Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2002, 18:41
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Citaat:
miep schreef:
etc
Eej Miep, hoe zit t nou eigenlijk met jou dan en je eten?? Jij hebt volgens mij al best wel lang nix meer geschreven niet?? Wat doe je er nou aan en hoeveel weeg je nou ofzo dan (of: woog je)..
xXx
Oud 24-07-2002, 19:34
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

makkelijker gezegd dan gedaan dat bijhouen is opzich wel goed... heb ik ook een tijdje gedaan en moet er maar weer eens mee beginnen.....

maar 3 maaltijden op 1 dag is in de vakantie voor mij nogal niet te doen. slaap namelijk mmestal tot 12uur door..... das ook iets wat ik af wil leren
Makkelijker gezegd omdat ik het zelf gedaan heb
Anders zou ik niet zo'n grote bek hebben
Oud 24-07-2002, 20:45
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Makkelijker gezegd omdat ik het zelf gedaan heb
Anders zou ik niet zo'n grote bek hebben
vind het echt heel knap van je... ik neem het me zon beetje 100x per maand voor, maar dan duurt het een dag of twee en dan verval ik alweer in mn oude ritme... ah 1 tussendoortje kan wel... erg deprimerend als je jezelf er niet eens toe kan zetten....

ken je de loesje tekst?

vandaag aan de lijn gedaan - het beviel niet; zoiets is het iig... dat is wel een beetje de omschrijving van mijn pogingen
Oud 24-07-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

vind het echt heel knap van je... ik neem het me zon beetje 100x per maand voor, maar dan duurt het een dag of twee en dan verval ik alweer in mn oude ritme... ah 1 tussendoortje kan wel... erg deprimerend als je jezelf er niet eens toe kan zetten....

ken je de loesje tekst?

vandaag aan de lijn gedaan - het beviel niet; zoiets is het iig... dat is wel een beetje de omschrijving van mijn pogingen
Nah, Ook na een aantal (lees: een hoop) verwoede pogingen.
Ik heb ook heel vaak de neiging, Als ik dan een paar kilo kwijt ben omdan die dagen er na extra veel te eten zo van: "Ohhh het kan wel wat hebben" snapje? Erg stom..I know
Oud 25-07-2002, 08:06
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
iamre18 schreef:

Neej, niet alleen daardoor zal ik mij gelukkiger voelen. Je hebt gelijk dat ik mijn achterliggende problemen moet oplossen, daar ga ik ook zeker aan werken. Officieel gezien ben ik idd niet te dik, maar voor mijn GEVOEL is dat zo....ik kant verder ook niet uitleggen....
Ik ken het...ik weeg 55kilo bij 1.71m. <tenminste een tijd terug was dat zo>en heb al n paar jaar een eetprobleem waar ik zelf probeer uit te komen. Ik eet NOOOIT snoep of vettige dingen en ik weet dat ik er iets aan moet doen,maarja...
Oud 25-07-2002, 12:06
miep
miep is offline
Citaat:
me-myself&amp;anne schreef:

Eej Miep, hoe zit t nou eigenlijk met jou dan en je eten?? Jij hebt volgens mij al best wel lang nix meer geschreven niet?? Wat doe je er nou aan en hoeveel weeg je nou ofzo dan (of: woog je)..
xXx
heee, lief dat je dat vroeg! ik ben hier idd een tijd niet geweest.
... ik heb geen vreetbuien meer, omdat ik nu een beter leven heb, het gaat veel beter met me, maar ik voel me maar ff kut en ik denk gelijk aan eten. ik heb me nooit echt aan eetbui over gegeven, maar heb gerust wel is veel gevreten, omdat het lekker was, maar OOK omdat het me beter doet voelen, en dat is volgens mij helemaal verkeerd. gewoon dat geveol, als ik chocola in m'n mond heb kan ik alles vergeten, dan voel ik me zo lekker, en om me langer zo te voelen moet ik dus 10 repen eten, ga maar door. ik moet ook echt niet een keer de kans krijgen om een onwijze eetbui te hebben, want als ik dan eenmaal weer begin met kotsen kom ik nooit meer uit die cirkel. maar ik eet dus wel onwijs veel.... ik ben 1.80 en daar woog ik 67 bij, maar dat is bijna 2 maanden geleden. daarna begon ik meer te eten dus ik denk dat ik nu wel 72 (75? : ( ) weeg ofzo...... ik durf gewoon niet op de weegschaal te staan. maar ik wil 't wel zo graag weten.. ik zat te denken om er op te gaan staan en dat m'n vriendin het dan kon zien, en dat zij het alleen zou zeggen als het onder de 70 was. ik ga dat denk ik wel doen... omdat ik altijd tegen mezelf zei dat ik mooi was als ik 65 was, voel ik me dik zodra ik daar boven ben (67 was ook wel ok) ik stond net toevallig voor de spiegel en ik heb echt een afgrijselijke buik..... ik kan 'm wel negeren maar je moet toch blijven douchen, omkleden, naar de wc gaan, zitten, die buik zit daar altijd, je voelt of ziet 'm altijd wel, hij MOET er af, maarja dat gaat dus niet... ik wil niet weer gaan lijnen, daar word ik helemaal gek van en ben ik zeker nu niet sterk genoeg voor. zodra ik trek in chocola heb geef ik het mezelf ook gelijk, want als ik ga wachten ben ik bang dat ik binnenkort een vreetbui zal krijgen.

