Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 18:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 02-07-2006 @ 11:04 :
Wat vinden dames hier nu dan van? Alleen oordelen over zijn fysiek, niet z'n hoofd.

[afbeelding]
Het hoofd vind ik juist het leukste van de foto
Oud 02-07-2006, 21:34
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
dark princess schreef op 02-07-2006 @ 18:16 :
ik weet niet of ik er mee zou kunnen leven, als hij zelf zijn eten kookt en zelf op alles let misschien wel. ik ga me iig niet elke dag aan zijn dieet houden (en klaarmaken) omdat hij 'mooi' wil zijn. Ik kan trouwens ook niet tegen mannen die zo erg met hun uiterlijk bezig zijn, ik weet niet wat dat is. En het is toch wel belangrijk om tegen iemand (zn levensstijl) te kunnen als je er mee leeft.

maar ik weet absoluut zeker dat ik geen bodybuilder als vriend of man zou willen, ik houd helemaal niet van gespierde mannen (ook niet van bierbuiken overigens). Geef mij maar iemand met een 'normaal' postuur.

ik vind dat die bodybuilders beter een wat minder strak broekje aan kunnen doen, dan valt het niet zo op dat ze daar niet veel onder hebben zitten, ik vind dat dat nu zo opvalt tussen al die spieren
Niet veel onder hebben zitten :') Dat lijkt maar zo vanwege die dikke benen van ze. Een been van hun is net zo groot als de omtrek van een normaal persoon's middel. En die strakke broekjes moet gewoon, zoveel mogelijk spier moet zichtbaar zijn voor de show.
Oud 03-07-2006, 00:16
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 02-07-2006 @ 11:04 :
Wat vinden dames hier nu dan van? Alleen oordelen over zijn fysiek, niet z'n hoofd.

[afbeelding]

de buik gaat naar mijn smaak ook iets te veel al naar de extreme kant toe, maar, liever dat dan het omgekeerde (een bierbuik)...

maar zo'n lichaam is wel nog mooi in harmonie, de verhoudingen kloppen nog, en hamonie van een lichaam maakt net een mens mooi (was er niet zoals dat alle verhoudingen phi navolgden, lengte van het bovenlichaam ten op zichte van onderlichaam e.d.?)
Oud 03-07-2006, 02:06
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
vedetje schreef op 03-07-2006 @ 01:16 :
de buik gaat naar mijn smaak ook iets te veel al naar de extreme kant toe, maar, liever dat dan het omgekeerde (een bierbuik)...

maar zo'n lichaam is wel nog mooi in harmonie, de verhoudingen kloppen nog, en hamonie van een lichaam maakt net een mens mooi (was er niet zoals dat alle verhoudingen phi navolgden, lengte van het bovenlichaam ten op zichte van onderlichaam e.d.?)
om ff een indicatie te geven.. om een lichaam zoals hij te krijgen ben je met gemiddelde genen al snel 2 jaar aan t bodybuilden.
Oud 03-07-2006, 07:43
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Hulk schreef op 03-07-2006 @ 03:06 :
om ff een indicatie te geven.. om een lichaam zoals hij te krijgen ben je met gemiddelde genen al snel 2 jaar aan t bodybuilden.
En hij is maar 1,70m. Dan zie je er al snel wat voller uit. Ik zit lekker op 1m90, dat scheelt een hoop
Oud 03-07-2006, 12:54
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 03-07-2006 @ 08:43 :
En hij is maar 1,70m. Dan zie je er al snel wat voller uit. Ik zit lekker op 1m90, dat scheelt een hoop

serieus, 1m70? dat is klein voor een man, ik dacht altijd dat modellen een bepaalde lengte moesten hebben, of geldt dit niet voor ondergoedmodelen
Oud 03-07-2006, 14:58
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
vedetje schreef op 03-07-2006 @ 13:54 :
serieus, 1m70? dat is klein voor een man, ik dacht altijd dat modellen een bepaalde lengte moesten hebben, of geldt dit niet voor ondergoedmodelen
Je kunt het niet zien hoe groot hij is, dus wat zou het dan uitmaken?
Oud 03-07-2006, 16:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
vedetje schreef op 03-07-2006 @ 13:54 :
Het is Mark Wahlberg, die was eigenlijk rapper.

