![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij zijn er niet veel Palestijnen die de grote massa daar willen toespreken en mogen/durven overtuigen van een vreedzame samenleving met de Israeliers. Als die er al zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze zijn er wel, daar niet van, maar het is de minderheid. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Als het doelbewust kapotschieten van betekenisvolle gebouwen niet valt onder het demoraliseren van een samenleving dan weet ik het ook niet meer....dat is overduidelijk terroristisch. Immers wordt hiermee een hele bevolking geschaadt om iets waar ze niet direct schuld aan hebben. Ofwel beide "partijen" maken zich in dit conflict schuldig aan terrorisme. Amerika handelt eveneens terroristisch met die inval in Irak dat lijkt me overduidelijk. Maar goed het is me inmiddels opgevallen dat men in "het westen" het begrip "terrorisme" alleen toeschrijft aan "tegenstanders". |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bedoel je |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Overigens, de grenspost die werd aangevallen en waarvandaan die 2 militairen ontvoerd zijn bevond zich toch op volgens de VN syrisch grondgebied? Een illegale grenspost dus, net als die waaruit die militair enkele weken terug ontvoerd werd. Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 20:28. |
![]() |
||
Citaat:
Dit is wel even wat anders dan een paar bommengordels die de grens oversteken, hè? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het creeren van twee fronten; acties die maanden van te voren gepland is,... is heel wat serieuzer dan slechts het aanvallen van ene grenspost cq met bommenriemen een land binnenwandelen. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens, de grenspost die werd aangevallen en waarvandaan die 2 militairen ontvoerd zijn bevond zich toch op volgens de VN syrisch grondgebied? Een illegale grenspost dus, net als die waaruit die militair enkele weken terug ontvoerd werd. |
![]() |
||
Citaat:
2. Nasrallah zei dit op een persconferentie |
![]() |
||
Citaat:
Dit is buiten alle proportie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar zo reageren beide zijden regelmatig. |
![]() |
||
Citaat:
Israel voert dagelijks aanvallen uit op dorpen-huizen-bruggen-weilanden whatever in zowel libanon, syrie als palestina onder het mom van terrorisme-berstijding, allemaal dus oorlogsverklaringen. |
![]() |
|
Israel heeft duizenden Palestijnen en wie weet hoeveel Libanezen ontvoerd, maar dat heet dan 'gearresteerd', alsof Israel daartoe enig recht heeft. Als Palestijnen hetzelfde op veel kleinere schaal terug doen, heet het opeens kidnappen of gijzelen, en heeft Israel een legitieme reden om nog hardere aanvallen te plegen.
|
![]() |
||
Citaat:
Het is een spiraal van wraakacties. En de enige die ik verstandig genoeg acht om er wat aan te doen is Israel, maar die houden niet op, en zo blijkt het toch valse hoop te zijn geweest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Och, en planning, valt best mee hoor.
Als je al 40 jaar weet wie je vijanden zijn, zorg je dat je alles van ze weet. Tactieken blijven hetzelfde en de Mossad zorgt voor alle informatie over doelen. En wat doet een vermeende "illegale" grenspost? Aanvallen plegen en onschuldige burgers afschieten? Volgens mij is een grenspost meer bedoeld om mensen BUITEN te houden. Geen echte reden om soldaten voor te kidnappen. Het bewijs ligt 'm weer in de eis die ze meteen stellen: ruilen. En Israël krijgt van mij het recht om criminelen (preventief) te arresteren als die verdorie door hun eigen overheid gesteund worden oorlogshandelingen te plegen. Ik zie het als POW's. |
![]() |
||
Citaat:
Criminelen arresteren en berechten is tot daar aan toe, moordaanslagen zoals Olmert het noemt zijn in strijd met alle internationale regels op welk gebied dan ook. Net als de 2 invasies van van de week, je sloopt een half land, willekeurige burgers als doel hebbende. Terrorisme? Volgens internationaal recht en verschillende defintities wel ja. Beide. Quod tibi vis, mihi fac, quod non tibi vis mihi non fac; non facias aliis hoc quod fieri tibi non vis. (Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.) Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 22:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(2) Wat een sneue opmerking! Heel sneu!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
( ik ben voor een staat oplossing, maar ik realiseer me dat de meesten dan niet willen ) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waar heeft het toe geleid? Palestijnen komen dichter bij door Israëlieten bewoonde dorpen en zien hun kans schoon die aan te vallen. Abbas deed er wat tegen, Hamas niet. |
![]() |
||
Citaat:
doen de palestijnen dat dan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij vindt het dus normaal dat er onschuldige burgers worden gedood, omdat Hezbollah soldaten heeft ontvoerd? Israel mag blij zijn dat die soldaten nog niet dood zijn. Die hezbollah strijders staan te popelen om hen neer te knallen door al die onnodige doden aan libanese zijden.
Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 09:19. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
2/3 soldaten ontvoerd --> tientallen palestijnen dood + infrastructuur kapot .
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
Midden-Oosten topic T_ID | 500 | 22-06-2007 09:26 | |
Israel/Palestina deel 6 Boebsie | 500 | 17-08-2006 13:31 | |
Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen Gatara | 500 | 21-07-2006 21:54 | |
Films, TV & Radio |
THe Passion of Christ -Octavius- | 283 | 14-01-2005 23:29 | |
Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden Rabbi Daniel | 86 | 18-06-2003 15:48 |