Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 20:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:

ik vroeg me af of de logica die je van allah hebt gekregen sterker is dan de stomme ideeen die je cultuur allemaal in je kop heeft gepropt.

Zo dan, heb jij me effe alle hoeken van dit forum laten zien met je scherpzinnige opmerking, mijn God wat ben jij een zultkop.

Met zo'n brein ben je eigenlijk al genoeg gestraft, maar doe mij een plezier en beperk je achterlijkheid tot je directe omgeving. Zoveel blootstelling aan achterlijkheid kan nooit gezond zijn voor mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2002, 20:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
mitsj schreef:

ik vroeg me af of de logica die je van allah hebt gekregen sterker is dan de stomme ideeen die je cultuur allemaal in je kop heeft gepropt.
Dat had je volgens mij ook op een andere manier gezegd kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 21:31
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dat had je volgens mij ook op een andere manier gezegd kunnen hebben
, ja kan , maar vanuit mijn cultuur is dit een hele normale niet kwetsende zin dus dat moet men ook respecteren.
(zie bericht van muhadji )

Citaat:
Zo dan, heb jij me effe alle hoeken van dit forum laten zien met je scherpzinnige opmerking, mijn God wat ben jij een zultkop.
... ok , deze zin zal ik je niet vergeten en ik ga het tegen allah vertellen , dat word een paar jaartjes bakken in de hel jonge.

pff wa ben ik flauw

Citaat:
Met zo'n brein ben je eigenlijk al genoeg gestraft, maar doe mij een plezier en beperk je achterlijkheid tot je directe omgeving. Zoveel blootstelling aan achterlijkheid kan nooit gezond zijn voor mij.
NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG.
ben je er bang voor dat je het eigelijk niet gelooft ofzo ?
ik word een beetje ziek van dat ontwijkend gedrag.

ok ... ik maak een deal , jij geeft antwoord of je erin gelooft of niet en ik beloof niet meer flauw te doen .
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 22:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Huh? Nee, ik dacht het niet. De Koran is universeel in zijn toepassing!
leg uit...
Oud 26-07-2002, 10:52
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Ach dat standaard gezeik over uitspraken van imams e.d. Owowow wat waren we toch allemaal trots op onze Pim want "hij zei wat de mensen dachten". En dat hij daarmee bepaalde mensen de grond in boorde of beledigde is slechts bijzaak, hij zei het tenminste. Maar nee die imams, die dan zogenaamd de hele moslimgemeenschap vertegenwoordigen, die moeten meteen het land uitgekicked worden als ze weer eens een of andere homo-opmerking afvuren.
Misschien zijn er indaad wel veel moslims in Nederland die er net zo over denken, of we daar nou blij mee moeten zijn of niet, waarom zouden die gedachten niet uitgesproken mogen worden?
Oud 26-07-2002, 15:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Ach dat standaard gezeik over uitspraken van imams e.d. Owowow wat waren we toch allemaal trots op onze Pim want "hij zei wat de mensen dachten". En dat hij daarmee bepaalde mensen de grond in boorde of beledigde is slechts bijzaak, hij zei het tenminste. Maar nee die imams, die dan zogenaamd de hele moslimgemeenschap vertegenwoordigen, die moeten meteen het land uitgekicked worden als ze weer eens een of andere homo-opmerking afvuren.
INderdaad
Hoeveel dominees en priesters kramen niet dezelfde onzin uit over homo's? En wordt daar alles opgenomen?
Heb zelf moeten aanhoren toen een priester de joden de schuld gaven van de dood van christus en daar de hele tijd over door zeikte.

Citaat:

Misschien zijn er indaad wel veel moslims in Nederland die er net zo over denken, of we daar nou blij mee moeten zijn of niet, waarom zouden die gedachten niet uitgesproken mogen worden?
Ook voor LPFérs geldt dat er een beperkte vorm van vrijheid van meningsuiting is:
alleen christenen en atheisten mogen zeggen wat ze denken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Wat betreft de positie van vrouwen: vrouwen in de islam worden in zekere zin beschouwt als minder waard dan de mannen (kijk bijvoorbeeld naar de verdeling van erfenissen, en naar getuigen bij het uitlenen van geld.
btw ik ben pas bij hoofdstuk 6, dus ik weet nog niet echt ales ervan
Over de getuigenis van de vrouw: http://www.thewaytotruth.org/womanin...testimony.html

Over de erfenis van de vrouw: http://www.thewaytotruth.org/womanin...financial.html

The dower and maintenance being compulsory, naturally woman’s financial commitments have been reduced and man’s burden has proportionately increased. To compensate man for his extra burden, his share in inheritance has been fixed at twice that of woman. It is dower and maintenance which have reduced woman’s share.

