Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2006, 12:19
DeadNation
DeadNation is offline
Ja een rectumfrier geloof ik wel, maar Plexi. No way. Kan leuk klinken, maar daar blijft t bij denk ik.
Oud 22-09-2006, 12:23
Verwijderd
ik vind het best okay klinken, het zal het origineel niet benaderen maar toch. wat moet zo'n ding kosten?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:22
NRK
NRK is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 22-09-2006 @ 13:19 :
Ja een rectumfrier geloof ik wel, maar Plexi. No way. Kan leuk klinken, maar daar blijft t bij denk ik.
De plexi is de enige module die er precies op lijkt. De rest doet t goed na, maar plexi is precies dat geluid.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 16:25
NRK
NRK is offline
Citaat:
Fake schreef op 22-09-2006 @ 13:23 :
ik vind het best okay klinken, het zal het origineel niet benaderen maar toch. wat moet zo'n ding kosten?
rond de 1900 euro incl. 3 modules. scheelt per winkel. ik heb er 1800 voor betaald. excl. cabinet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 21:49
Tuna
Tuna is offline
even een vraagje hoor: ik ging vorige week vrolijk met mn ibanez naar gitaarles, haalde em uit mn tas, begon te stemmen, kwam mn gitaarleraar eraan en het eerste wat hij zij is dat mn brug helemaal scheef stond de hele brug komt omhoog van de rest van de gitaar, en de rechterkant ( als je de voorkant van een staande gitaar voor je hebt) komt wat verder dan de linker.
hij had het over nieuwe veren ofzo, of dat ze opnieuw moesten worden afgesteld. kun je dit zelf doen of loop je dan het risico je gitaar compleet te verkloten?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 23:14
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
NRK schreef op 22-09-2006 @ 17:22 :
De plexi is de enige module die er precies op lijkt. De rest doet t goed na, maar plexi is precies dat geluid.
Niet precies. Er gaat niets boven een goede plexi. Sorry.
Oud 23-09-2006, 00:24
Verwijderd
Volgens mij kun je zowiezo een best aardige plexi kopen voor 1800 euro.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 08:50
DeadNation
DeadNation is offline
Ja zal geen enorm goede staat zijn. Beter neem je een metalpanel uit het eerste jaar. Die zijn exact hetzelfde en een rug minder waard.
Oud 24-09-2006, 07:59
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Citaat:
Tuna schreef op 22-09-2006 @ 22:49 :
even een vraagje hoor: ik ging vorige week vrolijk met mn ibanez naar gitaarles, haalde em uit mn tas, begon te stemmen, kwam mn gitaarleraar eraan en het eerste wat hij zij is dat mn brug helemaal scheef stond de hele brug komt omhoog van de rest van de gitaar, en de rechterkant ( als je de voorkant van een staande gitaar voor je hebt) komt wat verder dan de linker.
hij had het over nieuwe veren ofzo, of dat ze opnieuw moesten worden afgesteld. kun je dit zelf doen of loop je dan het risico je gitaar compleet te verkloten?
eh ik denk dat je 't gewoon kan afstellen.. hiervoor kun je 'm gewoon naar een muziekzaak brengen.
Oud 24-09-2006, 22:34
Afwezig
Afwezig is offline
Citaat:
Tuna schreef op 22-09-2006 @ 22:49 :
Meer of andere veren er opzetten zodat die de brug naar beneden trekken. Als je je tremolo niet wilt gebruiken kun je je brug ook helemaal vast zetten. Door er meer veren in te zetten en deze iets op spanning te zetten zodat ze de brug naar beneden trekken. Dit kun jezelf doen als je weet wat je doet. Je kunt ook gewoon naar de gitaarwinkel gaan die het denk ik wel ter plekke voor je oplost.
Oud 25-09-2006, 05:33
Tuna
Tuna is offline
ik sleep em wel even mee naar een muziekwinkel
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:10
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
heeft iemand hier trouwens ervaring met marshall jcm800's? en kan mij vertellen wat hier nou zoveel beter aan is dan jcm900?
Oud 26-09-2006, 13:18
DeadNation
DeadNation is offline
JCM900 maakt oa gebruik van diode clipping om meer gain te krijgen. Daarom vind niet iedereen de overdrive op deze bakken tof. Ik haat jcm900's. Ik vind het geluid levenloos. Weg zijn de harmonische overtonen en de echt rauwe marshall scheur. Qua crunch nog wel te doen, maar word al snel een dunne buzzy sound.

