![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat jij denkt dat ik alle AOW-ers over één kam scheer is jouw probleem. Ik zeg ook niet dat alle niet-aantoonbare gevallen meteen weer aan de slag moeten, maar een kritisch kijk zou daar geen kwaad kunnen. Je dacht zelf aan 30%? Dat zijn dan 190.000 mensen, van zoveel heb IK nog niet eens durven dromen.. Ik vind wel, zoals je óók hebt kunnen lezen, dat je minder gauw iemand als "total loss" zou moeten verklaren, net als bij een auto zitten er altijd nog wel "bruikbare delen" aan ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Wat betreft de zin om op al jouw argumeten te reageren: Ik heb geen eeuwen de tijd, daarom heb ik alleen mijn eigen punten verdedigd. Waarom zou ik andermans standpunten moeten verdedigen?
Citaat:
Nederlads is kennelijk niet je sterkste punt. Citaat:
Citaat:
Cijfers zeggen weinig zonder bijbehorende achtergrond. Citaat:
Ik had het over het percentage van een werkzaam leven. Niet van je hele leven. In Nederland duurt een werkzaam leven grofweg van het 20e tot het 65e levensjaar. Iemand die 45 is heeft dus nog 20 jaar van z'n werkzame leven te gaan. Dat is om precies te zijn 44,44%! Maar om gezeur van jou kant te voorkomen omdat MBO-ers in principe op hun 18e al klaar zijn met school, heb ik het iets naar benden afgerond. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
A - bekend is dat de SP vaker onbetrouwbare dan wel vervalste of gemanipuleerde data uitbrengt. B - Er eerder in het topic wel betrouwbare cijfers die van de SP tegen spreken. C - De SP geen enkele inzage geeft in hun onderzoeksmethoden, zelfs na vragen ernaar niet. Dat nog los van het feit dat hij zelf al toegaf dat er een noodzaak voor herkeuringen bestond. Ik kan niet begrijpen waarom hij dan zijn beginstelling dat herkeuringen niet mogen blijft handhaven.
||
Citaat:
![]() Om een verhaal kort te maken, voordat iemand in de WAO komt moet je al 1 jaar in de ziektewet zitten, en worden al je medische gegevens van jaren terug doogenomen bij een (her)keuring, een (vette)WAO uitkering scoren tussen neus en lippen gaat echt niet op! ![]() Mischien kun je eens hier kijken. ![]() www.waocafe.nl (forum) Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 19:04. |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 20:02. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terug naar het topic dus. Verdedig je eens tegen de stelling dat er herkeurd moet worden om fakers eruit te halen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nu ophouden daarover ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar. Het succes van de herkeuringen is verder duidelijk. Af te leiden uit het aantal uitkeringen en de uitgaven Opvallend is dat er bij jongeren kennelijk geen sprake is van onterecht afkeuren, getuige de cijfers. Dat is tevens een slag voor wie wil bewering dat herkeuring onterecht en te streng is, want dan zouden ook bij jongeren volledig arbeidsongeschikten goedgekeurd moeten worden. Dat is echter niet zo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat sommige ex-WAO-ers een baan hebben kunnen vinden wil niet zeggen dat die representatief zijn voor een gehele groep lijkt me. Maar ja als jij iedereen over één kam wil scheren op basis van een select aantal dan is dat jouw probleem en niet de mijne. Daarnaast zijn keuringsregels in deze helemaal geen bron die iets zegt over het ja dan nee onterecht goedkeuren van personen. Het geeft alleen de regels aan hoe mensen gekeurd dienen te worden. Als het conform die regels gebeurd is dan wil dat alleen zeggen dat de procedure juist gevolgd is. Wat het resultaat van die procedure is daar zeggen de regels niets over. Dat resultaat kan dus wel degelijk zijn dat iemand die niet in staat is te werken volgens de keuringsregels wel in staat zou zijn te werken. Dat is ook hetgeen waar dus (sommige) UWV-artsen bezwaar maken tegen de huidige wijze van keuren. Er zijn wel degelijk bronnen over te vinden die juist iets anders beweren dan wat jij zegt en bronnen die juist jouw mening delen. Echter jij bent naar mijns inziens een beetje blind voor datgeen dat niet in je straatje past.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is het onmogelijk om met juiste regels en de goede procedure een foute uitkomst te krijgen. Kloppen regels en naleving, dan klopt de uitkomst. Is iemand anders van mening, dan hebben we A een foute uitkomst nodig, B een eliminatie van de naleving als factor, en C een citaat uit de regels waaruit de fout blijkt. Tot die tijd is het niet te bewijzen dat de herkeuringsregels niet kloppen en, zoals de SP beweert, te streng zijn. We zijn nu een aantal posts en discussies verder, maar dat bewijs is nog niet gesignaleerd. Aangezien andere bronnen of aantoonbaar foutief en te wantrouwen, of geen aanleiding geven een conclusie te trekken moeten we dus handhaven dat het bewijs er nog niet is. Wie anders kan aantonen, graag, maar tot nu toe is elke bewering over te strenge regels pure speculatie.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() De keuringen mogen volgens jou wel niet 100% waterdicht zijn, maar wel voor 99%, en een knap (gezond) iemand die erin slaagd om anno 2007 een volledige WAO uitkering te krijgen mag zijn/haar bevindingen hier bekend maken, hoe hij/zij het gedaan heeft! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is ook merkwaardig dat deze artsen geen verklaring geven voor het feit dat zij in de voorafgaande jaren 1 miljoen mensen arbeidsongeschikt hebben verklaard. Nogmaals, 1 op de 7 mensen van de beroepsbevolking ongeschikt om arbeid te verrichten lijkt mij aan de hoge kant. Wat is de verklaring voor dit hoge aantal arbeidsongeschikten als deze niet gezocht mag worden in de keuringen gedaan in het verleden? Mijn vraag is dus of er nog iets tastbaars is om je stelling te ondersteunen dat er iets niet deugd aan de nieuwe richtlijnen. Nogmaals , ik zeg niet bij voorbaat dat die richtlijnen wel deugen, maar dit verhaal komt mij gewoon niet heel overtuigend over. Wellicht dat het een idee is om de nieuwe richtlijnen erbij te pakken en te voorbeelden te geven van foutieve bepalingen? |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 01:08. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat de huidige richtlijnen een stuk meer solide zijn dan de vorige dus ik ben het er wel mee eens dat er nog een keer nagegaan wordt wie nu wel en wie nu echt niet meer in staat is om te werken. Het nadeel van de huidige richtlijnen is dat deze zo strikt zijn dat mensen die een ziekte hebben die moeilijk of niet aantoonbaar is en de mensen die last hebben van psychische problemen nu onterecht buiten de WAO/Wajong vallen.
||
Citaat:
Zonder twijfel dat er bonafide artsen waren die goed werk deden, misschien zelfs streng waren, maar daar tegenover stond helaas dat er veel kaf bij het koren terecht kwam.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
21 maart 2007 Den Haag actie Stop de herkeuringen WAO jmkieboom | 12 | 10-03-2007 17:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
21 maart 2007 Den Haag actie Stop de herkeuringen WAO jmkieboom | 2 | 10-03-2007 17:11 | |
Lifestyle |
21 maart 2007 Den Haag actie Stop de herkeuringen WAO jmkieboom | 0 | 10-03-2007 12:05 | |
Werk, Geld & Recht |
21 maart 2007 Den Haag actie Stop de herkeuringen WAO jmkieboom | 0 | 10-03-2007 12:01 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
Rechtszaak tegen WAO-herkeuringen Love & Peace | 3 | 17-10-2005 19:38 |