Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2006, 16:45
neok
neok is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 12-11-2006 @ 00:44 :
ach donder op, hippie.
donder zelf op, kuthoer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2006, 16:45
Verwijderd
het blijft lachen gieren brullen met jou hè
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 17:01
grandaddy
grandaddy is offline
heb je dat tegen neok of tegen dit forum?
Oud 12-11-2006, 21:23
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
Mutant schreef op 10-11-2006 @ 19:51 :

Waarom niet? Ik heb - 15 en -17 en dan ook nog een afwijking aan mijn ogen zodat ik torische lenzen moet dragen (de lenzen hebben een gewichtje, want mijn ogen hebben verschillende sterktes op verschillende plekken, dus de lens moet precies goed zitten, anders zie ik nog kut . Vroeger had ik overigens een lens met markeringen zodat ik hem meteen goed kon indoen, maar sinds ik nieuwe, 'beter-zuurstofdoorlatende-lenzen' heb, doen ze dat uit zichzelf ofzo ...). Het schoonmaken enzo valt best mee. Je moet er af en toe wat spul extra ingooien en stiekem moet je ze ook om de zoveel tijd met een speciaal spul poetsen, maar na 11 jaar lenzen heb ik er nog nooit last van gehad dat ik het niet deed. Alleen de levensduur wordt nogal ingekort, wat natuurlijk wel prijzig is met lenzen van 450 euro ^^. Maar ik doe er minstens een jaar mee.
Oke, het is misschien een optie, maar zoals ik al zei, ik heb me er niet echt in verdiept.
Het overstappen van bril naar lenzen vind ik zelf ook nogal wat, omdat ik mijn gezicht eigenlijk alleen maar ken met bril, en als ik mezelf bekijk zonder bril... Het moet wennen. Een bril is ook wel handig om wallen te camoufleren
Oud 12-11-2006, 21:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:

Waarom niet? Ik heb - 15 en -17 en dan ook nog een afwijking aan mijn ogen zodat ik torische lenzen moet dragen (de lenzen hebben een gewichtje, want mijn ogen hebben verschillende sterktes op verschillende plekken, dus de lens moet precies goed zitten, anders zie ik nog kut . Vroeger had ik overigens een lens met markeringen zodat ik hem meteen goed kon indoen, maar sinds ik nieuwe, 'beter-zuurstofdoorlatende-lenzen' heb, doen ze dat uit zichzelf ofzo ...). Het schoonmaken enzo valt best mee. Je moet er af en toe wat spul extra ingooien en stiekem moet je ze ook om de zoveel tijd met een speciaal spul poetsen, maar na 11 jaar lenzen heb ik er nog nooit last van gehad dat ik het niet deed. Alleen de levensduur wordt nogal ingekort, wat natuurlijk wel prijzig is met lenzen van 450 euro ^^. Maar ik doe er minstens een jaar mee.
wow. niet om een gemene opmerking te maken ofzo, maar zonder lenzen ben je dus praktisch blind? ik heb niet zoveel verstand van sterktes.
Oud 12-11-2006, 23:10
Verwijderd
Ik heb maar een kleine sterkte -0.5 ofzo, maar toch voor het kijken is het wel prettig met college en tv bijv. Dus heb ene bril van de Hans Anders, simpel montuurtje. Kreeg m totaal vergoed door de verzekering, das wel relaxed . 1 per jaar vergoed dus heb net weer een nieuwe uitgezocht.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Larry Flint schreef op 12-11-2006 @ 22:31 :
wow. niet om een gemene opmerking te maken ofzo, maar zonder lenzen ben je dus praktisch blind? ik heb niet zoveel verstand van sterktes.
Die vraag ben ik al gewend ^^ en ik vind hem ook absoluut niet vervelend of gemeen. Ik zie inderdaad heel weinig, maar wel nog alle kleuren en licht enzo. Je ziet alles als kleurige vegen. Om iets te kunnen lezen zonder lenzen, moet ik het blad op zo'n 3 cm van mijn oog houden. Een lampje wordt een grote wazige licht-orb.

Maar omdat ik daar al vanaf jongsafaan ben mee loop (ik zat op een kleuterschool waar ze bekend staan dat ze áándacht besteden aan eventuele problemen en daar vonden ze dat ik een nieuwsgierig kind was, want ik stond overal met mijn neus bovenop, dat ik geen steek zag, kwam blijkbaar niet bij ze op Mijn eerste bril was al -5), ben ik er wel gewend aan geraakt. Ik kan ook op bekend terrein gewoon snel rondlopen enzo, kleur en vorm is genoeg om te weten hoewatwaar.
Het is ook de reden waarom ik niet meer aan een bril kan wennen, dan valt teveel van mijn gezichtsveld weg aan de zijkanten en het is een enorm verschil als je voor je gewoon scherp zicht hebt en aan de zijkanten bijna niets, heel erg vermoeiend ook.

