Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 12-07-2006 @ 18:21 :
oja, en in Palestijnsgebied is er zo'n objectieve lesgeving
Nee, in Nederland is men objectief.
Advertentie
Oud 12-07-2006, 17:33
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 18:25 :
Nee, in Nederland is men objectief.
Objectief genoeg zodat een persoon met een beetje research wel z'n eigen mening kan ontwikkelen en mag hebben.

Volgens mij zijn er niet veel Palestijnen die de grote massa daar willen toespreken en mogen/durven overtuigen van een vreedzame samenleving met de Israeliers.

Als die er al zijn
Oud 12-07-2006, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 12-07-2006 @ 18:33 :
Objectief genoeg zodat een persoon met een beetje research wel z'n eigen mening kan ontwikkelen en mag hebben.

Volgens mij zijn er niet veel Palestijnen die de grote massa daar willen toespreken en mogen/durven overtuigen van een vreedzame samenleving met de Israeliers.

Als die er al zijn
Euh, bevestiging van een vertekend beeld.
Oud 12-07-2006, 17:42
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 12-07-2006 @ 18:33 :

Als die er al zijn
Klopt, er zijn er niet veel. Net zoals dat er weinig israelisch zijn die de grote massa willen toespreken over vreedzame samenleving met palestijnen.

Ze zijn er wel, daar niet van, maar het is de minderheid.
Oud 12-07-2006, 18:26
Luminon
Luminon is offline
Ik wordt hier zo moe van, terrorisme dat vergolden wordt met staatsgesanctioneerd terrorisme (dat daarom geen terrorisme mag heten). Weten ze daar wel wat een geweldsspriaal is? Egypte, Syrie & Iran zijn misschien (nog) niet bereid tot open oorlog met Israel, maar zullen verzet en terrorisme zeker met geld en middelen steunen, waardoor het alsnog op een lang en bloederig conflict kan uitlopen. Ondertussen wordt Isreal door haar publieke opinie beheerst, wat dit soort domme acties mogelijk maakt, terwijl er burgers bij bosjes sterven.

Wat leven we toch in een fijne wereld.

P.S. rellief, schizofrenie is niet hetzelfde als een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Oud 12-07-2006, 18:30
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 18:37 :
Euh, bevestiging van een vertekend beeld.
ja heel vertekend al die pro-overheid media die me elke dag met propaganda zit onder te spammen.
Oud 12-07-2006, 18:46
Relief
Relief is offline
Citaat:
Luminon schreef op 12-07-2006 @ 19:26 :

P.S. rellief, schizofrenie is niet hetzelfde als een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.
Ik snap je niet?
Oud 12-07-2006, 18:48
Relief
Relief is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 12-07-2006 @ 19:30 :
ja heel vertekend al die pro-overheid media die me elke dag met propaganda zit onder te spammen.
oh pleaseee.......de deskundige is aan het woord! Je haalt verschillende zaken door elkaar. Wat betreft die propaganda: dat ging over zenders die in Europa via de satelliet uitzenden. Die moesten dicht.
Oud 12-07-2006, 19:17
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Relief schreef op 12-07-2006 @ 19:48 :
oh pleaseee.......de deskundige is aan het woord! Je haalt verschillende zaken door elkaar. Wat betreft die propaganda: dat ging over zenders die in Europa via de satelliet uitzenden. Die moesten dicht.
wat heeft dat er nu weer mee te maken
Oud 12-07-2006, 19:21
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Luminon schreef op 12-07-2006 @ 19:26 :
Ik wordt hier zo moe van, terrorisme dat vergolden wordt met staatsgesanctioneerd terrorisme (dat daarom geen terrorisme mag heten)
(....)
Hier ben ik het helemaal mee eens...
Als het doelbewust kapotschieten van betekenisvolle gebouwen niet valt onder het demoraliseren van een samenleving dan weet ik het ook niet meer....dat is overduidelijk terroristisch.
Immers wordt hiermee een hele bevolking geschaadt om iets waar ze niet direct schuld aan hebben.
Ofwel beide "partijen" maken zich in dit conflict schuldig aan terrorisme.

Amerika handelt eveneens terroristisch met die inval in Irak dat lijkt me overduidelijk.
Maar goed het is me inmiddels opgevallen dat men in "het westen" het begrip "terrorisme" alleen toeschrijft aan "tegenstanders".
Oud 12-07-2006, 19:25
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het zijn allemaal sukkels en klootzakken.
Oud 12-07-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 12-07-2006 @ 20:21 :
Hier ben ik het helemaal mee eens...
Ik ook.

Citaat:
Boebsie schreef op 12-07-2006 @ 20:21 :

Amerika handelt eveneens terroristisch met die inval in Irak dat lijkt me overduidelijk.
Maar goed het is me inmiddels opgevallen dat men in "het westen" het begrip "terrorisme" alleen toeschrijft aan "tegenstanders".
Begrijp je nu een beetje mijn reacties in dat topic over Al Zarqawi? ;x
Oud 12-07-2006, 19:28
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 20:26 :
Ik ook.

Begrijp je nu een beetje mijn reacties in dat topic over Al Zarqawi? ;x
Beetje dan.....
Oud 12-07-2006, 19:38
hookee
hookee is offline
Even ter informatie,
Hezbollah vuurde al jaren, net als vanuit de Gaza, vanuit Libanon en Syrië raketten af op burgers in Israël.
Deed Libanon of Syrië hier ooit iets tegen? Ach nee.. beetje buurmannetje pesten mag toch wel? Kwajongens zijn 't.

Ook erg tekenend zijn de juichende en feestende mensen nadat een tank van Israël was vernietigd.
DAARNA zijn de Israëli's de grens overgetrokken.
Het moest er inderdaad maar eens van komen.
Ik ben heel benieuwd hoeveel Libanon de Hezbollah NU steunt...

En nogmaals, als Israël massaal slachtoffers wil maken is dat in een vloek en een scheet gebeurd. Ik vind ze nog heel voorzichtig.

Het probleem zit 'm erin dat Israël voorzichtig moet zijn vanwege de anti-propaganda. Elk burgerslachtoffer (of ze nu een AK droegen of niet) wordt ze dubbel aangerekend. Daarentegen duikt iedere Hezbollah-/Hamaspuber het liefst als held en martelaar midden in een vuurgevecht "om maar een jood te kunnen doden".
Oud 12-07-2006, 20:06
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 20:38 :
En nogmaals, als Israël massaal slachtoffers wil maken is dat in een vloek en een scheet gebeurd. Ik vind ze nog heel voorzichtig.

Het probleem zit 'm erin dat Israël voorzichtig moet zijn vanwege de anti-propaganda. Elk burgerslachtoffer (of ze nu een AK droegen of niet) wordt ze dubbel aangerekend. Daarentegen duikt iedere Hezbollah-/Hamaspuber het liefst als held en martelaar midden in een vuurgevecht "om maar een jood te kunnen doden".
Ha! Dat is juist het punt, Israel weet heel goed dat ze volle aandacht van de internationale publieke opinie hebben, en pakken de boel daarom subtiel aan. Eerst de bevolking de tijd geven om het veld te ruimen, daarnaa huizen neerwalsen en infrastructuur vernietigen. Het resultaat blijft een gigantische humanitaire crisis maar zolang er geen dode kinderen op het avondnieuws zijn is er geen haan die er naar kraait.
Oud 12-07-2006, 20:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 12-07-2006 @ 17:39 :
land binnenvallen vs. grenspost aanvallen.
land binnenvallen vs land aanvallen

bedoel je
Oud 12-07-2006, 20:25
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 20:38 :

Ook erg tekenend zijn de juichende en feestende mensen nadat een tank van Israël was vernietigd.
DAARNA zijn de Israëli's de grens overgetrokken.
Onjuist:

Citaat:
...
Als vergelding bestookten Israëlische gevechtsvliegtuigen en helikopters stellingen van de militante sjiitische beweging. Ook werden verscheidene bruggen gebombardeerd, onder meer tussen de steden Tyrus en Nabatiyeh. Door de acties kwamen twee Libanese burgers om.

