![]() |
||
Citaat:
erg leuk, en dat komt enkel en alleen door de bakverhoudingen en de werking van de automaat, t ding is verder echt sloom. Maar ja, voordat je daar last van hebt ben je bij het volgende stoplicht...
|
![]() |
||
Citaat:
Doodslag zou zijn iemand die een met een stuk hout een deuk in de je auto slaat direct overrijden. Moord met voorbedachte rade zou zijn het plan vormen om iemand dood te rijden, met dat idee gaan rijden, en dan iemand doodrijden. Bewust in een auto stappen als je bezopen bent is een kalme, bewuste overweging waarbij je het leven van een ander op het spel zet. Die ander vervolgens kapot rijden is wel degelijk moord, dat is prima te verdedigen. Zeker in het geval van drankrijden vind ik dat ook een terecht vonnis.
||
Citaat:
||
Citaat:
vonnis zoek ik morgen voor je op. overigens ben jij degene die bijdehand doet, ik heb je de redenering al uitgelegd. T_ID snapt de redenering. hij heeft dan ook gelijk dat iemand doodrijden als je dronken bent gaan rijden, meestal als moord en niet als doodslag gezien wordt. moord is echt niet altijd een vooropgezette actie bedoeld om iemand te vermoorden, zoals bv. een aanslag. is overigens standaard leerstof voor rij-instructeurs dat dronken rijden en iemand doodrijden (tegelijkertijd ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vind het erg jammer dat de persoon in kwestie niet alsnog achterhaald en opgepakt is... Alleen al voor het rijden onder invloed.. hoe achterlijk kun je zijn ![]() Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 23:44. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat jij geen 80 reed op 80 wegen toen je nét je rijbewijs had ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou moet ik wel zeggen dat zoiets echt zo goed als nooit voorkomt, al was het maar omdat de topsnelheid van mijn bolide 140 ofzo is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nóg harder gaan rijden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
@vichog : ja, het scheelt wel 3 hele kilometers correctie...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik heb er een voor fietsen zonder licht. de eerste in mijn leven (voor fietsen zonder licht dan). 20 euro, ach. Ik fiets nooit met licht en ben nog nooit gepakt (ja ik weet dat ik dan onzichtbaar ben voor automobilisten).
En ooit eens een voor bier drinken in het park (40 euro) en twee keer voor vergeten kaartje te stempelen in de trein. |
![]() |
||
Citaat:
zo niet : regels zijn goed, en je moet je er aan houden. de controle is overdreven - wel controleren op een verlaten landweggetje maar niet voor de kleuterschool, bijvoorbeeld, vind ik absurd. (dat er controle is, prima, hoe meer hoe beter, zeker binnen de bebouwde kom). de max. snelheid op de snelweg zou wat mij betreft wel wat omhoog mogen. Iemand die links op de snelweg 130 rijdt - zonder te kleven o.i.d. - een bekeuring geven vind ik van twijfelachtige invloed op de veiligheid. iemand die 70 rijdt waar je 50 mag, of iemand die - waar dan ook - ander gevaarlijk gedrag vertoond, mogen ze van mij meteen een maand t rijbewijs afpakken. oftewel : ik vind de controle ontoereikend, de straffen veel te mild en sommige regels wat overdreven (met name de snelheid op de snelweg voegt vrij weinig toe aan de veiligheid, volgens mij.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Moord is met voorbedachte raden, dat is de definitie van moord. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met voorbedachte rade is een eis aan moord, het is geen toevoeging. |
![]() |
|
Sinds november vorig jaar heb ik een auto. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen boetes gekregen. Tja, ik pas overal best wel op hoe hard ik rijd, dus als ik dat blijf doen zal het wel meevallen.
Laatste boete was dan ook met de fiets, was met een aangeschoten kop door rood licht gereden. ![]()
||
Citaat:
Controle op een landweggetje overdreven? Op de snelweg 's nachts? Waarom dan niet op iets drukkere landwegen? Of overdags op de snelweg? Boete voor 5 km/u te hard overdreven? Waarom dan niet voor 10 km/u? 15 km/u? Het is inderdaad lullig als je dan voor 5 kilometer te hard geflitst wordt, maar ja, dat is het risico dat je neemt en de prijs die we betalen voor een relatief veilig verkeer.
||
Citaat:
ik zeg niet dat je op landweggetjes harder mag. Echter, als iemand daar op een zondagavond met zn dronken kop met 160 tegen een boom aanrijdt, is hij/zij daar zelf slachtoffer van (ja, eigen schuld, dikke bult, zoiets). het is nu absoluut niet het geval dat op de plaatsen waar gevaarlijk weggedrag ook echt het meeste risico op zou leveren, ook het meeste gecontroleerd wordt. mijn standpunt over de maximum snelheid op snelwegen is sowieso vrij simpel : buiten de spits, geen maximum snelheid. Daar ligt mijn kritiek niet bij de handhaving maar bij de regel op zich. (mag ik je er overigens op wijzen dat nog nooit ente nimmer aangetoond is dat het land veiliger is geworden met flitspalen ? als we dan toch het 'betalen voor veiligheid'-idee boven water moeten halen... ) het duidelijk aangeven van de controles - zoals de tuftuf-club deed - is m.i. veel effectiever dan onopvallend in de bosjes in een ouwe vectra achterover leunen terwijl de flitser zn werk wel doet. Ja, als je te hard rijdt, moet je niet zeuren over een bekeuring. Echter, het voorkomen van gevaarlijke situaties doe je niet met onopvallende controles. voorbeeld : hier in de buurt stond jarenlang opvallend een flitspaal. iedereen hield zich daar aan de snelheid, want iedereen wist dat t ding er stond. afgelopen jaar is t ding weggehaal - en nu rijden heel erg veel mensen daar 60, 70 waar je maar 50 mag. reden van het weghalen van de flitspaal : 'ja, t ding is nutteloos, niemand rijdt daar te hard'. kijk, met die redenering komen we nog eens ergens ![]()
||
Citaat:
![]() Waarschijnlijk omdat mensen meer bezig zijn met die flitskasten dan met het verkeer... In Engeland staan er dan ook wel overdreven veel imho.
||||
Citaat:
Citaat:
Het is al erg genoeg dat het inremmen van bumperklevers de schuld van een eventueel ongeval bij de inremmer legt, maar het laatste dat we moeten doen is het gedrag van asociale laagvliegers legaliseren. Citaat:
In België hield niemand zich aan de maximumsnelheden, omdat er ook nul controle was. In Nederland doen veel mensen dat wel, omdat er altijd het risico bestaat op een vette boete. Flitspalen zorgen voor hogere pakkans. Pakkans is samen met aangeleerd sociaal weggedrag de reden dat mensen zich houden aan de maximumsnelheid. De truc is gewoon dat strikte handhaving nodig is voor veiligheid. Dat af en toe mensen een boete krijgen voor rijgedrag dat in overtreding was zonder gevaar op te leveren hoort daar bij. Ik trap ook af en toe het gaspedaal te diep in. Krijg ik daar een boete voor dan is dat mijn probleem.
|||||
Citaat:
gast, weleens in Duitsland gereden ? Citaat:
1) dat is wél aangetoond. 2) dat is geen kloppende vergelijking, echt niet. Citaat:
'in nederland doen veel mensen dat wel'. kom je weleens op de weg ? Citaat:
dus jij behoort tot de helaas net iets te grote groep mensen die écht denken dat snelheid en veiligheid direct een oorzakelijk verband kennen, iets dat domweg niet zo is, maar waar veel mensen tóch dermate van overtuigd zijn dat je ze zelfs met cijfers en onderzoeken niet kan overtuigen van de onzinnigheid van hun stellingname.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat wel een sterk verband kent zijn snelheidsverschillen en veiligheid. Als iemand met 125 iemand die 115 rijdt in gaat halen heb je eerder een ongeluk als iemand met 170 achterop komt jakkeren dan wanneer iemand 120-125 rijdt en achterop komt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
nederland kent zat rustige stukken weg. lekker als je daar rijdt, tien uur 's avonds, en je mag maar 80. Citaat:
waarmee je het dus met me eens bent dat snelheid niet het gevaar op zich is. (overigens, ik moest je zin wel een paar keer lezen voordat t ergens op sloeg.) @lucanio : doe normaal. maar goed, aangezien jij denkt op iemands gevoel te moeten spelen - onterecht, overigens : Citaat:
overigens moet er nou niet gedacht worden dat ik ongelimiteerd hardrijden goedkeur. Maar als ik 150 rij op een verder lege snelweg, is er geen mens in gevaar. toch is het waarschijnlijker dat je daar een bekeuring voor krijgt, dan bv. voor bumperkleven of voor 40km/u in een woonwijk.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
GELDROP-MIERLO – Het plaatsen van flitspalen en matrixborden met snelheidssignalering maakt de Geldropseweg in Mierlo onveiliger en onoverzichtelijker. Dat schrijft politiechef G. Goossens van Geldrop, Mierlo en Nuenen in een brief aan de gemeenteraad van Geldrop-Mierlo. Hij keert zich daarmee tegen het unanieme raadsbesluit om deze snelheidsbeperkende maatregelen te nemen. De raad wil, met name in de avonduren, afdwingen dat men op deze gevaarlijke weg maximaal vijftig kilometer per uur rijdt. Dit naar aanleiding van de vele ongevallen op de kruising Geldropseweg-Oudvensestraat. Vorig jaar is hier de 22-jarige Mierlonaar Dennis Bordat verongelukt. Politiechef Goossens vreest dat automobilisten door alle borden en palen straks het overzicht verliezen. „Het plaatsen van flitspalen voorkomt het door rood licht rijden niet, het biedt enkel de mogelijkheid om áchteraf op te treden tegen overtreders“, zo schrijft Goossens. Volgens hem kan dit laatste ook maar beperkt, omdat voor de negen flitspalen die Geldrop en Mierlo nu reeds hebben maar één camera beschikbaar is. We zien daarin geen enkel argument waarom het onoverzichtelijker en onveiliger wordt. Daarnaast snijdt zijn enige argument (het heeft geen zin, omdat je achteraf past straft) absoluut geen hout, gezien het feit dat het aantal overtredingen op een weg afneemt zodra er boetes worden uitgedeeld. Het zal niet binnen een week effectief zijn, maar zodra de eerste boetes vallen, zal het wel degelijk een effect hebben. Daarnaast wil ik op de volgende punten wijzen: - Politiechef Goossens heeft geen enkel onderzoek verricht, maar basseert het enkel op zijn eigen ideeën. - Politiechef Goossens geen autoriteit op het gebied is van de verkeersveiligheid. - Dat de Geldropseweg niet representatief is voor heel Nederland - Het gehele artikel nergens het verband ontkracht tussen veiligheid en snelheid en je dus geen ondersteunend bewijs hebt geleverd. Laatst gewijzigd op 05-01-2007 om 15:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vriend van mij was vorig jaar gepakt, 0,9 prom, mag wel zijn rijbewijs houden.
