Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Moet er een VN Vredesmacht in Darfur komen?
Ja! Zo snel mogelijk! 14 50.00%
Ja, maar laat de vredesmacht van de Afrikaanse Unie eerst even wat zaakjes afronden 7 25.00%
Nee, de Soedanese regering heeft gelijk. Ze kunnen best dit conflict zelf oplossen 1 3.57%
Geen flauw benul of iets anders....... 6 21.43%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2007, 11:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-01-2007 @ 02:45 :
(Maar ik kan je nu al vertellen dat de vergelijking met Srebrenica niet manker kon. Immers, wij wáren toch daar???!!)
En we mochten niks en konden niks. Precies de instelling die jij voorstaat door te zeggen dat er wel iets moet gebeuren, maar dat we daar zelf niks aan moeten doen.

Realisme heet zoiets; geen dingen willen doen die niet kunnen, of geen plannen maken waarvan je weet dat ze nooit uitvoerbaar zijn.
Oud 07-01-2007, 13:12
juno
juno is offline
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de VN partners absoluut niet van plan waren om luchtsteun te geven, en Dutchbat mocht geen tanks.

Srebenica was gewoon geen veilige enclave.

De Nederlanders moesten een beer te lijf gaan met een aardappelschilmesje, voor als je het plaatje nog niet compleet hebt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 17:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 12:45 :
En we mochten niks en konden niks. Precies de instelling die jij voorstaat door te zeggen dat er wel iets moet gebeuren, maar dat we daar zelf niks aan moeten doen.
Ik zeg helemaal niet dat we ergens naartoe moeten gaan en dan niks doen. Hoe kom je daarbij? Citeer maar waar ik dát zeg.

Citaat:
Realisme heet zoiets; geen dingen willen doen die niet kunnen, of geen plannen maken waarvan je weet dat ze nooit uitvoerbaar zijn.
Volgende keer niet meer VVD stemmen dus?

@Juno: natuurlijk was Srebrenica geen veilige enclave. Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een overlevende, hoe het daar toeging.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 19:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-01-2007 @ 18:27 :
Ik zeg helemaal niet dat we ergens naartoe moeten gaan en dan niks doen. Hoe kom je daarbij? Citeer maar waar ik dát zeg.
Het zit anders in elkaar, jij wilt een vredesmissie, maar geen middelen om die mee te ondernemen.

Beloven maar niet doen dus, precies zoals de VN bij de safe haven Srebrenica deed, veiligheid beloven, maar die vervolgens weigeren te waarborgen.

Tja, beetje raar. Zeg dan gewoon dat de mensen in Darfur zich maar moeten laten uitmoorden, of investeer in het leger zodat je er iets aan kan doen.
Of toch maar, zoals ik het liefste deed, de mensen die de regering en de janjaweed ten val willen brengen helpen?
Oud 07-01-2007, 22:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 20:38 :
Het zit anders in elkaar, jij wilt een vredesmissie, maar geen middelen om die mee te ondernemen.
Nee hoor. Dat heb ik niet gezegd. Ik heb enkel gezegd dat Nederland niet aan alle vredesmissies mee hoeft te doen. Er zijn genoeg andere landen en Nederland zit nu aan de limiet van haar kunnen. Dat wil niet zeggen dat het leger daarom moet uitbreiden.

Citaat:
Tja, beetje raar. Zeg dan gewoon dat de mensen in Darfur zich maar moeten laten uitmoorden, of investeer in het leger zodat je er iets aan kan doen.
Ik heb dus al uitgelegd waarom er niet zo'n of-of redenering bestaat.

Citaat:
Of toch maar, zoals ik het liefste deed, de mensen die de regering en de janjaweed ten val willen brengen helpen?
En die meteen daarna hun eigen bloedige dictatuur uit zullen roepen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten