![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn valentijns kadootje aan mijn ex van vorig jaar is vandaag overleden (een hamster) volgens mij heeft dit een betekenis ![]()
||
Citaat:
Ik vind het niet naief. Jij spreekt op dit moment alleen maar vanuit je frustratie. Ik heb zoeiets van: het is uit, hij is vreemdgegaan, jij bent gekwetst, met woede los je niks op, met verwensingen ook niet, de pijn gaat sneller voorbij als je het hem vergeeft, of er in ieder geval nuchter naar kijkt. Ik geloof niet in woede, boosheid en dat soort dingen. Ik probeer het altijd vanuit meerdere kanten te zien. Ik zou proberen er met hem over te praten als vrienden (hoewel dat voor jou moeilijk is omdat jullie nooit vrienden zijn geweest) want als je erover praat komen er meer dingen aan het licht, verwerk je het en kun je het laten rusten. Dat noem ik niet naief. En goed veranderen en volwasen worden is voor iedereen iets anders. Dus als hij vind dat dat zo is voor hem, dan is dat misschien ook zo voor hem. Dat hoeft niet meteen voor jou ook zo te zijn. Alleen hadden die veranderingen tijdens de relatie niet onopgemerkt mogen blijven. |
![]() |
||
Citaat:
Sorry maar dat vindt ik echt naief, iemand bedriegt je, iemand neemt jou persoonlijkheid niet serieus, iemand zet jou gewoon ongeloofelijk voor gek en dan zeg jij aaahg maakt niet uit je bent tenminste eerlijk. Nou sorry hoor ik spreek niet alleen vanuit frustratie, ik spreek uit het gevoel dat ik vindt dat je iemand niet op deze manier hoort te kwetsen en zeker niet als je 4 jaar lang hebt beweerd van deze persoon gehouden te hebben. Ik zal niet altijd boos op hem blijven, maar ik zal hem zeker nooit als goede vriend willen, ik wil alleen maar goede vrienden die ik kan vertrouwen, en dat kan ik hem gewoon niet meer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou het mezelf niet kwalijk nemen en denken dat hij gewoon een loser is vanwege het vreemdgaan. Dat is op dat moment zijn keuze geweest en ik accepteer het liever (uiteraard nadat ik hem dump) dan dat ik een levenslange grudge tegen hem heb. Ik zal hem er zeker niet voor haten, ik zal zijn eerlijkheid waarderen en that's it. De gevoelens die ik voor hem heb gehad veranderen dan niet, dat voelde op dat moment goed en als juist, waarom zou ik dan vinden dat ik voor gek stond? ![]() Ik denk wel dat als ik een keer door iemand bedonderd wordt, dat ik hem dan niet echt meer vertrouw en daarom geen echte hardcore vriendschappelijke relatie met hem kan hebben. (Tenzij ik maandenlang geen seks had gewild, hem keer op keer zonder begrip seksueel afwijs, etc. Dan kan ik het vreemdgaan me goed voorstellen.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als je er na 4 jaar achterkomt dat je vriend vreemd is gegaan, en jou aan de kant zet terwijl hij je nog een schuldgevoel aan probeert de smeren en zijn eigen egoistische geweten leeg probeert te gooien, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je kwaad bent. en tuurlijk, zoals ik ook al eerder heb gezegt, brengt zo'n woede natuurlijk altijd risico's met zich mee, maar ik krijg niet echt de indruk dat deze woede "verkeerd" is. Sterker nog, zonder deze woede zou het naar mijn mening alleen maar langer duren om eroverheen te komen. en dat je daarna je vriend niet meer vertrouwd lijkt me niet meer van vanzelfsprekend. het is altijd beter om niet boos te zijn, om beter te weten, om erboven te staan en voor jezelf te kiezen, etc etc... maarja aan de andere kant is het altijd makkelijk om er zelf buiten te staan en te zien hoe je zelf zou reageren of hoe iemand had moeten reageren... Als hij nou bij zijn eerste twijfels dit al kenbaar had gemaakt, en niet zo lang had verzwegen dat hij vreemd was gegaan, misschien had er dan nog wel sprake kunnen zijn van "eerlijkheid waarderen" maar in deze situatie kan ik van wat ik zo lees niet echt de indruk krijgen dat hier sprake van is. @ Kapoen; Just hold that one thought ![]()
||
Citaat:
kon zelf niet echt de woorden vinden, bedankt pvc
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn ex is dus gewoon een arrogante, echoistische zak en wat hij gedaan heeft, heeft niets met menselijkheid of eerlijkheid te maken. Ik vindt het fijn voor je dat jij in een situatie zak waarin je je vriend wel kon vergeven maar niet alles is te vergeven, en ik zit in een situatie waarin ik het niet wil en kan vergeven. Ik zal hem er niet altijd om blijven haten, maar ik zal hem ook nooit meer leuk of lief of aardig vinden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Liefde & Relatie |
medicijn tegen liefdesverdriet scarman1 | 18 | 10-08-2004 18:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dag uit het leven van mezelf dark_poetry | 1 | 31-03-2004 17:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Het wachten maakt me gek... MayBeNot | 0 | 03-07-2002 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn gedichten Missygirly | 4 | 28-10-2001 10:03 |