Ondertussen in de buurt van Rivendel. Sinds dat de meeste elven waren vertrokken over de zee, was Rivendel min of meer verlaten geweest. Op een paar meestal achter kappen verhulde schepsels. Je kon niet zien wat ze waren daarom bleven de meeste handelaren er met plezier uit de buurt sinds de elven waren vertrokken. Behalve twee nieuwsgierige hobbits, ze hadden de verhalen gehoord van Sam hun grootvader had grootse verhalen vertelt over Rivendel.
Hoe het de trots van de elven was geweest en dat de elven zo prachtig waren. Maxwell, 1 van de hobbits was niet anders dan de meeste hobbits. Klein van stuk, niet echt breed van postuur ondanks al het eten dat hij deed, had halflang krullerig haar. En een paar steelblauwe ogen. Zijn opa had gezegd dat zijn ogen op een ouwe vriend van hem leken, die vriend had zo’n last gedragen dat zijn ogen waren gestopt met fonkelen zoals die van Maxwell nog wel deden. Dit was Maxwell niet vergeten. Wetend dat hij er goed uitzag liet hij dat ook goed merken, hij had eigenlijk gewoon behoorlijke capsones. Dan was er nog flyaway, dit was een apart geval.
Ze was van kleins af aan al avontuurlijk ingesteld geweest. voor de rest leek ze behoorlijk op Maxwell behalve dat zij hier en daar wat vrouwelijke rondingen had. Nauwelijks zichtbaar dat wel. Want Flyaway was zo mager dat sommige mensen bang waren dat ze gewoon zou wegvliegen als het even te hard zou waaien.
Het was de drang naar avonuut van Flyaway dat hun in dit avontuur had gestort. Na het verhaal van hun opa, had ze meteen op pad gewild. Maxwell had haar nog weten te overtuigen om te wachten tot het donker zou worden en dan weg te glippen uit het dorp en op weg te gaan naar Rivendel dan, want Rivendel was niet een uurtje weg. Nee het was een paar dagen lopen, en dan moest je stevig doorlopen. En als ze ’s nachts zouden lopen zouden ze de volgende morgen als hun ouders erachter kwamen dat ze weg waren zo’n voorsprong hebben dat ze niet meer konden worden ingehaald. De tocht was goed verlopen, ze vonden het maar wat mooi. Ze hielden van de natuur, zoals de meeste hobbits. Alleen hadden ze de laatste dag gemerkt dat ze gevolgd werden. Ze waren ongewapend op een klein keuken mes na en ook geen goede vechters, dus hadden ze maar geprobeerd ze af te schudden. Ze waren daar ingeslaagd volgens hun en nu waren ze dan eindelijk bij Rivendel, het viel ze maar vies tegen.
Maxwell en Flyaway besloten een tochtje door het sinistere Rivendel te maken. Het zag er volgens Maxwell maar spookachtig uit, sommige muren van de huizen waren gescheurd, en de paden overwoekerd. Het pad leidde hun naar een soort plein. Midden in het plein stond een soort altaar. Raar genoeg nog in vol ornaat zonder maar een enig krasje.
Net toen Flyaway er naartoe wou lopen gebeurde het...
Er kwamen 3 schepsel vanachter een ingestort huis te voorschijn.
‘Góóblíns!!’ riep Maxwell vrijwel gelijk. Hij trok het mes, hij kont dit nog weleens winnen misschien had hij een kans goblins. Helaas voor hem liep het iets anders. Anders dan goblins normaal doen begonnen de goblins om hen heen te sluipen totdat ze ingesloten waren.
Toen sloeg 1 van hen een kreet en ze stormden tegelijk op Maxwell af. Daar sta ik dan, 3 goblins tegenover me en ik ga ten onder met een keuken mes in me hand, dacht Maxwell bij zichzelf. ‘peri'sol goln’ klonk het vanuit het woud. Flyaway keek verrast op, dat was Elfs! De elven waren vertrokken. Het kon haar ook niet veel schelen, Elfen waren volgens haar 100% te vertrouwen. Dus hun redding was nabij volgens haar. Ze zat er niet veel naast, de goblins sloegen op de vlucht nadat ze de kreet hadden gehoord. Na een minuutje kwamen de redders uit het woud, de kappen diep over hun hoofd getrokken. Wat als dit nou geen elven waren, maar simpele struikdieven die hun prooi hadden gered om er zelf rijker van te worden bedacht Maxwell zich. Zijn twijfel werd weggenomen toen de vreemdelingen de kappen naar achter sloegen. Aan hun gelaatstrekken te zien waren ze beide elven, de een mannelijk de ander duidelijk vrouwelijk aan de overduidelijk enorme boezem van de vrouw. ‘Ik ben Twinkebel, dit is Leekah’ de vrouw knikte. ‘Wat doen jullie in dit gebied, de patrouilles van de koning rijken niet zover dus is dit gebied redelijk verwilderd zoals je ziet, goeie plek voor goblins zo blijkt, maar laat ons nu eerst eten terwijl jullie ons vertellen wat jullie hier doen.’
Toen de elven hun de rug toedraaiden zag Maxwell een vreemd symbool op de achterkant van hun kleding. Het leek een soort altaar met op de achtergrond een boom.
Verder kon hij nu het grote zwaard wat beide elven op de rug hadden zien hangen en een koker met pijlen....
Ze waren diep in het woud doorgedrongen, het was er zo donker dat Flyaway haar ogen moest inspannen om goed te kunnen zien waar ze liep.
‘wees voorzichtig! Er lopen nog steeds duistere schepsels hier rond uit de tijd van Sauron..!’
riep Twinkebel. Verderop zag Maxwell een kamp liggen, Leekah en Twinkebel stevende er duidelijk op af dus hun eind bestemming was inzicht. Het kamp was simpel opgebouwd uit een tent en een kampvuurtje en een rek waar wat pannen,messen etc. Instonden.
Maar midden in het kamp stond iets wat door vast niet thuis hoorde dacht Maxwell.
Hij bleek gelijk te hebben, zodra Leekah het zag spande ze haar boog en legde aan.
‘Maak je bekendschepsel van de duisternis!’ riep ze.
Ondertussen vroeg Flyaway wat dat voor schepsel was in het kamp, Twinkebel antwoorde met het simpele woord. Weerwolf.
‘Ik kom met een simpele reden. De tijden van de duisternis keren terug, ik ben hier om mijn vroegere taak af te maken, Twinkebel!’ de weerwolf sprong op de groep af.
‘t'puuli killian d'lil gith’ riepen Twinkebel en Leekah tegelijk toen ze hun zwaard trokken.
Er leken gloeiende letters in de bladen van de zwaarden te zijn gebrand. En toen de zwaarden de zij van de weerwolf raakten kwam er een zingend geluid vrij. De weerwolf jankte van de pijn en maakte dat die wegkwam....
Toen kwam er een bang figuur uit de tent, het bleek een klein mensje te zijn. Het arme mens was totaal aanflarden gescheurd. ‘Ik heb het geprobeerd’ waren zijn laatste woorden, toen viel hij dood neer. ‘Ah nee, niet Gaming Champion! Riep Leekah.
Deelnemers
1. Neiu
2. Lisaaah
3. sterrenmeisje
4. light fighter
5. Skilly
6. Roos
7. Dukko
8. Tink*
9. Maxwell
10. Majel
11. Hanneke