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 09:20.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 09:30
Kaater
Kaater is offline
En ik dacht dat ik het erg had, met een bril sinds m'n 3e, en een huidige sterkte van -8.5
Gelukkig zijn er nu genoeg monturen die leuk zijn, maar toen ik dus net begon met brildragen kozen mijn ouders ze nog uit En in die tijd was "hoe groter hoe beter" in.
Oud 13-11-2006, 11:03
Verwijderd
Die ken ik ook nog Ergste was, hoe groter de glazen, hoe breder de randen en dus hoe jampotteriger de glazen werden ^^.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:09
Verwijderd
Ik heb eerst sinds mijn achtste een paar jaar een bril gehad maar heb nu sinds groep acht lenzen. Zonder zie ik bar weinig en ik heb ze ook altijd in. Eigenlijk veel te lang en ik zou vaker een bril moeten dragen maar m'n bril is lelijk dus dat doe ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 13:19
Haligh
Haligh is offline
ik heb zelf ook al 4/5 jaar een bril.
en draag hem eigenlijk alleen als ik autorij of last van mijn ogen heb.
maar zoek nog steeds naar een nieuwe bril, maar degene die ik wil is nagenoeg onvindbaar.
Oud 16-11-2006, 14:27
autistici
autistici is offline
Ik heb eigenlijk altijd harde contactlenzen gehad.
Maar af en toe is het wel fijn om een bril op tehebben in plaats van lenzen, die willen ook nog weleens flink irriteren die dingen.
Toch maar binnenkort een hip brilletje halen!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 15:53
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Foto!
Foto!

Ik.

En de bril zelf, zodat je de binnenkant wat beter kan zien.

En ja, ik moet nodig naar de kapper.
Oud 21-11-2006, 19:58
Verwijderd
ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe bril uitgezocht, en ik weet al niet meer hoe hij eruit ziet. de kleur weet ik sowieso niet, want ik ben kleurenblind. daarom is het ook een drama om een bril uit te zoeken, want ik vind ALLES leuk staan. maar m'n moeder en die vrouw daar vonden hem leuk, en het model was wel leuk, en het LEEK echt alsof hij wel ok was. dus ik geloof het maar
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 20:33
wouser
wouser is offline
Ik heb eigenlijk een bril nodig omdat ik altijd zo'n kut oude saaie bril droeg die ikzelf oerlelijk vond... maar ga denk ik over maandje ofzo weer kijken naar een bril...
Oud 21-11-2006, 22:04
Hagel
Hagel is offline
ik heb wel een bril maar maar heel soms op. Hij is groen/blauwig en heeft een beetje apart montuur die aan de bovenkant iets breder is en wat uitloopt. Ik heb -1.75 aan 1 kant en met het andere oog zie ik (vrijwel) niks. Heb ook een lens en die heb ik meestal in, als die irriteert ofzo zet ik mijn bril wel op maar niet van harte.
Oud 09-12-2006, 14:09
Hourglass
Hourglass is offline
Nog steeds me stomme ouwe half gebroken bril van 4 jaar terug ofzo maarjah de essentie is om scherp te kunnen zien, iets anders intereseert me ook totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 14:01
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-11-2006 @ 10:18 :
Ik zie inderdaad heel weinig, maar wel nog alle kleuren en licht enzo. Je ziet alles als kleurige vegen. Een lampje wordt een grote wazige licht-orb.
Vandaar je affiniteit met het vroegere mystiek, .
Oud 10-12-2006, 14:08
Ceespop
Ceespop is offline

Oud 11-12-2006, 18:45
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik heb welgeteld 6 dagen geleden me ogen laten laseren
Oud 11-12-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 11-12-2006 @ 19:45 :
ik heb welgeteld 6 dagen geleden me ogen laten laseren
waarom
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 18:57
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
zodat ik geen bril meer op me kop hoef.... in 19 jaar tijd dat ik een bril draag ben ik maar 1 mooi montuurtje tegengekomen in me leven !

die was van armani en dat waren 2 glaasjes met pootjes... die bril heb ik 2 keer gehad, 2 keer kapot gekregen binnen het jaar, en daarna werden ze niet meer verkocht.

Toen had ik er genoeg van
Oud 11-12-2006, 21:02
I am Weasel
I am Weasel is offline
Ik draag een bril en geen lenzen omdat het een college en tv bril is en ik hem dus niet altijd nodig heb. Het is gewoon een vrij onoriginele, zwart zwaar montuur en het merk weet ik al niet meer. Bij HA vandaan.
Oud 11-12-2006, 22:08
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik heb -5 aan beide ogen, maar dat verbleekt bij de mollenvisie van Mutant
Ik heb alleen lenzen, en doe die direct in zodra ik wakker word, omdat ik anders alleen blurry shapes waarneem, en niets kan vinden. Wel op zoek naar een bril nu, puur ter afwisseling. Ik ga heel erg slecht om met mijn lenzen, dus een bril zou wel beter zijn voor me.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 22:23
Verwijderd
Lenzen én bril, sterkte -2,75 rechts en -3,75 links (wat uiteindelijk nog wel meevalt dus, maar euh, ik zie te weinig om fatsoenlijk door het leven te kunnen gaan zonder bril ).

En ik heb zowel een bril als lenzen omdat ik lenzen eigenlijk fijner/mooier vind, ondanks dat mn bril wel oke is, maar ik heb nogal snel last van mn ogen (oogontsteking) en dus wil ik af kunnen wisselen. Olé.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten