Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2006, 17:06
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Tering, anders ontspoort je treinstel even
Oud 30-06-2006, 17:20
Redhair
Redhair is offline
Ik droomde vannacht zo rot over N., werd helemaal verdrietig wakker. Besloot hem maar te smsen, om te vragen of hij het pand al gekraakt had. Daarna belde ik M., om wat pep te halen.
N. smste terug dat hij nog niet gekraakt had en nog bij M. verbleef.

Ik ging met mijn hond naar M. toe, zodat ik daarna naar de ijssel kon. Daar een half uurtje gezeten, gekeken naar het geplaystation van M. en N.
Nam daar alvast een lijntje. Toen ik weg ging vroeg N. waar ik heen ging. Hij wilde wel mee naar de ijssel.
Lekker in de schaduw gelegen. Eerst waren er steeds stiltes, ik werd er gewoon bang van. Waar waren onze gesprekken gebleven? Later ging het beter. We hadden het over relaties, welke invloed ons drugsgebruik erop had. Hij zei dat hij niet verslaafd was. Dat praatte ik hem uit het hoofd. Uiteindelijk gaf hij toe dat hij niet zonder blowen kon en misschien niet zonder pep. Het was fijn om te praten over de angsten in relaties. De angst om te moeten binden, om te moeten kwetsen, wat toch elke keer gebeurd. Dat vaste relaties niet konden, zolang we met deze mate drugs gebruiken.
Het voelde goed om met hem dit te bespreken. We voelden precies hetzelfde. Hij is zeven jaar ouder, maar we hebben zovaak dezelfde opvattingen, dezelfde gevoelens.

Ik blijf het herhalen, want het blijft door mijn hoofd spoken. Het is terug. Die mooie tijd is terug. Die mooie tijd is zelfs mooier geworden. De enige die nog mist is B.
B., die de moed kon opbrengen om uit deze scene te stappen. Die de moed kon opbrengen om naar een kliniek te gaan, afkicken, een nieuw leven opbouwen.
Ja, ik mis hem, maar ben trots op hem. Hoe hij en ik waren zal nooit meer terugkomen, maar als hij nu gelukkig is, ben ik blij. Al zie ik hem nooit meer.
Oud 30-06-2006, 17:29
coopergirl
coopergirl is offline
Ik had niet zozeer ingredienten in huis waarmee ik iets dacht te kunnen bereiden.. Maar ik heb mijzelf weten te overtreffen

in een overschaal een laag spinazie
een laag gerulde magere gehakt met een paar gebakken spekkies
een laagje puree
laagje kaas met her en der een beetje kruidenboter

En dat zelf verzonnen En en en het ruikt best okay!

Nja
Oud 30-06-2006, 17:30
Gothic
Gothic is offline
OMG ik ben goed , ik heb gewoon m'n tentamen fucking goed gemaakt , 74% goed. Niet normaal . Wel een hoop vragen herkend uit oude tentamens, maar toch. Vorige keer met 60% een 7,3 . Dus dit wordt wat ...

en m'n vorige tentamen al 68% goed. Bizar. Hoe minder ik leer, hoe beter het gaat . Ik ben blij . Als nou Duitsland nog even van Argentinie verliest, dan kan mijn weekend niet meer stuk ...

sorry, overkill aan smilies
Oud 30-06-2006, 17:33
Moustache
Moustache is offline
Anders krijg je even gedachtegangen waar je echt niks mee kan en waar je ook echt niet over wíl nadenken. 'T zal de zomer wel zijn.
Oud 30-06-2006, 17:59
Nijn*
Nijn* is offline
Oké ik sta stijf van de zenuwen!! AAHRG!! Zometeen de eerste keer met een partij meedraaien en omg omg omg ik ben niet bepaald handig of zo en ik vergeet vast alles.. HELP! Iemand nog goede tips om zenuwen onder controle te houden?
Oud 30-06-2006, 18:23
Verwijderd
Waarom meteen weer zo verdrietig?
Oud 30-06-2006, 18:53
Verwijderd
Damn, leer nou eens bellen. Meteen, niet na vier dagen voor-je-uit-geschuif. Je hebt er alleen jezelf maar mee. Grrr, ik wil een kamer, nu.
En, blech, alwéér te vroeg.
Oud 30-06-2006, 18:57
dwight88
dwight88 is offline
het voelt zo goed, zou het dan nu eindelijk wél lukken.....?
Oud 30-06-2006, 19:05
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Een vriendin van mij nam mijn diploma mee na de uitreiking, toen ik het thuis weer kreeg, bleek er een vouw/kreuk in te zitten
Eventueel een nieuwe aanvragen kost 72 euro
Oud 30-06-2006, 19:51
Zwoek
Zwoek is offline
Bemoei je met je eigen zaken!

