Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 19:50
UnUsual
UnUsual is offline
mijn school accepteert voor zover ik weet alles, maar ik heb dan ook nog nooit ongewone of te weinig kleding gezien.
maar ik merk wel dat je anders wordt aangesproken als je 'gewoon als ieder ander op mijn school' kakkleding draagt dan als je zelfs al een paar spike armbandjes draagt.
Oud 16-07-2002, 10:37
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
*tekst*
Wauw, wat een belachelijke school!! Daar zou ik nooit naartoe gaan, want ik heb zo'n beetje alle dingen die je daar opnoemt!
Bij ons op school mag alles; lippiercing, tattoos, sieraden, dreads, kleuren, 'rare' kleren...
We krijgen soms zelfs complimenten van de leraren!! Ik denk alleen niet dat je teveel mag showen, dus als je reet eruit hangt denk ik dat je kunt vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 10:46
Verwijderd
Hier in de buurt hebben we het Wartburg College, daar gelden dat soort regels ook (plus meisjes moeten een rok aan en jongens een broek, tis niet voor niks een gereformeerde school). Op mijn eerste twee scholen mocht zo wat alles, zolang het maar binnen de perken bleef (er is bv. wel eens een jongen terug naar huis gestuurd omdat hij een t-shirt aan had met scheldwoorden er op). Op mijn derde school golden wel regels, geen te korte truitjes en rokjes/broekjes aan (leidt de leraren af ) ed. Soms werd er heel streng op gelet, andere keren weer minder. Nooit last mee gehad, ik heb dat soort dingen so wie so toch al nooit aan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 16:14
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
wel heeeel erg streng klinkt dat zo...

De enige regels die wij op school hadden was "geen kauwgom" en "geen mobieltjes in de klas of op de gangen etc."
En dat vind ik eerlijk gezegd ook de enige 2 regels die er echt wel zouden moeten zijn. Andere regels slaan naar mijn idee nergens op. Alsof de leraar geen les meer zou kunnen geven als ik geverfd haar blijk te hebben. Of misschien wilt de rest van de klas dan niet meer met me in 1 lokaal?

Wat ik nog wel logisch vind is dat je op christelijke scholen niet met "fuck jesus"ofzo gaat lopen.

Maar ik heb ook op een christelijke school gezeten en ik had ook gewoon marilyn manson shirtjes aan enzo (maar ok, niet die met van dat bloed ofzo ) en daar zeiden ze niks van. Ik bedoel, m'n godsdienst leraar had een wietplantage thuis en hij vond het altijd heel interessant als ik met een vriendin werkstukken inleverden over de hemel versus hel etc.

Eigenlijk kon op mijn school alles.

Dit jaar zat ik op een andere school en daar hadden ze volgens mij nog nooit van regels gehoord, dat was 1 ongeorganiseerde bende, dus daar kon je ook alles doen wat je wilde.

Maar teveel regels maken het (voor mij iig) gewoon niet meer leuk om naar school te gaan.
Oud 20-07-2002, 01:42
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik heb ook vrienden die in belgië naar school gaan (st. Jansberg => praktijkschool) daar mag je je haar ook niet eens verven o.i.d.
oorbel is daar verboden, vergeet een piercing maar helemaal e.d.

mijn conclusie:
BELGEN ZIJN ZIEK! (NOFI voor de kleine groep normale belgen )
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 10:13
flipkip
flipkip is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef:

mijn conclusie:
Correctie: Reglementenmakende-en-ze-uitvoerende-belgen zijn ziek!

ik persoonlijk niet (misschien een beetje gestoord, maar daar blijft het bij )
Oud 20-07-2002, 10:51
Black Sugar
Black Sugar is offline
Wat belachelijk van jouw school
Dat dat nog mag tegenwoordig. (mag dat echt wel?)

Bij ons op school mag je gelukkig alles dragen wat je wil.
Nouja ik denk trouwens dat je wel naar huis word gestuurd als in zwemkleding op school komt maargoed. In feite mag alles. (zelfs muts op in de klas )
Oud 20-07-2002, 16:04
Save the day!!
Save the day!! is offline
nou ik ben de enige 'so called' alto op onze school(hijs nie zo groot) duss de leraren vinden t alleen maar leuk
Oud 23-07-2002, 21:58
AnOukj3
AnOukj3 is offline
passoagirl: vertel die rare lui bij jou op school maar dat ik dit niet vind kunnen. lullig. der is nog altijd zoiets als vrijheid van meningsuiting in nederland (toch??) en dat is daar niet echt het gefal geloof ik..

mjah, kreeg wel commentaar eerst, over m'n klompen bijvoorbeeld. zouden teveel lawaai maken, zouden slecht zijn voor het zeil... mjah de ene helft van de leraren vond het niet kunnen en de andere helft vond het wel gewaagd of zelfs cool. dus jah. ze weten dat ik me er toch nix van aan trek dus houden ze hun bek wel nu.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 14:17
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik zit notabene op een GEREFORMEERDE school, maar zulke achterlijke regels bestaan er bij ons écht niet hoor!
Hanenkammen heb ik nog niet gezien op school, maar plateauzolen kunnen echt gewoon. Ik heb ook weleens in een spaghettihemdje op school rondgelopen, ik heb twee gaatjes in beide oren en mijn broekspijpen zijn 63 centimeter omtrek. Niemand die daar van op kijkt hoor
Jongens met lang haar zijn er wel en piercings ook.
Wát een rare regels op jouw school. En het is nog niet eens een christelijke school ofzo? Wat raar!
Oud 30-07-2002, 22:54
Tony
Tony is offline
jezus heeft het vlaams blok daar veel aanhang ofzo? wat een fascistenschool
Oud 31-07-2002, 11:07
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
hahaha wat een onzin zeg, hier mag eigenlijk alles ...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 19:53
minority
minority is offline
jhee dat is echt belachelijk zeg!
bij ons mag gloof ik ook wel bijna alles.
ik had vorig jaar ofoz knalpaars haar en toen gaf de rector me een comlimentjuuh was wel leuk hehe maar als ik bijv een sick of it all shirt aan heb dan krijg ik wel commentaar maarjah dat maakt me nix uit. allen geloof ik dat we dit jaar niet meer mogen vloeken ofzo maar dat vind ik ook nergens op slaan want het is gewoon een openbare school. zoveel wordt er nieteens gevloekt... maarjah...

kun je niet dit topic laten lezen op school ofzo en dan laten zien dat ze wel heel abnormaal bezig zijn?

naja.... school sux!
Oud 06-08-2002, 00:40
osmano
osmano is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
nou, laten we eerst ff voor de duidelijkheid vermelden dat ik op een absolute niet-te-doen-**********************(censuur)-school zit..

de school waar ik op zit, bepalen gewoon volledig onze kledingstijl..
wat niet mag:
-jongens met lang haar
-jongens met een oorbel
-extreme haardracht (waar dus dreads,vlechtjes, en kleur in je haar toe wordt gerekend)
-piercings
-tatoeages
-meer dan 1 oorbel per oor voor de meisjes
-niet al teveel juwelen (met andere woorden 2 armbandjes volstaat wel voor hun)
-geen make-up tenzij je in het laatste jaar zit
-broeken met al te brede pijpen
-schoenen met een zool hoger dan 2 cm
-vrijwel alles dat in de mode is en zelfs maar een klein beetje opzichtig is
-dunne bandjes (ik had de vorige keer iet aan met heel korte mouwpjes, kon ik toch wel naar huis fietsen om iets anders aan te doen, het was toen errug warm, minstens 28graden ofzow!!)

nou.. hoe zit't bij jullie?
gaan ze ver in zo'n dingen of juist niet?
bij ons wordt je gewoon naar huis gestuurd om iets anders te gaan aandoen..

greetz,
een gefrusteerde passoagirl
gek wat een concentratiekamp
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:59
CoRnFlAkEs
CoRnFlAkEs is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef:
ik heb ook vrienden die in belgië naar school gaan (st. Jansberg => praktijkschool) daar mag je je haar ook niet eens verven o.i.d.
oorbel is daar verboden, vergeet een piercing maar helemaal e.d.

mijn conclusie:

exuse me??? sins wanneer gaat het hier over de belgen .alsof nederland geen kakschool heeft
Oud 06-08-2002, 16:41
sweetgoth
sweetgoth is offline
jeej...waar zit die school precies...daar wil k ook heen... kijken hoesnel k weer weg be nou eigenlijk niet leuk..maar wat me wel leuk lijkt is om te geen meeten bij jou op ut schoolplein lol

sorrie moest er gewoon ff uit!!
Oud 07-08-2002, 13:27
vempire
vempire is offline
ah dat is een strijd met de grondwet.
Die school kan opgeheven worden .
of aangepast.

mijn school heb ik geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 13:56
Roozie
Roozie is offline
De school waarop ik heb gezeten is een christelijke school. Deze school accepteert veel qua kleding, wel is het verplicht je pet af te zetten in de klas.

Ik heb zelfs iemand gezien die een dag heeft rondgelopen met alleen een handdoekje om zijn middel (dat was een weddenschap).

Het enige waarvan ik weet wat verboden was is een muts met daarop "Anti-Christ" wat ik ook terecht vind op een Christelijke school!

Een goed beleid dus.
Reageren

Regels voor berichten