nouja zodra ik weet hoeveel ik weeg laat ik het je weten. (waar ik nu ben is geen weegschaal en ik ga er alleen naakt op staan als ik niets gegeten heb, en dat is dus nogal moeilijk te regelen)
Oud 25-07-2002, 13:13
me-myself&anne
Citaat:
miep schreef:
etc
K hoop voor je dat t je lukt!! Woon je nog steeds in Am.??
K zit r zelf ook nog steeds mee en probeer idd wel zo gewoon mogelijk en beetje lekker te eten, zodat k niet telkens n eetbui krijg... En k ben wel aangekomen jah () maar k merk wel dat dat volgens mij vooral in het begin zo is, nu kom k iig langzamer aan (en blijf hopelijk nu ns stilstaan.....) Veel suc6 r mee iig!!!!!
xXx
Oud 25-07-2002, 14:50
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
SweetGirly16 schreef:

Ik ken het...ik weeg 55kilo bij 1.71m. <tenminste een tijd terug was dat zo>en heb al n paar jaar een eetprobleem waar ik zelf probeer uit te komen. Ik eet NOOOIT snoep of vettige dingen en ik weet dat ik er iets aan moet doen,maarja...
Moeilijk is dat he?. Helemaal moeilijk om daar eventueel hulp voor te zoeken(wil ik het liefst niet)Ik ontwijk ook al het snoep en alle vette dingen, als ik het idee heb dat ik er ook maar iets van zou kunnen aankomen, laat ik het meteen weer staan. Ook wat betreft warm eten enzo...geen aardappels, geen vlees etc....Hoever ga jij daar in?, wat laat jij staan, of wat eet jij zoal op een dag?....Ik hoop voor je dat je de moed kan verzamelen toch hulp te zoeken, want eigenlijk weten jij en ik, dat het niet goed is, hoe we bezig zijn met het eten....maar ja, das nog een heeeele stap, die hulp zoeken.(ik heb het er nog niet eens over gehad met pa en ma of met een aantal vrienden)...Weet iemand in jouw nabije omgeving over je eetprobleem?
Sterkte ermee.....

Liefs,
Mariamne
Oud 25-07-2002, 15:07
Anne
Anne is offline
Ik word hier zo gek van! Waarom vinden mensen zichzelf te dik als ze 75 kilo bij 1m80 wegen? Heb ik dan echt een overgewicht?
Oke, ben wel aan het lijnen, maar het gaat zo langzaam. En net alweer gegeten. Ik weet dat ik normaal moet eten, ik weet dat ik het binnen moet houden, maar op sommige momenten kan ik dat gewoon niet. Ik kan het echt niet. Damn.
Oud 25-07-2002, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Heb ik dan echt een overgewicht?
Ik denk dat je het antwoord op die vraag zelf ook wel weet. Je hebt je bmi denk ik al heel wat keren uitgerekend, en wat krijg je dan? Ik denk niet dat er iets uitkomt wat 'overgewicht' zegt. Of wel?
Oud 25-07-2002, 15:29
Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik denk dat je het antwoord op die vraag zelf ook wel weet. Je hebt je bmi denk ik al heel wat keren uitgerekend, en wat krijg je dan? Ik denk niet dat er iets uitkomt wat 'overgewicht' zegt. Of wel?
Nog niet.

Sorry, ik trek het allemaal even niet meer.
Oud 25-07-2002, 16:45
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Nah, Ook na een aantal (lees: een hoop) verwoede pogingen.
Ik heb ook heel vaak de neiging, Als ik dan een paar kilo kwijt ben omdan die dagen er na extra veel te eten zo van: "Ohhh het kan wel wat hebben" snapje? Erg stom..I know
ik ken het precies volgens mij heeft iedereen dat zo'n beetje... eigenlijk heb je gewoon iemand in de buurt nodig met wie je het samen kan doen, ook sporten enzo. dan hou je het veel beter vol. merk ik sinds ik aan het hardlopen ben met een vriendin van me.
maar niemand in mijn omgeving heeft het echt nodig om af te vallen... en ik wel, zeker ivm mijn astma veel beter...

maar ik heb het doorzettingsvermogen (nog) niet... iemand nog tips om het vol te houden?
Oud 26-07-2002, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:

Nog niet.

