb de vorige ronde niet gestemd, sorry daarvoor, ik zat paar dagen op Texel, ben nu weer van de partij!
goed dan doen we dat lijstje niet meer, alleen wordt het dan wel meoilijker gelijkspel te voorkomen, maar als het het spel leuker maakt, doen we dat
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 02-05-2006 @ 18:35 :
goed dan doen we dat lijstje niet meer, alleen wordt het dan wel meoilijker gelijkspel te voorkomen, maar als het het spel leuker maakt, doen we dat
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:19
Spelleider
Spelleider is offline
'Burgemeester Soija... burgemeester...burgemeester...aah, wat klinkt dat toch goed!' Mr. Soija stond zichzelf te bewonderen voor de spiegel. Hij had één van Severus' ambtsgewaden aangetrokken en hij probeerde een plechtig gezicht te trekken, zoals Severus dat altijd plachtte te doen... 'Misschien moet ik een baardje laten staan?' zei Soija tegen zichzelf. Hij vond zelf dat hij er heel waardig uit zag, maar eigenlijk zag het kleine mannetje er heel gek uit in Severus' gewaad, dat voor hem veel te groot was..
Op dat moment werd er op de deur geklopt. 'binnen!' bromde Soija. Kapitein Cheenna kwam de kamer binnen.
'Burgemeester, we hebben de gevangene waar u om vroeg.' 'Uitstekend!' antwoordde Soija. 'Kapitein, laat ons alleen.'
Cheenna draaide zich om en verliet de zaal.
De gevangene was Hanneke, de moeder van Drilboorsjakie en Flowtje. Ondanks dat ze moeder van twee kinderen was, zag ze er nog jong en strak uit. Althans, dat vond Mr. Soija. Het was geen geheim in het dorp dat Soija geilde op Hanneke. Altijd als Hanneke's man niet thuis was kwam hij langs om haar lastig te vallen en te bespioneren.... en nu met de oorlog en zo was haar man HEEL vaak niet thuis. Hanneke werd er helemaal gek van.
En nu stond ze geboeid voor haar kwelgeest. Soija kwam langzaam op haar af. Hij kwijlde een beetje. En toen ineens viel hij languit op de grond. Hij was achter de slip van het veel te lange gewaad van Severus blijven hangen!! Ondanks de penibele situatie waar Han in zat moest ze toch hard lachen.
Mr. Soija kwam snel overeind. 'Stilte!' brulde hij. 'Ik wil met het respect behandeld worden dat ik verdien als burgemeester!'
Hanneke keek hem smalend aan. 'Je zult nooit zo'n goede burgemeester als Severus zijn.' Soija werd kwaad. 'Ik ben tien keer meer burgemeester dan hij!!' brulde hij.
'Ik ga je een aanbod doen dat je niet kan weigeren! Je gaat met me trouwen, en dan laat ik je leven. Je wordt burgemeestersvrouw, de belangrijkste vrouw van het dorp! Ik zal je overladen met goud en juwelen. Het enige wat ik vraag is dat je trouw alle huwelijkse plichten voldoet...' hij grijnste.
'Oh, Soija' zei Hanneke zwoel. Mr. Soija boog zich naar haar toe, om haar te zoenen. Maar Hanneke spuugde in zijn gezicht en zei kortaf: 'Nooit zal ik met je trouwen, mispunt!'
Mr. Soija veegde zijn gezicht af. 'Dan zul je sterven!'
Hij luidde een bel. 'Cheenna, kom hier, hondsvot!!!!' Ik heb haar ondervraagt, en ik ben tot de conclusie gekomen dat Hanneke een weerwolf is. Hang haar op!'
De loyale kapitein deed wat haar gevraagd was. Maar toen later Hannekes lichaam onderzocht werd, werd een toverstaf aangetroffen. Hanneke was de tovenaar!!

Deelnemers:
1. Hanneke (tovenaar)
2. Maxwell (weerwolf)
3. Cheenna
4. Saarah
5. Tink*
6. Femic
7. Mr Soija
8. Yerli (dorpeling)
9. drilboor sjakie
10. Misti
11. Prof
12. de communiceerbeer (dorpeling)
13. Severus (dorpeling)
14. Flowtje
15. Biertank 52

blauw = gedood
rood = opgegeten

Domme zet dorpelingen, Hanneke had het beste met jullie voor en geloofde dus oprecht in Maxwell's onschuld.
Wat zullen de weerwolven gelachen hebben.....
Nu is het weer etenstijd, wolfjes mogen hun buikjes rond eten tot morgenavond 20:30.
Oud 02-05-2006, 20:25
Severus
Severus is offline
Ai zeg.
Oud 02-05-2006, 20:48
Tink*
Tink* is offline
Kut. We hebben de ziener nog, hopelijk gaat die z'n werk nu goed doen.
Oud 02-05-2006, 21:03
Hanneke
Hanneke is offline
I told you.
Oud 02-05-2006, 22:06
Femic
Femic is offline
Oeh, goed dat ik dit keer 'ns niet op Hanneke had gestemd (uit rebellie tegen 'het lijstje' ), mjaaa.. weet niet of ik wel goed zat dan..

Ik denk dat er nog 1 'praatgrage' en 1 'stille' weerwolf (bijv. Prof, Biertank of Tink) inzit (ff zónder iemand verdacht te maken!!). Ik wacht de eetronde nog wel ff af.
Oud 02-05-2006, 22:11
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Femic schreef op 02-05-2006 @ 23:06 :
Oeh, goed dat ik dit keer 'ns niet op Hanneke had gestemd (uit rebellie tegen 'het lijstje' ), mjaaa.. weet niet of ik wel goed zat dan..

Ik denk dat er nog 1 'praatgrage' en 1 'stille' weerwolf (bijv. Prof, Biertank of Tink) inzit (ff zónder iemand verdacht te maken!!). Ik wacht de eetronde nog wel ff af.
Dat is ook de eerste keer dat jij niet op mij stemt dan
Oud 02-05-2006, 22:57
Misti
Misti is offline
En ik was nog zo aan het hopen dat ze deed alsof Nu zijn we de tovenaar kwijt
Oud 02-05-2006, 23:41
drilboor sjakie
Citaat:
Misti schreef op 02-05-2006 @ 23:57 :
En ik was nog zo aan het hopen dat ze deed alsof Nu zijn we de tovenaar kwijt
Bij mij evenzo...