Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 09:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb niet geslapen, maar toen ik even weg dommelde droomde ik dat ik met mijn beste vriend (die ik helemaal niet meer heb ) paaschocolaatjes aan het eten was. En dat we kleurplaten in gingen kleuren saampjes, om vervolgens samen in slaap te vallen omdat onze buikjes zo goed gevuld waren.
Oud 01-04-2007, 10:41
Pruts0r
Pruts0r is offline
Dat ik 7 telefoontjes had gemist...
Oud 01-04-2007, 17:44
Bongalientje
Bongalientje is offline
Dat ik voor groot publiek moest zingen. Maar ik durfde niet dus ik rende weg. Naakt, liep ik langs de tolweg, waar ik moest zingen om door te mogen, dus ging ik zingen. Maar ik zong niet mooi genoeg dus ik mocht er niet langs, toen moest ik kruipen onder een hek door een rivier. Toen kwam ik eindelijk aan de andere kant van de wereld. Was ik mijn telefoon vergeten. Maar Martijn zou bellen dus ik moest terug
toen werd ik wakker, mijn telefoon ging (Martijn)
Oud 01-04-2007, 17:49
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vannacht droomde ik dat ik dingen in een vuilnisbak ging gooien van heel ver weg, omdat ik bang was dat er wespen in zaten.

En donderdag droomde ik dat ik een schoolexamen moest maken. Mijn oude scheikundeleraar was surveillant. Hij wilde eerst dat we allemaal ergens anders gingen zitten. Dit deed hij door namen op het bord te schrijven en het duurde heel lang. Ik zat eerst naast een meisje, en toen ik haar iets vroeg gaf ze op een heel andere vraag antwoord. Haar naam leek op de mijne.
Toen moest ik ergens anders zitten en kreeg ik eindelijk het proefwerk. Maar de leraar bleef maar praten en de klas was heel rumoerig, dus ben ik boos de klas uitgelopen.
Oud 01-04-2007, 19:09
blackwhite
blackwhite is offline
iets met een haven waar mensen vast zaten en toen zei iemand dat alles in die habven vernietigd moest worden en ik moest de boel redden
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 20:15
Fantôme
Fantôme is offline
ik sliep vannacht bij mijn vriend.
Ik droomde die nacht dat hij een huisje had gekocht (hij is druk bezig om een huisje te vinden) en in dat huisje gaf ik kennissen van ons een rondleiding. Mijn vriend was op dat moment bezig met klussen. Ik droomde dat ik hen de keuken liet zien die erg ruim was zodat je er een tafel kon plaatsen en je daar kon eten (wat dus geen ruimte in de woonkamer in zou nemen) en toen droomde ik dat mijn vriend bezig was het zijl wat er in lag als vloerbedekking eruit te halen, waar ik heel blij mee was omdat ik het zijl heel lelijk vind, maar hij kwam met de mededeling dat hij ander zijl ging leggen en liet het met zien. Dat vond ik mogelijk nog lelijker dan het eerste en toen ging ik de eis stellen dat ik dan de rest van de inrichting van het huis mocht bepalen (hahaha, wel grappig eigenlijk).

De volgende ochtend (vannochtend dus) vertelde ik mijn vriend van de droom die ik had. Vervolgens ging hij smiddags nog even op internet kijken of er nog nieuwe huizen te koop bij waren gekomen. Er was één nieuw huisje bijgekomen en jaja, mét ruime keuken met ruimte voor een tafel en er lag idd oerlelijk zijl in!
naja goed, die wil hij dus gaan bezichtigen volgende week
Oud 02-04-2007, 08:23
blackwhite
blackwhite is offline
over een jongen die ik nog noit had gezien en raad eens..... weird
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 08:52
Verwijderd
Ik weet niet wat ik droomde, maar toen mijn moeder me wakker maakte had ik het erover dat ik mijn tijd moest indelen, maar ik niet wist in hoeveel vakken . Ik kwam van héél ver.
Oja, ik droomde ook nog dat ik moest braken, maar verder weet ik er niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 09:56
rare kwast
rare kwast is offline
ik hoorde steeds een wekker aflopen en ik wilde weten waar dat geluid vandaan kwam dus ging ik zoeken.
en 2 meisjes hielpen mee, kwam niet van hun en toen kwam er ineens een zombie achter ons aan en die greep me bij mn voeten (ik liep een trap op) en toen schrok ik wakker.
bleek de wekker van mn moeder al een kwartier af te lopen

en ik was opgenomen in een of andere psych, wij hadden de leukste afdeling, want we konden naar buiten enzo..
allemaal meisjes die steeds weg gingen en toen blef ik alleen over en er was iets met een brand
Oud 02-04-2007, 20:12
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik droomde dat ik samen met anderen iets organiseerde, het was echt een enorme chaos en ze konden mijn hulp goed gebruiken. (het was in mijn oude basisschool...) Maar toen zag ik de wc-vrouw van mijn oude werk een zogenaamd achtergebleven jas meenemen, want die vond ze wel mooi en ben ik samen met de eigenaresse van de jas achter haar aan gegaan. Ik wist waar ze was en vertelde het meisje van de jas waar, maar zelf kon ik niet meer vooruitkomen, alsof ik er een onzichtbare muur voor me stond. Uiteindelijk lukte het toch en toen kwam het allemaal weer goed met de jas
Oud 02-04-2007, 20:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
blackwhite schreef op 02-04-2007 @ 09:23 :
over een jongen die ik nog noit had gezien en raad eens..... weird
toen kwam je hem tegen? ;-)
heeft wel wat weg van mijn droom (oké, jongens zijn niet met huizen te vergelijken, maar voor de rest )
Oud 03-04-2007, 08:53
Stefanie
Stefanie is offline
Gelukkig was het maar een droom...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 09:13
blackwhite
blackwhite is offline
vanacht nachtmerrie

ik was op vakantie en toen gingen we het bos in zagen we alemaal dode dieren die aan het ontbinden waren ...getver
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 10:22
Verwijderd
Ik droomde al voor de tweede achtereen volgende keer dat ik énorme ruzie met m'n man had. Echt enorm, zo erg dat ik vanmorgen nog even dacht dat het echt gebeurd was.
Ik weet niet meer waarom we ruzie hadden, alleen dát we ruzie hadden. Veel gescheld en gegooi met dingen, vooral van mijn kant. Echt een irritante droom, vooral ook omdat ik in de droom mezelf wil tegenhouden, maar maar door blijf razen.

En ik droomde ook nog dat ik sinas uit de kelder bij mijn ouders moest halen - in hun oude huis - maar er liepen hele kleine muisjes door de kelder, dus ik ging mijn vader halen. Toen hij in de kelder was, waren er nog meer babymuisjes en ineens ook een vleermuis. Die vloog recht op me af, ik rende de kamer in en deed de deur dicht, vervolgens zag ik de vleermuis recht op het raam afvliegen en er tegen aan knallen; hij bleef plakken. En vervolgens moest m'n vader hem uit zijn lijden verlossen. Yuk.
En toen ging ik cornflakes eten

Ooh, en ik droomde ook dat we waren verhuisd naar het huis wat nu op de grond staat waar ons nieuwe huis gebouwd gaat worden. (In het echt staat er niets; gewoon een modderpoel )Ik vond het gek dat we nu in dat huis moesten wonen, maar het was wel heel mooi. Groter ook dan het huis wat er uiteindelijk voor in de plaats zou komen, dus ik wilde eigenlijk dat het niet gesloopt zou worden. 't Was echt cool, je kon er in verdwalen Oh, en twee tantes kwamen op bezoek, maar die gingen na vijf minuten al weer weg, want ze vonden het niet zo bijzonder.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:46
Yana
Yana is offline
Ik droomde vannacht over een oud-forumster die anorexia had en met wie ik toen nogal veel contact had. Geen idee hoe het nu met haar gaat..

Was heel eng, want ze was echt een plank
Oud 04-04-2007, 12:06
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Al die forumdromen

Nee, dan ik, ik droomde over Raf en Martha uit Peking Express
Oud 15-04-2007, 20:47
Verwijderd
Ik had een soort nachtmerrie, terwijl hij achteraf helemaal niet zo erg was, werd ik toch huilend wakker.

Ik was op m'n oude middelbare school, met een reden maar die ben ik vergeten. Ik liep door de aula en zag een vriendin zitten, ik wilde bij haar gaan zitten maar m'n sleutels vielen op de grond. Ik wilde ze oprapen, maar iemand trapte ze weg, en vervolgens raapte iemand ze op en wilde ze ze niet aan mij terug geven. Ik kneep haar een paar keer, en ze liet los; maar inmiddels waren het niet meer mijn sleutels. Dat kon me niets schelen
Ik liep terug naar de vriendin en ging bij haar zitten. Vervolgens kwam er een lerares aan die ik niet kende. Ze vertelde dat ik het gebouw moest gaan verlaten omdat ze had gehoord dat ik iemand had geknepen. Ik legde uit waarom ik had geknepen en dat ik het niet verdiende uit het gebouw gezet te worden - ik moest ook nog iets doen, dus ik kon echt niet weg. Vervolgens vertelde ze dat ze mij nog wel kende; ze had mijn overgang van 3 naar 4 vwo tegengehouden omdat ze vond dat ik te kinderachtig sprak en schreef. Daarom moest ik naar 4 havo. Ik werd heel boos, want ik sprak en schreef in die tijd helemaal niet kinderachtig. Ze lachtte alleen maar, dat vond ik zo gemeen. En toen zei ze nog dat het mijn schuld was dat mijn ouders waren gescheiden Het sloeg compleet nergens op, maar 't raakte me allemaal Ik vind het nog steeds kut dat ik laatst m'n rapport van 3 vwo vond waarop stond dat ik over was naar 4 vwo, maar daar ben ik om een of andere reden nooit gekomen. En ik heb geen idee waarom niet Volgens mij vond de conrector dat gewoon een iets beter idee en zei ik gewoon:'Oké'
Maar goed, dat doet er helemaal niet toe. En toch raakt het me. En dat van mijn ouders ook. Ook al zijn ze gescheiden zonder dat ik een reden was en zijn ze inmiddels al weer bij elkaar. Bah, 't raakt me nu weer
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 08:30
indigo
indigo is offline
Iets vaags over een station Utrecht dat eigenlijk station Eindhoven was (in een eerdere droom dan, in het echt leek het er echt niet op) en dat ik met K. een internationale trein moest halen, maar toen kwam W. maar niet en toen gingen we de roltrap in tegenovergestelde richting op lopen. En toen moesten we ons treinstel (804 ofzo) opzoeken, maar die was er niet en toen reed de trein weg.
Oud 19-04-2007, 10:06
Moustache
Moustache is offline
Ik droomde dat ik mijn ex, met wie ik nog een goeie band heb, aan de telefoon had toen ze opsteeg met het vliegtuig vanuit Rome, en dat ik dat tegelijkertijd op tv zag gebeuren. Ik zag toen dat haar vliegtuig werd geraakt door een ander, landend vliegtuig waardoor ze neerstortte en het hele vliegtuig in vlammen opging, waarna ik maar in de telefoon bleef roepen of ze er nog was maar ze was er niet, en toen besefte ik me (op een hele nare, veel te realistische manier) dat ze dood was en dat ik nooit meer met haar zou kunnen praten. Toen ik weer wakker werd duurde het echt iets van 5 minuten voordat ik echt wakker was en doorhad dat het een droom was en dat ze nog gewoon leeft.
Oud 20-04-2007, 08:17
Bongalientje
Bongalientje is offline
Ik droomde dat ik op een roze luchtbed lag in de babyblauwe zee en ik had heel veel krullen.
Toen kwamen er gifgroene wolken langs en op elke wolk stonden 1 of 2 mensen die me wilde uitschelden. Ik kon er alleen onderuit door in het water te springen, maar dan zou ik verdrinken.

Het was heel naar.
Oud 20-04-2007, 10:53
Moustache
Moustache is offline
Het schijnt dat je altijd in zwart-wit droomt...
Oud 20-04-2007, 10:57
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Moustache schreef op 20-04-2007 @ 11:53 :
en daar zelf kleuren bij verzint?

ik droomde over een oud klasgenootje (laatste tijd vaker ) en ook mijn beste vriendin..
op school, we hadden les en gingen met de auto
nah super vaag.. docent ging mee naar het bos?
Oud 20-04-2007, 14:48
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Moustache schreef op 20-04-2007 @ 11:53 :
De zon schijnt ook, dat zegt niets.

ik droomde dat ik een tentamen moest maken en bijna in slaap viel. Toen kwam de surveillant en die vroeg waarom ik al 20 minuten niets had opgeschreven.
Reageren

Regels voor berichten