Bekend, maken we even voor de leuk model
Oud 03-07-2006, 18:16
adon1s
adon1s is offline
Soortgelijk lichaam heb ik ook. Niet groot, wel in proporties en niet helemaal droog.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je je spieren aanspant. Als je gewoon relaxt staat op de foto lijk je altijd meteen 10x kleiner.
Oud 03-07-2006, 19:21
Iveauh
Iveauh is offline
adonis ik weet niet hoe je er uitziet, maar reken er maar op dat die gast nog wel redelijk breed is, alhoewel, iig. dikke V-shape kijk hoe achterlijk smal die gast in zijn middel is
Oud 03-07-2006, 19:24
Verwijderd
ja brrr, en dan het gezicht van een jochie van 12 erboven
Oud 03-07-2006, 20:32
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Iveauh schreef op 03-07-2006 @ 20:21 :
adonis ik weet niet hoe je er uitziet, maar reken er maar op dat die gast nog wel redelijk breed is, alhoewel, iig. dikke V-shape kijk hoe achterlijk smal die gast in zijn middel is
dikke v-shape :') Ja hoor.
Oud 03-07-2006, 21:05
Stevill
Stevill is offline
Hooguit een v-tje, maar euh kunnen we z'n beentjes ook bekijken?
Oud 03-07-2006, 21:48
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 03-07-2006 @ 22:05 :
Hooguit een v-tje, maar euh kunnen we z'n beentjes ook bekijken?
Oud 03-07-2006, 23:15
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Iveauh schreef op 03-07-2006 @ 20:21 :
Jij kent mij toch ook niet? Ik zeg niet dat ik een beest ben, maar zoveel massa als hem heb ik ook wel. Nilsje, dat is pas een beest!
Oud 04-07-2006, 09:22
Verwijderd
Iemand die fanatiek met iets bezig is of iemand die gespierd is, dat vind ik niet erg. Maar ik ben me in dit topic en in andere topics dood aan het ergeren aan alle bodybuilders die hier posten behalve de ts, dus op basis daarvan: nee.
Oud 04-07-2006, 09:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-07-2006 @ 10:22 :
Iemand die fanatiek met iets bezig is of iemand die gespierd is, dat vind ik niet erg. Maar ik ben me in dit topic en in andere topics dood aan het ergeren aan alle bodybuilders die hier posten behalve de ts, dus op basis daarvan: nee.
couldn't agree more!
Oud 04-07-2006, 11:04
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Weet je wat het is veel mensen respecteren mensen die serieus trainen niet, en andersom respecteren mensen die serieus trainen niet dat mensen hun uiterlijk en inspanningen niet waarderen.

Dus daardoor krijg je van 2 kanten uit negatieve reacties, wat dus niks oplevert.
Oud 04-07-2006, 11:17
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 04-07-2006 @ 12:04 :
Weet je wat het is veel mensen respecteren mensen die serieus trainen niet, en andersom respecteren mensen die serieus trainen niet dat mensen hun uiterlijk en inspanningen niet waarderen.

Dus daardoor krijg je van 2 kanten uit negatieve reacties, wat dus niks oplevert.
Jaloezie... dat mensen die zo serieus trainen met een mooi lichaam rondlopen en dat ze de discipline hebben om er iets voor te doen. Mensen die zeiken over mensen die trainen zijn vaak zelf ongedisciplineerde dikzakken die stiekem niet tevreden met zichzelf zijn.
Oud 04-07-2006, 11:18
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Of iele jongens die zelf niks bereiken met hun training en dan maar over het zogenaamde vermeende gebruik van een ander praten.