Sorry, ik trek het allemaal even niet meer.
Maar je houd wel vol. Je mag me altijd mailen als je wilt, dat weet je. Probeer vol te houden, maar onthoud ook dat het niet altijd 100% kan zijn. Mijn ervaring is btw dat lijnen alleen maar averechts werkt. Je kunt beter gewoon eten, maar dan gezonde dingen (fruit, boterham extra of een broodje), dan eet je voor je gevoel misschien iets teveel soms, maar je grijpt niet naar snoep, koeken enz.
Oud 26-07-2002, 08:04
Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Maar je houd wel vol. Je mag me altijd mailen als je wilt, dat weet je. Probeer vol te houden, maar onthoud ook dat het niet altijd 100% kan zijn.
Wat ook nog even 'meewerkt' is het feit dat mijn moeder steeds maar blijft benadrukken dat ik toch echt moet gaan afvallen enzo. Ik word daar gek van. Dat deed ze een jaar geleden ook, toen ging ik voor haar (en voor mezelf ook) bewijzen dat ik best kon afvallen en stopte op een gegeven moment maar helemaal met eten en zelfs 1 crackertje was toen teveel.
Nu ben ik zover dat ik dat gewoon niet meer wíl, maar ze laat me weinig keus over. Gelukkig ben ik nu nog 'sterk', maar ik weet niet hoe lang ik dat vol houd...
Oud 26-07-2002, 09:02
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

ik ken het precies volgens mij heeft iedereen dat zo'n beetje... eigenlijk heb je gewoon iemand in de buurt nodig met wie je het samen kan doen, ook sporten enzo. dan hou je het veel beter vol. merk ik sinds ik aan het hardlopen ben met een vriendin van me.
maar niemand in mijn omgeving heeft het echt nodig om af te vallen... en ik wel, zeker ivm mijn astma veel beter...

maar ik heb het doorzettingsvermogen (nog) niet... iemand nog tips om het vol te houden?
Het is echt doorbijten. Ik weet niet met hoeveelheden je wilt afvallen. Maar mijn moeder, die lijnt al sinds ze 15 is. Maar dan ook echt lijnen. Allerlei dieten uitgeprobereerd. Van alles. Terwijl ze in die tijd niet eens te dik was. Oke, ze had vrouwelijke vormen. Maar daar is toch niets mis mee?
Ze liet zich 'overhalen' door haar omgeving die haar wel is zei dat ze een dikke kont had. Dat trok ze zich allemaal heel erg aan en is als een gek gaan lijnen..
Nu was ze tot afgelopen jaar echt veel aangekomen vergeleken me vroeger door al dat lijnen..Ze wou allemaal per se in een keer 20 kg afvallen maar dat is zo moeilijk..Je kunt het beter met stapjes doen vertelde ik d'r..En nou is ze een half jaar geleden 10 kg afgevlalen en nu is ze met de volgende 10 bezig en het gaat geweldig!

JUIST door niet te lijnen. Juist door gewoon op te letten wat ze eet, haar eetpatroon heeft ze aangepast. Ze snoept weinig. 1 snoepje per dag is oke, maar geen repen chocola en zakken chips. Ze drinkt veel water, cola light. En het gaat kei goed.

Het volhouden
Dat is het belangrijkste. Het afvallen, dat is te doen. Maar op gewicht blijven is het moeilijkste.
Je moet op de een of andere manier gemotiveerd zijn. Door iets. Ik was het door dat ik op vakantie ging en ik graag met een strakkere buik over het strand liep. Probeer voo rje zelf zoiets te vinden maar laat je geluk er niet van af hangen

Laatst gewijzigd op 26-07-2002 om 10:30.
Oud 26-07-2002, 13:12
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Het is echt doorbijten. Ik weet niet met hoeveelheden je wilt afvallen. Maar mijn moeder, die lijnt al sinds ze 15 is. Maar dan ook echt lijnen. Allerlei dieten uitgeprobereerd. Van alles. Terwijl ze in die tijd niet eens te dik was. Oke, ze had vrouwelijke vormen. Maar daar is toch niets mis mee?
Ze liet zich 'overhalen' door haar omgeving die haar wel is zei dat ze een dikke kont had. Dat trok ze zich allemaal heel erg aan en is als een gek gaan lijnen..
Nu was ze tot afgelopen jaar echt veel aangekomen vergeleken me vroeger door al dat lijnen..Ze wou allemaal per se in een keer 20 kg afvallen maar dat is zo moeilijk..Je kunt het beter met stapjes doen vertelde ik d'r..En nou is ze een half jaar geleden 10 kg afgevlalen en nu is ze met de volgende 10 bezig en het gaat geweldig!

JUIST door niet te lijnen. Juist door gewoon op te letten wat ze eet, haar eetpatroon heeft ze aangepast. Ze snoept weinig. 1 snoepje per dag is oke, maar geen repen chocola en zakken chips. Ze drinkt veel water, cola light. En het gaat kei goed.

Het volhouden
Dat is het belangrijkste. Het afvallen, dat is te doen. Maar op gewicht blijven is het moeilijkste.
Je moet op de een of andere manier gemotiveerd zijn. Door iets. Ik was het door dat ik op vakantie ging en ik graag met een strakkere buik over het strand liep. Probeer voo rje zelf zoiets te vinden maar laat je geluk er niet van af hangen
heb al verschillende dingen geprobeert in het voor uitzich te stellen enzo... maar ik ben vaak te makkelijk... en dieeten doe ik niet aan, dat werkt toch niet voor mij omdat ik al die dingen die dieten voorschrijven niet echt smakelijk vind mijn probleem is meer dat ik ga eten uit verveling. als ik de hele dag druk bezig ben heb ik nergens last van zeer irritant...

