Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Wat hier beschreven staat (Amerikaanse wetenschapper waarschuwt: “Junkfood verandert brein”) komt dat enigszins in de buurt van jouw reden om vis te gaan eten?
http://www.psycholoog.net/ |
![]() |
||
Citaat:
2) Wat betreft zout, om welk zout gaat het. Iemand die zegt 'eet meer zout' zou ik negeren. Dat is iemand die niet weet waar-ie het over heeft. 2A) NB: eet aub niet gebrande, gezouten noten. Die zijn vet en zout, maar niet gezond. 3) Iets dat je niet lekker vindt of niet wilt eten... moet je niet eten... "doctor, it hurts when I do that" ... "then don't do that" ... ![]() 4) Wanneer je werkelijk geen vis wilt eten dan stop je moeite in alternatieven vinden voor vis.
|||
Nogmaals, zout is niet zout. Je lichaam is een batterij met een plus en een min. Het gaat dus om een balans. Wellicht ben jij uit balans. Dan is het zaak uit te zoeken 1) welke kant (+ of - of beide) 2) hoeveelheid / mate sterkte 3) hoe te repareren / reguleren. Op die manier kun je je dieet verbeteren en een soortgelijke manier werkt ook voor bijvoorbeeld proteinen behalve dat dat een stuk complexer ligt (be happy dat daar je probleem niet ligt).
Citaat:
Maar, je moet wel een behoorlijk maffe definitie van vegetarier of vlees hebben als je vlees vegetarisch acht. Een vegetarier eet geen producten van dode dieren. Een vis is een dier. Makkelijker kunnen we het niet makken... Wat soms gebeurd is dat sommigen hun dogma aanpassen aan hun behoeften. Veel Joodse mensen eten bijvoorbeeld niet kosher, maar praten zichzelf aan dat het wel kosher is. Op zich niets mis mee, maar noem het dan anders. ![]() Citaat:
Om een voorbeeld van zo'n mutatie te noemen: Noord-Europeanen (Caucasians) kunnen melkproducten metaboliseren dankzij een mutatie die zo'n 10.000 jaar geleden zich heeft voortgedaan. Althans, zo is de theorie. Tenslotte, ik heb nog steeds niets gevonden dat de mens nodig heeft dat enkel in dode dieren voorkomt. Veganisten hebben het lastiger, maar niet onmogelijk, met name wanneer je supplementen okay vindt. Het gaat altijd om een balans. Een gezonde balans kun je creeren als vegetarier, veganist en veel andere dieeten. Soms kan dat moeite kosten. Het is de vraag of 't dat waard is... persoonlijke keuze.
||
Citaat:
Het vreemde is dat de mens de enige omnivoor is die niet zelf z'n eigen eten (vlees) slacht. Vergelijk dat met elk andere volwassen omnivoor of carnivoor. Ik vraag mij af hoeveel mensen hun zelf-geslachte vlees zouden eten. Kun je dat emotioneel aan? Ik zou zeggen, doe het 'ns. We zijn ook het enige wezen dat melk drinkt na het stadium van zuigeling. Geen enkel wezen (omnivoor, carnivoor of herbivoor) leeft op een dergelijke wijze. Dat zijn de 2 meest opmerkelijke eigenschappen van de mens als omnivoor zijnde in vergelijking met andere diersoorten. We zijn een vreemde eend in de bijt, so to say. Op z'n minst zeer opmerkelijk te noemen. Ik verdenk dat dat komt door mutatie en/of genetische manipulatie, maar zo'n theorie is lastig hard te maken.
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat je op een mutatie gokt is de meest zekere gok, aangezien het een voorwaarde is voor adaptatie. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het kan inderdaad dat we op termijn evolueren naar een soort die geen vlees meer eet, maar dat is momenteel nog niet het geval. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Je opmerking was volkomen onterecht, want ik heb ergens iets gezegd dat ook maar in de buurt komt van de bewering dat de mensensoort zonder vlees had kunnen overleven. Als jij me kunt aanwijzen waar ik dat gezegd heb, krijg je een miljoen euro van me. Vandaar mijn 'belachelijke opmerking', een al even ongefundeerde en onlogische conclusie. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Uit studies blijkt dat veganisten een lage B12-concentratie in hun serum hebben, dus waarschijnlijk te weinig B12 binnenkrijgen. Dit hangt samen met, onder andere, een verhoogde homocysteine-concentratie, en dat is weer een risicofactor voor allerlei ziekten (beroerte, hartkwalen, mogelijk Alzheimer's). Het is mogelijk dat je een tekort aan vitamine B12 hebt zonder dat je hier echt iets van merkt, maar dit verhoogt dus wel je risico op een vroege dood. En als je echt een ernstig tekort aan B12 hebt, kun je natuurlijk de gebruikelijke symptomen krijgen: vermoeidheid, verteringsproblemen, milde depressie en paranoia, anemie en mogelijk onherstelbare neurologische schade. Tsja, als jij het risico wilt nemen... |
![]() |
|
![]() |
Je kan zeggen wat je wil, vegitarisch of veganist zijn is niet echt gezond. Mijn moeder is vroedvrouw. Bij vrouwen die veganist of vegitarisch zijn, is er een veel hoger percentage miskramen en is er een veel grotere kans dat het kind een of andere aandoening heeft. Het is ook duidelijk dat het pasgeboren kind veel kleiner is en in het eerste levensjaar een veel grotere kans heeft om ziektes op te lopen. In het ziekenhuis bij mijn moeder is er daaromtrend een studie gehouden over voedingssuplementen. Het resultaat is dat dit niet 100% van de nodige voedingsstoffen kan leveren, wat nogtans noodzakelijk is in de zwangerschap.