De roddelmachine over mij is in ieder geval weer flink op gang !
Oud 04-07-2006, 13:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:17 :
Jaloezie... dat mensen die zo serieus trainen met een mooi lichaam rondlopen en dat ze de discipline hebben om er iets voor te doen. Mensen die zeiken over mensen die trainen zijn vaak zelf ongedisciplineerde dikzakken die stiekem niet tevreden met zichzelf zijn.
En bodybuilders zijn domme kortzichtige klootzakken die zich niet kunnen inleven. Tenminste, dat zijn zowat alle bodybuilders die hierzitten, dus laat ik dat vooroordeel dan meteen maar voor iedereen laten gelden he
Oud 04-07-2006, 13:22
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 12:17 :
Dat is dus weer zo'n typische reactie die alleen maar vooroordelen over 'domme, kortzichtige bodybuilders' oproept.
Oud 04-07-2006, 14:16
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-07-2006 @ 14:17 :
En bodybuilders zijn domme kortzichtige klootzakken die zich niet kunnen inleven. Tenminste, dat zijn zowat alle bodybuilders die hierzitten, dus laat ik dat vooroordeel dan meteen maar voor iedereen laten gelden he
Citaat:
Bloem schreef op 04-07-2006 @ 14:22 :
Dat is dus weer zo'n typische reactie die alleen maar vooroordelen over 'domme, kortzichtige bodybuilders' oproept.
:') Tuurlijk. Iedereen die dik is lijdt aan ziektes en weet ik veel wat voor andere zaken. Afvallen is gewoon niet mogelijk. Jullie hebben gelijk. Iedereen doet echt hun stinkende best maar het werkt gewoon niet bij ze. Dat is 't.
Oud 04-07-2006, 14:17
Maija
Maija is offline
Jonge, ik word DOODZIEK van je!!

Ik walg van mijn eigen lichaam, ik moet vrijdag naar het strand maar ipv dat ik het leuk vind, honger ik me al de afgelopen dagen uit..
Ik zal nooit dun worden, en ik zal me ook nooit goed voelen in mijn eigen lijf.

Maar jij praat mensen met een 'beetje' overgewicht meteen de afgrond in.
Het zijn luie dikzakken.. Tsja, dat hoor ik ookmijn hele leven.
Oh, maar ik wou dat ik mezelf zo mooi en zo zeker kon voelen als die ene vriendin van me.. die zo ontzettend dun is..

Maar stiekem hoop ik nog meer dat ik me ook zo mooi kan voelen als die ene vriendin van me die 5 kilo meer weegt dan mij (en ook 1,70 is).. want zij kan wel genieten op het strand.

en oh, ik fiets gemm zown 20 tot 60 km op een dag, en sport daarnaast nog 2/3x in de week.

Laat aub de mensen die zich nogwel goed voelen over hun eigen lichaam een beetje in hun waarden.. er zijn er al zat zoals ik..
Oud 04-07-2006, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:16 :
:') Tuurlijk. Iedereen die dik is lijdt aan ziektes en weet ik veel wat voor andere zaken. Afvallen is gewoon niet mogelijk. Jullie hebben gelijk. Iedereen doet echt hun stinkende best maar het werkt gewoon niet bij ze. Dat is 't.
...Dat heeft toch niemand beweerd?
Oud 04-07-2006, 14:24
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-07-2006 @ 15:17 :
...Dat heeft toch niemand beweerd?
Kijk die andere topics eens :')
Oud 04-07-2006, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:24 :
Ik heb alles gevolgd hoor.
Oud 04-07-2006, 14:27
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Maija schreef op 04-07-2006 @ 15:17 :
, honger ik me al de afgelopen dagen uit..
Ik zal nooit dun worden, en ik zal me ook nooit goed voelen in mijn eigen lijf.
Hahaha daar ga je al de fout in. Je weet gewoon niet hoe het moet Je doet maar wat. Geef me 500 euro, kom een half jaar hier wonen, doe wat ik zeg en we zullen nog wel eens zien hoe slank je daarna bent.

Stelletje bitchasses. Jullie zeiken gvd constant over dat het allemaal niet gaat, maar dat is zo'n gelul! Praktisch iedereen kan een slank figuur krijgen. Zelfs al is je bouw er niet naar.

