![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Je zoekt nu wanhopig naar een uitvlucht om het pleit te winnen, maar die is er niet. Citaat:
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
chinesne in nederland hebben 1 paspoort. chinese regering verbiedt 2 paspoorten ofzo. maar nee, 2 paspoorten is beter. marokanen, turken, iedereen die niet blank is dient er 2 te hebben in dit land.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar tenzij je het daarom als normaal beschouwd om halverwege VMBO van school te gaan, te solliciteren met 'ja ik wil wel een relaxte job', je eventuele vrouw te mishandelen of vermoorden, op straat rond te hangen en willekeurige voorbijgangers aan te vallen, totaal geen Nederlands te spreken, met een burqa op rond te lopen en constant te vinden dat je gediscrimineerd wordt, stelselmatig in slechts wijken van de stad te gaan wonen, je kinderen te verminken, elke week te verhuizen, elke dag qat te kauwen of je eventuele dochters op hun twaalfde uit te huwelijken, dan zou dat op zich geen enkel probleem moeten vormen. (welke lange zin?)
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Oooh T_ID, straight from the gut, just the way I like it. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dubbele agenda's de bom, maar het criterium moet natuurlijk liggen per individu en niet per nationaliteit. En daar hebben we nu de AIVD voor die screenings uitvoerd, dat zou best wat uitgebreider mogen.
||
![]() |
Citaat:
![]() PGWR je hebt gelijk dat de kans groot is dat Aboutaleb aangesproken wordt op zijn Marokaanse afkomst door Marokanen. Maar dat doet echter niks af aan het functioneren van Aboutaleb. Die is namelijk gekozen tot die post omdat hij proffesioneel genoeg is om zich er niks van aan te trekken en alleen de Nederlandse staat te dienen.
|
De boodschap dat bewindslieden één nationaliteit zouden moeten hebben schijnt anders wel op steun te kunnen rekenen. Nergens staat of ze daarmee het exacte idee van de PVV steunen (ik denk het niet eigenlijk, dat plan is simpelweg te extreem), maar steun voor het principe is er wel.
Een snel rekensommetje aan de hand van de peiling hieronder met kiezers, zetels en kiesdeler leerde me dat het gaat om ongeveer 2,2 miljoen mensen, plus dan nog de PVV stemmers, om en nabij een half miljoen afhankelijk van de steun. Give or take een paar procent omdat het een steekproef is, maar dan nog steeds kan het idee kennelijk op erg veel steun rekenen. Dat betekend dat Wilders nog aardig kan scoren op deze issues en daarmee een forse bedreiging voor de coalitie kan vormen. Rel twee paspoorten kost coalitie zetels RIJSWIJK - De aanhang voor de coalitiepartijen is deze week sterk afgenomen. Dat bleek zondag uit een peiling van Maurice de Hond. ,,Dit hangt duidelijk samen met de discussie over de dubbele nationaliteit van bewindspersonen'', stelt De Hond. Het gaat om de beoogde PvdA-staatssecretarissen Nebahat Albayrak (Jusitie; Nederlands en Turks) en Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken; Nederlands en Marokkaans). De PVV wilde afgelopen week een motie indienen om de benoeming van Aboutaleb en Albayrak te voorkomen, omdat zij twee paspoorten hebben. Volgens de PVV lopen bewindspersonen met twee paspoorten het risico van tegenstrijdige belangen. Niet alleen kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunen volgens de opiniepeiler deze motie, maar ook die van de VVD (86 procent) en het CDA (58 procent). In vergelijking met de verkiezingen van november verliest het CDA zes zetels. De PvdA heeft er vijf minder. Het ChristenUnie blijft op twee staan. Hierdoor zouden de drie coalitiepartijen bij nieuwe verkiezingen met 69 zetels niet meer kunnen steunen op een meerderheid in de Tweede Kamer. Partijen die hun aanhang in deze peiling zien stijgen zijn de PVV (plus vier zetels) en VVD (vier extra zetels). De SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren krijgen er één zetel bij. http://www.ad.nl/binnenland/article1099821.ece
Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 12:19. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
het zou zomaar kunnen dat een politicus zich wél inzet voor datgene waar hij voor gekozen is, maar dan is dát de uitzondering ![]() Citaat:
Niet dat ik het met direct met Wilders eens ben, maar ik snap zn punt wel. Stel, Nederland zou de oorlog verklaren met Turkije - zou jij dan vertrouwen hebben in een minister van defensie die óók de turkse nationaliteit heeft ? totaal onbevooroordeeld, objectief en loyaal zal zo iemand misschien niet zijn. Nou is volgens mij niemand dat, maar ik denk dat zoiets meer de gedachte er achter is. Dat heeft m.i. niks met rascisme te maken. (Overigens zijn veel van Wilders' ideeën helemaal niet onverklaarbaar en onlogisch - om dan direct maar te roepen 'racist ! o ! magnie !' gaat mij te ver. Zo heeft hij gezegd dat Moslims, als ze hier willen wonen, de helft van hun koran weg zouden moeten gooien. En gezien de inhoud van de koran snap ik dat. (nee, ik stem geen wilders.) tot zover niks raars - maar Saudi Arabië wil dat Geertje zn excuses aanbiedt. Ook voorspelbaar. Ben Bot vindt de uitspraken betreurenswaardig. En dáár ben ik het niet mee eens. Dingen moeten gezegd worden. Je kan niet afrekenen met dingen die verborgen blijven. Daarnaast, Bot zou het Nederlandse principe van vrije meningsuiting, juist voor kamerleden, moeten verdedigen, in plaats van typisch nederlands te kruipen voor de buitenlanders met lange teentjes.)
