Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 22:45
merels
merels is offline
ik ben niet echt een grote wereldverbeteraar schat ik zo in. ik ben niet vegetarisch (al at voorheen behoorlijk weinig vlees, sinds een tijdje meer maar dat komt door de omgeving), ik douche soms lang omdat ik douchen echt HEERLIJK vind. verder scheid ik het afval, gooi nooit iets op straat. geef maandelijks een klein bedrag aan het aidsfonds en amnesty (dit wil ik stoppen maar dat lukt niet, noujaa). ik vind het idee om tweedehandskleding te kopen omdat er al zoveel kleding in de werld is een goede gedachte. verder hebik niet heel veel met dieren, mijn prioriteit is de mens en met name kinderen. ik wil later iets nuttigs doen als in zorgen dat gevangenen minder kosten zodat de overheid dat kan uitgeven aan onderwijs of derdewereldlanden.

Laatst gewijzigd op 04-01-2007 om 22:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 01:50
Roxy
Roxy is offline
Ik ben al ongeveer 15 jaar vleesloos en 8 jaar visloos waar ik ook niet snel verandering in zie komen. Veganistisch zal ik niet worden want ik ben gek of kaas en eieren vooral. Wel altijd graseieren of een boer uit de buurt.

Heel erg energiezuinig ben ik niet, ik laat de pc/lampen/tv wel vaak aan gewoon omdat ik te lui ben als ik wegloop. En het is toeval dat ik op mn kamer geen verwarming heb. Douchen doe ik wel kort maar vaak uit tijdgebrek. Daarnaast scheid ik mn afval wel altijd netjes, gebruik ik veel spaarlampen en oplaadbare batterijen.

Ik koop wel regelmatig tweedehands dingen, maar ook meer uit een geld oogpunt. En ik denk hierbij vrij weinig aan de zielige kindjes die de kleren maken.

Ik doneer aan proefdiervrij, dierenbescherming en unicef en wil er al een poosje een 'red de regenwouden' goede doel erbij. Met ziektes-goede doelen heb ik wat minder. Ik heb de afgelopen 5 jaar ook gecollecteerd voor de dierenbescherming. En ik koop dan natuurlijk ook proefdiervrije producten zover mogelijk.
Oud 05-01-2007, 15:41
Verwijderd
Ik ben al mijn hele leven vegetariër en ben ook van plan dat te blijven. Verder consumeer ik weinig dierlijke voedingsmiddelen, maar van kaas kan ik echt niet afblijven.
Sinds ik op kamers ben kan ik het gft afval niet meer van het gewone scheiden, omdat we geen groenbak hebben. Dit vind ik zo idioot dat ik binnenkort naar de gemeente ga om te vragen of we geen groenbank kunnen krijgen. De rest van het afval scheid ik heel strikt. Ook koop ik zo min mogelijk dingen met verpakking en gebruik ik plastic tasjes altijd duizend keer, of als pedaalemmerzak.
Ik koop graag biologische/ekologische producten, maar het is me vaak ook wat duur.
Ik ben op zoek naar dé ''hippe'' tweedehandskleding winkel in mn nieuwe stad, want ik ben wel benieuwd wat daar te vinden valt (in andere winkeltjes werden alleen maar groezelige ''gevallen'' verkocht en daar begin ik toch niet aan.) Ik let te weinig op ''made in ...'' merkjes zodat ik thuis, eenmaal het kaartje eraf geknipt, me ineen schuldig ga voelen omdat mn truitje uit Bangladesch blijkt te komen.
Lichten doe ik áltijd uit, computer zo vaak mogelijk, verwarming let ik op maar ik vergeet het soms. Ook ben ik de halve dag bezig met de lichten op de gang en in de keuken uit te doen, omdat mijn huisgenoten dat altijd vergeten.
Ik heb een grote NEE/NEE sticker op mijn brievenbus, sowieso is reclame irritant, maar het is ook papierverspilling.
Als ik dingen uit moet printen zorg ik dat dat op zo min mogelijk velletjes gebeurd.
Ik heb groenlinks gestemd en ben van plan in de loop der tijd wat actiever te worden op politiek gebied, of om me te verdiepen in organisaties, maar daar heb ik tot op heden de energie nog niet voor kunnen vinden.
Ik boycot o.a. McDonals en Coca-cola. In de eerste ben ik drie keer in mijn leven geweest en dat was niet van harte.
Verder zeik ik op mijn moeder omdat ze sinds een aantal jaren weer vlees eet (niet zo'n ramp), maar te lui is om biologisch vlees aan te schaffen.
Make-up koop ik enkel proefdiervrij, autorijden doe ik zo min mogelijk (heb er zelf geen), maar soms moet het wel om mn rijvaardigheid niet te verliezen.
Ik studeer rechten en ik ben een van de weinige idealisten uit mijn jaar. Wat ik precies wil gaan doen weet ik nog niet, maar wel is al duidelijk dat ik niet zozeer ga voor ''het geld'' als wel voor ''gerechtigheid''. Of daar iets van komt is nog maar de vrag natuurlijk, maar ik doe mijn best. Het liefste zou ik werken voor een of andere mensenrechtenorganistatie of freelance tegen de overheid aanschoppen en bedrijven aanklagen.
Tenslotte ben ik gewoon zuinig op mijn spullen, zodat ik niet constant nieuwe dingen hoef.