btw i like your signature
Oud 26-07-2002, 13:20
me-myself&anne
slechte nieuws: daaaamn weer 6 bonbons naar binnen gewerkt
goede nieuws: k heb niet de hele doos op
Oud 26-07-2002, 21:39
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
*verhaaltjuh*
Ja eigenlijk weet iedereen het(die me echt goed kennen en ik vertrouw); mn ouders, broertje,1 vriendin, mijn vriend,tante....Dat merkten ze ook wel.Ik eet immers nooit echt gezellig mee, pak nooit ff een frietje of een snoepje en ga zo maar door.Op mijn oude school ben ik ook uit mezelf naar de schooldokter gegaan.Ik mocht toen niet meer afvallen anders zou ze me doorsturen.Toen was ik echt ziek...Nu ik op een andere school zit, gaat het opzich alles veel beter alleen weet daar bijna niemand het echt en heb ik dus geen advies-/contactpersoon meer. Ik heb ook hypoglycemie..kweetniet of je dat kent.*=een te lage suiker* en dat kun je ook ontwikkelen door je eetgewoontes....Dat laatste ontken ik natuurlijk(de dokter weet trouwens niet van mijn eetprobleem af!Als me moeder dreigt dat te vertellen aan hem, word ik echt woest....) Maar die ziekte is een heel goede smoes voor bijv. mijn klasgenoten,zodat ze het niet raar vinden als ik niet mee eet*je mag dan namelijk geen suiker en dergelijk*.
Ik eet ook geen vlees..in plaats daarvan eet ik vegetarisch spul(zit minder vet in), dat niet gebakken mag worden in vet().Als ik ergens 1 vetdruppel op zie, hoef ik ut al niet meer.
Ik eet nu ook weleens yoghurt of melk en ik eet (20+)kaas. Oke, das dan wel zelden en ik eet alles mager,maar het is toch iets. Vandaag heb ik toevallig gebarbequed, bij familie en dat was heel lekker na die lange tijd om eerlijk te zijn. Maar kweet nu al dat ik mezelf ervoor ga straffen, voor het"zondigen".
Vanaf morgen ga ik ook alweer op een dieet....kneem allerlei soorten pillen waarvan je zou moeten afslanken,sport veel etc.
Ik heb al kweetniet hoelang geen chocolade op bijvoorbeeld of chips ,terwijl ik dat eigenlijk onwijs lekker vindt, maar ik kan het niet meerNu voel ik me ook zo vies en dik meteen... Tegen anderen heb ik wel altijd smoesjes van "het is toch niet nodig om snoep en vette dingen te eten enzo?", om ze er maar te van overtuigen dat ik juist gezond bezig ben (en gelukkig ben..?)
Ik ga nou ook meedoen met de fiets4daagse..iedereen denkt dat ik dat doe omdat ik dat leuk vindt,maar tis vooral omdat ik dunner wil zijn en 4dagen fietsen daar weer aan mee helpt...Kheb zelfs me scooter weggedaan o.a. hiervoor!
Nou ja ik heb altijd zoiets van; als ik een paar kilo dunner ben, stop ik en word het weer normaal,maar dat wordt het niet. Ik ben gewoon heel erg onzeker en ik denk gewoon dat ik dan pas gelukkig ben *dat hoogstwaarschijnlijk toch niet zo is, i know..* Maar nu heb ik wel weer genoeg getyptbyebye

xxxx
Oud 27-07-2002, 21:29
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

heb al verschillende dingen geprobeert in het voor uitzich te stellen enzo... maar ik ben vaak te makkelijk... en dieeten doe ik niet aan, dat werkt toch niet voor mij omdat ik al die dingen die dieten voorschrijven niet echt smakelijk vind mijn probleem is meer dat ik ga eten uit verveling. als ik de hele dag druk bezig ben heb ik nergens last van zeer irritant...

btw i like your signature

Ik ben ook vaak te makkelijk
Maar weet je wat je echt is moet proberen..

Gewoon he, Als je ergens mee bezig bent
Zeg huiswerk, Nu vakantie slecht voorbeeld..Zeg je betn aan het chatten/computeren gewoon wat computeren.
Dan vul je voordat je gaat computeren een fles water.
En kijk is hoe ver je komt met die fles op te drinken.
Als je water drinkt
Klok het dan achterover in je keel
En doe je dat een paar keer met wat glazen

Dan pis je vanzelf
En als je pist..
Dan val je af
Probeer dat gewoon is
Echt water drinken
Maak er een soort ritueel van
Helpt echt

Tip:
Doe dit niet vlak voordat je naar bed gaat
Plassen in de nacht is erg vervelend
Oud 27-07-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Ik ben ook vaak te makkelijk
Maar weet je wat je echt is moet proberen..