Ik word zo moe van mensen die beweren dat het allemaal niet kan he.
Oud 04-07-2006, 14:27
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Katje schreef op 04-07-2006 @ 15:26 :
Ik heb alles gevolgd hoor.
Dan heb je gewoon een probleem met tussen de regels doorlezen. Anderen zullen het beamen.
Oud 04-07-2006, 14:29
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:24 :
Ik iig niet, dus waarom je uitgerekend tegen mij die reactie plaatst snap ik niet zo. Je hebt gewoon een heel eenzijdig denkbeeld en wilt niet accepteren dat er mensen zijn die er minder belang aanhechten of ze strak in maatje 36 passen of iets minder strak in maat 40 of 42. (Oh, en ik heb zelf maat 36, voordat je denkt dat ik 'vast weer zo iemand ben die niet af wil vallen'.)
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:27 :
Dan heb je gewoon een probleem met tussen de regels doorlezen. Anderen zullen het beamen.
Het is gewoon niet waar dat er gezegd is dat "IEDEREEN aan ziektes lijdt en afvallen is onmogelijk". SOMMIGE mensen ja. De meeste doen er inderdaad te weinig moeite voor, of hoeven helemaal niet 'droog' te zijn. Ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was?
Maija
Maija is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:27 :
Hahaha daar ga je al de fout in. Je weet gewoon niet hoe het moet Je doet maar wat. Geef me 500 euro, kom een half jaar hier wonen, doe wat ik zeg en we zullen nog wel eens zien hoe slank je daarna bent.

Stelletje bitchasses. Jullie zeiken gvd constant over dat het allemaal niet gaat, maar dat is zo'n gelul! Praktisch iedereen kan een slank figuur krijgen. Zelfs al is je bouw er niet naar.

Ik word zo moe van mensen die beweren dat het allemaal niet kan he.
Jongen dat weet ik wel, ik kan bijna een handboek schrijven met hoe het wel moet!
Maar mijn hoofd kan het niet aan.. het eten, nee..
Oud 04-07-2006, 14:30
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-07-2006 @ 15:29 :
Ik iig niet, dus waarom je uitgerekend tegen mij die reactie plaatst snap ik niet zo. Je hebt gewoon een heel eenzijdig denkbeeld en wilt niet accepteren dat er mensen zijn die er minder belang aanhechten of ze strak in maatje 36 passen of iets minder strak in maat 40 of 42. (Oh, en ik heb zelf maat 36, voordat je denkt dat ik 'vast weer zo iemand ben die niet af wil vallen'.)
Ik denk dat helemaal niet bij jou. Maar het is gewoon bull dat 'wij' kortzichtig zouden denken. Waar haal je dat vandaan?
Oud 04-07-2006, 14:33
Maija
Maija is offline
Omdat je niet kan luisteren naar andere mensen en meteen conclusie's trekt.
Maija
Maija is offline
tenminste dat verwacht ik..
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Maija schreef op 04-07-2006 @ 15:29 :
Jongen dat weet ik wel, ik kan bijna een handboek schrijven met hoe het wel moet!
Maar mijn hoofd kan het niet aan.. het eten, nee..
Oh w8.. jij bent zo'n iemand die maar 1 stap vooruit denkt? Zo'n gevoelspersoon. Iemand ie op dat moment zin heeft in lekkere dingen en denkt: "als ik dat eet voel ik me weer lekker fijn!" Dus je begint eten... en later daarna ga je je schuldig voelen omdat je godverdomme goed weet dat je er dik van wordt.

Zo'n persoon?

Is het nou zo moeilijk om gewoon eens vol te houden om het NIET te doen, een maandje ofzo, en dan progressie zien. Je vet zien dalen? Daar blijer van worden omdat je ziet dat het werkt? Het kost wat meer moeite, maar dat geeft meer beloning dan zo'n stuk vreten in je bek stoppen. Korte termijn vrolijkheid.
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 04-07-2006 @ 15:30 :
Ik denk dat helemaal niet bij jou. Maar het is gewoon bull dat 'wij' kortzichtig zouden denken. Waar haal je dat vandaan?
Al je voorgaande posts? Je uitgesproken reacties over dikke en dunne mensen, het waarde-oordeel dat je daaraan lijkt te hangen en dat je voor geen meter open lijkt te staan voor andere meningen?

(Overigens liever niet weer die hele discussie, die is in dat andere topic genoeg gevoerd, dit was een ander uitgangspunt en blijft wmb zo. Ik wil overigens per PM wel verder reageren als je dat graag wilt )
Oud 04-07-2006, 14:35
Maija
Maija is offline
Oh, nee uit bovenstaande reactie kan ik al opmerken dat mijn conclusie klopt..

Je weet niet hoe ik ben, wat ik doe, hoe ik mijn leven verkloot.
Maar 1 ding zeg ik wel wel bij, het beeld wat jij van mij hebt klopt totaal niet.
Oud 04-07-2006, 14:35
Verwijderd
Er zijn mensen die gewoon nooit dat 'perfecte' figuur zullen krijgen. Ook zijn er mensen die het eventueel wel zullen krijgen, maar daar onevenredig veel moeite voor zullen moeten doen (denk aan mensen met obesitas die het seintje dat ze genoeg hebben gegeten te laat krijgen)
Oud 04-07-2006, 14:36
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-07-2006 @ 15:33 :
Al je voorgaande posts? Je uitgesproken reacties over dikke en dunne mensen, het waarde-oordeel dat je daaraan lijkt te hangen en dat je voor geen meter open lijkt te staan voor andere meningen?

(Overigens liever niet weer die hele discussie, die is in dat andere topic genoeg gevoerd, dit was een ander uitgangspunt en blijft wmb zo. Ik wil overigens per PM wel verder reageren als je dat graag wilt )
Nee hoeft niet Ik denk dat we elkaar allebei wel 'snappen'. Wat het gewoon is. Ik heb zóveel personen gesproken die allemaal tot dat soort mensen hoort, dat ik op den duur geneigd ben ze allemaal te generaliseren. Het grootste deel is gewoon dat volk dat constant ligt te zeiken dat ze niet afvallen, maar ondertussen stiekem op de weg naar huis een frikandel uit de muur trekken of een ijsco gaan halen. "Moet toch kunnen?!". Daar word ik gewoon moe van.

Al helemaal als ze je dan gaan vragen om te helpen. Aardig als ik ben wil ik best een vriendin helpen. Maar als je dan de week erna alweer hoort dat ze heeft liggen schranzen 'omdat het moest' en ze het gewoon niet kon laten. Ja, flikker dan toch op
Oud 04-07-2006, 14:37
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Iedereen kan een lichaam bereiken waar hij/zij tevreden mee is.
Echter kan dit voor sommigen meer moeite kosten als een ander.
Ik geloof sowieso niet in het dik aanleg verhaal, meer in een stofwissling die helemaal fout zit.

Ik heb niks tegen dikke mensen voor iemand mij aanvalt,ik kan rustig met dikke mensen omgaan praten etc.
Maar wat ik vaak vervelend is dat ze gaan klagen over hun gewicht en dat ze al zo weinig eten etc ( stofwisselingverneukend)
en dan zie je ze weer een zak chips wegeten ofzo.
adon1s
adon1s is offline
Maar Vip3r, waarom lig je niet met je geweldige body op strand?
Maija
Maija is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-07-2006 @ 15:35 :
Er zijn mensen die gewoon nooit dat 'perfecte' figuur zullen krijgen. Ook zijn er mensen die het eventueel wel zullen krijgen, maar daar onevenredig veel moeite voor zullen moeten doen (denk aan mensen met obesitas die het seintje dat ze genoeg hebben gegeten te laat krijgen)
serieus?
dat laatste DAT vind ik dus weer een beetje onzin.
Oud 04-07-2006, 14:38
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Wat zijn je eigen stats trouwens viper?
Oud 04-07-2006, 14:39
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-07-2006 @ 15:35 :
Afvallen is niet per se een kwestie van seintjes. Afvallen is een kwestie van meten = weten. Uitbalanceren en de juiste dingen doen, niet echt op gevoel maar puur wetenschappelijk. Ik ben ervan overtuigd dat vrijwel iedereen een goed figuur kan krijgen, perfect is anders. Genen spelen natuurlijk ook een rol. Zo heb je meiden die gewoon niet echt heupen van zichzelf hebben, niks aan te doen. Het gaat er gewoon om hoeveel moeite je er zelf in wilt steken.
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
adon1s schreef op 04-07-2006 @ 15:37 :
Maar Vip3r, waarom lig je niet met je geweldige body op strand?
Bijna op vakantie Ik ga wat liggen bijbruinen in de tuin. Strand is te ver weg voor mij

