Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2007, 20:58
kroot
kroot is offline
Knuffel voor rare kwast en kruimel!!
@ rare kwast: van wie moet je de vierdaagse lopen??

ik moet mijn haren nog wassen nu. En ik moet morgen de hele dag werken. Ik vrees van 10.00 tot 01.00 's nachts, en zaterdag ook. Want het is Jazzfestival. Dus ik ga nu eerst haren wassen, daarna slapen.
Advertentie
Oud 17-05-2007, 21:09
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zie niet meer zo op tegen werken morgen . Ik weet de weg . En hoezee geld!
Oud 17-05-2007, 21:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom twijfel ik altijd, echt gek word ik ervan. Ben ik vanavond wezen kijken bij een kamer die ik eigenlijk niets vind. Loop ik me druk te maken of ik wel aan anderen kan verantwoorden waarom ik het niets vind. Uiteindelijk werd ik niet uitgekozen en was het dus helemaal geen probleem maar goed

Een vriend van me vroeg vanmiddag tussen neus en lippen door of ik morgen mee wou naar een feestje van z'n werk maar we vroegen ons allebei af of mijn vriend dat wel tof vond (hij is heel erg snel jaloers). Nou sprak ik hem vanavond en hij zei dat hij het niet erg vindt maar dan blijf ik toch twijfelen of ik wel moet gaan. Heb net toch maar een smsje gestuurd dat ik wel mee wil als hij dat leuk vindt. Blijf twijfelen
Oud 17-05-2007, 22:00
Meissiej
Meissiej is offline
klote verleden.
Oud 17-05-2007, 23:12
Verwijderd
ik ben nog geen 10 uur in Nederland en het liefst zou ik alweer omkeren.
Oud 17-05-2007, 23:12
Verwijderd
en we gaan helemaal naar de klote
ik geniet
daar gaat het om
Oud 18-05-2007, 07:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het is echt uniek, maar ik ben zo ontzettend optimistisch over alles. Ik voel me echt goed

Het enige mindere is dat ik straks naar huis ga. Oké, dat is wel leuk en zo, maar ik vrees dat ik dan heel snel in mijn normale eetpatroon val omdat ik niet meer durf te eten omdat mijn ouders dan argwanend worden. Wat nergens op slaat, want waarschijnlijk zijn ze juist blij als ik wat meer eet. Maar ik weet niet of ik durf te zeggen dat ik aan wil komen, komt vast weer gezeur van en daar heb ik geen zin in. Hm, ik zie wel. Verder is alles goed, ik moet niet mauwen
Oud 18-05-2007, 08:02
Verwijderd
swifttoernooi was echt gezellig gister, alleen ben nu wel moe zeg. had in de bus al geslapen, viel om 8 uur op de bank in slaap, om 10 uur stuurde me ouders me naar boven, metteen weer in slaap gevallen en toen om half 8 van me wekker wakker geworden omdatie niet af stond en ik ben verbrand gister

nadeel van hele dag weg is dat ik wel enkel btje met ralf heb gesmst, en verder niet en nu mis ik em erg, maar ik zie hem vanavond weer

nu latijn leren.. BLUH!
Oud 18-05-2007, 09:16
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 17-05-2007 @ 21:00 :

Weet iemand hoe je zo'n BOR kan regelen??? (ik heb t ooit eens gehad.. maar weet niet meer hoe dat ging..)

xxxx
Wat is BOR?
*knuffel*

OT: Goed geslapen, alleen weer bizar gedroomd. Hoevaak kun je erover dromen dat iemand dood gaat, terwijl hij al dood is?
Nu ontbijten etc. en aan het werk.
Geen geSOG meer .
Oud 18-05-2007, 09:19
Verwijderd
Tell me something good...

Oud 18-05-2007, 09:57
Perikles
Perikles is offline
Oh ik moet nog zoveel leren en ik schiet er zo van in de stress en dan krijgen we alweer zo'n naar telefoontje en ik kan niet nog meer begrafenissen aan.
Oud 18-05-2007, 09:58
Verwijderd
Pffff, mijn ouders doen zó moeilijk over de plannen voor de zomervakantie En m'n vriend vindt dat ook en dat laat 'ie duidelijk merken. Ik heb het gevoel alsof ik tussen mijn ouders en hem insta
Nu alles van me afzetten en aan mijn schoolwerk, want ik ben tussen alles door ook nog aan het afstuderen.
Oud 18-05-2007, 10:01
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-05-2007 @ 10:16 :
Wat is BOR?
*knuffel*

Ik denk dat je bed op recept bedoeld? Volgens mij kan dat via de crisisdienst.
Sterkte
Oud 18-05-2007, 10:37
Gothic
Gothic is offline
lol ik heb "een man van Froukje" een berichtje gestuurd en eentje terug gekregen ... hij is alleen wat te oud ...

gister zo goed als niets gedaan, vandaag weer niet... gaat lekker... ben m'n motivatie kwijt om nog wat te doen... Maar ik rust geloof ik wel een beetje uit, wat ook goed is natuurlijk.
Oud 18-05-2007, 10:48
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zo, vriendje is aan het werk, althans alleen de ochtend dan.
Het is hier lekker rustig, ik moét niks. Nouja, ik moet eigenlijk wel aan de studie, maar dat lukt me al 3 weken niet, dus dan maakt één zo'n dagje ook niet meer uit. Maandag ga ik naar die docent, even concreet over een scriptieonderwerp praten en dan kan ik mijn tutorial ook wat gerichter gaan doen. Dus vanaf maandag gaat het weer de goede kant op met de studie *hoopt*

Het is eindelijk weer een beetje rustig in m'n hoofd. Gister en vannacht was het niet veel. Vriendje ging al om elf uur naar bed, maar zo vroeg lig ik er nooit in dus maar een beetje tv gekeken. En toen was ik dus alleen en dan ga ik altijd nadenken...en dat was natuurlijk niet over vrolijke dingen

Net uitzendbureau doorgebeld wanneer ik a.s. week wil werken. Ze gaan me nog terugbellen want ze hadden die diensten nog niet binnen. Nouja, ik merk het wel.
Oud 18-05-2007, 10:52
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2007 @ 11:37 :
lol ik heb "een man van Froukje" een berichtje gestuurd en eentje terug gekregen ... hij is alleen wat te oud ...

gister zo goed als niets gedaan, vandaag weer niet... gaat lekker... ben m'n motivatie kwijt om nog wat te doen... Maar ik rust geloof ik wel een beetje uit, wat ook goed is natuurlijk.
Hee, kijk jij dat ook? Is het die ene die er afgelopen aflevering uit is gegaan? Ik ben voor Etienne...maar die zal het wel niet worden uiteindelijk Ik vind hem schattig en anders die met dat donkere haar, ben z'n naam kwijt, niet Yuri, Erik, eh..dinsdag maar even kijken hoe ie ook alweer heet.
Oud 18-05-2007, 10:55
Sushii
Sushii is offline
ik snak naar een beetje liefde en aandacht armen om me heen, kus op mijn voorhoofd, maar niemand die het me kan geven. damn..
Oud 18-05-2007, 11:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 18-05-2007 @ 11:52 :
Hee, kijk jij dat ook? Is het die ene die er afgelopen aflevering uit is gegaan? Ik ben voor Etienne...maar die zal het wel niet worden uiteindelijk Ik vind hem schattig en anders die met dat donkere haar, ben z'n naam kwijt, niet Yuri, Erik, eh..dinsdag maar even kijken hoe ie ook alweer heet.
Niet Petran nee, die was er idd uit deze week.