Misschien dat dit wat opheldering brengt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 14:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef:

leg uit...
De reden dat moslims zo gebrand zijn om de regels van de Koran strikt op te volgen, is het gegeven dat er geen andere profeet meer gezonden zal worden door God. (Het is wel alleen zo dat tegen het einde der tijden profeet Jezus (vzmh) terug zal komen, om de aarde te regeren met rechtvaardigheid, tot aan de dag der opstanding.)

De Koran wordt gezien als het eeuwige woord van God. En het is moeilijk te verteren dat mensen, omdat de tijden veranderen ineens het woord van God veranderen, of zelfs anders interpreteren (zie de Taliban).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:03
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Wat betreft de positie van de vrouw heeft de islam in zijn begintijd juist voor verbetering gezorgd. Als we het Arabische bedoeïnen-bestaan van vóór de islam bestuderen, dan blijkt dat vrouwen geen enkel recht hadden. Geen erfrecht, niks. En zo kon een man ook met zoveel vrouwen trouwen als hij maar wilde, tien, twaalf vrouwen...
Met de komst van de islam kreeg de vrouw ook het recht te erven, weliswaar de helft van wat een man erfde, maar dit was al een enorme vooruitgang. Bovendien werd de man verboden meer dan 4 vrouwen te trouwen.
De conclusie die we hier uit zouden moeten trekken is dat als de moslims vandaag de dag goede moslims willen zijn, ze de vrouw een gelijk deel van de erfenis dienen te geven en de man gebieden slechts 1 vrouw te trouwen. Dit blijft in de geest van de koran die het de man destijds verbood meer dan 4 vrouwen te hebben.
We zouden ons niet moeten richten op de letterlijke betekenis in de koran, maar op de geest van Gods woord.
Men kan niet stellen: de koran schrijft dit of dat voor om ondertussen de betekenis eruit te halen die voor ons het gunstigst uitkomt. We zullen terug moeten naar de oorspronkelijke context om het ware belang en de betekenis van de islam te kunnen begrijpen. Vooruitgang=verbetering.

Als men een tekst uit z'n context haalt is het zeer eenvoudig om er een eigen mening in te leggen, om de tekst dat te laten zeggen wat men wil. In plaats van de betekenis van binnenuit te bestuderen, legt men er een mening van buitenaf op. Dit gebeurt op grote schaal door zowel moslims als niet-moslims die dan weer een reden hebben de islam als achterlijk te bestempelen...
Oud 27-08-2002, 15:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
mitsj schreef:

, ja kan , maar vanuit mijn cultuur is dit een hele normale niet kwetsende zin dus dat moet men ook respecteren.
(zie bericht van muhadji )

Beledig hier elke Westerling niet mee! Niet iedereen wil geassocieerd worden met een clown als jou.

Citaat:
mitsj schreef:
... ok , deze zin zal ik je niet vergeten en ik ga het tegen allah vertellen , dat word een paar jaartjes bakken in de hel jonge.

pff wa ben ik flauw

Ach, een vertroebelde geest brengt nou eenmaal flauwe humor voort.

Citaat:
mitsj schreef:
NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG.
ben je er bang voor dat je het eigelijk niet gelooft ofzo ?
ik word een beetje ziek van dat ontwijkend gedrag.

ok ... ik maak een deal , jij geeft antwoord of je erin gelooft of niet en ik beloof niet meer flauw te doen .
Ik zie niet waar je naar toe wilt...?

Laatst gewijzigd op 27-08-2002 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
tekst
Ben je trouwens moslim?! Gewoon nieuwsgierig, gezien je bijdragen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 15:06
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ben je trouwens moslim?!

Nee.

Maar ach....wie zal het zeggen?
Oud 27-08-2002, 15:09
Mujahideen
Mujahideen is offline