Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2006, 13:41
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 11:10 :
Wie betaald bepaald. Leden van de Iraanse revolutionaire garde vechten zelfs samen met de Hezbollah.Yep, mensen drie maanden zonder salaris laten zitten maakt je niet populair.Denk je dat ze die korporaal meenamen om zijn mooie ogen dan? Nee, maar de hamas is wel een cruciaal obstakel voor de vrede.
De Iraanse Revolutionaire Garde is niet eens een leger maar een soort burgercontrole...

Hoe komt het dat Hamas nog steeds de populairste partij is dan? En heb jij eigenlijk iets van bewijs voor hun betrokkenheid bij die ontvoering, en ja ik weet van de verschillende ondergroeperingen die hun betrokkenheid opeisen, maar gelieerd aan Hamas zijn ze allerminst....

Dat Hamas een obstakel is, hoe kom je daar op? Hamas heeft niks van middelen, het is juist de minderheid aan Palestijnen die bereid is om meteen te vechten die Hamas verwijten niks te doen! Zelfs hun militaire vleugel en hun politieke medestanders trekken zich los van hen. Iedereen kijkt momenteel een beetje naar elkaar, zo lijkt het, in de bezette gebieden.
Oud 24-07-2006, 13:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 24-07-2006 @ 10:24 :
En ook in Tyre en Tripoli zeker
hmmm

ANALYSIS: Hezbollah cell based in Tyre wreaking havoc on Haifa
Oud 24-07-2006, 13:54
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 13:38 :
Nederlands Dagblad, 20/07/2006

door A. Kamsteeg

Als Israël de Palestijnen nu maar eens een eigen levensvatbare staat langs de grenzen van vóór de Zesdaagse Oorlog van 1967 zou geven...

Nu zullen slechts weinig mensen ontkennen dat van blijvende Israëlische controle over grote delen van de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem, een provocerend effect uitgaat naar de Arabische wereld.

Juist dat maakt de crisis misschien wel onoplosbaar .
Ik moet zeggen, ik vind Dhr. Kamsteeg over het algemeen nou niet bepaald neutraal.

Provocatie? Om het zacht uit te drukken. Maar op zich al winst dat zelfs iemand als Dhr. Kamsteeg de mogelijkheid van Palestijnse staat openhoudt.

Onoplosbaar.... sorry, maar klinkt beetje van: het is toch niet op te lossen, dus kan Israel die gebieden gewoon houden.

Waarom niet omdraaien: het is toch niet op te lossen, laat die gebieden dan maar schieten...

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 13:59.
Oud 24-07-2006, 13:56
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 13:38 :

Nu zullen slechts weinig mensen ontkennen dat van blijvende Israëlische controle over grote delen van de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem, een provocerend effect uitgaat naar de Arabische wereld. Maar men onderschat het ideologische, zo men wil religieuze element in het conflict als ervan wordt uitgegaan dat Hezbollah en Hamas tevreden zijn gesteld als er naast Israël een Palestijnse staat is gekomen. Ten diepste zijn beide organisaties namelijk niet alleen antizionistisch, maar zelfs antisemitisch, of beter: anti-joods.
Dit betast toch de grenzen van de riooljournalistiek hoor Gatara. Hezbollah is inderdaad een legertje schurken zonder weerga, maar ik blijf me verbazen hoe klein de kennis van Hamas is in het Westen. Nochtans zijn veel van de huidige leden overgestapte Fatahleden, een partij die destijds wel steeds gevraagd werd tot onderhandelen. Sommigen van hen werden destijds zelfs gezien als de grote intellectuelen die het tij gingen keren... Aangezien Hamas nu zelf onder vuur ligt (letterlijk) bij Iz Ad-Din, houden ze zich erg koest.

Toch blijven mensen verwijzen naar charters en quotes van 10 jaar geleden, toen Hamas een bende schurkjes op een hoop was. Misschien ist de schuld van Wikipedia

Misschien is het de schuld van wikipedia
Oud 24-07-2006, 14:01
Cartosa
Cartosa is offline
Uhuh, Hezbollah leden in een van de meest toeristische trekpleisters van Libanon, met een kerk op elke straathoek. Zou het, raketten schieten vanuit de pittoreske vissersbootjes? Waarom werden dan enkele toeristische sites gebombardeerd?

Israel has also not succeeded in explaining to the world the problem stemming from Tyre and the blitz against Haifa originating there. International newspapers published a photograph of 82 Lebanese coffins on their front pages, and Hezbollah claimed that each coffin held the body of a Lebanese killed by Israel. This may be, but it also may be not. However, do the readers know where the rockets fired against Haifa are coming from?

T is niet proper.
Oud 24-07-2006, 14:05
hookee
hookee is offline
Cartosa schreef op 24-07-2006 @ 14:41 :
Hoe komt het dat Hamas nog steeds de populairste partij is dan? En heb jij eigenlijk iets van bewijs voor hun betrokkenheid bij die ontvoering, en ja ik weet van de verschillende ondergroeperingen die hun betrokkenheid opeisen, maar gelieerd aan Hamas zijn ze allerminst....

Als Hamas al zegt dat de soldaat "in goede conditie is" mag ik aannemen dat ze weten wat ze zeggen... Een acceptabel antwoord had ook kunnen zijn: "we weten het niet.."

Dat Hamas een obstakel is, hoe kom je daar op?
Heel simpel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Vooral deze zin gooit roet in 't eten:
Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).

Zouden mensen die op de Hamas hebben gestemd dit niet hebben geweten? Het staat al sind 1988 in hun handvest..
Oud 24-07-2006, 14:12
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
hookee schreef op 24-07-2006 @ 15:05 :
Cartosa schreef op 24-07-2006 @ 14:41 :

Als Hamas al zegt dat de soldaat "in goede conditie is" mag ik aannemen dat ze weten wat ze zeggen... Een acceptabel antwoord had ook kunnen zijn: "we weten het niet.."