Daarna trokken Israëlische grondtroepen het zuiden van Libanon in, op zoek naar de verdwenen sergeanten: Eyal Banin (22) en Shani Turgeman (24). Volgens het Israëlische leger kwamen vier Israëlische soldaten om toen hun tank werd getroffen door een scherpgezette mijn. Tijdens een Israëlische luchtactie werd een Hezbollah-strijder gedood. ...

http://www.nu.nl/news/777463/23/Isra...8video%29.html
Ze waren zuid libanon al ingevallen en in zuid libanon reed die tank op een mijn., zo ook volgens overige pers berichten die ik gezien heb.

Overigens, de grenspost die werd aangevallen en waarvandaan die 2 militairen ontvoerd zijn bevond zich toch op volgens de VN syrisch grondgebied? Een illegale grenspost dus, net als die waaruit die militair enkele weken terug ontvoerd werd.

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 20:28.
Oud 12-07-2006, 20:26
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 21:24 :
land binnenvallen vs land aanvallen

bedoel je
Oh Lord, waar is je vermogen proportie te onderscheiden.

Dit is wel even wat anders dan een paar bommengordels die de grens oversteken, hè?
Oud 12-07-2006, 20:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-07-2006 @ 21:25 :
Onjuist:

Ze waren zuid libanon al ingevallen en in zuid libanon reed die tank op een mijn., zo ook volgens overige pers berichten die ik gezien heb.
Wat dacht je ervan dat nu.nl het niet juist heeft?
Oud 12-07-2006, 20:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-07-2006 @ 21:26 :
Oh Lord, waar is je vermogen proportie te onderscheiden.

Dit is wel even wat anders dan een paar bommengordels die de grens oversteken, hè?
volgens mij wordt de serieusheid zwaar onderschat.

Het creeren van twee fronten; acties die maanden van te voren gepland is,... is heel wat serieuzer dan slechts het aanvallen van ene grenspost cq met bommenriemen een land binnenwandelen.
Oud 12-07-2006, 20:31
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 21:26 :
Wat dacht je ervan dat nu.nl het niet juist heeft?
Zolang ik geen bronnen zie die anders beweren en alleen maar bronnen ben tegen gekomen dat het een tank was die net de grens was overgestoken (zoals ook op nos, haaretz en ccn te lezen valt), heb ik geen enkele reden om daaraan te twijfelen.

Overigens, de grenspost die werd aangevallen en waarvandaan die 2 militairen ontvoerd zijn bevond zich toch op volgens de VN syrisch grondgebied? Een illegale grenspost dus, net als die waaruit die militair enkele weken terug ontvoerd werd.
Oud 12-07-2006, 20:36
Verwijderd
Oh, en het is natuurlijk geen reactie op de laffe Israëlische aanvallen van afgelopen tijd in oa Gaza?

En come on, 'maanden van tevoren gepland'.

Citaat:
Israeli offensive kills 23 in Gaza

Wednesday 12 July 2006, 20:46 Makka Time, 17:46 GMT

Twenty-three people, including nine members of the same family, have been killed as Israeli tanks and troops pushed into the central Gaza Strip.

Israel has pledged to continue the operation, which has already cost the lives of more than 60 Palestinians, until a soldier abducted by Palestinian fighters is freed and crude rocket attacks over the border are stopped.

On Wednesday evening, an Israeli airstrike hit a group of people in the southern Gaza town of Deir al-Balah on Wednesday, killing five people and wounding six others, Palestinian officials said.

Israel has rejected calls from the governing Hamas movement for negotiations on a prisoner swap. Hamas accuses Israel of using the offensive to try to topple its elected government.

Earlier on Wednesday, in an attempt to kill senior commanders of Hamas's armed wing, an Israeli air raid brought down a three-storey building on the northern edge of Gaza City.

The air strike killed a local Hamas leader, Nabil Abu Selmeya, his wife and seven sons and daughters aged between seven and 19, medics said. His eldest son, who was not at home, survived.

Israel said the man who has topped its wanted list for 10 years was also wounded.

But the military said it did not know how badly Muhammad Daif, a Hamas bomber who had escaped previous assassination attempts, was hurt.

"The fact that the meeting between Deif and the others took place in a residential building is an indication they intended to use the inhabitants as a human shield to protect themselves," an Israeli military spokesman said.

Palestinian medics confirmed that Daif had been wounded and operated on. Another 23 people were also wounded in the attack.

Hamas denial

But Abu Obaida, the spokesman for Hamas's military wing, denied the report.

"We categorically deny that Daif was wounded ... This deceitful information intended to cover up Zionist crimes," he told reporters.

He also said the attack would "change all standards, opening new options that never have been used".

Hamas activists inspected the bodies being brought into the hospital.

At daybreak they said that Raad Said, a senior Gaza commander, was wounded and was being treated at a secret location, but they made no mention of Daif.

Israel Army Radio said Ahmad Randur, a Gaza commander involved in the abduction of the Israeli soldier on June 25, had also been inside the house.

The Israeli military said it attacked the house because it was a "meeting place for terrorists" who were planning attacks and rocket launches.
Oud 12-07-2006, 20:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 21:36 :

En come on, 'maanden van tevoren gepland'.
1. zoiets plan je flink van te voren, ja. Dat heb je niet 1-2-3 gepland (op de manier hoe het gegaan was).
2. Nasrallah zei dit op een persconferentie
Oud 12-07-2006, 21:01
Gatara
Gatara is offline
Dat een grens betwistbaar is, doet niets af met het feit dat het door land X als een oorlogsverklaring gezien wordt als je daarop vijandelijke acties houdt.
Oud 12-07-2006, 21:03
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 21:28 :
volgens mij wordt de serieusheid zwaar onderschat.

Het creeren van twee fronten; acties die maanden van te voren gepland is,... is heel wat serieuzer dan slechts het aanvallen van ene grenspost cq met bommenriemen een land binnenwandelen.
Je kan zeggen wat je wilt.

Dit is buiten alle proportie.
Oud 12-07-2006, 21:05
Gatara
Gatara is offline
trouwens,.. er staat zowat in ieder nieuwsartikel:

tijdens aanvallen op het noorden van israel ....bladiebla

check nu.nl nrc.nl etcetera
Oud 12-07-2006, 21:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-07-2006 @ 22:03 :
Je kan zeggen wat je wilt.

Dit is buiten alle proportie.
sterk argument
Oud 12-07-2006, 21:07
Levitating Nun
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 22:06 :
sterk argument
Nee dat is het niet nee Maar care, want iedereen kan zien dat dit overtrokken en spastisch is.

Maar zo reageren beide zijden regelmatig.
Oud 12-07-2006, 21:08
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 22:01 :
Dat een grens betwistbaar is, doet niets af met het feit dat het door land X als een oorlogsverklaring gezien wordt als je daarop vijandelijke acties houdt.
Hahaha, tering zeg. Kortom, de PA en Libanesen kunnen het ook als oorlogsverklaring van israel zien. Zo getuige hun woorden en hun acties.

Israel voert dagelijks aanvallen uit op dorpen-huizen-bruggen-weilanden whatever in zowel libanon, syrie als palestina onder het mom van terrorisme-berstijding, allemaal dus oorlogsverklaringen.
Oud 12-07-2006, 21:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Israel heeft duizenden Palestijnen en wie weet hoeveel Libanezen ontvoerd, maar dat heet dan 'gearresteerd', alsof Israel daartoe enig recht heeft. Als Palestijnen hetzelfde op veel kleinere schaal terug doen, heet het opeens kidnappen of gijzelen, en heeft Israel een legitieme reden om nog hardere aanvallen te plegen.
Oud 12-07-2006, 21:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-07-2006 @ 22:11 :
Israel heeft duizenden Palestijnen en wie weet hoeveel Libanezen ontvoerd, maar dat heet dan 'gearresteerd', alsof Israel daartoe enig recht heeft. Als Palestijnen hetzelfde op veel kleinere schaal terug doen, heet het opeens kidnappen of gijzelen, en heeft Israel een legitieme reden om nog hardere aanvallen te plegen.
Ja, dat is het hele probleem een beetje he, Israel beroept zich op, wij vergelden die aanslag van gisteren. Terwijl gisteren de *vul een andere partij in* zei; wij vergelden die aanslag van gisteren.

Het is een spiraal van wraakacties. En de enige die ik verstandig genoeg acht om er wat aan te doen is Israel, maar die houden niet op, en zo blijkt het toch valse hoop te zijn geweest.
Oud 12-07-2006, 21:59
Verwijderd
Zowel Palestijnse als Libanese burgers die verdienen het, door Israel aangepakt te worden. Tzijn toch üntermenschen

Oud 12-07-2006, 22:05
Gatara
Gatara is offline
gosh wat een achterlijke reacties weer

fyi de gekidnapte soldaten zijn druzen

ow

wat zijn dat ook alweer

och nee toch

geen joden?

maar dat kan toch niet?

!!!!1!!!!!!!!!
Oud 12-07-2006, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-07-2006 @ 23:05 :
gosh wat een achterlijke reacties weer

ow

wat zijn dat ook alweer

och nee toch

geen joden?

maar dat kan toch niet?

!!!!1!!!!!!!!!
Heeft Israel al haar diepste condoleances aangeboden, aan de families van de slachtoffers?
Oud 12-07-2006, 22:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
<knip>
Wat boeit dat nou weer in dit geval? Dit is een actie tegen de overheid. Niet tegen joden.
Oud 12-07-2006, 22:30
hookee
hookee is offline
Och, en planning, valt best mee hoor.
Als je al 40 jaar weet wie je vijanden zijn, zorg je dat je alles van ze weet. Tactieken blijven hetzelfde en de Mossad zorgt voor alle informatie over doelen.
En wat doet een vermeende "illegale" grenspost? Aanvallen plegen en onschuldige burgers afschieten? Volgens mij is een grenspost meer bedoeld om mensen BUITEN te houden. Geen echte reden om soldaten voor te kidnappen. Het bewijs ligt 'm weer in de eis die ze meteen stellen: ruilen.

En Israël krijgt van mij het recht om criminelen (preventief) te arresteren als die verdorie door hun eigen overheid gesteund worden oorlogshandelingen te plegen. Ik zie het als POW's.
Oud 12-07-2006, 22:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 23:30 :

En wat doet een vermeende "illegale" grenspost? Aanvallen plegen en onschuldige burgers afschieten? Volgens mij is een grenspost meer bedoeld om mensen BUITEN te houden. Geen echte reden om soldaten voor te kidnappen. Het bewijs ligt 'm weer in de eis die ze meteen stellen: ruilen.

En Israël krijgt van mij het recht om criminelen (preventief) te arresteren.
Met illegale grenspost bedoel ik dat het een grenspost is op onterrecht toegeigend terrein. Zoals de VN zegt; dat land behoort niet tot israel. Israel weet dat, israel handelt er alleen niet naar. Je kan dus niet spreken over dat ze mensen buiten houden, je kan spreken over dat ze mensen van hun eigen (<- ofwel, illegaal bezet gebied wat van syrie is) land weghouden.

Criminelen arresteren en berechten is tot daar aan toe, moordaanslagen zoals Olmert het noemt zijn in strijd met alle internationale regels op welk gebied dan ook.
Net als de 2 invasies van van de week, je sloopt een half land, willekeurige burgers als doel hebbende. Terrorisme? Volgens internationaal recht en verschillende defintities wel ja. Beide.

Quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis.

(Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.)

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 22:42.
Oud 12-07-2006, 22:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Relief schreef op 12-07-2006 @ 18:08 :
Het leven van minimaal 74 palestijnen is natuurlijk niets waard vergeleken bij het leven van 1 soldaat. Een soldaat waar zoveel sympathie voor is, omdat hij zo leuk kan lachen en een 19 jarige kneus is.
(1) Je zou je idd kunnen gaan afvragen of dit nog proportioneel is. En energiecentrale platgooien: misdadig (en op lange termijn: heel dom)

(2) Wat een sneue opmerking! Heel sneu!!
Oud 12-07-2006, 22:42
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
hookee schreef op 12-07-2006 @ 23:30 :

En Israël krijgt van mij het recht om criminelen (preventief) te arresteren als die verdorie door hun eigen overheid gesteund worden oorlogshandelingen te plegen. Ik zie het als POW's.
Maar Israel zou stuk sterker staan (moreel dan) als ze eindelijk eens die nederzettingen zouden weghalen en gewoon zou teruggaan naar de grenzen van 1967!
Oud 12-07-2006, 22:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
teringzeg.. waarom moet dat zinnetje nou elke dag weer voorbij komen? Dat keer op keer niemand erop reageert heeft een reden..

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 22:46.
Oud 12-07-2006, 22:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Druzen.... geeft aan dat het KAN! Arabieren in Israel. Joh, lijf lekker die gebieden in, en geef alle Palestijnen Israelisch paspoort. Maak Arabisch tweede officiele staat. En wordt het Zwitserland van het Middden Oosten!

( ik ben voor een staat oplossing, maar ik realiseer me dat de meesten dan niet willen )
Oud 12-07-2006, 22:58
Supreme Dutch
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-07-2006 @ 23:40 :
(1) Je zou je idd kunnen gaan afvragen of dit nog proportioneel is. En energiecentrale platgooien: misdadig (en op lange termijn: heel dom)

Ging dat over die eerste opmerking van jou?
Oud 12-07-2006, 23:03
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-07-2006 @ 23:58 :
Ging dat over die eerste opmerking van jou?
Erg grappig! Not! En wat zou er sneu zijn aan mijn opmerking (1) ?
Oud 13-07-2006, 06:32
hookee
hookee is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-07-2006 @ 23:42 :
en gewoon zou teruggaan naar de grenzen van 1967!
Daar waren ze mee bezig, ze waren de Gaza al uit en Olmert wil de plannen om de Westbank uit te trekken ook nog steeds doordrukken, ondanks veel weerstand.

Waar heeft het toe geleid? Palestijnen komen dichter bij door Israëlieten bewoonde dorpen en zien hun kans schoon die aan te vallen. Abbas deed er wat tegen, Hamas niet.
Oud 13-07-2006, 07:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Wat een saaie kut discussie hier
vroeger was N&A altijd ontopic en van een hoog niveau
Oud 13-07-2006, 07:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 12-07-2006 @ 23:07 :
Heeft Israel al haar diepste condoleances aangeboden, aan de families van de slachtoffers?
lol

doen de palestijnen dat dan?
Oud 13-07-2006, 09:16
Relief
Relief is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-07-2006 @ 08:39 :
lol

doen de palestijnen dat dan?
Welke slachtoffers aan Israelische zijde? Vind jij het normaal dat er afgelopen 24 uur 19 burgers zijn vermoord? 1 dooie soldaat tegenover tientallen palestijnen, hoezo excuses?

Jij vindt het dus normaal dat er onschuldige burgers worden gedood, omdat Hezbollah soldaten heeft ontvoerd? Israel mag blij zijn dat die soldaten nog niet dood zijn. Die hezbollah strijders staan te popelen om hen neer te knallen door al die onnodige doden aan libanese zijden.

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 09:19.
Oud 13-07-2006, 09:16
Relief
Relief is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-07-2006 @ 23:40 :

ik weet, ik weet het. Ondoordachte opmerking van me.
Oud 13-07-2006, 09:19
Verwijderd
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Oud 13-07-2006, 09:20
Relief
Relief is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-07-2006 @ 10:19 :
Waar twee vechten, hebben twee schuld.
Daar zit wat in, maar de vergelding van Israel zijn buitenproportioneel.

2/3 soldaten ontvoerd --> tientallen palestijnen dood + infrastructuur kapot .

Regels voor berichten