Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een naieve onzin. |
![]() |
||
Citaat:
kijk, geld is natuurlijk hartstikke belangrijk in een band , zoals je zei voor apparatuur e.d elke band heeft geld nodig , bijvoorbeeld wat ze krijgen voor optredens of wat ze krijgen van het label waar ze opzitten ik zit zelf ook in een band , en het geld is voor ons ook belangrijk om de band op een hoger niveau te krijgen d.m.v een platencontract of iets uit te brengen wat weer leid tot meer optredens maar wat ulfheidin bedoelt is , dat bands hun muziek zodanig veranderen zodat ze meer verkopen... en dat is in mijn ogen ook verkeerd....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Neemt niet weg dat Dimmu Borgir niet "commercieel" is gegaan, ze hebben slechts hun muzikale kwaliteiten weten te ontplooien. Puritanical Euphoric Misanthropia is ook een stuk minder toegankelijk dan Enthrone Darkness Triumpant. En wat is er erg aan om teksten voor overige landen ook enigszins begrijpbaar te maken? Niet iedereen spreekt een stevig woordje Noors, ook mijnheer Ulfheidin niet. Denken dat je "op de juiste manier" bezig bent alleen omdat je in het Noors brult, omdat dat je geboorteland is, slaat natuurlijk als kut op Dirk. Maar evengoed wijken we af van hetgeen waar 't nou werkelijk om ging: dat was de BM-scene die zogenaamd "kapot" zou gaan doordat er teveel mensen in zouden komen die alleen de muziek waarderen. Eerst zegt Ulfheidin dat dat zo is, en vervolgens is de "scene" onafhankelijk. Zoek de discrepantie. Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 17:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
als je dingen in je muziek verandert of van genre verandert terwijl je het zelf niet mee eens bent of om er een breder publiek mee te trekken ben imo verkeerd bezig ik denk niet dat dimmu borgir commercieel is geworden kijk maar naar rammstein , die scrhijven ook nog steeds duitse teksten en zijn zelfs in amerika erg bekend, dus ik denk niet dat dimmu borgir engelse teksten is geschreven om commercieel te worden...misschien ook wel maar dat had niet gehoeven, als je als band al bekend word gaat het toch om de muziek en niet om de teksten. en over de bm-scene ga ik niet over in discussie met je , ik kan sommige bm bands wel waarderen zowel 'true'als 'untrue' maar een dergelijk scene als ulfheidin beschrijft , vind ik (no offense ulf ![]()
Laatst gewijzigd op 23-07-2002 om 18:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het ging in eerste instantie om Ulfheidins' beeld van de "scene", als je daar niet wilt over discussieren, waarom meng je je er dan toch in? |
![]() |
|
Verwijderd
|
ULFHEIDIN -->
Maar evengoed wijken we af van hetgeen waar 't nou werkelijk om ging: dat was de BM-scene die zogenaamd "kapot" zou gaan doordat er teveel mensen in zouden komen die alleen de muziek waarderen. Eerst zegt Ulfheidin dat dat zo is, en vervolgens is de "scene" onafhankelijk. Zoek de discrepantie. Ga jij daar nou eens op in, want ik ben benieuwd hoe je dat uit gaat leggen. |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg niet dat een band commercieel is als ze ineens engelse teksten gaan schrijven(dat bedoel ik iig niet)
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik ben het wel met je eens dat je niet 'commercieel bent' als je engelse teksten schrijft, als je niet uit engeland of amerika o.i.d komt, er zijn toch zat bands die in het engels schrijven terwijl ze dat niet zijn, waaronder mijn eigen. dus, als ik ergens heb aangegeven dat ik het wel commercieel vind ,dan klopt dat dus niet ,en heb ik die lappen tekst van je verkeer begrepen... ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wij zijn het dus eens! -- Morgen op FOK: "2 mensen zijn het eens in een BM-discussie" :> |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zelf heb er weinig belang bij dingen uit te leggen over een scene waar jullie geen betrekking tot hebben, maar dit ligt misschien evengoed in een voordeel.
Een BM scene is onafhankelijk van fans/media in de zin dat op een gegeven moment daar alles om draait. Een BM band hoort haat uit te dragen want dat is de enigste definitie van BM naast de muziek zelf. Wanneer een BM band dit naast zijn muziek niet uitdraagt is het geen BM en nu kan een band zijn fans of de media voor de gek houden, zichzelf niet en dat is ook de realiteit in de scene. BM is een levensstijl, of je het nu wilt of niet en of de fans nu willen of niet en dat maakt BM sterk en onafhankelijk Wanneer er nieuwelingen in zo'n scene komen, die BM op muziek alleen oordelen gaan veel (nieuwere) bands zich daarop orienteren. DWZ dat BM toegankelijk word gezien de bands die het daarom niet doen ook in oog komen. Verbaal ben ik zwak, dat wil ik best toegeven en praat vaak in contradictie maar omdat het redelijk gecompliceerd is wil ik nog wel eens fouten in mijn uitspraken maken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou ik luister zelf ook naar BM voor de muziek en de sfeer. Die 2 dingen zijn met elkaar verbonden en dat blijft ook zo. De meeste BM luisteraars luisteren BM voor de sfeer en de achterliggende gedachten/idealen. Dus ook de muziek blijft belangrijk in de BM, omdat je anders beter gedichten kunt gaan lezen, snappie? Ik luister bijvoorbeeld ook naar burzum, vanwege de sfeer wat dus door de "echte" BM-luisteraars wordt afgekeurd, vanwege de persoon Varg Vikerness. Nou dat vind ik dus echt bullshit, omdat ik vind dat je de muziek luistert om de muziek en niet vanwege de idealen van een persoon. Maar waarom denk je dat BM toegankelijk wordt als er nieuwe luisteraars bij komen, dat hoeft helemaal niks met elkaar te maken te heben. Er komen alleen luisteraars bij die naar de muziek luisteren. En ik denk dat door die nieuwe luisteraars BM alleen maar sterker wordt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je geeft een -i.m.o.- zeer kortzichtige kijk op "black metal". Jezelf alleen richten op haat en waardeloze, inspiratieloze stofzuigermuziek, omdat je ander niet "echt" blackmetal bent. En dus ook tot de 'mindere' soort behoort. De oorspronkelijke intentie van black metal zal vást wel kloppen met zoals jij 't zegt; maar dat neemt niet weg dat alles evolueert. Als een aantal bands daar niet aan mee zou doen alleen maar omdat ze krampachtig "true ende evil" willen blijven, is dat toch hun zorg? -- Blijf daar dan lekker naar luisteren. Op z'n minst kunnen ze anderen respecteren. Iets wat duidelijk geen gemeengoed is in die "scene". En dan vind ik ook nog eens dat haat als "idee-erachter" en "haat" (beetje zware term, i.m.o.) in muziek allebei afwezig moeten zijn voordat het het predikaat 'blackmetal' mag verliezen. |
![]() |
|||
Misschien ga ik nu erg ver terug, maar ik wilde het ook nog even over Dimmu Borgir hebben
![]() Citaat:
De reden waarom ik Dimmu Borgir zielloos noem is niet omdat het niet muzikaal ok is, maar omdat het voor mij niet spreekt. Ik krijg hierbij niet het gevoel dat de band zich op een artistieke manier uit, maar gewoon een paar lekker lopende rifjes achter elkaar heeft geplakt. Zelfde met de 'menselijke drumcomputer'. Het gaat mij er niet om dat hij niet snel en strak speelt, maar dat hij hetzelfde klinkt als een pendule. Hij klinkt gewoon niet eens menselijk meer. (btw, niet voor iedereen weggelegd? Ooit wel eens van 'triggers' gehoord ![]() En ik wil welzeker beweren dat Marduk en Dimmu Borgir en nog een dozijn andere bands uit noorwegen dezelfde 'sound' hebben. Waar jij het over hebt is de muziek, ik heb het over de productie. Dat is namelijk het gevolg dat al die bands hun muziek in een en dezelfde studio hebben opgenomen. Citaat:
![]() En niet achter alle 'troe'e Black Metal ligt een politieke/ethische gedachte hoor.
||
Citaat:
Black Metal zwak omdat de bands muziek spelen die de fans leuk vinden? Kom op zeg, dat is dan toch echt de schuld van de bands en niet van de fans. Moet je niet gaan beweren dat het de fans zijn die Black Metal kapot maken. Black Metal is nog lang niet kapot en is ook verre van bezig kapot te gaan. Je moet gewoon wat verder kijken dan je neus lang is... Sjees...