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Stierenpoep. Wel eens van subjectieve onafhankelijkheid en subjectieve onpartijdigheid gehoord? Wat ik overigens verontrustender vind is dat ook 86% van de VVD-stemmers deze motie zou steunen. Ik wist wel dat het stiekem allemaal bruinhemden waren, en nu ze niet meer de regeringsverantwoordelijkheid dragen kunnen ze roepen wat ze willen natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 19:11. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Wat ik ook sneu vind, is dat er -blijkens het artikel van T_ID- 2,2 miljoen mensen in Nederland zo dom zijn dat ze denken dat een vodje papier met de naam van een land erop het handelen van perfect geïntegreerde allochtoonse bewindspersonen beïnvloedt. De xenofobie in Nederland houdt nog behoorlijk lang aan. Ik vind het ook jammer dat dat ook op het forum z'n afspiegeling vindt- een paar jaar geleden was dat wel anders! |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Baseer nu eens iets op feiten of aannemelijkheden in plaats van fantasietjes. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bouw er overigens ook een forse marge in voor mensen die dit steunen omdat het een symbool is, en niet zelf heilig geloven dat nationaliteit en loyaliteit een en hetzelfde ding zijn.
Laatst gewijzigd op 18-02-2007 om 21:06. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Dat Wilders iets tegen moslims heeft, moge bekend zijn. Dat daar wellicht ook een min of meer goede reden voor zou kunnen zijn, ow ach en wee, dat mogen we niet eens denken. Dat van alle hedendaagse religies de Islam verreweg het meeste problemen oplevert cq het minst tolerant is, ach, daar praten we multicultureel verantwoord omheen. Overigens ging het Wilders in dit geval wél om álle dubbele nationaliteiten. Toegegeven, het gaat 'm vooral om niet-westerlingen, maar hij zou die regel op íedereen toe willen passen, dus óók op europeanen. Citaat:
Ho even. Ik wil helemaal niemand er uit knikkeren. Ik zeg alleen dat ik zn redenering niet onlogisch vind. (Dat wil nadrukkelijk niet zeggen dat ik zijn ideeën deel. Ik denk óók dat christenen niet de hele bijbel letterlijk moeten nemen (en dat doen dan ook slechts weinigen in Nederland). Het probleem met Wilders is, dat zijn opvattingen niet simpelweg fout zijn, maar de nuance ontbreek volledig.) Citaat:
Kijk, dat een aantal Nederlanders ondertussen denkt 'niet blank = oprotten' (*niet mijn mening*), da's vervelend. Maar goed, de helft van het Nederlandse volk kan niet rekenen, lezen en schrijven, dus dat verklaard enig gebrek aan nuance wel. (We wonen nu eenmaal in een landje waar mensen stemmen op dooien en op boomknuffelaartjes, dus tsja...) Dat moet echter de verstandigere mensen er niet van weerhouden om datgene (uit andere culturen) over te nemen wat iets positiefs toevoegd, en het lef te hebben om de slechte elementen af te keuren. Integreren komt van twee kanten, zeg maar.
||||||
Citaat:
Aboutaleb is een vertegenwoordiger van Nederland. Op welke manier laat hij Marokko/Marokkanen vallen? Hij is nu Nederlander en dient de Nederlandse staat. Ik zie het verband niet. Citaat:
Ga alsjeblieft iemand anders lastigvallen met je verzinseltjes. Misschien kunnen ze er in de kroeg nog mee lachen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||||||
Citaat:
Waar ík iets op tegen heb, is dat Wilders en aanhangers terecht zeggen dat er problemen zijn bij de integratie van moslims in Nederland, maar vervolgens de 'conclusie' trekken dat dan maar alle één miljoen moslims in Nederland bah en jakkie zijn. Hoe zou Wilders het vinden als ik zou zeggen: "Wilders is een domme idioot, dus alle Limburgers zijn domme idioten"? En vervolgens probeert Wilders uitdrukkelijk niét de problemen op te lossen. Hij verergert deze alleen maar opzettelijk door groepen tegen elkaar op te hitsen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|