edit: geldt aan goede doelen geef ik zelden, dat komt wel als ik mijn eigen inkomen heb. Bovendien twijfel ik over het goedheidsgehalte van veel van die doelen. En het punt wat Paranoide maakte vind ik ook wel kloppen.

Laatst gewijzigd op 05-01-2007 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 13:39
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
ik ben veganist, koop veel biologisch, werk als vrijwilliger in een biologisch, vegetarisch restaurant. verder uhm.. scheid ik afval altijd, gooi ik niks op de grond, stook ik bijna geen verwarming maar doe ik een dikke trui aan. Ik douche redelijk kort (ca 3min), heb ik waterbesparing op de wc, gebruik ik geen auto, alleen fiets of openbaar vervoer.
oh ik werk ook als vrijwilliger voor fakkels voor vrede, fairfood, oxfam en steun proefdiervrij,greenpeace,wnf,wakkerdier,vnn financieel.

maar ik ben geen wereldverbeteraar ik doe wat ik kan.. en eignelijk ben ik net als de rest van de wereld een grote egoist.. ik doe het toch allemaal voor mezelf omdat ik me er zelf beter bij voel.. ofzo weet niet
Oud 06-01-2007, 16:24
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 06-01-2007 @ 14:39 :
werk als vrijwilliger in een biologisch, vegetarisch restaurant.
dat begrijp ik niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 06:57
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-01-2007 @ 17:24 :
dat begrijp ik niet helemaal.
wat valt er niet aan te begrijpen? ik werk als een vrijwilliger in een biologisch, vegetarisch restaurant.
Oud 08-01-2007, 11:09
grandaddy
grandaddy is offline
ik ben vegetarier en ik vermijd leer hoewel ik nog dunks heb van voordat ik vega was. ik ben lid van de pvdd vanwege overtuiging en ik doe af en toe aan biologisch en ik heb spaarlampen maar die krengen zijn zo weinig sfeervol. ik doe nog wel wat dingen zoals doneren etc.
verder probeer ik me een beetje in te houden wat betreft cynisme enzo
Oud 08-01-2007, 16:36
Verwijderd
ik heb nikes gekocht, nu ga ik naar de hel.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:08
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
tjsa...ikke schreef op 08-01-2007 @ 07:57 :
wat valt er niet aan te begrijpen? ik werk als een vrijwilliger in een biologisch, vegetarisch restaurant.
Wat onlogisch. Ik kan me voorstellen dat je vrijwillgerswerk doet voor een liefdadigheidsinstantie, maar waarom voor een bedrijf dat winst als oogmerk heeft? Mooi is dat van je baas, de toko runnen op vrijwilligers, en zelf met de winst van de lichtgewicht tofu-maaltijden aan de haal gaan.

