Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is verder geen nonsens, naar mijn weten hebben Aboutaleb en Albayrak zich allang bewezen. Ik ben ook erg blij dat zij niet happen. Zo hoort het ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Punt blijft echter dat andere mensen dit uit moesten vinden. Albayrak deed haar mond niet open. Bijlhout deed dat ook niet, en verloor haar positie als gevolg daarvan.
|||
![]() |
Citaat:
En hitler was hastikke loyaal aan Oostenrijk. Hij liet Oostenrijk bij Duitsland. Dus dat probleem was al snel opgelost. Wil jij er Turkeije en Marrokko bij? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hehe, hoe wil Turkije dat doen? Mensen kidnappen uit Nederland? En probeer wat meer je best te doen op je spelling. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je familie hoort in de politiek niet direct onder of boven je thuis. Ook naast je, bijvoorbeeld in een raadscollege zoals hier in de gemeente bij een plaatselijke partij het geval is vind ik al dubieus, maar daarin vind ik het nog een keuze van de partij zelf. Was Albayrak er gewoon zelf mee gekomen dat haar nicht onder haar zou komen te vallen, dan was het aan de kamer (die zeer waarschijnlijk geen bezwaren zou maken uit naam van eerst zien dan geloven). Nu wekt het echter weer de indruk alsof dat soort dingen die met integriteit te maken hebben bij Albayrak niet zo'n haast hebben. Nogal een flater vind ik zelf, ze had hiermee kunnen laten zien dat de PVDA na het gezwabber omtrent de Armeense Genocide en zij zelf de beschuldigingen van Wilders aan haar adres boven elke twijfel integer is. Nu blijven we echter met een half om half idee zitten. Een gemiste kans.
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 18:05. |
![]() |
||||
Citaat:
Waarom zou Turkije moeilijker gaan doen bij haar dan bij Verdonk? Albayrak beslist of iemand terug gaat of niet, niet Turkije. En waarom zou Albayrak geen kritiek kunnen geven op Turkije? Zij onderschrijft gewoon het PvdA-standpunt. Waaróm kan Albayrak in de problemen komen als dubieuze figuren een visum aanvragen? Als Verdonk die terug kan sturen, waarom Albayrak dan niet? Alsof er iemand aanspraak kan claimen op een visum omdat de staatssecretaris toevallig ook de Turkse nationaliteit heeft? ![]() Dus nogmaals: ga uit van haar kunnen, niet haar dubbele nationaliteit. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 18:44. |
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 18:55. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"De SP vind het onwenselijk dat de staatssecretaris politieke verantwoordelijkheid draagt voor een familielid" " 'Heel simpel, het kan niet' zegt Jan de Wit (SP) over de schijn van belangenverstrengeling. 'het is objectief een probleem." "Mogelijk wordt een andere baan gezocht voor Albayrak-Temur." (Over de VVD)"Een woordvoerder van de liberalen noemt de discussie 'onzinnig'. Ook het CDA voorziet geen problemen". Nurten Albayrak-Temur schreef overigens samen met Arthur Docters van Leeuwen en Geert Dales mee aan het Liberaal Manifest van de VVD. (zie pagina 23 van de link) Op zich ben ik het met de woordvoerder van de VVD eens. Waar ik echter over val is dat Albayrak niet de moeite deed het te melden om elke schijn te vermijden. Deed ze dat wel, dan kan je er notie van nemen en is de schijn weg, omdat men weet wanneer er mogelijk conflicten verrijzen.