De jcm900 sl-x daarentegen heeft een volledig buizen signaal pad, zoals de oude marshalls ook hebben. Goede bak. Dual reverbs moet je vanaf blijven, tenzij je de sound gewoon cool vind.

JCM 800. Je hebt de 1 kanaals versie(2203 en 2204, respectievelijk 100 en 50w) dit is de ultieme rock amp volgens velen en de 2 kanaals versie(2210 en 2205). Die laatste lijkt meer op een jcm900 ook al is de voicing veel beter, hij valt in het niets bij de 2203/2204.

De JCM800 2204/2203 is wat mij betreft de laatste van de echt goede marshalls. Niet dat de rest helemaal kut is, het is gewoon anders.

2204/2203 is gewoon een rauwe hardrock/oldschool metal stomp in je kloten bak met veel dynamiek. Heerlijke amps.

Ikzelf heb een tijd een 2 kanaals jcm800 gehad, weggedaan vanwege gewoon niet tevreden. Ken wel zat mensen die het wel zijn though. Jcm900's staan in de oefenruimte en dat is al meer dan een jaar een gevecht met die klotebak hehe.

Nu heb ik een JMP superlead. Waardeloos op lagere volumes, maar eenmaal open laat ie je gezicht smelten en moet ik oppassen voor m'n vruchtbaarheid.

Aan t eind van de dag is het allemaal persoonlijke voorkeur. Ik zou zeggen probeer al die amps uit op goed volume en let your ears be the judge.

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:30
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
Ik had van de week bij Dijkman in A'dam twee jcm800's uitgeprobeerd die allebei echt totaal anders klonken, heel apart. Ik speel nu altijd over een jcm900 sl-x van de gitarist van m'n band en eerst vond ik het geluid te 'plat' maar nu vind ik het juist gaaf, dus ik weet niet of het geluid van een sl-x nu als standaard in mijn hoofd is gaan zitten op de één of andere manier.. Maar ontzettend bedankt voor de uitleg!
Oud 27-09-2006, 16:04
DeadNation
DeadNation is offline
Misschien 2 verschillende 800's geprobeerd? de 1 en 2 kanaals lijken totaal niet op elkaar qua sound.

Het is ook niet gek hoor. Dat soort amps klinken allemaal anders. Zeker bij nog oudere. Is bij gitaren ook natuurlijk.
Oud 27-09-2006, 16:06
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
eentje was een reissue en de andere niet.. dat was volgens de verkoper het grote verschil. de ene klonk schel, de andere meer eh geschikt voor stoner zeg maar.. misschien was er ook wel iets mis met de buizen. de verkoper zei dat de buizen van de reissue (stonergeluid) nog niet waren ingebrand, ik had nog nooit zoiets gehoord.

waren volgens mij allebei 1 kanaals.
Oud 27-09-2006, 16:25
DeadNation
DeadNation is offline
Nieuwe buizen klinken anders ja. Kan ook een andere bias zijn. Sowieso is de reissue anders door de andere componenten die gebruikt zijn. Ik heb 1x een reissue gehoord en daar was ik niet echt van onder de indruk. Vind een originele denk ik beter. Ook nog goedkoper ook.
Oud 28-09-2006, 20:24
Custom
Custom is offline
De JCM800 vs JCM900 is een hele oude en veelgevoerde discussie in gitaarland. Alletwee compleet verschillende amps, de 800 wat meer classic georienteerd en de jcm900 wat meer richting 90's metal (scherp, meer gain). Zelf vind ik de jcm900 een prima bak, al moest ik nogal onlogisch aan de knoppen draaien voor een lekkere sound die niet te scherp was, vooral met de standaard 1960 cabs (celestion g12t-75). Met wat tweaken haal je er een aardige clean en een toffe scheur uit, maar het blijft een kwestie van smaak. JCM800 is persoonlijk gewoon niet mijn ding, hoor liever een Plexi of een andere amp
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:48
DeadNation
DeadNation is offline
Maar een 800 ligt weer veel dichter bij een plexi dan een 900. Apart
Oud 29-09-2006, 11:57
Custom
Custom is offline
Ja ik vergelijk de jcm900 nergens mee hoor, maar als amp op zich kan ik daar wel een lekkere scheur uit halen:-) En daarnaast vind ik een plexi ook wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 12:04
DeadNation
DeadNation is offline
Plexi's zijn helaas te duur. Daarom maar een metalpanel SL. Ook nog pcb, maar klinkt wel fuckin goed
Reageren

Regels voor berichten