Laatst gewijzigd op 08-01-2007 om 19:14.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
zie jimmy who, tenzij je restaurant nonprofit is of jij écht een wereldverbeteraar bent.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:37
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 19:38
Verwijderd
Represent.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2007, 20:18
Verwijderd
ik grijp spontaan naar de wortel van sommige reacties hier, ohnee dat kan niet want dan hebben de konijntjes niks - failure-.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 22:36
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 08-01-2007 @ 20:08 :
Wat onlogisch. Ik kan me voorstellen dat je vrijwillgerswerk doet voor een liefdadigheidsinstantie, maar waarom voor een bedrijf dat winst als oogmerk heeft? Mooi is dat van je baas, de toko runnen op vrijwilligers, en zelf met de winst van de lichtgewicht tofu-maaltijden aan de haal gaan.
Denk bijvoorbeeld aan een non-profit krakercafé waar een paar dagen per week veganistisch gekookt wordt voor weinig geld. Dan gebruiken ze inderdaad vrijwilligers en is er geen baas die geld verdient.

Ik werk in een winkel en het valt me op dat jonge mensen veel milieubewuster zijn dan mensen rond de 40/50/60 mensen die dan weer ouder zijn zijn over het algemeen weer vrij milieubewust (of gewoon zuinig)

Zelf probeer ik gewoon niks te verspillen, ben ik zuinig met afval scheiden enz. Al moet ik hier groen en gewoon afval bij elkaar doen omdat ze hier geen groen ophalen. beetje raar. Ik eet trouwens wel eens vlees, maar ik koop het zelf bijna nooit.
Oud 10-01-2007, 08:36
tjsa...ikke
tjsa...ikke is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 08-01-2007 @ 20:08 :
het is een restaurant dat werkt als een stichting. Mensen die niet goed aansluiting kunnen vinden in de arbeidsmarkt kunnen bij ons een reintergratie traject volgen (in de keuken of bediening) als vrijwilligers dus. we maken haast geen een jaar winst hoor.. dus mijn bazin gaat er ook niet vandoor met de winst

(btw. ik werk er niet voor reintergratie maar gewoon omdat de sfeer er zo heerlijk is en de mensen die er werken zo interessant en aardig )
Oud 10-01-2007, 22:34
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
White Trash schreef op 08-01-2007 @ 21:18 :
ik grijp spontaan naar de wortel van sommige reacties hier, ohnee dat kan niet want dan hebben de konijntjes niks - failure-.
ik lach me een kriek.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 00:26
__
__ is offline
ik steun vanaf vandaag sos kinderdorpen en na een maandje ga ik het cancelen, ben ik nu ook een wereldverbeteraar?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 01:21
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
White Trash schreef op 08-01-2007 @ 21:18 :
mongool
Oud 17-01-2007, 13:04
readingmanx
readingmanx is offline
ik doe eigenlijk niks voor de wereld en gooi alle rommel op de grond en ik werk in een kippenfabriek
Oud 17-01-2007, 13:10
hellebel
hellebel is offline
Ik denk dat ik White Trash de meest vervelende poster ooit vind. Ontopic; ik doe wel wat, niet genoeg.
Oud 17-01-2007, 13:40
suvórov
suvórov is offline
http://www.crimethinc.com/library/english/youcan.html
Oud 17-01-2007, 13:45
DeadNation
DeadNation is offline
Geen crimethinc aub. Straks eten ze hier allemaal uit de afvalbakken.

Laatst gewijzigd op 17-01-2007 om 13:47.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 13:52
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
You can carry a marker in your pocket and get in the pleasurable habit of altering your environment everywhere you go—by adding “capitalism:” at the top of DEAD END signs, for example, or “LIES” across the display window of corporate newspaper vending machines. . .
haha oh dear
Oud 17-01-2007, 13:57
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-01-2007 @ 14:45 :
Straks eten ze hier allemaal uit de afvalbakken.
!
Oud 17-01-2007, 14:04
DeadNation
DeadNation is offline
Wanneer komt Catharsis weer op tour, dat vind ik dan wel weer cool. Schijnt wel een trip te zijn die zanger. Ooit een show geskipped, achteraf wel jammer.
Oud 17-01-2007, 14:08
suvórov
suvórov is offline
Catharsis ken ik niet zo goed, het is wel gaaf. Ik vind het kut dat ik Zegota een x vanwege luiheid heb gemist terwijl ze in de Brouwerij/Hengelo speelden en later uit elkaar zijn gegaan.
Oud 17-01-2007, 14:13
DeadNation
DeadNation is offline
Samsara van Catharsis checken. Weet niet waarom ik t cool vind, maar ik vind t so there you go.
Oud 20-01-2007, 21:57
Hourglass
Hourglass is offline
Ik probeer zo bewust mogelijk te leven.
Anderen in mijn directe omgeving te helpen.
positief blijven en de simpele "suchness" in de dingen om mij heen te zien en daar gelukkig mee te zijn.
3 jaar vegetarier geweest, en aanverwanten.
2 pandjes gekraakt back in the day, om de woningnood tegen te gaan. en meer van dat soort ongein.
mensen over bepaalde dingen zo goed mogelijk helpen informeren.
af en toe mediteren.
Aandacht aan dieren geven.
Beleefd blijven tegen mijn medemensen en zo volwassen mogelijk overal op reageren.
Mijn rotzooi altijd in de prullebakken gooien, behalve als ik dronken ben soms.
Als ik in t bos aan t wandelen ben en vind rotzooi wat een of andere randdebiel heb achtergelaten neem ik t altijd met mij mee om t weg te gooien in de daarvoor bestemde bakken.
Mensen een glimlach op hun gezicht proberen te toveren.

Mjah eigenlijk enorm weinig, maar ik vind het wel best zo!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 21:58
Hourglass
Hourglass is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-01-2007 @ 14:45 :
Geen crimethinc aub. Straks eten ze hier allemaal uit de afvalbakken.
hehe dumpster love
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 22:00
yxz
yxz is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 08-01-2007 @ 20:37 :
[afbeelding]
lols, waar heb je dit vandaan?
Oud 20-01-2007, 22:01
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-01-2007 @ 15:13 :
Samsara van Catharsis checken. Weet niet waarom ik t cool vind, maar ik vind t so there you go.
+ 1.
Oud 21-01-2007, 00:07
Apomes
Apomes is offline
elke maand:
7,50 EUR voor Greenpeace (dieren)
7,50 EUR Oxfam (3de wereld)
7,50 EUR Amnesty-International (mensen die opkomen voor de rechten van de mens)

Bovendien sorteer ik en gooi ik nooit iets op straat of uit de auto tenzij fruit want dat mag. Als ik grote papeiren ofzo zie liggen op straat zal ik het mooi oprapen en in de vuilbak gooien.

Overtijd waren er jung van 15-16 jaar met een blikje naar elkaar aan het stampen in de winkelstraat omdat ze dachten dat ze zo stoer waren. Kwam ik daar even tussenbeide, zei niets en raapte gewoon het blikje op en gooide het in de vuilbak.

Ik ga nooit tanken bij Shell want die trekken zich geen reet aan van het milieu, dus V-power my ass.

Vlees eten doe ik ook niet vaak, hoogstens 2 keer per week! Kip of vis dan weer wel.

Als laatste waar ik op dit moment aan denk is dat ik ze thuis heb omgepraat om de taarten, koeken en broden in gerecycleerde zakken te steken!
Oud 21-01-2007, 09:33
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Apomes schreef op 21-01-2007 @ 01:07 :

Vlees eten doe ik ook niet vaak, hoogstens 2 keer per week! Kip of vis dan weer wel.
Kip is geen vlees?
Oud 21-01-2007, 10:13
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 21-01-2007 @ 10:33 :
Kip is geen vlees?
gevogelte
Oud 21-01-2007, 10:39
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb pleisters van het wereld natuurfonds met luipaardprint enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 10:51
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Apomes schreef op 21-01-2007 @ 11:13 :
gevogelte
Niet-biologisch gevogelte wordt geen haar beter behandeld dan runderen en varkens, dus ik zie het verschil niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 11:01
Verwijderd
Sinds wanneer ben je een wereldverbeteraar als je mediteert?

Ik gooi altijd alles netjes in de afvalbak en hergebruik alles 100 keer. Maar een wereldverbeteraar? Nah.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 11:33
capibara
capibara is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 21-01-2007 @ 12:01 :
Sinds wanneer ben je een wereldverbeteraar als je mediteert?

Ik gooi altijd alles netjes in de afvalbak en hergebruik alles 100 keer. Maar een wereldverbeteraar? Nah.
Dan heeft de medemens een half uurtje geen last van je.
Oud 21-01-2007, 11:45
Verwijderd
hahaha
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 11:50
Moustache
Moustache is offline
Ik sta altijd op voor oudere mensen in de trein of bus en ik ben al heel lang van plan om van het vlees af te stappen maar ik ben dan wel weer zo'n mietje dat ik het niet doe.
Oud 21-01-2007, 12:11
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-01-2007 @ 15:13 :
Hij draait nu .
Oud 21-01-2007, 12:18
Verwijderd
Ik ben vegetarier af, want ik heb kabeljauw gegeten.

Ik heb besloten meer biologisch te gaan kopen ipv vegetarier te blijven. Lijkt me ook nog eens veel logischer voor een betere behandeling van milieu en dier.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:19
Verwijderd
Citaat:
yxz schreef op 20-01-2007 @ 23:00 :
lols, waar heb je dit vandaan?
http://www.myspace.com/eindhovenravecity
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:20
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-01-2007 @ 11:51 :
Niet-biologisch gevogelte wordt geen haar beter behandeld dan runderen en varkens, dus ik zie het verschil niet.
goed punt
Oud 21-01-2007, 12:42
Hourglass
Hourglass is offline
Citaat:
fulgrim schreef op 21-01-2007 @ 12:33 :
Dan heeft de medemens een half uurtje geen last van je.
fulgrim snapt me tenminste.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 12:56
innogen
innogen is offline
Citaat:
Hourglass schreef op 21-01-2007 @ 13:42 :
fulgrim snapt me tenminste.
Je beschouwt jezelf dus als een last voor de medemens? Dan kan je jezelf net zo goed van een hoog gebouw gooien oid :')
Oud 21-01-2007, 13:04
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Bardamu schreef op 21-01-2007 @ 13:18 :
Ik ben vegetarier af, want ik heb kabeljauw gegeten.

Ik heb besloten meer biologisch te gaan kopen ipv vegetarier te blijven. Lijkt me ook nog eens veel logischer voor een betere behandeling van milieu en dier.
Ik noteer je even voor de vegbreaklist.
Oud 21-01-2007, 13:08
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
L_angel schreef op 21-01-2007 @ 13:56 :
Je beschouwt jezelf dus als een last voor de medemens? Dan kan je jezelf net zo goed van een hoog gebouw gooien oid :')

Wat een idiote redenering.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 13:10
innogen
innogen is offline
Citaat:
Jimmy Who? schreef op 21-01-2007 @ 14:08 :
Wat een idiote redenering.
net zo idioot als mediteren omdat de samenleving dan geen last van je heeft, dat was mijn punt
Oud 21-01-2007, 13:16
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Apomes schreef op 21-01-2007 @ 11:13 :
gevogelte
oh pardon. maar ik snap dat nooit zo. 'ik eet geen vlees maar wel vis' want een vis is geen dier?
naja
Reageren

Regels voor berichten