Ik vind Etienne de leukste, dus ik hoop dat Froukje hem niet kiest, past totaal niet. Sowieso vind ik dat Etienne erg moeilijk is/doet... Yuri doet me niets. Alex de piloot vind ik ook wel leuk, maar die is nog ouder. Erik is ook leuk, maar te lief en te ver in Spanje

En ik schaam me echt dat ik kijk . Ik vind sowieso Froukje ontzettend stom, maar dat komt omdat ze in Goudkust iemand verving die veel beter was dan zij en ik me de rest van de tijd aan haar heb lopen ergeren ...
Oud 18-05-2007, 12:22
Verwijderd
Zo ben je altijd thuis en zo ben je opeens bijna twee weken achtereen niet thuis.
Oud 18-05-2007, 12:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2007 @ 13:22 :
Zo ben je altijd thuis en zo ben je opeens bijna twee weken achtereen niet thuis.
*zwaait*
Oud 18-05-2007, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-05-2007 @ 21:26 :
Ik voel me ziek...
Beterschap..
Oud 18-05-2007, 13:17
Verwijderd
waarom krijg ik het altijd voor elkaar om de was te laten mislukken ja ok ik snap de wasmachine gewoon niet, maar wat kan ernou mis aangaan. Nja van alles dus
Oud 18-05-2007, 13:50
Verwijderd
Net een oefenexamen biologie gemaakt en daar had ik een 7,3 voor dus dat zit wel goed. Maarja, toch nog maar eentje maken. Maar niet nu, nu relaxen. En morgen wordt leuk . Ik ga met mijn ouders en twee vriendinnen uit eten om mijn verjaardag toch nog een beetje te vieren. De rest van het feest komt als de examens voorbij zijn.
Oud 18-05-2007, 14:08
Verwijderd
Ik moet echt eens gaan hardlopen. Kloteconditie
Oud 18-05-2007, 14:23
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Werken was wel tof, morgen wordt nog gaver. Omg, zaterdagavond <3. Nouja, zondagnacht eh .
Oud 18-05-2007, 15:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wow, vanmiddag valeriaan gekocht en ik lijk me nu al rustiger te voelen. Zit vast tussen de oren, maar ik heb nu al de helft van de stof van scheikunde doorgelezen, in een uur.
Oud 18-05-2007, 15:51
Verwijderd
Ik zit verdomme gewoon te huilen. Heb hem gebeld en gezegd dat ik dat voorlopig niet meer ga doen. Hij eindigde met 'dus ik mag voorlopig geen contact met je hebben?' ik heb nee gezegd en snel opgehangen. Ik wil niet dat hij me hoort huilen, maar hij moet de trilling in mn stem gehoord hebben. Ik zei hem dat hij gelijk had toen hij zei dat hij nooit een relatie met me zou willen om hoe ik nu doe/ben. Hij zei dat hij dat niet zo gezegd had omdat hij nu sowieso geen relatie wil. Nee ik hoef dat ook niet met hem, daar hoeft hij niet bang voor te zijn. Maar ik zou ook geen relatie met mezelf willen zoals ik nu doe, zoals ik nu ben. En ik geef mijn relatie nú geen eerlijke kans als ik er niet op zn minst probeer helemaal voor te gaan, nog meer. En dat kan niet als 'hij' in en uit mn hoofd blijft gaan, me onzeker maakt en ik me voortdurend druk maak om hem, terwijl ik hem niet eens wil.

Net vriendin gebeld en gevraagd of ik langs mag komen vanavond.ze was druk maar ging tijd voor me maken, lief. wat moet je zonder vrienden.
Nu moet ik ophouden met huilen, dit is nu voorlopig echt het beste. en hij leek het niet eens erg te vinden om me voorlopig niet te spreken, precies wat ik dacht. ik heb geen zin om zijn mislukte reboundgirl te zijn.
Oud 18-05-2007, 16:06
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
kroot schreef op 17-05-2007 @ 21:58 :
Knuffel voor rare kwast en kruimel!!
@ rare kwast: van wie moet je de vierdaagse lopen??

ik moet mijn haren nog wassen nu. En ik moet morgen de hele dag werken. Ik vrees van 10.00 tot 01.00 's nachts, en zaterdag ook. Want het is Jazzfestival. Dus ik ga nu eerst haren wassen, daarna slapen.
het moet van mezelf..