Vegitarisch en vooral veganist zijn is niet natuurlijk, dus echt gezond kan het niet zijn. |
![]() |
|||||
Citaat:
Culturele evolutie en biologische evolutie werken volgens twee verschillende principes. Ze hebben invloed op elkaar, maar niet in die mate dat jij bedoelt. Cultuur kan aanleiding geven tot adaptatie, maar ik heb nog nooit gehoord van mutaties die zijn opgetreden dóór cultuur. Als iemand daar eventueel een link naar toe zou hebben? Citaat:
Citaat:
Citaat:
"In principe is het mogelijk om een biologisch volwaardige voeding samen te stellen exclusief op grond van plantaardige voedingsmiddelen, maar het is wel moeilijker (en duurder!) dan bij een dierlijke of gemengd dierlijk-plantaardige voeding. De meeste proteïnen van dierlijke oorsprong hebben immers een hoge biologische waarde, zij bevatten alle essentiële aminozuren in hoge hoeveelheden. Proteïnen van de meeste plantaardige voedingsmiddelen hebben een veel geringere biologische waarde." Zij hebben inderdaad geen voedingssuplementen nodig, maar moeten wel meer aandacht aan voeding besteden. Kijk, ik ga er eigenlijk niet meer over doorgaan. Ik heb al verschillende malen trachten uit te leggen, dat wanneer iets meer resources kost, het nadelig is voor het individu en het dus niet geselecteerd geraakt, m.a.w. dat het niet 'natuurlijk' is. Vegetarisme e.d. is een cultureel fenomeen. Ik hoop dat jullie dat ook beseffen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het zit in de natuur van mensen om gevaarlijke dingen te doen en grenzen te zoeken... ook niet gezond het zin de natuur van mensen om veel te snoepen ,.. ook niet gezond
||
Citaat:
||
Wat betreft vis is het raadzaam om meer te leren over het kwik-gehalte in vis en de link tussen kwik en MS. Zie bijvoorbeeld http://www.pamrotella.com/health/ms.html
Citaat:
Anyway, leuk dat Hartog praatje, hilarische 80s poep waar het proteine fabeltje nog bestond. Mager hoor. Heb je niets beters? Friday: Ik maak mij geen zorgen. Ik rook niet, ik heb geen parasieten, ik heb een goede darmflora, afscheiding prima, en mijn dieet is niet volledig vegan; komt in de buurt en is niet een veggie-activist dieet dat hoofdzakelijk uit pasta met tomatensaus bestaat. Geen lever-klachten (nieren en mild ook prima), voldoende beweging. Goed geheugen. Ik heb tijden meegemaakt waar ik ongezonder was. Het is een fabeltje dat een vegan per definitie supplementen moet slikken (laat staan B-complex). Het kan verstandig zijn extra B12 te nemen (samen met P5P en TMG), maar het is niet per definitie noodzakelijk zoals jullie stellen. Ik woon in een veg*n stad en ik ken genoeg vegans die dat niet slikken en die gezond zijn. Gezonder dan de gemiddelde Nederlander (of Amerikaan). Zelf slik ik sporadisch een B6+B12+TMG pil. Omdat ik verder gezond ben (en ik bovendien bijvoorbeeld niet allerlei parasieten van vlees binnenkrijg) denk ik niet dat het nodig is om de dosering te verhogen ongeacht wat figuren zoals jij uitkramen. Ik raad iedere veg*n aan niet te paranoide te doen over B12. Ik vind dit een aardige bron http://www.pamrotella.com/health/b12.html het is een stuk gebalanceerder dan die paranoia-praat van jou. (Let op het vetgedrukte.)
||
Citaat:
CENTRAL NERVOUS SYSTEM irritability anxiety/nervousness, often with difficulty in breathing restlessness exaggerated response to stimulation fearfulness emotional instability -lack of self control -fits of anger, with violent, irrational behavior loss of self confidence indecision shyness or timidity, being easily embarrassed loss of memory inability to concentrate lethargy/drowsiness insomnia mental depression, despondency withdrawal suicidal tendencies manic depression numbness and tingling of hands, feet, fingers, toes, or lips muscle weakness progressing to paralysis ataxia tremors/trembling of hands, feet, lips, eyelids or tongue incoordination myoneural transmission failure resembling Myasthenia Gravis http://www.mercurypoisoned.com/symptoms.html Ook gevaarlijk. Kwik komt nogal veel voor in vis... Nou is die symptoon-lijst net zoals die van jou nogal globaal. Kan op van alles duiden... yet, zijn er altijd weer van die figuren die meteen gaan beetwaalven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13 blauw engeltje | 500 | 14-01-2011 08:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #9 Bloem | 500 | 03-01-2006 14:11 | |
Eten & Drinken |
veganisten? Verwijderd | 35 | 25-10-2004 19:58 | |
Eten & Drinken |
waarom eten sommige vegetatiërs wel vis? Verwijderd | 143 | 27-04-2004 14:27 | |
Flora & Fauna |
**Ben Jij Een Vegetarier En waarom?** [Deel 2] [DFU]DutchGirllie | 135 | 19-07-2002 21:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vegetarisch eten....... Lady Ann White | 62 | 14-10-2001 19:16 |