||
Citaat:
![]() Ow wacht, je hebt het natuurlijk over Nazi Black Metal ![]() Als men propaganda willen maken moet men maar pamfletten gaan verspreiden, als je muziek maakt met propaganda moet je niet gaan zeuren dat er ook mensen luisteren voor de muziek. Persoonlijk vind ik het onzin om een band af te schrijven omdat het gemaakt wordt met een bepaalde gedachte. Temnozor vind ik prachtig, en dat is de meest gruwelijke nazi black die er is. Het gaat mij om de composities en de kunst, en die nazi's die kunnen best mooie kunst maken.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() conclusie: Zij dragen ook black-metal uit, maar doen dat op hun volstrekt eigen manier en nog net zo a-commercieel als vroeger maar zijn momenteel de enige black-metal band met een major deal (als je COF dan niet meerekend ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dezelfde studio? Uh, dat zou ik niet weten. Maar ik weet wel dat 't zelfde studiogeluid wel meevalt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier ben ik het dus bestwel mee eens, want muziek blijft muziek en dat kan je los zien van de idealen van de schrijvers en uitdragers ervan.... Het is natuurlijk het allermooiste als je muziek vind waarin voor JOU PERSOONLIJK de idealen en muziek perfect op elkaar afgestemd zijn, helaas kan dit niet altijd het geval zijn en zal je dus soms muziek moeten luisteren voor de muziek en soms voor de idealen.... Ik persoonlijk luister ook wel eens naar muziek voor de texten terwijl ik de muziek niet zo geweldig vind, want dat kan natuurlijk ook nog voor komen..... En een band als Satyricon, heeft idd door al de jaren heen hun eigen stijl ontwikkeld en gehouden maar nooit omwille van een ander aangepast (denkik) en dat ze bij een major label zitten wil dan ook niet meteen zeggen dat ze dat in de toekomst zullen gaan doen...... Verder wat er wordt gezegt over de toegankelijkheid van BM, dit klinkt misschien raar maar mede door de Gothic hype van nu, komen mensen makkelijker met BM in aanraking, natuurlijk eerst met CoF en Dimmu (als je dat BM wilt noemen), maar die mensen gaan later ook doorzoeken en andere onbekendere bands vinden.... Dus ik ben het er wel mee eens dat het toegankelijker wordt en ook dat dat bestwel jammer is, want niet dat ik zo erg in de BM-scene zit maar toch het jah hoe zeg je dat, exclusieve en ''echte'' LIJKT er dan toch af te gaan... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet dat ik een kortzichtige blik heb, en zelfs ben en daar ben ik best eerlijk in. Misschien dat het over een aantal jaren overwaait of niet, maar dat is mijn probleem. En daarnaast wil ik ook wel even kwijt, dat ik niets tegen muzikale evolutie heb. Wanneer een band een eigen kant op wil aan de hand van een paar gecombineerde stijlen of hun eigen met invloeden van bijv. BM vind ik dat heel best, maar dit is niet meer als BM te definieren. Simpelweg om het voorgenoemde dat BM nooit zo bedoeld was door degenen die het als eersten maakten. Misschien ben ik true, dat maakt niet uit, ik zijnde Black Metal luisteraar ben er redelijk in verdiept en ben op dat gebied misschien niet kortzichtig, ik heb vele bands geluisterd en hun ideologieën bekeken en naast elkaar gelegd maar ook hun muziek en kwalitatieve vooruitgang enigzins en luister gewoon niet naar een eerste demo van Ildjarn of iets dergelijks, dat is gewoon je reinste ‘CRAP’ ookal staat de ideologie goed. Ik weet hoe BM ooit begonnen en bedoeld is, en dat wil ik graag in ere houden (hmm... luister momenteel Burzum ;-) ) Zo zijn er meerdere ‘scenes’ die evolueren, en van tijd tot tijd een nieuw gezicht krijgen. Kijk maar naar de NYH(ardcore) of de gabberscene maar dat betekend toch niet dat er geen kern meer in zit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, Dimmu Borgir en CoF zijn voor 't breezer-volk altijd nog té. Dus van echt 'hypen' is nog lang geen sprake. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ondergesneeuwd? Ik vind 't juist fijn om wat progressievere muziek te horen. Burzum's Dunkelheit vind ik een érg mooi, sfeervol nummer, maar is ernstig conservatief ten opzichte van Curse You All Men van Emperor. Welke ik opzet hangt een beetje van m'n stemming af, maar ik denk dat 't daar zit. Maar Emperor, Satyricon en Dimmu Borgir zijn weldegelijk blackmetal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
toop.. die nu op Nederland 2 tijdens een documentaire Within Temptation hoort ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|