knuffel terug
Oud 18-05-2007, 17:33
moon
moon is offline
Nog een rotdag erbij.
Vannacht slecht geslapen, er zat me zoveel dwars dat ik niet meer wist hoe ik moest stoppen met denken.Er was simpelweg geen ruimte meer over in mijn hoofd om te slapen, gelukkig had ik gistermiddag een tijdje geslapen.
Vandaag gingen we schoonmaken bij mijn oma, het was nog veel erger dan ik had kunnen denken. We zaten nog maar net aan de koffie voor we schoon zouden gaan maken en toen kregen mijn vader en oma zo'n ruzie. Mijn vader zei dat we de bovenverdieping schoon gingen maken maar dat wilde oma absoluut niet hebben. Daar ontstond de ruzie, ik heb mijn oma nog niet eerder zo te keer horen gaan. Mijn oma boos:"JULLIE GAAN ECHT NIET NAAR BOVEN". Mijn vader boos: "MA ALS JIJ HIER WILT BLIJVEN WONEN EN WILT VOORKOMEN DAT JE OPGENOMEN GAAT WORDEN, DAN MOET JE ONZE HULP ACCEPTEREN!". Mijn oma barst in huilen uit, mijn moeder troost haar, mijn vader loopt naa boven toe, ik sluit me huilend op in de wc. Ik ben zo'n gevoelige trut, ik kan niet tegen ruzies en tegen een huilende oma, dus ik heb eerst 10 minuten op de wc staan te huilen. 10 minuten was nog knap want daar moest ik echt mijn best voor doen, voor mijn gevoel had ik wel een uur door kunnen huilen. Toen ik weer van de wc af kwam, kwam mijn moeder van boven en ik zag dat zij ook gehuild had. Mijn oma leek het al weer een beetje vergeten en vroeg aan mij: "hee waar was je nou opeens?". Wat we boven aantroffen...oh,mijn god....daar kun je je niet veel bij voorstellen. Uit respect voor mijn oma heb ik ook maar besloten dat wat we daar allemaal aantroffen binnen ons gezin blijft. Ik weet nu zeker dat ze keihard hulp nodig heeft en dat ze er zelf niks meer over te zeggen heeft. Al blijft ze weigeren, we duwen het door haar strot. Zo slecht als het er nu voor staat...ze heeft niks meer te zeggen.
Ik ben boos en verdrietig na vandaag. Ik voel me bijna nog slechter dan gister. Hoe overleef ik het weekend?
Oud 18-05-2007, 17:41
Verwijderd
Motivatiebrief argh. Twee jaar geleden heb ik ook zo'n ding geschreven. Het was toen een vreselijk karwei en nu weer. En dan moet ik maandag ook nog G. om een aanbevelingsbrief vragen, een angstaanjagend vooruitzicht. Je moet wat over hebben voor een semester abroad.
Oud 18-05-2007, 17:48
Sagana
Sagana is offline
Ik word ook nog eens wakker.
Maar het was een sùperavond. Wij hebben gewoon 't beste café van allemaal, ha!
Het was echt zo cool. We waren 's nachts dicht en nog iets gaan drinken naar een ander café vlakbij, en rond 7u kwam daar nog veel volk binnen van nog een ander café, en toen sloten ze opeens, en op wat een onvriendelijke manier. Dus toen hebben wij terug open gedaan, haha, en is dat volk naar ons gekomen, en rond half 11 zijn de laatste mensen buiten gegaan.
Damn ik hou zoooveel van dit leven <3 ik sliep rond half 12 en ben nu dus net wakker. Straks wéér uitgaan.
Het enige nadeel is dat ik dus niet veel tijd heb om te leren. Maar dat komt wel in orde.
Oud 18-05-2007, 17:53
Verwijderd
Ik ben er uit hoor!

Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 17:56.
Oud 18-05-2007, 18:07
Verwijderd
Ik denk de hele tijd dat het zondag is. En wat is het heerlijk om dan te beseffen dat het pas vrijdag is!
Verder ben ik gaar en heb ik geen reet uitgevoerd. Nu nog snel even wat doen, voor de lama's beginnen.
Oud 18-05-2007, 18:08
rare kwast
rare kwast is offline
knuffelt moon even heel stevig
Oud 18-05-2007, 18:10
Verwijderd
Ik ben weer in NEderland. En ik vind het vreselijk. En ik moet dus nog maar gaan denken over die baan daar.
Oud 18-05-2007, 18:12
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben zo moe
morgen een late ochtend dienst en zondag nog een avonddienst..
blegh.
per 1 juni ben ik er klaar.. we hebben besloten te stoppen
Oud 18-05-2007, 18:41
Verwijderd
AAAARCH, ik wil even heel hard schreeuwen omdat ik mezelf niet snap.
Oud 18-05-2007, 19:01
Gothic
Gothic is offline
heeeeel misschien gaan we in de kerstvakantie weer naar Egypte... echt de meest geweldige reis gezien, hopelijk wil m'n vader en gaan we ...

Ik wil nu al boeken en voorpret en het is achterlijk en decadent, want ik ga eerst nog naar India, maar ik heb nu al zin ...
Oud 18-05-2007, 19:44
Sagana
Sagana is offline
Hmm een minpuntje. Er gaat straks misschien nog een meisje mee, maar ik ken haar niet, en waarschijnlijk is ze ook nog superknap. Het type mensen waarbij ik me niet meteen op m'n gemak voel als ik hen niet ken, tenzij ze heel aardig is. Ik hoop dus maar dat ze dat is.
Verdomme, ik moet echt wat meer zelfvertrouwen krijgen.

En hahaha ik ken m'n fysica echt niet. En ik moet morgen nog enorm veel leren en ander huiswerk maken dus ik heb geen tijd om fysia goed te leren. Ik ga proberen om morgen al m'n ander huiswerk af te krijgen zodat ik zondagavond fysica nog een beetje kan leren want echt, op deze manier wordt de toets een ramp. En ik wil goede punten zodat er al iets minder druk is bij het examen, want dat is altijd véél te moeilijk.
En nu ga ik me klaarmaken, straks uitgaan. Ik heb zin om veel te drinken het is lang geleden dat ik nog eens écht dronken geweest ben.

Mijn leven is zo heerlijk, bijna perfect (ondanks al het schoolwerk en de mindere momenten die er soms zijn). Oké, ik heb veel last van vervelende mensen, familieleden dan vooral, maar pff, wat kunnen zij mij schelen. Ze mogen stikken.
Bíjna perfect, ja. Één ding overschaduwt het geluk: ik wil mijn Kyra terug.

Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 20:24.
Oud 18-05-2007, 20:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Echt een lekkere training. Voor het eerst vandaag voel ik me weer goed in mijn vel.
Oud 18-05-2007, 20:13
Verwijderd
Qua studie toch nog gedaan wat ik me voorgenomen had voor vandaag.
Niet zo grondig als ik wel zou willen (of eigenlijk moet van mezelf), maar ik ben toch tevreden.
En moe, en dan wordt ik depri, neurotisch. Dus niet te lang wachten met gaan slapen vanavond.

En ik heb de hele tijd het gevoel dat het al zaterdag of zondag is, maar ik heb dus nog 2 dagen vrij (cq de tijd om te studeren ).
Morgen ook maar even de stad in ofzo, van studeren wordt ik duf .
Oud 18-05-2007, 20:30
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ze was trots op mij..Ik kreeg het gevoel dat ik het goed had gedaan. Ik heb gevochten tegen iets wat ik zo graag wilde. En nog wil... Ik kan het niet lang meer volhouden. Maar dan heb ik wel ontzettend gefaald.

en waarom stond die foto daar?? of eigenlijk waarom zag ik die? Het deed zo'n pijn....met woorden is niet te beschrijven wat er door me heen ging.. maar pijn deed het... waarom ben ik dan ook zo'n gevoelig stomme trut

Laatst gewijzigd op 18-05-2007 om 21:19.
Oud 18-05-2007, 21:03
rare kwast
rare kwast is offline
bedtijd.. zo moe, zo moe..
zo rot en leeg (en dan maar de leegte wegeten wat helemaal niet werkt en blablabal)
kom op doos.. nog een paar diensten.. het is toch te doen? waarom kunnen je vriendinnen en mede studenten (afgestudeerde) wel gewoon 36 uur per week werken en jij red nog geen eens 28
AAAAAAAAAAAAAHHHH
Oud 18-05-2007, 21:40
Linda
Linda is offline
Ben toch al best wel moe.
Moet alleen nog een uurtje wachten tot vriendlief thuis is.
Nou ja moeten is een groot woord, het is meer dat ik het wil.
Dan zie ik hem nog eventjes .

