Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2006, 16:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-11-2006 @ 16:08 :
Lijkt me dan een waarnemingsfout. Waar staat het hokje tov het stoplicht?
Er naast.

Maar hoe zit dat dan als een politieagent waarneemt dat iemand door rood rijdt? Dat is toch ook maar 1 getuige?
Oud 08-11-2006, 16:12
Femic
Femic is offline
Ja, sorry, ik had niet gezien dat het om een opsporingsambtenaar ging, ik dacht dat het gewoon een persoon was, die op de bus zat te wachten (ik las bushokje ipv brughokje). En een PV van een opsporingsambtenaar geldt idd als schriftelijk bewijsstuk.

@Luminon: maar is het niet zo, dat als het OM je vervolging 'afkoopt' dmv een boete (mn moeder kreeg toen gewoon een boete in de bus van 180 euro), dat je dan niet veroordeeld bent voor een misdrijf oid? Zou toch wel erg raar zijn, als m'n moeder nu ineens geen overheidsfuncties zou kunnen uitvoeren, terwijl m'n broer een domme actie is begaan.
Gelukkig is door rood rijden geen misdrijf..
Oud 08-11-2006, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 08-11-2006 @ 17:12 :
Ja, sorry, ik had niet gezien dat het om een opsporingsambtenaar ging, ik dacht dat het gewoon een persoon was, die op de bus zat te wachten (ik las bushokje ipv brughokje). En een PV van een opsporingsambtenaar geldt idd als schriftelijk bewijsstuk.

@Luminon: maar is het niet zo, dat als het OM je vervolging 'afkoopt' dmv een boete (mn moeder kreeg toen gewoon een boete in de bus van 180 euro), dat je dan niet veroordeeld bent voor een misdrijf oid? Zou toch wel erg raar zijn, als m'n moeder nu ineens geen overheidsfuncties zou kunnen uitvoeren, terwijl m'n broer een domme actie is begaan.
Je moeder had ook moeten aangeven dat zij niet de bestuurder was
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 16:26
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Femic schreef op 08-11-2006 @ 17:12 :
Geen rechterlijke uitspraak betekent geen veroordeling voor een misdrijf, dat klopt.
Oud 08-11-2006, 16:30
Femic
Femic is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-11-2006 @ 17:15 :
Je moeder had ook moeten aangeven dat zij niet de bestuurder was
Ja, heb je helemaal gelijk in, heeft ze ook gedaan, maar dat geldt blijkbaar niet meer als je al betaald hebt..

Citaat:
Luminon schreef op 08-11-2006 @ 17:26 :
Geen rechterlijke uitspraak betekent geen veroordeling voor een misdrijf, dat klopt.
Da's mooi.
Oud 08-11-2006, 17:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Femic schreef op 03-11-2006 @ 00:07 :
Naah punt is (wat betreft m'n moeder) dat ik pas 4 maanden m'n rijbewijs heb, dat dit wel echt een ontzettend domme actie was en dat zij me aan het helpen is met sparen voor een reis naar Zuid-Afrika, wat natuurlijk niet echt opschiet als je zulke boetes binnensleept. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, helaas..
Iemand zei net trouwens tegen me dat in veel flitspalen geen camera-apperatuur zit, dat ze je alleen 'aan het schrikken maken' door te flitsen, maar dat het je dus geen boete oplevert. Ik geloof er niks van eigenlijk, maar toch.. iemand die dit ook wel eens heeft gehoord?
Nee, dat is onzin. Als een camera flitst zit er echt een camera in, je kunt hoogstens geluk hebben dat 't rolletje vol is.

Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 11:29 :
Er zijn kasten met dubbele camera's, maar die worden vrij weinig toegepast.
Hoezo klok-klepel, jezus.

Nee, dat zijn geen dubbele camera's. Die camera's werken ook niet op radar, maar op lussen in het wegdek. En vrijwel ALLE roodlicht camera's meten ook je snelheid. Ook als je niet door rood rijdt kun je nog een boete krijgen voor te snel rijden, heb ik ook wel een keer gehad.

Citaat:
TRA schreef op 06-11-2006 @ 14:36 :
Het fijne weet ik er ook niet van, wel dat er geen flits meer zou zijn en daardoor de veiligheid (geen verblindheid) toe zal nemen. Wellicht dat er met niet zichtbaar licht (ir, uv ed) het kenteken gefotografeerd kan worden?
Nieuwere camera's werken inderdaad met infra-rood, dus je ziet geen of een zwakke rode flits.

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-11-2006 @ 15:20 :
Dat is wel vervelend, dan heeft het geen zin meer om een flitsslaaf te monteren
En dat mag sowieso niet, valt ook ENORM op als je een mobiele flitser terugflitst.

Citaat:
Femic schreef op 08-11-2006 @ 15:43 :
Juist. Want nogmaals: één getuige is niet voldoende. Klaar.
Dat gaat niet op als het gaat om personen die opsporingsbevoegd zijn.

Laatst gewijzigd op 08-11-2006 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2006, 19:14
Femic
Femic is offline
Citaat:
Chimera schreef op 08-11-2006 @ 18:23 :

Dat gaat niet op als het gaat om personen die opsporingsbevoegd zijn.
Ja, daar had ik over heen gelezen..
Oud 28-11-2006, 22:39
Femic
Femic is offline
Voor de geïnteresseerden: ik heb m'n boete binnengekregen en.... tadadadada... ik ben alleen geflitst voor te hard rijden!!! Dus óf ik ben niet door rood gereden, óf dat heeft de flitser niet doorgehad () óf die boete komt nog (maar dan zouden ze 'm wel in 1x meesturen..). Oftewel: ik moet 43 euro dokken, i.p.v. 173 euro! Hiep hoi!!
Oud 29-11-2006, 11:33
Tiño
Tiño is offline
ow, das wel lekker hoor,scheelt idd een hoop!
Reageren

Regels voor berichten