Gewoon he, Als je ergens mee bezig bent
Zeg huiswerk, Nu vakantie slecht voorbeeld..Zeg je betn aan het chatten/computeren gewoon wat computeren.
Dan vul je voordat je gaat computeren een fles water.
En kijk is hoe ver je komt met die fles op te drinken.
Als je water drinkt
Klok het dan achterover in je keel
En doe je dat een paar keer met wat glazen

Dan pis je vanzelf
En als je pist..
Dan val je af
Probeer dat gewoon is
Echt water drinken
Maak er een soort ritueel van
Helpt echt

Tip:
Doe dit niet vlak voordat je naar bed gaat
Plassen in de nacht is erg vervelend

Enne dank u voor het compliment

Oud 27-07-2002, 22:51
sublime
sublime is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

*tip*
ga het proberen! bedankt voor de tip iig
Oud 28-07-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:

ga het proberen! bedankt voor de tip iig

Succes meis
Oud 28-07-2002, 10:00
*nightlight*
*nightlight* is offline
waarom val je dan af als je plast? dan val je niet af ofzo hoor je valt erna af ja omdat de vocht je lichaam uitgaat, wat eraf moet blijft zitten.
Oud 28-07-2002, 10:02
Verwijderd
Citaat:
*nightlight* schreef:
waarom val je dan af als je plast? dan val je niet af ofzo hoor je valt erna af ja omdat de vocht je lichaam uitgaat, wat eraf moet blijft zitten.
Val je d'r niet van af?
Moet je is opletten.

In urine zit mega veel vet
Oud 28-07-2002, 10:07
*nightlight*
*nightlight* is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Val je d'r niet van af?
Moet je is opletten.

in urine zit afvalstoffen, oftewel stoffen dat niet door je lichaam gebruikt wordt, vet wordt altijd opgeslagen in t lichaam als reserve, dat krijg je alleen af door verbranding, oftewel lichamelijke inspanning-sport

waar haal jij trouwens dat onzin vandaan?
Oud 28-07-2002, 10:56
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
SweetGirly16 schreef:

Ja eigenlijk weet iedereen het(die me echt goed kennen en ik vertrouw); mn ouders, broertje,1 vriendin, mijn vriend,tante....Dat merkten ze ook wel.Ik eet immers nooit echt gezellig mee, pak nooit ff een frietje of een snoepje en ga zo maar door.Op mijn oude school ben ik ook uit mezelf naar de schooldokter gegaan.Ik mocht toen niet meer afvallen anders zou ze me doorsturen.Toen was ik echt ziek...Nu ik op een andere school zit, gaat het opzich alles veel beter alleen weet daar bijna niemand het echt en heb ik dus geen advies-/contactpersoon meer. Ik heb ook hypoglycemie..kweetniet of je dat kent.*=een te lage suiker* en dat kun je ook ontwikkelen door je eetgewoontes....Dat laatste ontken ik natuurlijk(de dokter weet trouwens niet van mijn eetprobleem af!Als me moeder dreigt dat te vertellen aan hem, word ik echt woest....) Maar die ziekte is een heel goede smoes voor bijv. mijn klasgenoten,zodat ze het niet raar vinden als ik niet mee eet*je mag dan namelijk geen suiker en dergelijk*.
Ik eet ook geen vlees..in plaats daarvan eet ik vegetarisch spul(zit minder vet in), dat niet gebakken mag worden in vet().Als ik ergens 1 vetdruppel op zie, hoef ik ut al niet meer.
Ik eet nu ook weleens yoghurt of melk en ik eet (20+)kaas. Oke, das dan wel zelden en ik eet alles mager,maar het is toch iets. Vandaag heb ik toevallig gebarbequed, bij familie en dat was heel lekker na die lange tijd om eerlijk te zijn. Maar kweet nu al dat ik mezelf ervoor ga straffen, voor het"zondigen".
Vanaf morgen ga ik ook alweer op een dieet....kneem allerlei soorten pillen waarvan je zou moeten afslanken,sport veel etc.
Ik heb al kweetniet hoelang geen chocolade op bijvoorbeeld of chips ,terwijl ik dat eigenlijk onwijs lekker vindt, maar ik kan het niet meerNu voel ik me ook zo vies en dik meteen... Tegen anderen heb ik wel altijd smoesjes van "het is toch niet nodig om snoep en vette dingen te eten enzo?", om ze er maar te van overtuigen dat ik juist gezond bezig ben (en gelukkig ben..?)
Ik ga nou ook meedoen met de fiets4daagse..iedereen denkt dat ik dat doe omdat ik dat leuk vindt,maar tis vooral omdat ik dunner wil zijn en 4dagen fietsen daar weer aan mee helpt...Kheb zelfs me scooter weggedaan o.a. hiervoor!
Nou ja ik heb altijd zoiets van; als ik een paar kilo dunner ben, stop ik en word het weer normaal,maar dat wordt het niet. Ik ben gewoon heel erg onzeker en ik denk gewoon dat ik dan pas gelukkig ben *dat hoogstwaarschijnlijk toch niet zo is, i know..* Maar nu heb ik wel weer genoeg getyptbyebye

xxxx
Heej heej

Whoeii...erg herkenbare dingen zet je hier neer zeg!!....

"Ik eet immers nooit echt gezellig mee, pak nooit ff een frietje of een snoepje en ga zo maar door"

"Ik eet ook geen vlees"

"Maar kweet nu al dat ik mezelf ervoor ga straffen, voor het"zondigen"

"terwijl ik dat eigenlijk onwijs lekker vindt, maar ik kan het niet meer"

"Nou ja ik heb altijd zoiets van; als ik een paar kilo dunner ben, stop ik en word het weer normaal,maar dat wordt het niet. Ik ben gewoon heel erg onzeker en ik denk gewoon dat ik dan pas gelukkig ben"

Ik heb evn wat zinnetjes van je geselecteerd, want dit zijn allemaal dingen die ik erg herken!.....

Wat betreft pillen nemen om af te slanken, dat doe ik niet. Ik denk ook dat dit vekeerd is voor je lichaam, helemaal gezien, wanneer je al weinig eet>>ik probeer het nog wel wat onder controle te houden....

Zelf heb ik het er met naasten nog weinig over gehad, ik kan het ook goed verbergen...ze zien wel dat ik veel minder eet, maar ik heb altijd wel trucjes, waardoor ze niet achterdochtig gaan worden....ik hoop dat ik het binnenkort voor elkaar kan krijgen er toch met iemand over te gaan praten, aan de andere kant wil ik het ook niet, want ik wil niet dat anderen er mee gaan zitten en ik wil ook niet van dit eetpatroon af eigenlijk(ik wil zeker niet aankomen!)

Denk jij er over om professionele hulp in te schakelen?

Liefsxxx
Oud 28-07-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
*nightlight* schreef:

in urine zit afvalstoffen, oftewel stoffen dat niet door je lichaam gebruikt wordt, vet wordt altijd opgeslagen in t lichaam als reserve, dat krijg je alleen af door verbranding, oftewel lichamelijke inspanning-sport

Haha, wat denk je nou?
Vet wordt NIET alleen door verbranding afgevoerd.
Joh ik heb het zelf meegemaakt
Ik heb het zelf met de dokter erover gehad

EN afvalstoffen
Oud 28-07-2002, 17:13
Verwijderd
net een hele week met mn vriendje doorgebracht, met een stapel films, en ja, een heleboel zakken chips en nootjes enzo...
ik dacht echt dat ik kilo's was aangekomen, ga ik net op de weegschaal staan, ben ik juist afgevallen naja, dan zal mn lichaam nu nog bezig zijn met al dat vet op te slaan denk ik
maar goed, ik ga in het nieuwe schooljaar dus fitnessen...
hopen dat dat helpt enzo...
oh, naja dan zal ik maar effe melden hoe het er nu voor staat, 1.65m en bijna 68/69 kg. ik wil weer naar mn oude gewicht van een jaar terug, 57/58
Oud 28-07-2002, 18:51
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Die pillen die ik neem zijn volgens mij niet schadelijk,want het zijn natuurlijke middelen (chroom& een of andere vitamine..).

Ik wilde eerst ook niet echt met iemand praten,maar aan de andere kant juist weer wel,want ik wou/wil toch weer 'normaal'zijn(ben toen ook uit mezelf naar die schoolarts toe gegaan). Altijd droge crackers en droge boterhammen eten is ook niet leuk Maar tja, ik wil ook niet 'slechte'dingen eten,waardoor ik weer dik(ker) wordt..toch is het wel fijn dat mensen in mijn omgeving het weten. Ze houden er rekening mee, je kunt er met ze over praten, mijn moeder neemt bijv. extra MAGere dingen mee en jam zonder suiker etc.Ook houden ze stiekem ook wat meer controle op wat je doet en dat geeft ook wel weer een prettig gevoel.(soms dan)MAar ja, als ze er een keer een opmerking over maakt, word ik altijd kei boos op dr...ik weet dat ik het heb,maar iemand anders mag het dus echt niet tegen me zeggen. Ze had laatst ook zo'n potje pillen gezien op mn kamer en toen zei ze dat ik toch maar hulp moet gaan zoeken. Gelijk heeft ze eigenlijk wel,maar khoop het nog steeds zelf op te lossen...Ik vind dat als je prof.hulp hebt,je meteen als 'gek'wordt bestempeld. Natuurlijk ben je dan geen GEK,maar zo voelt het dan....En ik wil al helemaaaal niet worden gezien als 'het meisje met anorexia' en dat zal echt wel gebeuren als meer mensen erachter komen en het 'uitlekt'dat ik prof.hulp heb..ik weet dus nog niet wat ik ga doen; ik w8 het nog ffies af.

xxxx
Oud 28-07-2002, 20:43
sublime
sublime is offline
Citaat:
*nightlight* schreef:

las laatst een artikel over een vrouw die iets van 52 kilo afgevallen was in een jaar zonder echt te gaan sporten... denk dat het ook zo is dat wanneer je minder glucose enz binnenkrijgt, wat je dus opslaat als je het niet gebruikt bij verbranding, je vanzelf van die reserve die je hebt gaat verbruiken... ofzo
Oud 28-07-2002, 21:00
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Haha, wat denk je nou?
Vet wordt NIET alleen door verbranding afgevoerd.
Joh ik heb het zelf meegemaakt
Ik heb het zelf met de dokter erover gehad

EN afvalstoffen
volgens mij klopt t meer wat nachtlampje zegt dan wat jij zegt.
Je hebt vocht nodig ja anders droog je uit,vet wordt altijd van je voedsel gefilterd en opgeslagen,licht aan je stofwisseling

misschien zoals sublime zegt dat als je bepaalde stoffen wordt afgevoerd dat t dan reserves gebruikt, maar niet om te plassen, tenminste dat zeggen ze in mijn schoolboeken en op mijn werk(in een drogisterij)
Oud 28-07-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

volgens mij klopt t meer wat nachtlampje zegt dan wat jij zegt.
Je hebt vocht nodig ja anders droog je uit,vet wordt altijd van je voedsel gefilterd en opgeslagen,licht aan je stofwisseling

misschien zoals sublime zegt dat als je bepaalde stoffen wordt afgevoerd dat t dan reserves gebruikt, maar niet om te plassen, tenminste dat zeggen ze in mijn schoolboeken en op mijn werk(in een drogisterij)
Nachtlampjes of niet, I don't care

Wat je zegt over dat bewegen, dat je dan alleen vet kan verbranden is grote onzin. Mensen die nooit sporten zullen dus alleen maar aankomen? Omdat ze het vet niet kwijt kunnen? Hoe denk je dan dat vet je lichaam uitgaat, behalve sporten?
Als je dus alleen zou sporten, zou je al afvallen?

Dat is pas nachtlampjespraat
Oud 28-07-2002, 21:32
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Nachtlampjes of niet, I don't care

Wat je zegt over dat bewegen, dat je dan alleen vet kan verbranden is grote onzin. Mensen die nooit sporten zullen dus alleen maar aankomen? Omdat ze het vet niet kwijt kunnen? Hoe denk je dan dat vet je lichaam uitgaat, behalve sporten?

Dat is pas nachtlampjespraat
je kunt ook afvallen als er iets in je lichaam hard werkt,maar dit is een afvaltopic he

rm volgens mij kun jij er niet echt tegen als niet iedereen met je meepraat is t wel?
Oud 29-07-2002, 09:03
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

je kunt ook afvallen als er iets in je lichaam hard werkt,maar dit is een afvaltopic he

rm volgens mij kun jij er niet echt tegen als niet iedereen met je meepraat is t wel?
Ohw jawel, zeker wel
Maar ik ga graag discussies aan
En als ik ergens zeker van ben dan zet ik door

Zodoende
Oud 29-07-2002, 11:10
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Ohw jawel, zeker wel

Zodoende
volgens mij kun je daar beter niet zo zeker van zijn, want ik heb t nagevraagt en ze zeiden allemaal dat vet niet door urine afgevoerd kan worden dus..
Oud 29-07-2002, 12:28
me-myself&anne
Van de vet-urine weet ik nix af en ga k me ook maar niet bemoeien Maar wat betreft de verbranding v vet--> je hoeft niet perse te sporten om vet te verbranden, dat is grote onzin. Vet wordt sowieso al wel verbrand, maar hoe meer je beweegt hoe meer vet je zal verbranden.
Oud 29-07-2002, 14:30
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:

Hoe denk je dan dat vet je lichaam uitgaat, behalve sporten?

vet gaat je lichaam niet uit omdat t opgeslagen wordt, door lichamelijk inspanning(lopen enz is ook lichamelijke inspanning) verbrand je vet, zoeki jij maar eens 10 mensen die geen lichamelijk afwijkingen hebben die alleen maar op bed liggen en liggen te eten die niet dik zijn.

En verders ga ik er niet meer op in.

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 14:33.
Oud 29-07-2002, 15:49
Verwijderd
Ach ja,
Laat ook maar zitten.
Oud 29-07-2002, 18:43
me-myself&anne
Euhh.. hebben jullie het niet allebei over een ander soort vet..????

Vet in voeding is namelijk iets heel anders dan vetweefsel...
Vet in voeding wordt nml wel zo verbrand, vetweefel idd alleen door beweging of minder eten dan je nodig hebt..
Oud 29-07-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
SweetGirly16 schreef:
Die pillen die ik neem zijn volgens mij niet schadelijk,want het zijn natuurlijke middelen (chroom& een of andere vitamine..).
Ik citeer uit een informatieblaadje van een apotheek over overgewicht:
De werking van chroom is niet voldoende aangetoond. Maar enkele onderzoeken hebben wel aangetoond, dat chroompicolinaat kankerverwekkend kan zijn.
Lijkt me niet bijzonder gezond dus…

Btw van minder glucose tot je nemen oid hoef je echt niet af te vallen (mijn ervaring is nl dat dat niet zo is). Ik eet nu al een jaar of drie geen suiker (dus ook minder glucose), maar ik ben nog geen gram afgevallen (was dat maar waar). Volgens mij is een combinatie van sporten, gezond eten en voldoende water drinken nog altijd het geen dat het beste werkt, geen van drie is een wondermiddel en ik denk ook dat het de combinatie is, die maakt dat het werkt. Alleen sporten, alleen gezond eten, alleen water drinken…’t zal wel iets werken, maar samen werkt het echt. Leef(eet/beweeg)gewoontes veranderen, daar gaat het om. Want je kunt nog zoveel water drinken, als je ongezond/vet eet, dan zul je er echt niet van afvallen. Dat maak je mij iig niet wijs.

Citaat:
LoveGirl schreef:
Ohw jawel, zeker wel

Zodoende

Citaat:
LoveGirl schreef:Ach ja,
Laat ook maar zitten.
Ik wil niet heel gemeen zijn…maar noem je dat doorzetten? Kom eens met wat bewijzen, sites, stukken uit tijdschriften, weet ik het. Ik wil je best geloven, maar dan wil ik wel bewijzen zien en niet alleen maar ‘hij zegt dit en hij zegt dat’. Ik zeg ook niet dat het niet waar is, ik heb er alleen nog nooit van gehoord en ook nog nooit echt iets van gemerkt… Ik denk ook dat je als je twee liter water op een dag drinkt automatisch minder gaat eten, je maag zit vol met al dat water, er kan dan dus minder eten bij, en daar val je dan door af. Maar wat ik al zei, kom met onderbouwingen, en wie weet gaan we het geloven.

Laatst gewijzigd op 29-07-2002 om 19:01.
Oud 29-07-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik denk ook dat je als je twee liter water op een dag drinkt automatisch minder gaat eten, je maag zit vol met al dat water, er kan dan dus minder eten bij, en daar val je dan door af.
dit is wel waar, als je veel water drinkt dan heb je minder hongergevoel, en je lichaam roept vaker om water dan om eten, dat wordt alleen verward omdat t t zelfde aan voelt ofzo, maar vet wordt niet afgevoerd in urine daar ben ik zeker van,want vet gaat drijven in water, en ik heb urine nooit zien drijven, vet wordt veel hoger in je lichaam gescheiden van je eten, dus kan t nooit in je urine komen, vet is voor brandstof,reserves,voor opname van vitamines, en als bouwstof nodig, dus t lijkt me niet dat je lichaam t er maar uit laat stromen.
Oud 29-07-2002, 20:16
me-myself&anne
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik citeer uit een informatieblaadje van een apotheek over overgewicht:
De werking van chroom is niet voldoende aangetoond. Maar enkele onderzoeken hebben wel aangetoond, dat chroompicolinaat kankerverwekkend kan zijn.
Lijkt me niet bijzonder gezond dus…
Eej maare... chroompicolinaat is wat anders dan gewoon chroom...
Oud 29-07-2002, 20:19
Verwijderd
Nee, Ik kom niet met sterke bewijzen. Ik ga niets zoeken op Internet waarmee ik kan bewijzen dat je afvalt van veel water drinken. Waarom niet? Omdat ik daar geen zin in heb. Net zoals ik geen zin meer heb in deze discussie.
Als julile denken, vinden, weten dat je niet afvalt van water drinken, Oke! Prima! Fijn. Dan zoeken jullie andere manieren.
Maar ik spreek uit mijn eigen ervaring. Dat die bij ieder menselijk lichaam anders is wist ik ook niet, maar als ik veel water drink, plas ik veel, en val ik af.

Ik zal nu vast erg zwak gevonden worden enz,
Maar ik heb hier gewoon helemaaaaal geen zin in.
Denk wat je wilt denken, dat doe ik ook.

Doe wat het beste voor JOU is
Oud 29-07-2002, 20:21
Verwijderd
En Jaja, jullie hebben gelijk. Ik had deze discussie dan ook nooit moeten aangaan.
Maarja,
Ik vertel over mijn ervaring
En als jullie die anders beleven..
Oke

Maar Ik geef toe
Dit is niet echt een sterke actie van me
Oud 30-07-2002, 08:25
just.a.girl
just.a.girl is offline
is 's ochtends abrikozenjam op bruin brood eigenlijk "slecht"of ongezond?
Oud 30-07-2002, 10:36
me-myself&anne
Citaat:
just.a.girl schreef:
Ligt eraan wat je onder 'slecht' verstaat
Tiz niet echt ongezond iig, zit alleen veel suiker in.
Oud 30-07-2002, 13:29
Roos
Roos is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
Je zal er geen kilo's van aankomen. Als je 's ochtends en 's middags twee bruine boterhammen met abrikozenjam eet, is dat perfect natuurlijk.
Oud 30-07-2002, 13:48
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
je kan ook light-jam kopen, dat is gezoet met zoetstoffen ipv suiker
Oud 30-07-2002, 14:03
just.a.girl
just.a.girl is offline
wat is dan eigenlijk t beste of gezondste belge voor 's ochtends op de boterham?of alternatieven voor zoet met minder suiker?

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 14:06.
Oud 30-07-2002, 14:10
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
wat is dan eigenlijk t beste of gezondste belge voor 's ochtends op de boterham?of alternatieven voor zoet met minder suiker?
zoet met minder suiker... light producten, en zoetjes/zoetstof. Zoetjes ka je gewoon in de supermarkt wel kopen, en zoetstof... weet ik eigenlijk niet. Paa jaar geleden mocht mn zus geen suiker eten, dus had mn moeder allerlei dingen zonder suiker voor haar gekocht, en een grote pot zoetstof om bv cake mee te bakken.

Maa wa het beste beleg is..., je ma ook best wel eten wat je lekker vind hoor, maar volgens mij is paardenrookvlees heel mager.
(mn opa moest vetarm eten, en die mocht wel paardenrookvlees )
Topic gesloten

Regels voor berichten