Net al weer een wasje gedraait. Wou het eerst buiten hangen, dat toch maar niet gedaan. Waaide wel erg hard. Het zit nu in de droger. Heerlijk zo'n apparaat .

Vanavond goed voor mezelf gezorgd. Zou eingelijk de hele avond alleen zitten, heb toen m'n ouders gebeld of ze een bakje wilde komen doen. Was best wel gezellig .

Nou nu maar wachten tot 23:30 of met heel veel geluk 23:00...
Oud 18-05-2007, 22:13
Ann
Ann is offline
Vandaag was weer geweldig. Ik voel me zo goed bij hun in de buurt Gelukkig willen we hier maandelijks iets van maken. Ik merk wel dat het met mij niet zo goed gaat. Dat zal de examenstress wel zijn denk ik, eerst even afwachten en dan zien we in de vakantie wel weer verder. En ik weet dat ik dit nu al heel lang zeg... maar als school afgelopen is wordt het vast minder.
Oud 18-05-2007, 22:49
Verwijderd
Hier en niet in het muziektopic. Omdat dit is hoe ik me voel.

Here I am again, alone again.
You know I want to be alone.
With you and the ladybird,
the ladybird so you didn't have to be alone.

I want to see you,
I know I can't.
I want to see you after all,
I know I can't .

Twarres - The Ladybird

En nu het leven weer van mij is
Mijn hart sinds lange tijd weer vrij is
Ben ik zo blij dat het voorbij is, oh oh

Je hebt me keihard voorgelogen
Besodemieterd en bedrogen

Dus donder nou maar op
Ik kan er niet meer tegen
En als je weg wilt gaan
Is dat alleen een zegen
Te vaak heb jij mij laten zakken
Ik heb genoeg van al je makken
Je moet gewoon je spullen pakken

Marco Borsato - Ik leef niet meer voor jou

I could be brown
I could be blue
I could be violet sky
I could be hurtful
I could be purple
I could be anything you like
Gotta be green
Gotta be mean
Gotta be everything more
Why dont you like me?
Why dont you like me?
Why dont you walk out the door!

Mika - Grace Kelly

Laten we dansen, mijn liefste.
Dansen aan zee.

Een hart dat schreeuwend zweeg,
dat steeds meer verlangde naar de warmte van je wang

Blof - Dansen aan zee

Oud 19-05-2007, 01:05
Verwijderd
Echt, wat is dit nou weer. 'k Ging op tijd naar bed en lig nu alleen maar wakker. Heb het gevoel dat er iets in m'n keel zit, daarom heb ik geprobeerd het weg te hoesten, maar het helpt niet, maar het hoesten begint nu wel pijn te doen .
En het gevoel blijft, ik kan niet zien of er iets zit.

En intussen ben ik klaarswakker en zie m'n mooie plannen van morgen optijd opstaan en studeren verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Boos op mezelf.

Vla gegeten en water gedronken en ik ga weer proberen te slapen.

Oud 19-05-2007, 01:10
Verwijderd
I hate myself like this. Stom gedoe.
Oud 19-05-2007, 02:55
Verwijderd
pfff, wat doe ik zo laat nog op? het is examentijd! morgen (nouja, vandaag dus) komen mijn ouders om half 11 op de koffie en daarna moet ik echt gaan leren. Dan maar op caffeïne leven...
Oud 19-05-2007, 07:05
Verwijderd
Gefeliciteerd lentekriebel!

OT: rond 2.30/3 uur eindelijk in slaap gevallen en ik was voor 7 uur alweer klaarwakker.
Stem naar de klote door dat stomme gehoest.
En op dit moment voel ik me niet moe, maar dat komt straks zekerweten wel weer....
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten