Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2007, 17:23
smikkelenberg
smikkelenberg is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 24-05-2007 @ 18:20 :
Ik vond het persoonlijk storender dat Elizabeth in 10 jaar geen haar ouder was geworden.
zit er 10 jaar tussen de varhalen uit 2 en 3 ?? damn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2007, 17:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 18:13 :
Ik zou ook wel willen weglopen tijdens iedere onzindialoog in een actiefilm en terugkomen als er weer gebeukt wordt, maar dat doe ik niet want dan stoor ik de mensen die behoefte hebben aan onzindialogen. Zelfde met de aftiteling. Nu gebeurt er meestal niet zoveel meer tijdens de aftiteling, maar van die idioten die automatisch weglopen, daar kan ik geen respect voor opbrengen. Tijdens de aftiteling van 300 bijvoorbeeld, hoor je gewoon te blijven zitten. Of als het een heftige film was en er goede muziek gedraaid wordt.
Maar hoe zit het met die idioten die blijven zitten? Dát is pas stompzinnig. Als de credits niet op een boeiende manier gepresenteerd worden, dan is er gewoon geen reden om te blijven staren naar een erelijstje. Het slaat nergens op. Credits bekijk ik gewoon lekker op internet. Veel makkelijker en rustiger.

Bovendien is het is maar gewoon cinema hoor. Het is ook niet idioot als je na een potje knikkeren geen zin hebt om er nog uren mee door te gaan, hoe hard de fanatieke knikkerliefhebber ook schreeuwt dat het wel zo is.
Oud 24-05-2007, 17:38
Larry Flint
Larry Flint is offline
Gereserveerd voor zaterdag, ben benieuwd.
Oud 24-05-2007, 18:31
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 18:13 :
Ik zou ook wel willen weglopen tijdens iedere onzindialoog in een actiefilm en terugkomen als er weer gebeukt wordt, maar dat doe ik niet want dan stoor ik de mensen die behoefte hebben aan onzindialogen. Zelfde met de aftiteling. Nu gebeurt er meestal niet zoveel meer tijdens de aftiteling, maar van die idioten die automatisch weglopen, daar kan ik geen respect voor opbrengen. Tijdens de aftiteling van 300 bijvoorbeeld, hoor je gewoon te blijven zitten. Of als het een heftige film was en er goede muziek gedraaid wordt.
In een bioscoop waar ik wel eens heen ga zetten ze soms halverwege de aftiteling de film al af. Dat hebben ze nu al twee keer geflikt terwijl ik nog in de zaal zat. Ik wilde de muziek graag horen. Volgende keer zeg ik er wat van.

Binnenkort dan maar naar Pirates!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 18:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-05-2007 @ 18:33 :
Maar hoe zit het met die idioten die blijven zitten? Dát is pas stompzinnig. Als de credits niet op een boeiende manier gepresenteerd worden, dan is er gewoon geen reden om te blijven staren naar een erelijstje.
Ik weet dat jij niet van muziek houdt, maar de rest van de wereld doet dat wel en er wordt vaak een aardig muziekje gedraaid tijdens de aftiteling.
Oud 24-05-2007, 18:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 19:33 :
Muziek.
Daar hebben we de platenzaak voor. Of internet. Of wat dan ook.
Oud 24-05-2007, 18:42
DanielC
DanielC is offline
Jezus krijgen we dat weer. Ik dacht dat we daar wel overheen waren. Zo verplicht bij de aftitels blijven zitten, wat een onzin. Kijk mij eens een échte filmliefhebber zijn, ik blijf kijken wie verantwoordelijk was voor de catering. Als het mooi is, oké. Maar anders ga ik ook als de meeste mensen weg zijn gewoon naar huis/het café hoor.
Oud 24-05-2007, 19:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-05-2007 @ 19:34 :
Daar hebben we de platenzaak voor. Of internet. Of wat dan ook.
Wat is dit nou voor kutantwoord. Film is een audiovisueel medium.
Oud 24-05-2007, 19:30
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 20:26 :
Muziek niet. En waarom zou je blijven zitten om naar namen van mensen te kijken?
Oud 24-05-2007, 19:30
EvilConduct
EvilConduct is offline
Deel 1 was super, deel 2 was gewoon kut.

Vooral die Keira Knighnogwattes was erg vervelend. Weer iemand voor het lijstje van nare personen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:37
Verwijderd
Sjonnie depp is de nieuwe bret pit. Nu beginnen alle meisjes in een keer te gillen als sjonnie in beeld komt.
Arme bret
Met citaat reageren
Oud 24-05-2007, 19:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 24-05-2007 @ 20:30 :
Muziek niet. En waarom zou je blijven zitten om naar namen van mensen te kijken?
Je snapt het niet. Muziek. Luisteren tijdens de aftiteling. Want dat hoort bij de film omdat de regisseur dat blijkbaar een fijn deuntje vond om de film mee af te sluiten. Hoera. Ja?
Oud 24-05-2007, 19:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 24-05-2007 @ 20:37 :
Sjonnie depp is de nieuwe bret pit. Nu beginnen alle meisjes in een keer te gillen als sjonnie in beeld komt.
Arme bret
Pardon? Meiden gilden al om Johnny Depp toen Brad Pitt nog in zijn ei zat.
Oud 24-05-2007, 19:40
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 20:38 :
Je snapt het niet. Muziek. Luisteren tijdens de aftiteling. Want dat hoort bij de film omdat de regisseur dat blijkbaar een fijn deuntje vond om de film mee af te sluiten. Hoera. Ja?
Nee. Het is tijdverspilling om daar nog te blijven zitten en te luisteren naar een 'fijn' deuntje.
Oud 24-05-2007, 19:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 20:26 :
Ja, maar de muziek tijdens de credits kan de vertelling die eraan voorafging niet langer maken of breken. Het is dus eigenlijk niet relevant. Ik kan op zich nog wel begrijpen dat sommigen er even naar blijven luisteren, maar reken mensen die dat niet zien zitten er niet op af.

En ja, voor mij is een film af zodra de aftiteling begint. Dat is tenslotte (meestal) het moment waarop de artistry ophoudt.
Oud 24-05-2007, 19:53
Severus
Severus is offline
Eerlijk gezegd vind ik de discussie over het wel of niet blijven zitten na een film, of het wel of niet de muziek luisteren van de aftiteling, niets te maken hebben met de "At World's End"-film. Bovendien verpest de vijandigheid bij die discussie een beetje de sfeer van dit topic (mijns inziens dan), dus ik zou graag willen zien dat we het weer over de film gaan hebben.

De discussie over het wel of niet zitten blijven voor de aftiteling zou heel goed in een afzonderlijk topic kunnen, dus dat lijkt me fijner voor de discussie-voerders en voor de mensen die niets met die discussie hebben en hier alleen zijn voor het bespreken van de film.

Alvast bedankt.
Oud 24-05-2007, 21:59
Severus
Severus is offline
Net een scherpe review gelezen op Ain't It Cool News, waar ik het toch wel mee eens ben (al had ik het misschien niet zo scherp verwoord):

http://www.aintitcool.com/?q=node/32772

Verder moet ik nog zeggen dat deze film - en dan vooral het einde van de film (na de aftiteling heb je namelijk een Easter Egg) - bij veel fans dingen heeft losgemaakt wat betreft het personage Elizabeth Swann. Dingen waar ze helemáál niet tevreden mee zijn; men vindt dat het personage onrecht is aangedaan en dat ze aan het einde van de derde film eigenlijk weer terug bij square one is (dus zo'n beetje waar ze was aan het begin van "The Curse of the Black Pearl").
Omdat zoveel mensen het al zo veel beter hebben verwoord dan ik ooit zou kunnen doen, zal ik een paar links geven naar LJ-posts van wat sommige fans denken over Elizabeth en het einde van de film. Uiteraard zullen er overal spoilers te zien zijn (dus niet op klikken als je de film nog niet gezien hebt), en let maar niet te veel op de Jack/Elizabeth opmerkingen (de posts komen namelijk van een Jack/Elizabeth community).

Ik betwijfel trouwens of mensen dit gaan lezen (ik weet het, ik heb teveel vrije tijd), maar ik dacht: "Ik post het toch maar gewoon, voor het geval er een paar geïnteresseerden zijn."

Ik zou overigens de eerste review zeker even lezen omdat de meeste van de daaropvolgende reviews reacties zijn op de eerste review. Let vooral ook op de comments bij iedere review, die ik nog het meest interessant en weldoordacht vind.

- Mening/review #1
- Mening/review #2
- Mening/review #3
- Mening/review #4
- Mening/review #5
- Mening/review #6
- Mening/review #7
Oud 25-05-2007, 06:46
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb nu zin om het over knikers te hebben,

en er maken zich mensen druk over de karakter ontwikkeling in POTC
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 08:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Severus schreef op 24-05-2007 @ 22:59 :
Jack/Elizabeth community
Oud 25-05-2007, 08:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 20:39 :
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 09:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 24-05-2007 @ 19:30 :
Dat is vaak toch heel leuk (hilarische namen), en bij sommige films doen ze ook wel wat geinigs met de aftiteling.

enne:
Citaat:
Juice schreef op 24-05-2007 @ 19:39 :
Inderdaad.
Oud 25-05-2007, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 24-05-2007 @ 20:40 :
Nee. Het is tijdverspilling om daar nog te blijven zitten en te luisteren naar een 'fijn' deuntje.
Het hoort bij de film. Dan is de film ook tijdverspilling. Bovendien komen er nog wel eens scenes na de aftiteling.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 12:38
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 24-05-2007 @ 19:42 :
Jezus krijgen we dat weer. Ik dacht dat we daar wel overheen waren. Zo verplicht bij de aftitels blijven zitten, wat een onzin. Kijk mij eens een échte filmliefhebber zijn, ik blijf kijken wie verantwoordelijk was voor de catering. Als het mooi is, oké. Maar anders ga ik ook als de meeste mensen weg zijn gewoon naar huis/het café hoor.
qft
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 14:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ga er zometeen heen. Hij begint om 16.15
Oud 26-05-2007, 15:59
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-05-2007 @ 15:40 :
Ik ga er zometeen heen. Hij begint om 20.15
Oud 26-05-2007, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 24-05-2007 @ 20:40 :
Los van dat de muziek inderdaad nog bij de film hoort en er vaak ook iets leuks gedaan is met de aftiteling, zijn de mensen op de aftiteling de mensen die er voor gezorgd hebben dat de film waar jij net naar gekeken hebt er uberhaupt is. Dus het is in mijn ogen haast een vorm van beleefdheid (nouja, ik ben zelf vooral nieuwsgierig, maar toch) om nog even te blijven en te kijken wie er allemaal achter zat.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 17:29
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-05-2007 @ 17:11 :
Los van dat de muziek inderdaad nog bij de film hoort en er vaak ook iets leuks gedaan is met de aftiteling, zijn de mensen op de aftiteling de mensen die er voor gezorgd hebben dat de film waar jij net naar gekeken hebt er uberhaupt is. Dus het is in mijn ogen haast een vorm van beleefdheid (nouja, ik ben zelf vooral nieuwsgierig, maar toch) om nog even te blijven en te kijken wie er allemaal achter zat.
Dus als we jou na een bioscoopje vragen wie de assistant special makeup effects artist van At the World's End is dan kan jij die vraag beantwoorden?
Oud 26-05-2007, 17:43
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 26-05-2007 @ 18:29 :
Dus als we jou na een bioscoopje vragen wie de assistant special makeup effects artist van At the World's End is dan kan jij die vraag beantwoorden?
Sarcast. Nee. Sterker nog, ik doe verder ook geen moeite om alles wat er in de aftiteling staat te lezen. OEI Maar ik blijf wel zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 18:48
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat soort dingen doen we toch ook niet voor andere mensen die gewoon hun werk doen?
Oud 26-05-2007, 18:53
Verwijderd
Dat vind ik een non-argument, want dat zouden we tegen andere mensen die gewoon hun werk doen ook vaker moeten doen en verder vind ik dat mensen die willen blijven zitten gewoon moeten blijven zitten en dat mensen die niet willen blijven zitten dat niet doen, maar dat mensen die tijdens de laatste minuten van de film alvast hun jas aantrekken wel stom zijn en dat mensen in dit topic gewoon weer over PotC moeten praten en niet over aftiteling.

Ik ben gisteren geweest en ik vond het spannend en groots was wel wat ik ervan verwacht had . In de pauze hoorde ik wel een hoop miepjes praten over dat ze er niets van begrepen, maar daar had ik zelf geen last van.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 19:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2007 @ 19:53 :
Dat vind ik een non-argument, want dat zouden we tegen andere mensen die gewoon hun werk doen ook vaker moeten doen
Pff, alsof je waardering alleen kunt uitdrukken door schaapachtig te blijven zitten. Bovendien zit mijn waardering bij de prijs van het kaartje inbegrepen.
Oud 26-05-2007, 19:21
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Iemand riep hier dat de aftiteling al op YouTube staat. Ik kan hem alleen niet vinden
Wie kan mij aan de link helpen?
Dank!
Oud 26-05-2007, 19:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 26-05-2007 @ 20:21 :
Iemand riep hier dat de aftiteling al op YouTube staat. Ik kan hem alleen niet vinden
Wie kan mij aan de link helpen?
Dank!
Sommigen zijn inmiddels verdwenen, helaas. Maar deze gelukkig niet. Het is natuurlijk wel een CAM. Maar ja, het is maar een kort filmpje en zo boeiend is het nou ook weer niet.

http://www.youtube.com/watch?v=KeIbP4To8z8

Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-05-2007 @ 19:48 :
Dat soort dingen doen we toch ook niet voor andere mensen die gewoon hun werk doen?
Ten eerste zouden we inderdaad ook andere mensen wat dankbaarder kunnen behandelen. En ten tweede, en dat is vooral de reden dat ik blijf zitten, een film is een creatieve uiting van een aantal mensen en een hoop andere mensen helpen daarbij. Dan is het een vorm van waardering om te kijken naar wie het gemaakt heeft. Het is gewoon een kunstvorm en de kunstenaars verdienen het om naamsbekendheid te krijgen. (Ik blijf dus ook alleen zitten bij films die ik gaaf vond, over het algemeen.) Je gaat toch ook niet naar een museum om naar de gave schilderijen te kijken, om vervolgens al napratend van 'he, tjonge, nou, dat was echt leuk zeg' weg te lopen zonder even te kijken naar wie de kunstenaar is, als je dat niet al wist?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 21:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-05-2007 @ 20:57 :
Ten eerste zouden we inderdaad ook andere mensen wat dankbaarder kunnen behandelen.
Je kunt dankbaarheid ook gewoon voelen of, desnoods, beknopt en bescheiden uiten met een vriendelijk gebaar of een dankwoordje. Meer hoeft het echt niet te zijn, tenzij de situatie erom vraagt. Mensen die zich voor Arie Apelul gaan lopen uitsloven zijn echt niet dankbaarder, het zegt alleen iets over hun aandachtsgeilheid.

Citaat:
En ten tweede, en dat is vooral de reden dat ik blijf zitten, een film is een creatieve uiting van een aantal mensen en een hoop andere mensen helpen daarbij. Dan is het een vorm van waardering om te kijken naar wie het gemaakt heeft. Het is gewoon een kunstvorm en de kunstenaars verdienen het om naamsbekendheid te krijgen. (Ik blijf dus ook alleen zitten bij films die ik gaaf vond, over het algemeen.) Je gaat toch ook niet naar een museum om naar de gave schilderijen te kijken, om vervolgens al napratend van 'he, tjonge, nou, dat was echt leuk zeg' weg te lopen zonder even te kijken naar wie de kunstenaar is, als je dat niet al wist?
Het is inderdaad een vorm van waardering. Maar geen al te snuggere. Ik ben ook zéér geinteresseerd in credits, maar die bekijk ik gewoon achteraf op IMDB bekijken. Of, nog slimmer, van tevoren. Dat is ook veel makkelijker en je kunt tenminste echt iets relevants te weten komen met betrekking tot de film en de makers. En nogmaals, kunst produceren is ook maar een vak.

Voor wat betreft je vergelijking met schilders, het is wel een beetje raar als je een kwartier gaat zitten staren naar het naamplaatje naast of op het schilderij.
Oud 26-05-2007, 22:46
Balance
Balance is offline
Oke, inmiddels gaat het niet echt meer om de aftiteling van Pirates of the Caribbean, maar om een algemene discussie over aftitelingen en het wel of niet kijken er van. Het lijkt me leuker voor dit topic om het over PotC te houden. Mocht iemand erin geïnteresseerd zijn, kan je eventueel een nieuw topic openen op F,TV&R over of mensen het leuk of nuttig vinden om de aftiteling van films te kijken. In ieder geval is het dus niet de bedoeling om deze discussie hier nog verder te zetten, aangezien het offtopic is.
Oud 27-05-2007, 00:47
Verwijderd
goeie film lijkt me ga binnekort naar PotC marathon

maar mensen ik ben op zoek naar het geluids fragment uit het begin van de trailer

dus dat yo ho yo ho a pirates life for me (met die kinder stem)

wie kan em vertellen hoe ik der aan kom want hij staat volgens mij niet op de soundtrack
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 09:05
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb hem gisteren gezien.
Er zaten wel leuke momenten in, maar het gehele verhaal was een beetje wazig om te volgen. Dat stukje waar
Spoiler
Oud 27-05-2007, 13:56
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zag em gisteren en vond em goed! De muziek is super, de special effects ook en de humor is weer lekker droog. Wel vond ik dat enkele scene's iets te lang duurden en misschien overbodig waren
Spoiler

En wat Cherry Springs aangeeft in de spoiler vond ik ook vaag
Maar voor de rest ben ik positief verrast, gelukkig maar.
Oud 27-05-2007, 14:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
Spoiler
Oud 27-05-2007, 14:54
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-05-2007 @ 15:06 :
Spoiler
Spoiler
Oud 27-05-2007, 15:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 27-05-2007 @ 15:54 :
Spoiler
Spoiler
Oud 27-05-2007, 16:28
Sherco
Sherco is offline
Ah fijn, het gaat weer over de film zelf

Ik vond hem vermakelijk, alleen vond ik het erg jammer dat sommige verhaallijnen zomaar afgeraffeld werden. Ze wilde naar mijn idee iets te veel verhalen in de film stoppen, waardoor sommige niet uit de verf kwamen.
Ik blijf deel 1 de beste vinden, maar deze was zeker beter dan deel 2.
Oud 27-05-2007, 17:17
2079
2079 is offline
Leuke film, goed amusement waar je lekker drie uur in gezogen wordt. Davy Jones was hier nog beter dan in de tweede film en Barbossa wederom geniaal. Ook de twee Engelse soldaten waren leuk om weer terug te zien, het was jammer dat ze niet in deeltje 2 voorkwamen. De beginscene was het beste deel uit de film als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:13
infrasoft
infrasoft is offline
de beginscene was lekker macaber
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:20
infrasoft
infrasoft is offline
en de cradits afkijken om zo "het" eidne te zien kion niet want de groep zat te zeiken dat ze niet wilden!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:33
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 27-05-2007 @ 19:20 :
en de cradits afkijken om zo "het" eidne te zien kion niet want de groep zat te zeiken dat ze niet wilden!!!
Zie hier voor het einde
Oud 27-05-2007, 19:47
infrasoft
infrasoft is offline
hij doet het niet...iets met dat disney heeft zitten te zeuren
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 20:12
Uice
Uice is offline
pwnd
Oud 27-05-2007, 22:38
Ieke
Ieke is offline
Ik vond het wel vermakelijk. Alleen die mensen die voor mijn neus bleven staan met de aftiteling en niet konden beslissen of ze bleven of dat ze weggingen waren wel irritand. Doe het een of het ander, wat dat maakt mij dan niet zoveel uit, moeten ze zelf weten.

Alleen snap ik niet of
Spoiler

Maar ik vond hem echt beter dan 2 en gewoon heerlijk ter vermaak.
Reageren

Regels voor berichten