Boete van 300 euro 2 jaar voorwaardelijk + die cursus van 600 euro. Valt opzicht nog mee, duur grapje. Maar je rijbewijs behoud je.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het doet echter niets af van het feit dat morrelen aan de maximumsnelheid een slechte ontwikkeling is. Als de snelheid 's nachts ongelimiteerd is veroorzaak je met die ene auto die daar rijdt net zo goed een ongeluk als dat geldt voor een vollere weg. Los daarvan rechtvaardigt afwijken van de regels nog veel meer gezeik. Als je 4 uur 's nachts 180 mag, waarom dan niet om 5 uur? Waarom niet om 6 uur? 7 uur? 8 uur?
|
![]() |
Nou 2 dagen geleden reed ik nipt door rood (in Nijmegen). Meteen aangehouden door de politie en 130 euro boete. Zelf vind ik dat een VEEL te hoge boete, het scheelde misschien maar 2/10 van een seconde of het zou nog oranje geweest zijn. Ze mogen best verschil maken tussen dik door rood rijden (zeg maar 2 seconden) of wanneer je maar 0,2 seconden te laat bent.
Je gaat toch ook niet iemand die 5 km te hard rijdt, dezelfde boete geven als iemand die 40 km te hard rijdt?? Behalve die boete, heb ik nog geen boetes gehad (bijna 1,5 jaar me rijbewijs) |
![]() |
|
Je kunt toch niet 'een beetje' door rood rijden.. Logisch dat de boete altijd even hoog is en logisch dat ie zó hoog is. Door rood is hartstikke gevaarlijk. Als 't oranje is, moet je gewoon remmen, als je nét door rood ging, had je dus nog kunnen remmen.
||
![]() |
Citaat:
Het oranje licht op 3 seconde missen is VEEEL gevaarlijker dan het op 1/10 van een seconde missen, daar zal je t tog wel mee eens zijn? Dat mag ook wel in de boete terug te zien zijn |
![]() |
||
Citaat:
Als je oranje met 3 seconden mist, zit je dus midden in het kruispunt (tenzij je nog eens te snel rijd) als het voor de anderen op groen springt. Oranje = stoppen , staat er niet voor de versiering
||
Citaat:
Verder, door rood rijden is altíjd gevaarlijk en moet altijd zwaar bestraft worden. (Neemt niet weg dat het kut voor je is, dat je die boete hebt gekregen, natuurlijk.)
|
Wat dat betreft: ik vind het ook wat kwalijker als iemand nog even gas bijgeeft om het oranje licht te halen en dan net door rood rijdt dan wanneer iemand net geďnteresseerd naar iets anders zat te kijken en daarom niet ziet dat het oranje is geworden tot het te laat is om te remmen. De meeste meneren agent houden daar volgens mij ook wel rekening mee.
|
Verwijderd
|
ik vind het andersom erger. Omdat niet opletten in een 1000+ kilo wegende moordmachine erger is dan opzettelijk een overtreding begaan die veeeel makkelijker in de hand te houden is en waarbij je rondkijkt of er ander verkeer is.
Buiten het feit dat door rood rijden evil is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete in Belgie noesie123 | 16 | 17-03-2012 14:43 | |
Verkeer & Vervoer |
Boetes in België Verwijderd | 45 | 05-04-2006 14:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes DG | 67 | 13-02-2005 19:33 | |
Werk, Geld & Recht |
Onterechte boete? Nona | 25 | 16-12-2004 22:37 | |
Vrije tijd |
Ferrari - ziek! - (boete van 1 Miljoen Amerikaanse dollars) MrD | 5 | 26-06-2002 16:04 |