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 20:45. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 21:30. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ten tweede snap ik de vergelijking niet. Ik vraag je nogmaals, voor de zoveelste keer (want ik krijg hier maar geen antwoord op): wat is jouw aanwijzing dat Albayrak anders zou oordelen dan iemand die géén dubbele nationaliteit heeft? Wat laat jou denken dat Albayrak, omdat ze zelf de Turkse nationaliteit heeft, opeens alle Turken zomaar binnenlaat? Dat is eerlijk gezegd te gek voor woorden. Alsof Albayrak niet gebonden zou zijn aan het regeerakkoord, niet gebonden zou zijn aan wet- en regelgevig en volstrekt op eigen houtje zou kunnen beslissen op basis van haar nationaliteit. Alsof zij niet professioneel is, omdát ze Turks is. Ik vind dat een discriminerende insinuatie. Ten derde vraag ik je: ben je zo naïef om te geloven dat, zodra Albayrak dat papiertje waar haar tweede nationaliteit opstaat, opgeeft, plotsklaps magischerwijs helemaal geen Turkse roots meer heeft of Turkse afkomst en dat ze dan plotsklaps magischerwijs opeens niét meer een dubbele loyaliteit zou hebben? Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Zo ook dus Albayrak. Citaat:
Citaat:
En als je daar niet principieel tegen handelt, dan verzwijgen mensen meer dingen. Bijlhout verzweeg haar aandeel in de Surinaamse milities verantwoordelijk voor de decembermoorden. Zij 'had zichzelf ook al bewezen', dus was het niet nodig het te melden, omdat er per definitie al geen sprake was van een integriteitsprobleem. Hoe vaak komt het immers voor dat leden van Surinaamse milities bij haar departement langs komen hobbelen? Je ziet dat jouw argumenten net zo goed van toepassing zijn op Bijlhout, terwijl die wel degelijk gedwongen werd tot aftreden. Albayrak heeft een bok geschoten door niet zelf met de kwestie te komen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-03-2007 om 00:20. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Debat Coalitieakkoord - Speech en motie Wilders
Interessante stukjes: De heer Tichelaar (PvdA): U citeert uit wetten in Marokko en Turkije, maar wat is uw mening over artikel 3 van de Grondwet? De heer Wilders (PVV): De loyaliteit aan Nederland, de trouw en eed aan Nederland staan niet ter discussie. Voor mij ook niet. De heer Tichelaar (PvdA): Nogmaals, wat staat er volgens u in artikel 3 van de Grondwet? De heer Wilders (PVV): Nou, zegt u het maar. De heer Tichelaar (PvdA): Dat weet u dus niet? De heer Wilders (PVV): Ik ken dat artikel niet uit mijn hoofd. Vertelt u het maar. De heer Tichelaar (PvdA): Ik citeer: “Iedere Nederlander is benoembaar in publieke dienst”. De heer Wilders (PVV): Zeker, en ik vind dat dus in deze gevallen ongewenst. Bij de debatten twee weken geleden hebben wij een motie ingediend waarin wordt voorgesteld om de wet te wijzigen. De Koninklijke weg. Wij hebben er ook bij gezegd – dat mocht helaas niet in de motie komen te staan, maar dat zeg ik dan nu – dat wij vooruitlopend op die wetswijziging het van een dusdanige importantie vinden dat wij als fractie van de Partij voor de Vrijheid er geen vertrouwen in kunnen hebben dat bewindslieden, hoewel het nu wettelijk mag, worden benoemd op basis van het feit dat zij twee nationaliteiten hebben. Dat vinden wij onacceptabel. Daar kunnen wij geen vertrouwen in hebben. Niet omdat wij denken dat ze het Nederlands belang niet nastreven, maar omdat wij denken dat dubbele loyaliteiten, dubbele verplichtingen en belangenverstrengeling ongewenst zijn. De heer Tichelaar (PvdA): Eigenlijk bent u dus van mening dat het Nederlands staatsburgerschap niets voorstelt in relatie tot artikel 3 van de Grondwet. U trekt zich niets aan van het feit dat burgers gelijk zijn voor de wet. Dat is eigenlijk uw opvatting. Zover wilt u gaan. De heer Wilders (PVV): Nee, wat mij betreft zijn burgers gelijk voor de wet. Als mevrouw Albayrak haar Turkse paspoort op zou geven, is zij voor mij welkom om te blijven zitten op de stoel waar zij nu zit. Ik vind – bent u nu gek of ben ik het – dat een Nederlandse staatssecretaris die ook Turks is, nooit mag bepalen over de toelating van vreemdelingen en asielzoekers die ook Turks zijn. Wat is er nu vreemd aan deze mening en deze opstelling? Ik denk dat heel veel mensen in het land dit logisch en zo klaar als een klontje vinden en het ook totaal met ons eens zijn. De heer Tichelaar (PvdA): U mag die opvatting huldigen. Mijn fractie is het daar niet mee eens. Ik tracht met u in debat te komen mèt de vraag wat u vindt van artikel 3 van de Grondwet, wat u vindt van het Nederlands staatsburgerschap en wat u eigenlijk vindt van de mensen die hier de eed afleggen en daarmee de mogelijkheid krijgen om toe te treden tot het kabinet. Dat is het debat wat ik met u wil voeren. De heer Wilders (PVV): Met alle respect, ik zou dus dolgraag willen dat er een uitsluitingsgrond komt voor al die rechten inzake bestuurlijke functies of parlementaire functies voor mensen die naast het Nederlanderschap een andere nationaliteit hebben. Dat is niet zo’n raar voorstel. In Israël en Australië en in andere landen gebeurt dat ook. Dat is niet iets a-democratisch of iets raars. Dat is zuivere koffie. En dat zouden wij dolgraag willen. De heer Slob (Christen Unie): Ik ontzeg de heer Wilders niet het recht om dat standpunt te hebben, maar op dit moment functioneert natuurlijk wel de Grondwet zoals wij die nu kennen. De heer Wilders (PVV): Zeker. De heer Slob (Christen Unie): U heeft zelf als Kamerlid ook de eed of de belofte afgelegd waarbij u trouw heeft gezworen aan de Grondwet. Dus als hetgeen nu gebeurt niet in strijd is met de Grondwet, sterker nog, als de betrokkenen zich zelfs kunnen beroepen op de Grondwet dat zij zo’n functie mogen uitoefenen, dan past toch op dit moment niet het zware geschut dat u in stelling brengt? Dan mag wel de discussie worden gevoerd – daar hebben wij de komende jaren misschien nog wel onze handen vol aan – maar dan is het toch zelfs over de rand van de Grondwet wat u nu doet? De heer Wilders (PVV): Nee, dat is volstrekte lariekoek. Het kan volgens de Grondwet wel mogen, maar ik vind – dat is mijn politieke mening en ik dien daar 100 moties over in als ik dat wil – dat dit niet moet kunnen, dat die wet gewijzigd moet worden. Mijn collega Fritsma heeft een motie ingediend om de wet te wijzigen. Ik dien nu een motie in waarin staat dat ik het ongewenst vind dat zelfs voordat die wetswijziging van kracht wordt, beide bewindslieden met respectievelijk de Turkse en Marokkaanse nationaliteit worden benoemd. Het mag wel volgens de Grondwet, maar mijn mening is dat de Grondwet op dit punt te ruim is geformuleerd. Die mening mag ik hebben en die mag ik ook in een politieke conclusie vertalen. De heer Slob (Christen Unie): De heer Wilders mag zeker die mening hebben, maar het gaat er nu om dat de Grondwet Nederlandse staatsburgers een recht geeft. Dat recht is dat zij voor de overheid mogen werken en benoembaar zijn. Als hij vindt dat dit niet in de haak is, dan is het eerste wat hij moet doen, een Grondwetswijziging voorstellen. Daar kunnen wij dan met elkaar over spreken. Dat is de Koninklijke weg. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat hij die weg dan ook inslaat, want volgens mij is hij ook zeer koningsgezind. De heer Wilders (PVV): Koningsgezind of niet, beide bewindslieden horen niet in dit kabinet thuis. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
En ja, bij Albayrak is al een dubbele loyaliteit gebleken. Haar handelen omtrent de Armeense kwestie was dubieus. Zo heeft zij tot op heden niet willen erkennen dat sprake is geweest van genocide en beschouwt zij zichzelf als een Turkse burger. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom kom je daar nu weer mee? Daar gaat het heel niet over. En nee, met deze drie partijen in de coalitie kan ik niet garanderen dat belangenverstrengeling nergens voorkomt, ik acht geen van driën ook maar enigsinds integer. Ieder van hen kan honderd keer een eed zweren, maar als blijkt dat ze gerust vrijheden afschaffen, mogelijke belangenverstrengeling verzwijgen, letterlijke beloften verbreken (Bos: 'read my lips: geen bejaardenbelasting') en zelfs weigeren onderzoek te laten doen naar hun misstappen (ik refereer dan naar het onder het tapijt vegen van het feit dat mensen dwingen tot adoptie veel ingrijpender is en dat de tweede kamer weigerde zelfs maar op Rutte te reageren toen hij een onderzoek voorstelde) dan is die eed op zich weinig waard, de schijn blijft toch hangen.
||
Citaat:
eerst dat familie van Albayrak onzin en nu dit, ga je albayrak afrekenen op wat een andere Pvda'er heeft gezegd? Wat een nondiscussie echt, als de PVV en de VVD willen dat er geen sprake kan zijn van dubbele nationaliteiten in het bestuur dan wijzigen ze maar de Grondwet, veel succes ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook in het VVD standpunt over de kwestie ga je de mist in. Heb je überhaupt eigenlijk de berichtgeving en het debat wel gezien?
||
Citaat:
Dat is gewoon onzin dan, wnat wat haar familie doet heeft geen invloed op haar politieke integriteit, je haalt gewoon een slap verweer naar voren om zogenaamd haar integriteit onderuit te halen. heb JIJ eigelijk de berichtgeving wel gelezen? : 'Wet moet dubbele nationaliteit voorkomen' Uitgegeven: 1 maart 2007 16:29 Laatst gewijzigd: 1 maart 2007 19:30 DEN HAAG - VVD-fractievoorzitter Mark Rutte heeft donderdag in het debat over de regeringsverklaring gepleit voor "concrete wetgeving" om in de toekomst dubbele nationaliteit te voorkomen. Hij gaf daarbij wel aan, niet zover te willen gaan als PVV-fractievoorzitter Geert Wilders, die een stokje wilde steken voor de benoeming van Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak tot staatssecretaris, die respectievelijk ook een Marokkaans en een Turks paspoort hebben. Rutte zei niet te twijfelen aan de loyaliteit van deze mensen, maar wel een uitspraak van de Kamer te willen over de toekomst. Rutte vond wel dat het Albayrak gesierd zou hebben, als ze haar Turkse nationaliteit zou hebben opgegeven. Maar volgens Wilders gaat het er niet om of de staatssecretarissen wel of niet goed geïntegreerd zijn. Hij wil geen "dubbele rechten en dubbele plichten" en de schijn van belangenverstrengeling voorkomen. Idioot D66-voorman Alexander Pechtold noemde het een "idiote oproep" van de VVD-leider. Samen met Femke Halsema daagde hij Rutte uit iedereen, ook binnen de VVD, aan te spreken op hun dubbele nationaliteit en zich niet alleen op Albayrak te richten. Rutte verdedigde zich door te stellen dat het schrappen van de dubbele nationaliteit wat hem betreft voor iedereen geldt en dat hij er nu mee komt vanwege de beëdiging van Albayrak op het staatssecretariaat dat gaat over vreemdelingenbeleid. Hij was echter van mening dat een zelfde oproep niet geldt voor leden van Gemeenteraden, dit vanwege Europese regelgeving. Knip Volgens PVV-leider Geert Wilders is Rutte "geen knip voor de neus waard" als hij niets doet wanneer Albayrak geen gehoor geeft aan zijn oproep. Onliberaal Wilders zou volgens Halsema op zijn beurt weer meten met twee maten door te stellen dat de PvdA-staatssecretarissen Nebehat Albayrak en Ahmed Aboutaleb "de schijn van belangenverstrengeling" tegen hebben wegens hun dubbele nationaliteit. Dat verkl Halsema hield Wilders voor dat hij het argument van de schijn tegen hebben juist met klem van de hand wees toen zijn eigen fractiegenoot Dion Graus in opspraak kwam. Wilders zei toen dat niemand veroordeeld mag worden voor het bewijs van zijn schuld is geleverd. Graus werd er onder meer van beschuldigd vrouwen te hebben mishandeld. Wilders kondigde aan met een motie van wantrouwen te komen tegen beide bewindslieden. Albayrak, die in tegenstelling tot Aboutaleb de mogelijkheid heeft haar tweede nationaliteit op te geven, zou wat hem betreft niet hoeven af te treden als ze dat alsnog zou doen. Belangenverstrengeling PvdA-fractievoorziter Jacques Tichelaar en zijn collega Arie Slob van de ChristenUnie wezen erop dat in artikel 3 van de grondwet staat dat iedere Nederlander benoemd kan worden in de publieke dienst. Wilders wil echter vooruitlopend op een door hem bepleite wetswijziging mensen met een dubbele nationaliteit uitsluiten. Het gaat hem niet om personen, zei hij. De PVV-leider vindt dat de schijn van belangenverstrengeling en van dubbele loyaliteit vermeden moet worden. Landen als Israël en Australië hebben volgens hem al wetgeving zoals hij die voorstaat. Afkomst PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar benadrukte dat voor zijn partij afkomst of geloof geen rol spelen. "Voor ons is er maar een soort Nederlander", zei Tichelaar. Hij zei trots te zijn op Aboutaleb en Albayrak en geen twijfel te hebben over hun loyaliteit. Tichelaar vroeg zich hardop af of anderen de discussie over een dubbele nationaliteit niet gewoon gebruiken om duidelijk te maken dat ze geen moslims in het kabinet willen. Laconiek Staatssecretaris Aboutaleb van Sociale Zaken reageerde laconiek op de voorstellen van Rutte. "Ik wil het niet bagatelliseren. Maar wat hij wil, de Grondwet aanpassen, duurt acht jaar. Ondertussen vind ik het belangrijker om eerst een kleine 1,5 miljoen mensen die nu langs de kant staan, aan werk te helpen." Hekje Albayrak zelf zei dat ze haar Turkse nationaliteit niet zal opgeven. "Ik heb een eed afgelegd. Dan ga ik daarna niet nog eens extra over een hekje springen om te bewijzen hoe loyaal ik aan Nederland ben." Zowel Aboutaleb als Albayrak gaven aan dat de discussie over de dubbele nationaliteit wel gevoerd moet worden. Rutte wilt toekomstige wetgeving ja om dit te veranderen? Wil je zeggen dat het volgens jou ook kan zonder de grondwet, met name art. 3 te veranderen? Zoja, geef je staatsrechtelijke kennis dan eens weer..
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens wijs ik je erop dat je geliefde Rutte en VVD in het geheel niet twijfelen aan de loyaliteit van Albayrak en Aboutaleb. Misschien wordt het tijd voor je om van partij te switchen? Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat herinnerde ik mij nog ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Indonesi%C3%AB |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-03-2007 om 23:31. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Pakistan: hoe verder? hhendrikxx | 78 | 08-11-2007 09:13 | |
Dubbele Nationaliteit III RepsaJ Neretgun | 196 | 09-04-2007 19:52 | |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Partijprogramma Fortuyn Unexplained | 192 | 06-05-2002 21:47 |