Citaat:
nilsjei1234 schreef op 04-07-2006 @ 15:38 :
Niet bijzonder, maar ik ben er best tevreden mee. Ik ben 1,90 lang en weeg 85kg op 7% ongeveer.
Krachtstats:
BP: 100kg 2x
DL: 180kg 3x
SQ: 160kg 4x

Weet geen 1 rep stats.
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 04-07-2006 @ 15:38 :
Krachtstats+lichaamsgewicht dan wel heh
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 04-07-2006 @ 15:37 :
serieus?
dat laatste DAT vind ik dus weer een beetje onzin.
Onderzoek naar gedaan, neurotransmitters e.d.
Veel anorecten in aanleg krijgen dat seintje juist te vroeg, mensen met obesitas te laat. ( en dan bedoel ik dus niet de mensen die af en toe een vreetbui hebben maar de mensen die chronisch meer binnenkrijgen dan ze nodig hebben)
Oud 04-07-2006, 14:40
Maija
Maija is offline
ja, oke..
Maar volgensmij zijn dat weer de uitzonderingen idd.
Oud 04-07-2006, 14:41
Mara
Mara is offline
Vip3r, ik doelde nog niet eens zozeer op díe mening. Dat mensen gewoon niet goed genoeg hun best doen, dat iedereen 't kan, blabla. Ik weet ook dat dat in theorie klopt bij het overgrote deel van de bevolking.

Waar ík op doelde is dat jij totaal niet wil inzien dat iemand misschien een andere mening heeft. Jij vindt bodybuilding leuk. Een ander vindt dat niet leuk, heeft zoiets van 'waarom zou je je hele leven daar naar indelen?' maar dat kan jij op de een of andere manier niet verkroppen. In plaats van dat je gewoon die ander zijn mening respecteert voel je je meteen aangevallen en ga je kortzichtig reageren. Erg kinderachtig.

Wat betreft die discussie over het wel/niet af kunnen vallen: Besef je eens dat het een boel mensen niet lukt ivm geestelijke problemen. Lichamelijk, ok, dat is op te lossen. Dat is gewoon pure biologie. Waarom het mensen 99% van de tijd níet leuk is omdat het in de bovenkamer (nog) niet wil. Daar komt weer jouw kortzichtigheid om de hoek kijken, volgens jou stellen die mensen zich aan. Sommige mensen wel, natuurlijk, dat soort mensen heb je altijd. Maar er zijn ook zát mensen waarbij het niet 1-2-3 oplost. Stel, je probeert het, maar het lukt je niet omdat je niet weet hoe het moet. De informatie die de gemiddelde huisvrouw binnenkrijgt is erg tegenstrijdig (van vrouwenbladen tot oprah, iedereen verkondigt wat anders) dus dan weten die vrouwen het ook niet. Ze zien iemand anders een appel per dag eten en diegene is gezond, misschien is dát dan wel de oplossing. Immers, afvallen doe je door weinig eten, toch?
Dan mislukt het. Je krijgt honger, vreetbuien. Diegene probeert het opnieuw, het mislukt. Doe dat een tijdje en je raakt geestelijk zó erg in de knel dat je er niet 1-2-3 uitkomt. Of het kost je veel moeite, of iemand heeft hulp nodig. Je eigen zelfbeeld kan er aan onderdoor gaan. Ja, dan kan je wel zeggen van 'ze moeten het gewoon doen' , maar als jij het gevoel hebt een mislukkeling te zijn omdat het eerst ook al niet lukte, wordt het erg moeilijk.

Ik denk dat je daar eens bij moet stilstaan.
Topic gesloten

Regels voor berichten