Dat Hamas een obstakel is, hoe kom je daar op?
Heel simpel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Vooral deze zin gooit roet in 't eten:
Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).

Zouden mensen die op de Hamas hebben gestemd dit niet hebben geweten? Het staat al sind 1988 in hun handvest..
Lol, wat zei ik: wiki-fucking-pedia.

Ten eerste zou Hamas zichzelf in de problemen brengen als ze liegen. Hamas is de gesprekspartner momenteel met het Westen, en als je het lijstje aan hoge gasten bekijkt die zijn langsgekomen (en de top-3 moet nog komen) is het logisch dat ze open kaart spelen. Ik hou niet zo van dat iedereen-praat-met-iedereen gedoe, maar het lijkt me duidelijk dat zeker Hamas nu niet zomaar wat zegt. Hebben ze dat ooit wel al gedaan?

Hamas heeft nergens, maar dan ook nergens die woorden uitgesproken, lol. In 2001 is er een tweespalt gekomen in de partij waarbij de meer extremere leden overgestapt zijn naar splintergroeperingen, waarna een officiele stemming volgde over het verdere doel van de partij.

De reden waarom mensen op Hamas hebben gestemd is logisch denk ik, en begrijpelijk ook. Btw, ik ben geen lefto met Arafatsjaal, verre van. Maar het gevaar in Palestina komt niet van Hamas, eerder van de 5 brigades die steeds losser opereren van hun oorspronkelijke partijen.
Oud 24-07-2006, 14:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 24-07-2006 @ 14:56 :

Toch blijven mensen verwijzen naar charters en quotes van 10 jaar geleden, toen Hamas een bende schurkjes op een hoop was. Misschien ist de schuld van Wikipedia

Misschien is het de schuld van wikipedia
Ik denk het niet. Ik denk eerder dat het is omdat de Hamas zelf gespeleten is (Haniye is best gematigd, maar Mashal niet).

Verder speelt natuurlijk "eens een dief, altijd een dief" een rol. Maar ach, als Israel zegt bereid te zijn om te onderhandelen op het moment dat Hamas haar wilt erkennen en geweld openlijk afzweert; lijkt het me niet dat Israel van mening is dat met deze 'schurken' ueberhaupt niet te onderhandelen valt.

M.a.w., ik denk dat Israel zelf - al zei het miniem - wellicht ook ergens een 'opportunity' zag.
Oud 24-07-2006, 14:26
Gatara
Gatara is offline
Middle East Buddy List
Oud 24-07-2006, 15:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Het trieste van je is, gatara, dat je probeert je gelijk te halen door zoveel mogelijk artikelen te posten die het met je eens zijn. Alle artikelen die het tegenovergestelde beweren, of de VN die het heeft over misdaden tegen de menselijkheid, dat negeer je gewoon pontificaal.

Dat is de zionistische instelling, vroeger noemden we dat oost-indisch doof, nav de misdaden die we daar begaan hebben, nu kan volstaan worden met zionisme.

Zolang de zionistische instelling synoniem staat voor een bord voor je kop, ben ik blij met elke dooie zionist.

Ik hoop dat er nog vele jaren van ellende zullen volgen voor je.
Oud 24-07-2006, 15:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:02 :
Het trieste van je is, gatara, dat je probeert je gelijk te halen door zoveel mogelijk artikelen te posten die het met je eens zijn. Alle artikelen die het tegenovergestelde beweren, of de VN die het heeft over misdaden tegen de menselijkheid, dat negeer je gewoon pontificaal.

Dat is de zionistische instelling, vroeger noemden we dat oost-indisch doof, nav de misdaden die we daar begaan hebben, nu kan volstaan worden met zionisme.

Zolang de zionistische instelling synoniem staat voor een bord voor je kop, ben ik blij met elke dooie zionist.

Ik hoop dat er nog vele jaren van ellende zullen volgen voor je.
lieve schat, kom jij dan maar met artikelen aanzetten die zeggen dat er geeneen Hezbollah iets is in Beiroet.
Oud 24-07-2006, 15:20
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-07-2006 @ 16:33 :

Maar ach, Israel kan het toch nooit goed doen. Ik heb niets anders verwacht.
Ach .. de slachtoffers met hun wapens en hun gestolen land.
Oud 24-07-2006, 15:27
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 16:15 :
lieve schat, kom jij dan maar met artikelen aanzetten die zeggen dat er geeneen Hezbollah iets is in Beiroet.
Haha, wat heb ik nou al een keer of 30 gezegd? De politieke tak van hezbollah zit daar ja, en die hebben bestaansrecht. Er zijn nooit raketten afgeschoten vanuit daar of whatsoever. De complete stad platbombarderen, zoals de VN het noemt; misdaden tegen de mensenlijkheid, helpt daar niks bij, het wekt alleen maar meer woede en agressie jegens israel op.

Gister op CNN nog een medewerker van de UN die de acties van Israel identiek noemde aan de acties van Milosevic in Kosovo.

Overigens is er nog steeds geen enige vorm van bewijs voor raketopslag depots, waarvan er volgens israel duizenden zijn in de stad, zo getuige hun aanvallen.

Maargoed, ik weet t, zionisten lijken te denken dat het niet uitmaakt wat de waarheid is, maar dat het gaat om wat ze het hardst roepen.

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 15:30.
Oud 24-07-2006, 15:27
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 23-07-2006 @ 11:46 :
interessant artikel in de Washington Post:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...071901674.html
Idd interessant artikel.

Geeft wel duidelijk de zionistische propaganda weer. Maar is niet echt een verrassing in dit on-democratisch en op discriminatie en apartheid berust moordend land. Huilen om elke mening die maar tegen Israel is en uitroepen als anti-semitisme maar zelf schijt hebben aan elk verdrag van Geneve.

Lijkt wel een beetje op de propganda die sommige hier posten met hun jodenjournalisten.
Oud 24-07-2006, 15:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:27 :
Haha, wat heb ik nou al een keer of 30 gezegd? De politieke tak van hezbollah zit daar ja, en die hebben bestaansrecht. Er zijn nooit raketten afgeschoten vanuit daar of whatsoever.

Kijk:
http://www.stelzriede.com/ms/html/mshwma35.htm
Oud 24-07-2006, 15:33
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Heb je al familie verloren?
Oud 24-07-2006, 15:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:33 :
Heb je al familie verloren?
Ontwijk maar wat ik te melden heb.
Oud 24-07-2006, 15:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 16:34 :
Ontwijk maar wat ik te melden heb.
Het standaard jodenargument, hitler erbij halen en de zielige puppy spelen.

Een miljoenenstad compleet in puinleggen en de complete infrastructuur van een land aan gortschieten, is op geen enkele manier vergelijkbaar met Berchtesgaden, in dat dorp woonden geen burgers meer, alles daar was eigendom van de top van het nazibewind.

Maarja, ik weet t, t bord voor je kop is te groot om dat te kunnen begrijpen.

Wat wel een goede vergelijking zou zijn, zou zijn als Amerika in de 2e ww Amsterdam met de grond gelijk had gemaakt, en vervolgens alle wegen en bruggen van nederland aan flarden had geschoten.
Oud 24-07-2006, 15:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:44 :
nee, doos

dat nest werd niet voor niets gebombardeerd en nee, niet omdat er raketten vanaf gevuurd werden.
Oud 24-07-2006, 15:52
Verwijderd
Ik denk dat de vergelijking Hitler - Hezbollah minder geslaagd is dan Hitler - Israel, als ik het aantal burgerslachtoffers bekijk.
Oud 24-07-2006, 15:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 16:51 :
nee, doos

dat nest werd niet voor niets gebombardeerd en nee, niet omdat er raketten vanaf gevuurd werden.
Wat heeft een stad blok na blok platleggen (om even de woorden van de UN te gebruiken) in godsnaam nog met een hoofdkwartier bombarderen te maken?

Helemaal niks. Had de GB ook maar Dublin met de vloer gelijk moeten maken? Had Spanje ook maar gewoon Bilbao of Vitoria met de grond gelijk moeten maken? Hebben de Amerikanen Berlijn blok na blok met de grond gelijk gewalst?

Nee, zij allemaal kozen voor zekerheid en precisie, en niet voor willekeur.
Oud 24-07-2006, 15:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jaeger schreef op 24-07-2006 @ 16:52 :
Ik denk dat de vergelijking Hitler - Hezbollah minder geslaagd is dan Hitler - Israel, als ik het aantal burgerslachtoffers bekijk.
er is helemaal geen vergelijking gemaakt

het gaat erom wat een militair doel is en wat niet.

dacht je dat de pijlen tijdens de koude oorlog op graanvelden gericht stonden, bijvoorbeeld?
Oud 24-07-2006, 15:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:55 :
Wat heeft een stad blok na blok platleggen (om even de woorden van de UN te gebruiken) in godsnaam nog met een hoofdkwartier bombarderen te maken?
1. het gaat niet om heel beiroet
2. er bevindt zich een bolwerk van Hezbollah
Oud 24-07-2006, 15:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 16:56 :

dacht je dat de pijlen tijdens de koude oorlog op graanvelden gericht stonden, bijvoorbeeld?
Ik kan je garanderen dat ze niet op de subburbs van Moskou gericht stonden.

Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 16:57 :
1. het gaat niet om heel beiroet
2. er bevindt zich een bolwerk van Hezbollah
1. Nee, volgens de VN gaat het om blok na blok, grootste deel van de stad en heeft het erg veel weg van willekeur.
Ik hecht meer waarde aan hun oordeel, dan aan dat van iemand die zn conclusie al klaar heeft voor de feiten te bekijken.

2. Had de GB ook maar Dublin met de vloer gelijk moeten maken? Had Spanje ook maar gewoon Bilbao of Vitoria met de grond gelijk moeten maken? Hebben de Amerikanen Berlijn blok na blok met de grond gelijk gewalst?

Nee, zij allemaal kozen voor zekerheid en precisie, en niet voor willekeur.

Als de amerikanen stelselmatig alle restaurants, bars, winkeltjes, waar nazi's op bezoek waren geweest hadden platgebombardeert, dan zou het vergelijkbaar zijn met wat Israel nu doet.

Laatst gewijzigd op 24-07-2006 om 16:05.
Oud 24-07-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
En jij meent dat Beirut een goed militair doel is?
Oud 24-07-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
er is helemaal geen vergelijking gemaakt

Militair doel? Sinds wanneer gaat het om militaire doelen? Militair was het beste dat Israël kon doen, niets. Hoe meer slachtoffers Israël maakt en hoe langer het conflict duurt, hoe groter de steun voor terroristische groeperingen, en daarmee de hoeveelheid geld, manschappen en wapens die ze tot hun beschikking hebben. Het gaat helemaal niet om een militair doel, maar heel primitief gewoon laten zien wie er de baas is.
Oud 24-07-2006, 16:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-07-2006 @ 17:05 :
Militair doel? Sinds wanneer gaat het om militaire doelen? Militair was het beste dat Israël kon doen, niets. Hoe meer slachtoffers Israël maakt en hoe langer het conflict duurt, hoe groter de steun voor terroristische groeperingen, en daarmee de hoeveelheid geld, manschappen en wapens die ze tot hun beschikking hebben. Het gaat helemaal niet om een militair doel, maar heel primitief gewoon laten zien wie er de baas is.
Vertel dat maar aan alle oorlogsvoerders: uitschakelen van de politieke top mag absoluut niet meer.