Urineer de beer: het is zoo klote als iemand iets van je ´kapot´ maakt..

Laatst gewijzigd op 30-06-2006 om 19:53.
Oud 30-06-2006, 20:26
Verwijderd
Sukkel, sukkel, sukkel. Ik word gek van mn vader. Nee ik ben niet assertief en ook niet van plan dat te worden. (Of iig niet zó assertief als hij.) Maar boeiend, als ik dat nou niet wil en me niet prettig bij voel? Dat zal wel niet goed genoeg zijn voor hem. Ik wil het huis uit. Mn eigen rommel kunnen maken als ik dat wil en niet alles uit mn handen moeten laten vallen voor hem.
Oud 30-06-2006, 21:50
Verwijderd
Waarom kon hij toen niet met zijn handen van me afblijven?
Zelfbeheersing heet dat toch? Zelfs al was hij 13.
Oud 30-06-2006, 21:55
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 30-06-2006 @ 17:42 :
Ik
ben
mijn
ouders
SPUUGZAT.

Zo, dat is nog eens Ljh...

Ik wil op kamers.
Oud 30-06-2006, 21:56
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 30-06-2006 @ 18:06 :
Tering, anders ontspoort je treinstel even
Ehm.. watte?
Oud 30-06-2006, 22:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-06-2006 @ 14:55 :
Woow gefeliciteerd!!! Wat goed.

Cum Laude, daar kom ik niet voor in aanmerking. Maar, ik heb nu in elk geval al mijn tentamens gehaald, zonder herkansing.

Een stapje dichterbij de universiteit.
Haha, thanx

Jij ook van harte gefeliciteerd hoor Super

Citaat:
Nijn* schreef op 30-06-2006 @ 16:43 :
@ Daantje_0705: Gefeliciteeerd!!! Cum Laude nog wel!!
Thanx Ben echt ontzettend blij
Oud 30-06-2006, 22:21
Verwijderd
Crematie was mooi, maar ook erg triest. Vreselijk voor de familie vooral.
Wel enorme opkomst trouwens. En veel oud-VWO-klasgenoten (en die van de andere VWO-klassen) terug gezien.
Oud 30-06-2006, 22:57
Verwijderd
Het voelt zo slecht als je geen keus hebt.
Oud 30-06-2006, 23:54
coopergirl
coopergirl is offline
ruis in de zender
Oud 30-06-2006, 23:54
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 01-07-2006 @ 00:54 :
ruis in de zender
of in mijn eigen referentiekader?
Oud 01-07-2006, 03:42
Redhair
Redhair is offline
Uitgaan was leuk! Weer eens gewoon met R., lekker met z'n tweeen. Samen ouwehoeren, dansen, plannen maken voor lowlands, praten. Er waren nog wat mensen van ons groepje, maar wij bleven bij elkaar.

Hij kwam iets later dan mij binnen. Gaf me drie wangkussen, schrok toen hij hoorde van het ongeluk en liep verder. Later zei hij dat ik hem weer eens moest bellen en dat we nog naar het meer moesten. Ik ging er niet echt op in. Toen R. en ik weggingen kreeg ik weer wangkussen, gelukkig. Geen ongemakkelijke situaties.

Lieve R., we moeten echt weer vaker samen uit. Ook hij hoort bij die mooie tijd die terug komt. Niet bij de drugsgroep, maar in diezelfde periode waren wij zo dik met elkaar. Waren hij en ik 'wij'. Ik ben zo gelukkig.

@Nijn*, hoe ging je eerste werkdag?

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 03:47.
Oud 01-07-2006, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-06-2006 @ 13:24 :
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Ik heb mijn propedeuse cum laude gehaald
Doen ze aan cum laude op de HRO? En met een P?
Oud 01-07-2006, 09:42
Roosje
Roosje is offline
Mijn "karakteristieke visjes-uitroepteken" is kwijt, want een herinnering, mensen moeten mij nog steeds niet en ik... ik weet niet.
Oud 01-07-2006, 10:11
moon
moon is offline
had vannacht weer zo'n vage droom
Ik ging naar mijn diploma uitreiking in een oude broek en een oude trui! Ik kwam daar aan en iedereen had hele nette kleren aan, galajurken e.d. Toen had ik ineens zoiets van oeps...ik belde mijn ouders op of ze even mijn galajurk wilde komen brengen (mijn ouders waren niet bij de diplomauitreiking in mijn droom). Die kwamen ze brengen, ik trok hem aan....en iedereen vond het een afschuwelijk lelijke jurk! AAAAARG! De meeste dromen zijn bedrog toch? hoop ik.
Oud 01-07-2006, 10:40
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
moon schreef op 01-07-2006 @ 11:11 :
had vannacht weer zo'n vage droom
Ik ging naar mijn diploma uitreiking in een oude broek en een oude trui! Ik kwam daar aan en iedereen had hele nette kleren aan, galajurken e.d. Toen had ik ineens zoiets van oeps...ik belde mijn ouders op of ze even mijn galajurk wilde komen brengen (mijn ouders waren niet bij de diplomauitreiking in mijn droom). Die kwamen ze brengen, ik trok hem aan....en iedereen vond het een afschuwelijk lelijke jurk! AAAAARG! De meeste dromen zijn bedrog toch? hoop ik.
Ja, tuurlijk zijn de meeste dromen bedrog! Gewoon nette kleding aantrekken (leuk bloesje met een net rokje ofzo, galakleding vind ik ook weer zo overdone..) en geen oud kloffie. Vorige jaar vielen die mensen er echt buiten..

En gefeliciteerd trouwens nog!
Oud 01-07-2006, 10:43
coopergirl
coopergirl is offline
gaarheid

ik heb een hekel aan mogelijke hittegolven

aversie tegen hitte

blaa

ik ga naar de markt waar je euro een gulden waard is[edit]dat klopt dus niet[/edit]
Oud 01-07-2006, 10:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2006 @ 09:42 :
Doen ze aan cum laude op de HRO? En met een P?
Cum Laude bij je propedeuse is alles acht of hoger en bij je hoofdfase (diploma) gemiddeld een acht

Tenminste zo is het bij mijn cluster, ik heb het nagevraagd maar zoiets lijkt me universeel voor de hele HRO.
Oud 01-07-2006, 10:47
Nijn*
Nijn* is offline
Ja. Kijk, dit is gewoon wat ik wil. M'n werk gisteren was ontzettend leuk! Werd door G. meteen in het diepe gegooid moest van alles gaan klaarzetten, voorbereiden voor de partij van 190(!) man. Daarna heb ik eigenlijk de hele avond het terras gelopen met hapjes en drankjes, vond het ontzettend leuk! Toen ze weg waren nog geholpen met opruimen en schoonmaken, maar door de leuke mensen was dat zelfs leuk. Ik kan bijna niet wachten om weer te gaan, al heb ik nu wel heel erge spierpijn in mijn armen van het tillen. En het verdient imo ook nog eens goed!

Zometeen met T. en J. naar de strookl, gezellig een lui dagje doen en vanavond misschien nog uit.. Hmm, zo vind ik vakantie hélemaal niet erg!
Oud 01-07-2006, 11:11
darkfairy
darkfairy is offline
gister overdag stage gehad
en savonds met 1 vriendin en 1 vriend en de neef van een van hun naar de kermis in best geweest
kermis zelf was heel leuk
maar daarna gingen we gelijk naar de ehbo
omdat ik weer zonder adem zat me handen en arme en benen nie meer kon bewegen en bijna om viel kon zelfs niks meer vasthouden van het trillen
en me puf hielp niet toen gelijk thuis naar bed gegaan
en nou gaat het weer een beetje is iedere keer weer schrikken
Oud 01-07-2006, 11:59
Verwijderd
Eigenlijk verneuk ik gewoon alles voor mezelf, daar komt niemand anders aan te pas. Dat is nu wel duidelijk.
Oud 01-07-2006, 12:50
coopergirl
coopergirl is offline
w000t wat kan je op de markt toch veel groente en fruit en zo kopen voor weinig geld
0,5 kilo kersen 2 euro
1 bak witte druiven pitloos 1 euro
7 grote sinasappels 1.90 euro
radijsjes 80 cent
campgignons euhm goedkoop iig
oude magere kaas 500gr, oude geitenkaas220 gr, pesto-noten-kruidenkaas 270 gr, geitenkaas rolletje -> samen 12,00 eurie
kilo kipgehakt 2,90 euro
witlofstronken
1,2 gram wiet a 5 euro

Alles bij elkaar heb ik echt veel food voor relatief weinig geld <3
Oud 01-07-2006, 13:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Coopergirl:

Wiet, ook op de markt? Dan mag je me even zeggen welke

Ontopic

Geweldig, de bbq gisteren. Ik had beloofd niet tussendoor naar de wc te gaan. En vooral niet ervoor overmatig te eten. Resultaat: Laura heeft 6 stukjes stokbrood gehad, veel te veel gepraat om haar gedachten van het eten af te houden, en toen was het ineens tijd om naar huis te gaan. Daar baalde ik toch wel van. Hoop dat mijn vriend vandaag wil barbecuen..

Verder was er ook nog dat gesprek op de bbq. Met mijn tante. Ineens ging het weer over het misbruik. Over dat ze nooit had durven zeggen tegen mijn ouders over haar vermoedens. Over dat ze zichzelf al jaren in mij herkend (zij is haar hele jeugd misbruikt) en of ik dan ook zo slecht sliep, en of ik ook zus, en zo en.. ja.. we herkenden zoveel van elkaar. En toen de tranen, omdat mijn ouders wat dat betreft zich nauwelijks in me interesseren. Mijn vader heeft het te druk en zelf veel aan zijn hoofd, mijn moeder die alleen maar aan zichzelf denkt. Ja, ok, hypochondrie, maar hey.. moet ik dan maar mezelf in het hoekje laten staan? Heb ik 18 jaar gedaan, never again.

Zometeen mijn vriend wakker maken, die wil niet opstaan. Mafkees, het is al kwart over twee en de honden moeten uit. Achja, anders ga ik zelf wel.
Oud 01-07-2006, 13:24
Stefanie
Stefanie is offline
Vanavond barbecuen! Lekker
Oud 01-07-2006, 14:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 01-07-2006 @ 14:15 :
@Coopergirl:

Wiet, ook op de markt? Dan mag je me even zeggen welke

Ontopic

Geweldig, de bbq gisteren. Ik had beloofd niet tussendoor naar de wc te gaan. En vooral niet ervoor overmatig te eten. Resultaat: Laura heeft 6 stukjes stokbrood gehad, veel te veel gepraat om haar gedachten van het eten af te houden, en toen was het ineens tijd om naar huis te gaan. Daar baalde ik toch wel van. Hoop dat mijn vriend vandaag wil barbecuen..

Verder was er ook nog dat gesprek op de bbq. Met mijn tante. Ineens ging het weer over het misbruik. Over dat ze nooit had durven zeggen tegen mijn ouders over haar vermoedens. Over dat ze zichzelf al jaren in mij herkend (zij is haar hele jeugd misbruikt) en of ik dan ook zo slecht sliep, en of ik ook zus, en zo en.. ja.. we herkenden zoveel van elkaar. En toen de tranen, omdat mijn ouders wat dat betreft zich nauwelijks in me interesseren. Mijn vader heeft het te druk en zelf veel aan zijn hoofd, mijn moeder die alleen maar aan zichzelf denkt. Ja, ok, hypochondrie, maar hey.. moet ik dan maar mezelf in het hoekje laten staan? Heb ik 18 jaar gedaan, never again.

Zometeen mijn vriend wakker maken, die wil niet opstaan. Mafkees, het is al kwart over twee en de honden moeten uit. Achja, anders ga ik zelf wel.
oeps hihihi nou ja de shop zit tussen de marktkraampjes Dus niet zozeer een onderdeel van de markt maar wel gekocht tijdens het marktbezoek

Over je verhaal: lijkt me wel fijn dat er iemand is die ongeveer eenzelfde iets heeft meegemaakt. Ik bedoel, dat praat toch altijd anders dan dat je het er met iemand over hebt die niet zoiets heeft meegemaakt. Hoewel iedereen het in zekere zin natuurlijk weer anders beleefd/ andere omstandigheden waren e.d.
Ziet die tante van jou ook in dat je ouders zoveel met zichzelf bezig zijn?
Oud 01-07-2006, 14:36
rare kwast
rare kwast is offline
pff fikte mn bed uit.. wilde eigenlijk nog wat langer liggen..
Oud 01-07-2006, 14:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-07-2006 @ 15:36 :
pff fikte mn bed uit.. wilde eigenlijk nog wat langer liggen..
toch wel goed dat je eruit komt Hang on girl(})
Oud 01-07-2006, 15:44
Verwijderd
Gister was wel even schrikken, ik was weer even van de wereld geweest, maar gelukkig kwam ik snel weer bij. Waardoor het kwam weet ik niet, ik voelde me op zich wel goed, maar misschien was er iets te veel input, we hadden een heftige discussie bij de filosofie avond. Nu is alles weer goed, heb lekker uitgeslapen, onder de douche geweest. Ik zit alleen een beetje tegen mijn profielwerkstuk aan te hikken. Ik moet het maandag inleveren en op zich hoef ik niet meer veel te doen, maar het moet toch even gebeuren. Tis alleen zo warm hier! 32 graden op mijn kamertje en dat werkt niet lekker. Ik denk dat ik morgen maar naar mijn ouders ga en daar alles af maak en uitprint enzo, lijkt me beter. Vanavond gezellig uit .
Oud 01-07-2006, 16:36
Gothic
Gothic is offline
leuke gympen gekocht voor 9 euro , alleen veel te warm voor de zomer merkte ik net ...

ook nog leuk boek gekocht, lekker gegeten op terrasje, heerlijke dagje gehad!
Oud 01-07-2006, 16:38
Verwijderd
Wel lekker om er vanaf te zijn nu.
Oud 01-07-2006, 16:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
Weer thuis. Het was echt super in Florence. Wel gemengde gevoelens gehad, maar over het algemeen ging het goed. Ik hou van Italie, het is zó mooi daar. De natuur, de cultuur, de mensen, het weer, de taal (die ik nu dus een beetje spreek )..
Het was de hele week 37-38 graden, wel érg warm, maar ja.

Over 3 weken ga ik op vakantie, weer naar Italie
Oud 01-07-2006, 17:16
Nienna*
Nienna* is offline
Het is uit tussen mij en mijn ex, anderhalve maand nu, en ineens ben ik heel populair
Oud 01-07-2006, 18:01
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Hele dag zitten typen in de UB. Daar had ik echt veel eerder heen moeten gaan: enorm veel plek voor al je boeken, rustig/stil, licht want ik zat bij het raam en koel. Echt perfecte typomgeving gewoon.

Ga zo nog even verder tot 22uur...m'n energy drank werkt nog steeds, dus ik hou het nog wel even vol.
Oud 01-07-2006, 18:08
Nijn*
Nijn* is offline
Zo. Net terug van de strook, er kwamen uiteindelijk veel meer mensen van de groep dan ik dacht. Maar was wel gezellig! Ben nu helemaal sloom en moe, zometeen even douchen dan lekker bbq'en en dan uit met J. Hmm, ik hou van vakantie! <3
Oud 01-07-2006, 18:16
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 01-07-2006 @ 19:08 :
Zo. Net terug van de strook, er kwamen uiteindelijk veel meer mensen van de groep dan ik dacht. Maar was wel gezellig! Ben nu helemaal sloom en moe, zometeen even douchen dan lekker bbq'en en dan uit met J. Hmm, ik hou van vakantie! <3
klinkt goed!
Oud 01-07-2006, 18:31
Yana
Yana is offline
Wat voel ik toch veel tegelijk, wat hink ik toch op veel gedachten, wat is het allemaal toch chaos.

Sinds dat ik dinsdag besloot om vanaf nu echt te gaan werken aan mijn eetgedrag, lijkt het wel alsof ik nu ook echt moet eten van mezelf. De rem is eraf, een stuk chocola meer of minder maakt niet uit, het boeit allemaal niet meer. Maar dat doet het wel, onbewust. Gevoelsmatig. Van binnen. En hoe meer ik zonder rem eet, hoe meer ik me gefrustreerd en kwaad voel van binnen. Hoe meer ik voel dat het niet "slechts" het gedrag is, maar ook de controle die ik zo nodig heb. Ik voel me onrustig en zolang ik niet compenseer blijf ik dat voelen. De angst voor de weegschaal is toegenomen, toch heb ik ook vandaag mezelf weer gewogen. Ik blijf redelijk constant tot nu toe, dat verbaast me dan wel weer.. Ik eet zoveel. Echt zoveel. Meer dan de mensen in mijn omgeving die "gewoon" "normaal" eten.

Vandaag wilde ik eigenlijk compenseren, maar doordat ik geen moment alleen was lukte het maar niet. Ik zou alleen avondeten, maar ineens bleef er een vriendin mee-eten. En het voelt gewoon niet goed. Het voelt dik, vol en alsof ik op een tijdbom zit voordat ik dat gevoel nog meer versterkt ga zien op de weegschaal. Het is constant, maar nog steeds te hoog. En als ik meer eet, kom ik meer aan, en zal het nog hoger worden.

En verdomme, ik weet dat ik zo niet moet denken. Ik heb zo hard mijn best gedaan deze hele week om gewoon "gewoon" te eten, maar ik kán het niet. Het breekt me op. Ik wil zo graag weer terug naar een bijna eet-loze dag, en tegelijkertijd weet ik gewoon zo goed dat ik dat helemaal niet moet willen. Dit is hoe mijn vriend me wil. Gewoon. Normaal. Gezond. Sterk, niet labiel. Ik heb hem gezegd dat ik zou bewijzen dat ik sterker ben dan dat hij dacht. Ik wil het hem ook bewijzen, maar ik kan het niet. Nu niet, ik voel me zo ontzettend zwak. Ik wil het hem niet zeggen, ik wil niet weer het aandacht-vragende meisje uithangen.. Ik wil gewoon gezellig doen en kunnen zijn, maar waarom kan ik dan niet op eigen kracht over deze gevoelens heen?

Ben ik ziek? Heb ik een serieus probleem? Is het zo serieus, dat wilskracht me er niet bovenop kan helpen?

Straks heb ik nog minder controle van mijn omgeving. Straks kan ik doen en laten wat ik wil met eten. Aan de ene kant maakt me dat bang, aan de andere kant lijkt het me heerlijk. En ik weet niet wat ik moet doen. Chaos. Even weer totale chaos.
Oud 01-07-2006, 18:41
Roosje
Roosje is offline
*wilskracht aan Yana geeft* Serieus meisje, je kunt het wel. Je kunt wel blijven eten, je wilt het in elk geval al, dat is een heel grote stap de goede kant op.
Oud 01-07-2006, 18:59
dwight88
dwight88 is offline
nog steeds de goede kant op... kijken wat vanavond brengt!
Oud 01-07-2006, 19:45
Yana
Yana is offline
@ Roosje, Dankjewel Lief van je.

@ OT.
Geprobeerd over te geven. Lukte weer eens niet. Ik snap echt niet wat ik fout doe.. is er onbewust nog iets dat genoeg verstand heeft om me tegen te houden?

Ik moet voorkomen dat ik terugzak. Hoe dan ook. Maar ik moet ook voorkomen dat ik aan ga komen. Balans..balans.. die moet ik zoeken. Op de een of andere manier. Alleen. Zoals altijd.
Oud 01-07-2006, 19:59
darkfairy
darkfairy is offline
men dag is goed
mede door veel alcohol
Oud 01-07-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-07-2006 @ 11:45 :
Cum Laude bij je propedeuse is alles acht of hoger en bij je hoofdfase (diploma) gemiddeld een acht

Tenminste zo is het bij mijn cluster, ik heb het nagevraagd maar zoiets lijkt me universeel voor de hele HRO.
Ik dacht dat ze dat alleen op de universiteit hadden?

Maar wel leuk als ze het hebben, want dan zou ik cum laude mijn diploma gehaald hebben.

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 20:18.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten