Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2006, 14:32
Teerbal
Teerbal is offline
De SP is net zo links als dat het vlaamsblok rechts is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 18:41
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
misch schreef op 05-10-2006 @ 18:55 :
maar mijn haat is gewoon zoo groot voor die partij
ik snap echt niet hoe zo iemand kan denken!
is het niet de kunst van vriendschap om dat gewoon te accepteren zonder verder te vragen? als jouw vriend nou mensen discrimineert of racistische opmerkingen maakt in jouw bijzijn lijkt het me pas storend.
Oud 09-10-2006, 22:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
lennuzz schreef op 09-10-2006 @ 19:41 :
is het niet de kunst van vriendschap om dat gewoon te accepteren zonder verder te vragen? als jouw vriend nou mensen discrimineert of racistische opmerkingen maakt in jouw bijzijn lijkt het me pas storend.
maar als ie dat zou doen als zij er niet bij is, is het wel ok?

"ik vind het ok dat je een tasjesdief bent, maar als ik bij je ben hou je je maar even in"
Oud 10-10-2006, 11:40
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 08-10-2006 @ 20:54 :
ben ik toch niet met je eens,

mijn persoonlijke ervaring is toch dat 'rechtse' mensen (voor zover je die over een kam kan scheren) vaak minder open staan voor de multiculturele samenleving, aanhangers zijn van een streng(er) immigratiebeleid en veelal in 'hokjes' denken.
Dat is totaal niet waar ik het over heb. Dat is idd vaak het geval, maar de meeste rechtse mensen respecteren dat linkse mensen een andere mening over de maatschappij en oplossingen over evt. "problemen" zijn toegedaan. Andersom is dat vaak niet zo.
Oud 10-10-2006, 12:00
Bloem
Bloem is offline
Misschien omdat het andersom zulke grote gevolgen kan hebben voor een samenleving waarin iedereen gerespecteerd wordt?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 14:18
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-10-2006 @ 13:00 :
Misschien omdat het andersom zulke grote gevolgen kan hebben voor een samenleving waarin iedereen gerespecteerd wordt?
Net alsof in de praktijk hier iedereen gerespecteerd wordt...

Maar voor de TS: als het een te groot probleem voor je is moet je het afkappen, maar bedenk wel dat een politieke kloof geen barrière hoeft te zijn voor een gezonde relatie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 15:11
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 10-10-2006 @ 15:23 :
Oh sorry, dan vatte ik hem verkeerd. Maar is deze uitstulpende discussie niet meer wat voor N&A? Dit is toch een L&R topic...
Ja, ik twijfel ook een beetje. Maar zolang de grote lijn blijft gaan over verschillen in politieke opvattingen in (vriendschaps)relaties mag er van mij verder gediscusseerd worden.

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 16:06
At the Drive-in
At the Drive-in is offline
Ik scheid mijn vriendschappelijke gevoelens voor mijn vrienden van hun politieke/religieuze ideologieen en dat gaat prima, moet ik zeggen. Soms heb ik met een van mn beste vrienden nog wel eens diepe harde discussies over politiek en religie (hij is zwaar christelijk en nogal rechts georienteerd qua politieke visie..ik ben atheist en ben juist erg links qua politieke instelling), maar onze vriendschap heeft hier niet onder te lijden.
Oud 10-10-2006, 21:56
Bloem
Bloem is offline
MA ook aan jou het vriendelijke verzoek niet al teveel een brede discussie over politiek te beginnen, daar is dit deelforum niet voor bedoeld en dit topic ook niet perse voor geschikt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-10-2006 @ 22:56 :
MA ook aan jou het vriendelijke verzoek niet al teveel een brede discussie over politiek te beginnen, daar is dit deelforum niet voor bedoeld en dit topic ook niet perse voor geschikt.
Oké, begrepen. Ik voelde me alleen verplicht eventjes te reageren op enkele misvattingen over mij.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:15
Bloem
Bloem is offline
En dat wordt ze inderdaad als jullie doorgaan met deze discussie. (a)
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:27
Amon Din
Amon Din is offline
Ik zeg al: verplaatsen. Voor de TS is het nu onderhand wel opgelost. Iedereen heeft hier toch een verschillende mening over.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 10:41
Bloem
Bloem is offline
Ik vermoed dat er op N&A genoeg topics over politieke zaken gaan, daar draagt dit niets aan bij. Daarnaast, dat de TO haar antwoord heeft wil niet zeggen dat dit verder geen interessante discussie kan worden, het moet alleen niet te veel afdwalen, imho.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 14:00
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Eerlijk gezegd, ik zou ook zwaar afknappen op iemand die op het Vlaams Belang stemt, of ermee sympathiseert. Omdat zo'n stem niet vrijblijvend is, het zegt echt wel iets over de persoon zelf. Ik wil geen xenofobe, racistische, vrouwonvriendelijke, militaristische, bange, verbitterde, negatieve, haatdragende mensen onder m'n vrienden, laat staan als liefje. Het is gewoon onverenigbaar met mijn mening.

Het Vlaams Belang is iets wat mijn tenen doet krullen, en me echt intens kwaad maakt, dus ik zou nooit iets kunnen hebben met iemand die deze partij dan ook steunt.

Dus ja, ik zou 't een reden vinden om de relatie gedaan te maken (of er nooit mee te beginnen).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 14:14
Bloem
Bloem is offline
Topic opgeruimd, het spijt me voor de mensen die tijd en moeite in hun reacties hebben gestoken maar de discussie blijft offtopic dwalen omdat mensen het persé nodig vinden toch steeds 'nog even' op elkaar te reageren.

Dit forum is niet bedoeld voor discussies over de standpunten van bepaalde politieke partijen en discussies over armoede in de derde wereld, daar is N&A voor. Iedereen die hier nu blijft posten over die onderwerpen terwijl ze geen verband meer houden met verschillen in politieke opvattingen in (vriendschaps)relaties krijgt een waarschuwing/ban.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 15:00
Escapism
Escapism is offline
sjongejonge zeg.
Oud 11-10-2006, 15:16
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 09-10-2006 @ 10:04 :
Ook al promoten zij haat, wij laten hen lekker fijn de hele dag andere mensen haten.
precies .
wat ik even aan wilde geven is dat je niet ruimdenkend bent als je niet met mensen met een andere mening om kunt gaan. vrij hoor, maar hetzelfde effect als mensen haten omdat ze haten. en mijn haten om haten om het haten. een cirkeltje dus .

ontopic: ik vind dat ze overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 15:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-10-2006 @ 16:16 :
precies .
wat ik even aan wilde geven is dat je niet ruimdenkend bent als je niet met mensen met een andere mening om kunt gaan.
Er is nogal een verschil tussen kunnen en willen. Ik wil gewoon niet omgaan met mensen met extreme (linkse danwel rechtse) opvattingen. Heeft niks met kunnen te maken.

Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-10-2006 @ 16:16 :

vrij hoor, maar hetzelfde effect als mensen haten omdat ze haten. en mijn haten om haten om het haten. een cirkeltje dus .
Mensen haten is iets voor primaten, en die rijm was nieteens opzettelijk
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 14:21
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Dit snap ik!!Maar je moet mss niet Te moeilijk gaan doen, maar zo veel mogelijk zulke onderwerpen vermijden!
ik zelf ben ook te Belang dus snap ik je!!
Reageren

Regels voor berichten