!!!!!!!!!!!!1111!!!
Oud 24-07-2006, 16:23
Gatara
Gatara is offline
lol GB en precisie bombardementen
Oud 24-07-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-07-2006 @ 17:22 :
Vertel dat maar aan alle oorlogsvoerders: uitschakelen van de politieke top mag absoluut niet meer.

!!!!!!!!!!!!1111!!!
Ik volg je niet helemaal.
Oud 24-07-2006, 16:28
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Huppa, en weer niet erop ingaan, weigeren uberhaupt te lezen wat er staat, en gewoon maar weer een domme oneliner.

Precisie in een open veld is niet zo intressant, precisie als je "militaire doelen" midden in een miljoenenstad op de korrel neemt wel.

De UN heeft zich er over uitgesproken; Willekeur, blok na blok en misdaden tegen de menselijkheid was wat zij zagen.
Oud 24-07-2006, 16:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik vind vooral stuitend dat Condi Rice zo overduidelijk Israel de tijd geeft om half Libanon te slopen. Gaan Kroaten en Serviers elkaar te lijf dan moet er onmiddelijk staakt het vuren komen. En nu even Israel de tijd geven om doelen te bereiken.

Amerika is zo partijdig! BAH!!
Oud 24-07-2006, 16:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 13:10 :
Gatara; je liegt de boel bij elkaar. Niks, maar dan ook helemaal niks van wat je beweert valt hard te maken. Dan denk je dat hendrixx een vreemde visie heeft, maar jij bent gewoon niks anders dan een dwangmatig leugenaar. Ik walg van je.
Wat is er dan raar aan mijn visie?
Oud 24-07-2006, 16:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 24-07-2006 @ 16:44 :
Jij kan best beter dan dit Greta Duisenberg-niveau.
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 16:27 :
Geeft wel duidelijk de zionistische propaganda weer.
Je hebt dat artikel dus duidelijk niet gelezen. Daarin staat dat ze informatie als de exacte inslagplaatsen van raketten, de tijden waarop burgers schuilkelders uit komen en reizen van hoogwaardigbekleders niet bekend mogen maken.

Lijken me stuk voor stuk prima maatregelen die niets te maken hebben met propaganda.

Propaganda zou iets zijn een verbod op het verslaan van burgerdoden door Israël of een verbod te filmen in het oorlogsgebied.
Oud 24-07-2006, 16:46
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-07-2006 @ 17:43 :
Ik vind vooral stuitend dat Condi Rice zo overduidelijk Israel de tijd geeft om half Libanon te slopen. Gaan Kroaten en Serviers elkaar te lijf dan moet er onmiddelijk staakt het vuren komen. En nu even Israel de tijd geven om doelen te bereiken.

Maar het is het verkiezingsjaar he .. Bush wilt niet de joodse lobyisten tegen zich krijgen dus zal geen harde maatregelen nemen (die ze nooit nemen maar nu al helemaal niet). En Israel weet dat maar al te goed .. niets is toeval daaro.
Oud 24-07-2006, 16:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 17:46 :
Maar het is het verkiezingsjaar he .. Bush wilt niet de joodse lobyisten tegen zich krijgen dus zal geen harde maatregelen nemen (die ze nooit nemen maar nu al helemaal niet). En Israel weet dat maar al te goed .. niets is toeval daaro.
Ik vind het heel sneu. En uiteindelijk werkt het ook in het nadeel van de VS. En van Israel zelf...
Oud 24-07-2006, 16:51
Relief
Relief is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-07-2006 @ 17:43 :

Kom je daar nu pas achter? De VS heeft elke resolutie van de VN TEGEN Israel met een veto geblokkeerd.
Oud 24-07-2006, 16:57
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 17:45 :

Je hebt dat artikel dus duidelijk niet gelezen. Daarin staat dat ze informatie als de exacte inslagplaatsen van raketten, de tijden waarop burgers schuilkelders uit komen en reizen van hoogwaardigbekleders niet bekend mogen maken.
"I can, for example, publish an order that no material can be published. I can close a newspaper or shut down a station. I can do almost anything," Col. Sima Vaknin said Wednesday.

Israel believes that as a small country in a near constant state of conflict, having a say over what information gets out to the world is vital to its security. Critics say the policy is a slippery slope not fit for a democracy.

So far in this conflict, about one rocket in 100 fired by Hezbollah has killed an Israeli. The rest usually explode in empty fields, tear concrete from abandoned streets or plunk into the Mediterranean. Fired blind, Hezbollah's thousands of mostly short-range, inaccurate munitions simply pose a random peril to Israeli citizens.

Dit is wat ik verder nog lees. Elke info moet worden gecontroleerd en zij bepalen wat wel en niet wordt uitgegeven. De info dat de meeste raketten niets raken wordt niet uitgebracht, alleen de doelen die wel geraakt worden en dan dagen later en liefst nog degene die slachtoffers hebben gemaakt zodat het nog wat lijkt wat ze afschieten ...
Oud 24-07-2006, 17:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 17:57 :
Dit is wat ik verder nog lees. Elke info moet worden gecontroleerd en zij bepalen wat wel en niet wordt uitgegeven. De info dat de meeste raketten niets raken wordt niet uitgebracht, alleen de doelen die wel geraakt worden en dan dagen later en liefst nog degene die slachtoffers hebben gemaakt zodat het nog wat lijkt wat ze afschieten ...
Nou en? Je wilt dus betogen dat het beter wordt als er met raketten geschoten wanneer die voor een deel missen? Tuurlijk is dat niet zo, dus met missers verzwijgen is niets mis, anders kan de Hezbollah de krant er op na slaan hoeveel ze volgende keer anders moeten richten, en dat is niet de bedoeling.

Misschien is de totale mediastilte rond het neerkomen van raketten wel de enige reden dat de Hezbollah tot nu toe blind moet schieten.

Verder is wat je citeerde een wassen neus; als die censuuropties alleen gebruikt worden voor informatie die anders echt gevaarlijk was, dan is het zo erg nog niet. Los daarvan kunnen ze die maatregelen nooit uitvoeren op buitenlandse media, boeiend dus.

In ieder geval beter dan de palestijnse propagandamachine waar sommige anderen de media liever in zouden veranderen lijkt me zo.
Oud 24-07-2006, 17:08
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 18:06 :
Nou en? Je wilt dus betogen dat het beter wordt als er met raketten geschoten wanneer die voor een deel missen? Tuurlijk is dat niet zo, dus met missers verzwijgen is niets mis, anders kan de Hezbollah de krant er op na slaan hoeveel ze volgende keer anders moeten richten, en dat is niet de bedoeling.

Misschien is de totale mediastilte rond het neerkomen van raketten wel de enige reden dat de Hezbollah tot nu toe blind moet schieten.

Verder is wat je citeerde een wassen neus; als die censuuropties alleen gebruikt worden voor informatie die anders echt gevaarlijk was, dan is het zo erg nog niet. Los daarvan kunnen ze die maatregelen nooit uitvoeren op buitenlandse media, boeiend dus.

In ieder geval beter dan de palestijnse propagandamachine waar sommige anderen de media liever in zouden veranderen lijkt me zo.
De midden-oosten deskundige is aan het woord.
Oud 24-07-2006, 17:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Relief schreef op 24-07-2006 @ 18:08 :
De midden-oosten deskundige is aan het woord.
Komt dat doordat ik zoveel weet of omdat mijn critici zo weinig weten?
Oud 24-07-2006, 17:12
Relief
Relief is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 18:10 :
Komt dat doordat ik zoveel weet of omdat mijn critici zo weinig weten?
Typisch van gaal variant.
Oud 24-07-2006, 17:32
Charles Hill
Charles Hill is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 18:06 :

Je legt me nu woorden in me mond die ik niet zeg. Ik zeg dat er alleen nieuws naar buiten komt waar Israelslachtoffers bij vallen en niet die andere honderden raketten die niets raken. Typisch geval van 'wij zijn ook zielig want ze raken ons ook'.
Als het niet uitmaakt dat dat later pas bekend wordt waarom komen die missers dan niet in het nieuws maar alleen de raketten met slachtoffers en huizen die geraakt zijn ?? Dat is dan toch propaganda om alleen slachtoffers te laten zien, en zeker als het om zo weinig geslaagde raketaanvallen gaat. Nieuws moet toch volledig zijn en zonder tussenkomst van een sencuurbureau en zeker niet mensen vastzetten als ze wel wat meer naar buiten brengen dan dat Israel lief is.

En over die palestinapropaganda is niet nodig. Alleen de waarheid laten zien zou al genoeg zijn om veel mensen van mening te laten veranderen. Israel is nooit weg geweest uit de staat Palestina. Er staan tanks op hun grondgebied en slopen huizen en schieten op kinderen die met stenen naar tanks gooien. Schieten op auto's met apaches met burgerdoden in de omgeving. Op huizen waar 1 hamasstrijder zou wonen met vrouw en kinderen die ook vermoord worden. Daar is geen propaganda voor nodig om de gruwel van in te zien. Alleen komen die beelden maar minimaal op tv. Alleen als er een keer een bom in een toko of bus ontploft is het weer wereldnieuws maar het dagelijks uitmoorden van Palestijnen is nergens te zien. Dat heet dan toch propaganda ??
Oud 24-07-2006, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-07-2006 @ 17:05 :
Jij doet net alsof het geweld opbouwt als Israel stopt met deze oorlog, of elke militaire reactie in die zin. Je hebt misschien enigszins een punt, daar Israel hierdoor minder populair wordt in het Midden-Oosten, maar Israel kan een aanval op haar grondgebied niet zomaar negeren, net zoals het een eventuele versterking van een terroristische organisatie die het op haar gemunt heeft niet kan negeren.

En kom nou niet met weer zo'n one-liner
Oud 24-07-2006, 18:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 18:32 :
Ik zeg dat er alleen nieuws naar buiten komt waar Israelslachtoffers bij vallen en niet die andere honderden raketten die niets raken. Typisch geval van 'wij zijn ook zielig want ze raken ons ook'.
Nou en? Jij vond het toch ook lullig dat de Libanezen nu geraakt worden?

Het zou een leuke boel worden als terreuraanslagen in de doofpot moeten verdwijnen omdat jij toevallig vind dat de reacties erger zijn dan de terreur zelf.
Citaat:
Dat is dan toch propaganda om alleen slachtoffers te laten zien, en zeker als het om zo weinig geslaagde raketaanvallen gaat.
Als je wilt betogen dat ze een hoop schroot in een veldje moeten gaan filmen en uitzenden als wereldnieuws om objectief te blijven dan ben je toch lichtelijk onrealistisch bezig.

En wat ik al zei: het maakt geen fuck uit of ze een, tien of honderd raketten afschieten, het feit dat ze dat doen om burgers te raken en daarmee ook slachtoffers maken zegt al genoeg.
Citaat:
Nieuws moet toch volledig zijn en zonder tussenkomst van een sencuurbureau en zeker niet mensen vastzetten als ze wel wat meer naar buiten brengen dan dat Israel lief is.
Tuurlijk zou het beter zijn zonder, maar ik vind het vreemd dat je dan niet rept over de censuur in de Arabische wereld, want de meest grote onzin druipt af en toe uit de Arabische media, kijk naar dat Al Manar dat hier uit de lucht gehaalt is. (overigens is het censuur)
Citaat:
En over die palestinapropaganda is niet nodig. Alleen de waarheid laten zien zou al genoeg zijn om veel mensen van mening te laten veranderen.
Ik denk het niet, want de bottom line blijft dat de terorristen misdaden begaan en daarmee geweld uitlokken waar iedereen onder zal lijden en dat er zonder het eind van die terroristen nooit vrede zal zijn.
Citaat:
Israel is nooit weg geweest uit de staat Palestina.
Palestina bestaat niet, dat doet het sinds de Ottomanen al niet meer, dat is overigens al enkele eeuwen geleden. Zullen we verder debateren over hoe verschrikkelijk de Turken eigenlijk zijn omdat ze Palestina bezet hielden?
Citaat:
Er staan tanks op hun grondgebied en slopen huizen en schieten op kinderen die met stenen naar tanks gooien.
Inderdaad, ik vind het ook schokkend dat de Palestijnen willens en wetens hun kinderen zo hun leven laten riskeren.

De huizen afbreken van terroristen die een aanslag plegen is een vrij botte maatregel, maar het werkt wel afschrikwekkend en zorgt er tenminste voor dat een familie niet zo snel hun kind een bomgordel omdoen zodat ze in het paradijs kunnen komen. Dat gebeurd regelmatig, vorig jaar was er zelfs een 14 jarige verstandelijk gehandicapte die door zijn familie min of meer verkocht was aan de hamas omdat ze niks met hem aankonden. Die werd gepakt en zit nu dus in de gevangenis. Als die familie hun huis verliest vind ik dat nog een milde straf voor zoiets grofs, de totale desinteresse die ze tonen voor hun eigen kinderen.
Citaat:
Schieten op auto's met apaches met burgerdoden in de omgeving. Op huizen waar 1 hamasstrijder zou wonen met vrouw en kinderen die ook vermoord worden. Daar is geen propaganda voor nodig om de gruwel van in te zien.
Zinkt een beetje in het niet vergeleken met gericht geweld tegen burgers zoals de palestijnse terreurorganisaties altijd gebruikt hebben.

En wees blij dat ze met helikopters op auto's schieten (het zijn overigens eerder Cobra modellen dan apaches, maar ik verwacht niet dat je er van op de hoogte bent), als ze de bestuurder te voet moesten gaan oppikken dan vielen er iedere keer honderden doden. Verder gebeurd het regelmatig dat dat soort liquidatiepogingen worden afgeblazen omdat er teveel burgerslachtoffers zouden vallen, dat is iets dat je verplicht bent te vermelden toen je kritiek op die liquidaties uitte.
Citaat:
Alleen komen die beelden maar minimaal op tv. Alleen als er een keer een bom in een toko of bus ontploft is het weer wereldnieuws maar het dagelijks uitmoorden van Palestijnen is nergens te zien. Dat heet dan toch propaganda ??
Dramaqueen, er is totaal geen sprake van 'uitmoorden van Palestijnen'. Echt een zwaktebod om dat soort fictieve onzin als argument aan te brengen.
Oud 24-07-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Charles Hill schreef op 24-07-2006 @ 17:57 :

"Reporters are expected to censor themselves and not report any of the forbidden material. This story was not submitted to a censor. When in doubt, they can submit a story to the censor who will hand it back, possibly with deletions. The AP will note in a story if any deletions have been made. If a reporter violates the rules, he or she suffers the consequences."

Niet alles moet gecontroleerd worden. Ze verwachten dat de journalisten dit zelf doen. Aardig verschil, dunkt me.

"De pot verwijt de ketel..."
Oud 24-07-2006, 18:49
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 19:32 :
maar ik vind het vreemd dat je dan niet rept over de censuur in de Arabische wereld, want de meest grote onzin druipt af en toe uit de Arabische media, kijk naar dat Al Manar dat hier uit de lucht gehaalt is. (overigens is het censuur)
Je verwijt aan het eind van je post iemand fictieve onzin de wereld in te sturen, maar wat jij eerder schreef over Hamas en over de aanwezigheid van Iran is even grote onzin.

De meeste moslims kijken Al-Jazeera trouwens, de grote groep die Engels verstaat zapt ook naar CNN en BBCWorld. Maar jij denkt waarschijnlijk dat alle Arabieren verslaafd op elke straathoek naar de Hezbollahvideos kijken...?

Noem me 1 Arabisch land waar censuur aan de gang is door het verbieden van bepaalde informatie.
Oud 24-07-2006, 19:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 24-07-2006 @ 19:49 :
Je verwijt aan het eind van je post iemand fictieve onzin de wereld in te sturen, maar wat jij eerder schreef over Hamas en over de aanwezigheid van Iran is even grote onzin.
Iran financiert de Hezbollah en er zijn leden van de revolutionaire garde die samen vechten met de Hezbollah, dat zijn de feiten.

Wat bedoelde je verder nog over de hamas?
Citaat:
Maar jij denkt waarschijnlijk dat alle Arabieren verslaafd op elke straathoek naar de Hezbollahvideos kijken...?
Niet als ze een beetje ontwikkeld zijn. De problemen beginnen bij het feit dat velen in het Midden-Oosten dat niet zijn en dat maakt ze zeer vatbaar voor propaganda.
Citaat:
Noem me 1 Arabisch land waar censuur aan de gang is door het verbieden van bepaalde informatie.
Marokko, , Algerije, Turkije, Saoudi-Arabië, Syrië, Iran, Pakistan, de Palestijnse gebieden...

Info is hier te vinden: http://www.ifj.org/default.asp?Issue...ST&Language=EN
Oud 24-07-2006, 19:10
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-07-2006 @ 20:00 :
Iran financiert de Hezbollah en er zijn leden van de revolutionaire garde die samen vechten met de Hezbollah, dat zijn de feiten.

Wat bedoelde je verder nog over de hamas?Niet als ze een beetje ontwikkeld zijn. De problemen beginnen bij het feit dat velen in het Midden-Oosten dat niet zijn en dat maakt ze zeer vatbaar voor propaganda. Marokko, , Algerije, Turkije, Saoudi-Arabië, Syrië, Iran, Pakistan, de Palestijnse gebieden...

Info is hier te vinden: http://www.ifj.org/default.asp?Issue...ST&Language=EN
Zoals ik al zei, de revolutionaire garde is gedecimeerd en jaagt nu vooral in de parkjes van Teheran op vrijende koppeltjes. Het hele Iraanse leger werd hervormd, als er zich al Iraniers in de linies bevinden gok ik dat het speciale milities zijn.

Iran en Pakistan zijn geen Arabische landen, in Pakistan is de pers min of meer vrij, in Iran is sinds 1999 een deel van de pers geprivatiseerd waardoor 4 overheidszenders hun monopolie kwijtraakten. Saudi-Arabie vormt een vreemde uitzondering met enkele zenders die gefinancierd worden door Amerikaanse mediagroepen. De Turkse media richt zich steeds meer op Europa vind ik persoonlijk.
In Syrie en de Palestijnse gebieden richt iedereen zich naar Al-Jazeera, wou je gaan beweren dat die zender ook te lijden heeft onder censuur? Sinds satelliettv zijn intrede deed hier heeft zowat heel de bevolking er toegang toe. Wat WEL zo is, dat is dat een pak van je vernoemde landen een paar zenders heeft die door de staat worden gecontroleerd, maar niemand verplicht de mensen ertoe daarheen te kijken. Aangezien Al-Jazeera furore maakt als de tegenhanger van CNN (nieuws = geld) is dat de absolute marktleider in nieuws.

Waar haal jij zo een eenzijdig beeld van de Arabische wereld vandaan?
Oud 24-07-2006, 19:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
T_ID, je zegt dat Syrie en Iran Hezbollah en Hamas steunen. Een feit! Niemand kan dat ontkennen.

Israel steunde in jaren 80 de contra's in Nicaragua... mocht dat wel dan?
Israel steunde Zuid-Afrika en hielp dit rascistische bewind aan een atoombom.... mocht dat wel dan?
Israel steunt allerlei Koeridsche groeperingen in Irak en Iran..... mag dat wel dan?
Israel heeft in het verleden dubieuze dingen gedaan, samen met Turkse (!) geheime dienst.... mocht dat wel dan?
Oud 24-07-2006, 19:29
Charles Hill
Charles Hill is offline
[QUOTE]T_ID schreef op 24-07-2006 @ 19:32 :
Nou en? Jij vond het toch ook lullig dat de Libanezen nu geraakt worden?

Het zou een leuke boel worden als terreuraanslagen in de doofpot moeten verdwijnen omdat jij toevallig vind dat de reacties erger zijn dan de terreur zelf.

Tuurlijk is het erg als er mensen dood gaan maar je doet nu net of het aantal slachtoffers aan beide kanten gelijk is of gelijkwaardig is aan elkaar. Kun je niet echt met elkaar vergelijken he .. en op het nieuws waren ze er erg duidelijk over leek me. 30 doden (ofzo) aan Israelische kant waarvan de helft soldaten, tegenover honderden doden aan Libaneze kant waarvan voornamelijk mensen uit arme wijken die geen kant meer opkunnen. En als ze naar een ander deel van de stad gaan ligt dat een paar dagen later in puin.

En als er 'zoveel' dode soldaten aan Israelische kant zijn dan heeft dat niets met terreur te maken maar vechten tegen de vijand in een soldatenoutfit. Of is dat ook al terreur ??

Als je wilt betogen dat ze een hoop schroot in een veldje moeten gaan filmen en uitzenden als wereldnieuws om objectief te blijven dan ben je toch lichtelijk onrealistisch bezig.

Is helemaal niet onrealistisch. Ze hoeven het ook niet uitgebeid te gaan zitten filmen maar dit soort nieuws/info zenden ze niet op tv uit. Daar zie je in steden huizen plat liggen en een handje vol doden aan Israelische kant. Dan is het dus wel zo eerlijk ook te vermelden dat de meeste dus helemaal niet eens in de buurt van hun doelen komt die ze beschieten. Dat is dan wel degelijk een vorm van censuur (nu wel goed geschreven ) om kracht achter je acties te zetten om de beschietingen op steden van Libanon te rechtvaardigen en zoveel doden te veroorzaken. Dat heeft dus alles met propaganda te maken ...

En wat ik al zei: het maakt geen fuck uit of ze een, tien of honderd raketten afschieten, het feit dat ze dat doen om burgers te raken en daarmee ook slachtoffers maken zegt al genoeg.
Tuurlijk zou het beter zijn zonder, maar ik vind het vreemd dat je dan niet rept over de censuur in de Arabische wereld, want de meest grote onzin druipt af en toe uit de Arabische media, kijk naar dat Al Manar dat hier uit de lucht gehaalt is. (overigens is het censuur)

En die Israelische attelerie die steden onder vuur neemt zijn zo precies dat ze alleen 'zogenaamde' militaire voorzieningen raken ?? Wel erg naief om te zeggen dat dat geen aanval is op de burgerbevolking. En jij geloofd zeker dat die geleide raketten altijd het juiste doel raken omdat de Israeliers die beelden wel vrij geven ??

Welke censuur van Arabische kant ?? Je wilt het nieuws op de NOS toch geen nieuws noemen dat grootschalig beinvloed wordt door Arabische censuur ??

Ik denk het niet, want de bottom line blijft dat de terorristen misdaden begaan en daarmee geweld uitlokken waar iedereen onder zal lijden en dat er zonder het eind van die terroristen nooit vrede zal zijn.

Je bedoelt de vrijheidsstrijders tegen de bezetters ?? Verschil in mening en kunnen we nog uren over discusseren dus begin ik maar niet aan. Niet om het te ontwijken maar omdat we er niet uit zullen komen als jij ze al terrorist noemt.

En dat is jouw bottom line. Mijn bottom line is dat Israel nooit had mogen bestaan. De toemalige bewoners is niets gevraagd, de omringende landen niet, maar iedereen zitten nu wel allemaal met de ellende. In Servie wordt nu toch ook onderhandeld over een apparte staat of niet en worden toch ook alle partijen bij betrokken die er mee te maken hebben ?? Zoiets dring je toch niet aan een land op zonder de bevolking erbij te betrekken ??
Daar is het fout gegaan en als ze dat niet terugdraaien zal het nooit meer rustig worden, en terrecht want ik laat me land ook niet opeens inpikken (en de staat ook niet want de grensen zijn dicht voor Afrika, anders zouden we overspoelt raken) en hernoemt laten worden omdat andere landen dat nodig vinden.

Palestina bestaat niet, dat doet het sinds de Ottomanen al niet meer, dat is overigens al enkele eeuwen geleden. Zullen we verder debateren over hoe verschrikkelijk de Turken eigenlijk zijn omdat ze Palestina bezet hielden?
Inderdaad, ik vind het ook schokkend dat de Palestijnen willens en wetens hun kinderen zo hun leven laten riskeren.

Palestina bestaat niet ? In welke regering in welke staat is Hamas dan laatst gekozen ?? En over de turken beginnen is een erg domme statement. Dan lijk je wel een jood die begint over het heilige land van 2000 jaar geleden en dan houd alle redelijkheid meteen op in deze discussie.

De huizen afbreken van terroristen die een aanslag plegen is een vrij botte maatregel, maar het werkt wel afschrikwekkend en zorgt er tenminste voor dat een familie niet zo snel hun kind een bomgordel omdoen zodat ze in het paradijs kunnen komen. Dat gebeurd regelmatig, vorig jaar was er zelfs een 14 jarige verstandelijk gehandicapte die door zijn familie min of meer verkocht was aan de hamas omdat ze niks met hem aankonden. Die werd gepakt en zit nu dus in de gevangenis. Als die familie hun huis verliest vind ik dat nog een milde straf voor zoiets grofs, de totale desinteresse die ze tonen voor hun eigen kinderen.
Zinkt een beetje in het niet vergeleken met gericht geweld tegen burgers zoals de palestijnse terreurorganisaties altijd gebruikt hebben.

En het werkt niet echt afschikwekkend he. Hamas is zelfs in de regering gekomen, zoveel aanhangers hebben ze ondertussen. Je oogst wat je zaait !! Het heeft dus juist het tegenovergestelde effect.
En dat die kinderen dat doen kan je moeilijk de ouders van de schuld geven. Die zien vriendjes, ooms, broers, neven en alles opgepakt worden voor niets (kijk de docu van vorige week donderdag maar eens om een beter beeld daarvan te krijgen over de razzia's die Israel houdt in Palestijnse steden. Overigens niet op uitzendinggemist.nl dus zul je ergens anders moeten downloaden) of vermoord worden voor stenen gooien. Je kan die kids moeilijk levenslang opsluiten in de woonkamer. En als ze die dingen zien gebeuren worden zelfs kinderen kwaad en laten hun woede zien. En om dat dan zo af te doen dat stenengooiende kids maar gewoon afgeschoten mogen worden vind ik een erg schokkende conclusie van je (want je spreekt je er niet tegen uit, eerder voor)

En om maar met 1 voorbeeld te komen die erg extreem is vind ik erg kortzichtig.

En wees blij dat ze met helikopters op auto's schieten (het zijn overigens eerder Cobra modellen dan apaches, maar ik verwacht niet dat je er van op de hoogte bent), als ze de bestuurder te voet moesten gaan oppikken dan vielen er iedere keer honderden doden. Verder gebeurd het regelmatig dat dat soort liquidatiepogingen worden afgeblazen omdat er teveel burgerslachtoffers zouden vallen, dat is iets dat je verplicht bent te vermelden toen je kritiek op die liquidaties uitte.

Het type toestel doet er niet toe, me punt wel. En dat ze soms stoppen met een actie omdat er burgerslachtoffers kunnen vallen is zeker Israelisch nieuws ?? Of is het toeval dat er elke keer allemaal burgers omkomen bij die aanvallen ?? Wat gewoon laffe liquidaties zijn, dus snap niet dat je die goed kan praten.

Dramaqueen, er is totaal geen sprake van 'uitmoorden van Palestijnen'. Echt een zwaktebod om dat soort fictieve onzin als argument aan te brengen.

Ik was op zoek naar een plaatje dat iemand had gepost met het verschil in slachtoffers aan Israelische kant en aan Palestijnse kant maar kan niet vinden in die honderen posts. Als je die verschillen ziet kan je niet ontkennen dat het gewoon uitmoorden is. Daar is geen goed woord voor over. En dan is het alles behalve fictief en erg dom van je om er maar vanuit te gaan dat ik onzin opschrijf die ik zelf bedenk.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten